Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Mogu da idu na povećanje cena i pooštravanje naplate, samo što će to dovesti do kontraefekta. Vidno jeste da je narod nezadovoljan rastom cena hrane i nestašicom pojedinih proizvoda, kao i to da sve češće viđam da pojedini proizvodi stoje na rafovima i narod ih ne uzima, a ranije su se prosto otimali o iste. Sezona paprika je, a svega troje ljudi sam video da se prihvataju paprika. Onda, u pojedinim marketima su pre na oko sat vremena izbacivali novi hleb, sad sve češće vidim da isti stoji po rafovima, hladan, a negde i tvrd. Koliko će ovo da utiče na glasanje, ne znam, ali ako se bude nastavio takav trend, predvođen strujom, narod vrlo lako može da ponovi leto 2020, jer kad im bude dogorelo do nokata, a sve vodi ka tome, pod izgovorom rata u Ukrajini, neće da bude veselo.

Baš juče sam čuo jednog poslanika iz Lazarevca koji je spominjao izgradnju garaže u Lazarevcu, o kojoj je pisano na forumu, kako je rok za završetak radova bio par dana po početku rata, a da su radovi stopirani na istoj pod izgovorom povećanja cene troškova zbog rata.

Ovo je samo jedan mali pokazatelj situacije, u koju treba da uračunamo i smanjenje plata u pojedinim radnjama i sl.

P.S.
Osnovcima, a moguće i srednjoškolcima, daju vaučere u iznosu od 6.000 za kupovinu sportske opreme, koji važe isključivo u radnjama Sport vision. Ovo je delom i odgovor na post sa teme o bahatim vozačima.​
 
Na Tošinom bunaru od jutros postavljena ograda kad se ide ka gradu uz stepenice. Barijera zaključana i moguće je otkucati kartu. Međutim na bus plus aparatu nema ničega (crn ekran), a sve je umotano u foliju. Ja očitao kartu i prošao. Sinoć sam restirao validaciju karata za nacionalni saobraćaj, radile su sve karte tog dana, pa čak iako je voz završio vožnju par sati pre toga. U suštini, besplatno presedanje sa BGvoza na nacionalne i obrnuto. Probao sam mesecnu kartu za oktobar bus plus, kartu za voz koji Beograd-Tošin bunar (RE), na tošinom bunaru kako je voz odlazio i kartu na relaciji Beograd-Valjevo-Beograd koja je iskorišćena i valisirana par sati pre toga, sve su radile. Karte od pre par dana nisu radile. Ostaje da testiram kako funkcioniše grupna karta i za bus plus i za nacionalni saobraćaj.
 
Da li još neko ovih dana ima problema sa izveštajima o udaljenosti vozila od stajališta?

I ja koji koristim SMSove i neki koje znam da koriste Movit aplikaciju smo dobijali izveštaje npr da je 26ica udaljena 18 stanica odnosno da je nema nigde u krugu od par km a onda posle 5 minuta se pojavi niotkuda, sa sve putnicima.

Jel imao neko slične probleme? Kapiram da kako Grad raskršćava sad sa BusPlusom, tako možda dolazi do nekih smetnji ili zastoja u radu samog informacionog sistema. Valjda? Pitam valjda jer nisam do kraja upoznat kako će se sprovesti taj transfer odnosno raskidanje ugovora.
 
Odavno je taj problem neadekvatnog izveštavanja putem SMS - a prisutan. Ono što je novina, barem u mom slučaju, u prethodnih dve nedelje mi se nekoliko puta dešavalo da po par sati javlja da sistem nije dostupan.​
 
Hmm meni se dešavalo da SMS izveštaj ne radi samo kada bih ga koristio posle 23h, kada se mnoga vozila isključuju sa linija. Inače mi je SMS uvek radio dobro. Do pre par dana.
 
20221004_203152.jpg
20221004_203159.jpg
 
Поставили су и на НБГД, како проћи горе ако не идем на БГ ВОЗ него за НС? Има ли чувара да покажем карту и како ако нема?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Ваљда ће моћи и карте за друге возове да се очитају на турникету. Мене више брине шта ће возољубитељи који дођу само да фотографишу :(
 
Поставили су и на НБГД, како проћи горе ако не идем на БГ ВОЗ него за НС? Има ли чувара да покажем карту и како ако нема?

