Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Представљена нова мултифункционална картица за јавни превоз – „београдска картица”

Нова картица за јавни превоз – „београдска картица” је од данас у продаји, изјавио је секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић на данашњој конференцији за новинаре одржаној у Старом двору.

Он је прецизирао да је требало да ова картица буде реализована у року од шест месеци од потписивања уговора, али приватни партнер „Кенткарт” је ишао корак унапред, те се већ данас почело са продајом нових „београдских картица”.

– „Београдска картица” садржи нека важна обележја Града Београда. Картица ће вероватно сваке године имати мало другачије издање и о томе ћемо се договарати са приватним партнером, а сугестије грађана су увек добродошле за неке од картица које ћемо дизајнирати у будућности. Уколико грађани буду заинтересовани да доставе своје предлоге, они ће бити размотрени – рекао је Васиљевић.

Нагласио је да су Београд и градска власт у протекле четири године уложили знатна средства за унапређење система јавног превоза путника, како обнављањем возног парка Градског саобраћајног предузећа „Београд” тако и повећањем плата возача у том предузећу.

– Секретаријат за јавни превоз је подигао ниво рада у смислу контроле превозника. Реализацију реда вожње градског саобраћајног превоза подигли су са 89 одсто на 96 одсто, што није забележено у последњих 20 година. „Београдска картица” је мултифункционална и обезбедиће значајне олакшице грађанима Београда. У наредном периоду ћемо се трудити да лепезу олакшица проширимо како би грађани били заинтересовани да користе ове услуге. Поставили смо и рецикломате за скупљане отпада за рециклажу, који ће такође омогућити допуну превозних картица. Жеља нам је да и у наредном периоду уводимо нове савремене технологије и побољшавамо квалитет услуга како би грађани били безбеднији, сигурнији и задовољнији – рекао је Васиљевић.

Он је нагласио да је веома важно да грађани плаћају превоз.

– Када се повећа плаћање превоза, моћи ћемо да купимо значајан број нових аутобуса на годишњем нивоу и имаћемо возни парк који неће бити старији од просечно три, четири или пет година. Све је у узрочно-последичној вези. Колико будемо успели да наплатимо превоза, толико ће нам бити квалитетнији превоз. Град Београд је уложио доста и наставиће са улагањем, али позивам грађане да плаћају превоз, јер ниједна услуга у граду, држави и свету се не може користити а да се не плати – казао је Васиљевић.

Директор СРЦ „Ташмајдан” Милан Нововић је истакао да је СЦ „Ташмајдан” заједно са спортским центрима „Милан Гале Мушкатировић”, „Врачар”, „Бањица” и „11. април” ушао у овај систем.

– Видите како изгледа када локална самоуправа брине о својим грађанима попут Града Београда, који на добар начин покушава да обезбеди одређене олакшице за своје грађане. Отворени смо да подржимо оно што наш град жели да уради за суграђане, јер на тај начин индиректно побољшавамо и ниво пружених услуга. Куповином месечне карте за превоз по једном ћете моћи да користите сваки од пет базена, а то суштински значи да имате укупно пет улазака на различите градске базене. Ако узмете да је просечна цена карте око 300 динара