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
Postoji ispod bus plus aparata citac qr kdoa gde ocitas kartu za NS, radi sve, radi i za druge relacije
 
Забрањено је фотографисање на ЖС.
U teoriji da, u praksi ne. Kačio sam ovde nedavno članak koji je imao intervju sa advokatom. Većina tih zabrana slikanja postoje samo na papiru, ni ne zna se kad je zadnji put neko kažnjen zato što je snimao bilo šta osim policijskih, vojnih i vladinih objekata. To je samo upuvana relikvija od zakona iz doba SFRJ i hladnog rata koja je ostala nepromenjena jer su čak i poslanici i policija zaboravili na njeno postojanje. Pa stoji i dalje, jer je Srbija puna upuvanih zakona koji se ne primenjuju i postoje na papiru. Ali u praksi niko nikad nije kažnjen za to. Osim, ponavljam, ako snima nešto vojno, policijsko ili vladino, gde obično i stoje obaveštenja o zabrani fotografisanja.
 
Mislim da su čak sa prokopa skinuli znakove zabrana slikanja.
Danas mi je rečeno da je Šapić naložio da se postave ove barijere. Trebalo je da se pusti 1. sept, al evo tek sad se pušta.
Potrebno je mnooogo bolje organizovati ovo kako ljudi ne bi preskakali, pleksiglas visok zakačiti na ogradu i gotovo
 
Ahahaha, ne odustaju od ulaska na prednja vrata .😄 Voleo bih da vidim nekoga da sprovodi ulazak na prednja vrata npr u Liazu Tamnave Krš na 26ici. 😄
Pošto su krcate od 7 ujutru do 11 uveče.

Ovo ostalo što najavljuju mi je, šta ga znam... ok. To jest - daću mu šansu.

Промене у градском превозу: Улаз само на предња врата, контролори ће имати нови задатак​


Контролори који ће бити преузети од „Кенткарта” добиће налог од градоначелника да не иду на народ репресивно него да само упозоравају, да путницима сугеришу где је валидатор и да треба да овере карту.

Памтите ли покушај успостављања система уласка на предња и изласка на средња и задња врата аутобуса од пре десетак година, за вакта Драгана Ђиласа? Када су чак и врата била излепљена огромним натписима да би суграђани што пре схватили где треба да уђу, а где да изађу. Тај покушај дисциплиновања грађана није заживео. Е баш ту меру градоначелник Александар Шапић жели да покуша поново да спроведе у дело, да она буде део путничке свакодневице, као што је годинама у Новом Саду. И то не, како каже, репресивно, терањем грађана, већ сугерисањем.


То је само једна од мера које градоначелник и његов кабинет планирају да уведу у јавном превозу у оквиру корака које ће преузети град како би превоз, према Шапићевој замисли, постао квалитетнији, чистији, редовнији... Да на крају грађани, када све то заживи, почну да плаћају превоз, без репресивних мера, већ искључиво зато што сами сматрају да то треба да чине, описао је Шапић ову замисао.

Они који ће сугерисати грађанима шта би требало да раде у возилима биће управо особе од којих многи путници годинама беже као „ђаво од крста” – контролори. У наредних годину дана то бежање неће бити потребно јер, како је рекао Шапић, контролори који ће бити преузети од „Кенткарта” добиће налог од њега да у том периоду не иду на народ репресивно.


– Покушаћемо да у првом периоду буде тако да само упозоравају, да путницима сугеришу где је валидатор и да треба да овере карту. Људи, ако виде да побољшавамо квалитет услуге, да штедимо новац и да се боримо против ових који ништа не би мењали у претходних 12 година (синдикалци), е сигуран сам, а можда сам потпуно и луд, да ће људи почети сами да купују карте и да ће се увести ред у јавном превозу. Треба себе да поправимо да бисмо тражили од грађана да себе поправе и почну да плаћају за услугу која би требало да буде квалитетна – указао је Шапић оцењујући да данашња слика јавног превоза није на нивоу какав имају развијене метрополе.


– Морамо бити фер. Људи треба прво да виде да су аутобуси чистији, да су линије фреквентније, да климе раде, да су улице којима се крећу возила боље. Сигуран сам да када Београђани буду видели да радимо све што је до нас, да ће сами кренути да плаћају. Као кад уђете у радњу и узмете жваку, сами одете до касе, иако вас нико не јури да то урадите. Е да тако буде и у превозу са картама... – сматра Шапић.

 
U teoriji da, u praksi ne. Kačio sam ovde nedavno članak koji je imao intervju sa advokatom. Većina tih zabrana slikanja postoje samo na papiru, ni ne zna se kad je zadnji put neko kažnjen zato što je snimao bilo šta osim policijskih, vojnih i vladinih objekata. To je samo upuvana relikvija od zakona iz doba SFRJ i hladnog rata koja je ostala nepromenjena jer su čak i poslanici i policija zaboravili na njeno postojanje. Pa stoji i dalje, jer je Srbija puna upuvanih zakona koji se ne primenjuju i postoje na papiru. Ali u praksi niko nikad nije kažnjen za to. Osim, ponavljam, ako snima nešto vojno, policijsko ili vladino, gde obično i stoje obaveštenja o zabrani fotografisanja.
Jesi probao da fotografišeš Fort Noks kod Belog dvora? :D

Ahahaha, ne odustaju od ulaska na prednja vrata .😄 Voleo bih da vidim nekoga da sprovodi ulazak na prednja vrata npr u Liazu Tamnave Krš na 26ici. 😄
Pošto su krcate od 7 ujutru do 11 uveče.

Ovo ostalo što najavljuju mi je, šta ga znam... ok. To jest - daću mu šansu.

Промене у градском превозу: Улаз само на предња врата, контролори ће имати нови задатак​


Контролори који ће бити преузети од „Кенткарта” добиће налог од градоначелника да не иду на народ репресивно него да само упозоравају, да путницима сугеришу где је валидатор и да треба да овере карту.

Памтите ли покушај успостављања система уласка на предња и изласка на средња и задња врата аутобуса од пре десетак година, за вакта Драгана Ђиласа? Када су чак и врата била излепљена огромним натписима да би суграђани што пре схватили где треба да уђу, а где да изађу. Тај покушај дисциплиновања грађана није заживео. Е баш ту меру градоначелник Александар Шапић жели да покуша поново да спроведе у дело, да она буде део путничке свакодневице, као што је годинама у Новом Саду. И то не, како каже, репресивно, терањем грађана, већ сугерисањем.


То је само једна од мера које градоначелник и његов кабинет планирају да уведу у јавном превозу у оквиру корака које ће преузети град како би превоз, према Шапићевој замисли, постао квалитетнији, чистији, редовнији... Да на крају грађани, када све то заживи, почну да плаћају превоз, без репресивних мера, већ искључиво зато што сами сматрају да то треба да чине, описао је Шапић ову замисао.

Они који ће сугерисати грађанима шта би требало да раде у возилима биће управо особе од којих многи путници годинама беже као „ђаво од крста” – контролори. У наредних годину дана то бежање неће бити потребно јер, како је рекао Шапић, контролори који ће бити преузети од „Кенткарта” добиће налог од њега да у том периоду не иду на народ репресивно.


– Покушаћемо да у првом периоду буде тако да само упозоравају, да путницима сугеришу где је валидатор и да треба да овере карту. Људи, ако виде да побољшавамо квалитет услуге, да штедимо новац и да се боримо против ових који ништа не би мењали у претходних 12 година (синдикалци), е сигуран сам, а можда сам потпуно и луд, да ће људи почети сами да купују карте и да ће се увести ред у јавном превозу. Треба себе да поправимо да бисмо тражили од грађана да себе поправе и почну да плаћају за услугу која би требало да буде квалитетна – указао је Шапић оцењујући да данашња слика јавног превоза није на нивоу какав имају развијене метрополе.


– Морамо бити фер. Људи треба прво да виде да су аутобуси чистији, да су линије фреквентније, да климе раде, да су улице којима се крећу возила боље. Сигуран сам да када Београђани буду видели да радимо све што је до нас, да ће сами кренути да плаћају. Као кад уђете у радњу и узмете жваку, сами одете до касе, иако вас нико не јури да то урадите. Е да тако буде и у превозу са картама... – сматра Шапић.

Samo da ne bude ono tipa: " 'Oćeš mirno da uđeš u vozilo na prednja vrata ili hoćeš prvo da ti ispravimo kičmu?". Koliko me sećanje služi, nakon događaja gde je deda na stanici kod Dragiša Mišović, nakon što je pola sata čekao prevoz, bio blokiran od strane "ljubaznog" čike koji je usmeravao ljude, da uđe na srednja vrata, zafljačio kamen u prozor, da su oladili sa time.
 
Poslednja izmena:
На железници могу тај знак да окаче мачку на реп :D Koд колонијалне управе стејт дипартмента у бившем маршалату ФНРЈ озбиљно прате и ко слика телефоном из кола.
 
Ahahaha, ne odustaju od ulaska na prednja vrata .😄 Voleo bih da vidim nekoga da sprovodi ulazak na prednja vrata npr u Liazu Tamnave Krš na 26ici. 😄
Pošto su krcate od 7 ujutru do 11 uveče.

Ovo ostalo što najavljuju mi je, šta ga znam... ok. To jest - daću mu šansu.

Промене у градском превозу: Улаз само на предња врата, контролори ће имати нови задатак​


Контролори који ће бити преузети од „Кенткарта” добиће налог од градоначелника да не иду на народ репресивно него да само упозоравају, да путницима сугеришу где је валидатор и да треба да овере карту.

Памтите ли покушај успостављања система уласка на предња и изласка на средња и задња врата аутобуса од пре десетак година, за вакта Драгана Ђиласа? Када су чак и врата била излепљена огромним натписима да би суграђани што пре схватили где треба да уђу, а где да изађу. Тај покушај дисциплиновања грађана није заживео. Е баш ту меру градоначелник Александар Шапић жели да покуша поново да спроведе у дело, да она буде део путничке свакодневице, као што је годинама у Новом Саду. И то не, како каже, репресивно, терањем грађана, већ сугерисањем.


То је само једна од мера које градоначелник и његов кабинет планирају да уведу у јавном превозу у оквиру корака које ће преузети град како би превоз, према Шапићевој замисли, постао квалитетнији, чистији, редовнији... Да на крају грађани, када све то заживи, почну да плаћају превоз, без репресивних мера, већ искључиво зато што сами сматрају да то треба да чине, описао је Шапић ову замисао.

Они који ће сугерисати грађанима шта би требало да раде у возилима биће управо особе од којих многи путници годинама беже као „ђаво од крста” – контролори. У наредних годину дана то бежање неће бити потребно јер, како је рекао Шапић, контролори који ће бити преузети од „Кенткарта” добиће налог од њега да у том периоду не иду на народ репресивно.


– Покушаћемо да у првом периоду буде тако да само упозоравају, да путницима сугеришу где је валидатор и да треба да овере карту. Људи, ако виде да побољшавамо квалитет услуге, да штедимо новац и да се боримо против ових који ништа не би мењали у претходних 12 година (синдикалци), е сигуран сам, а можда сам потпуно и луд, да ће људи почети сами да купују карте и да ће се увести ред у јавном превозу. Треба себе да поправимо да бисмо тражили од грађана да себе поправе и почну да плаћају за услугу која би требало да буде квалитетна – указао је Шапић оцењујући да данашња слика јавног превоза није на нивоу какав имају развијене метрополе.


– Морамо бити фер. Људи треба прво да виде да су аутобуси чистији, да су линије фреквентније, да климе раде, да су улице којима се крећу возила боље. Сигуран сам да када Београђани буду видели да радимо све што је до нас, да ће сами кренути да плаћају. Као кад уђете у радњу и узмете жваку, сами одете до касе, иако вас нико не јури да то урадите. Е да тако буде и у превозу са картама... – сматра Шапић.

Znači pokušava isto što je i Vesić pokušao.
Kako su nam sve linije koje idu kroz Bulevar Despota Stefana uništene zaobilaženjem, taman još sve da usporimo ulaskom na 1. vrata. Ako već to žele, neka se i levo krilo prvih vrata otvara radi bržeg ulaska putnika.
 
Ulazak samo na prednja vrata u beogradskom javnom prevozu neće zaživeti nikada. Koliko bi trajalo samo ukrcavanje putnika u vozilo, ako bi svi busevi poštovali to pravilo?

Prednja vrata mogu da funkcionišu u gradovima veličine Užica, Kragujevca, Niša, eventualno Novog Sada, i tu i funkcionišu već decenijama. U Beogradu ni danas nije retkost da se na jednom stajalištu nabiju po 4 busa koji čekaju u koloni da iskrcaju/prime putnike, a na šta bi tek Bulevar Despota Stefana, Brankova, Požeška, Jurija Gagarina ličili kada bi jedan bus imao samo jedna vrata za prijem desetina putnika, uključujući i dugačke zglobne buseve?
 
Улазак на предња врата не функционише у потпуности ни у Новом Саду (нарочито не на прометнијим стајалиштима у шпицу) па тек не би функционисао у Београду. Чак и да постоји више возила и возача, што је предуслов за овакав начин уласка, на стајалиштима где стаје велики број линија би настао хаос.
 
To je jedna ogromna glupost. Teorije nema da će to biti funkcionalno, pa zamisli na Ustaničkoj kada 302. nesrećna dođe, da uđu svi na prva. Mislim da bi se "Spartanski" obračunali i sa kontrolorima I sa autobusom u vidu cigle.
A tek za krcate zglobove i to kad par njih stane.

Slažem se da se karte trebaju plaćati, ali mora da bude i usluga mnogo bolja, a ne da vozači bez razloga kreću ranije, da čekaš bus po 30 min, da zimi ladi a leti greje i slično. Bar kod mene na 300 potezu tako.
 
Улазак на предња врата не функционише у потпуности ни у Новом Саду (нарочито не на прометнијим стајалиштима у шпицу) па тек не би функционисао у Београду. Чак и да постоји више возила и возача, што је предуслов за овакав начин уласка, на стајалиштима где стаје велики број линија би настао хаос.
Čak štaviše ja mislim da je u Novom sadu skoro pa potpuno "ukinut" taj ulazak na prva vrata, sem na početnim stajalištima. Mnogo ljudi misli da to i dalje funkcioniše u Novom Sadu jer je tako nekad bilo, ali stvari su mnogo promenile i to pravilo je odavno van funkcije. To je prosto nemoguće izvesti sa tolikim brojem putnika, ni u jednom ni u drugom gradu.
 
Vrh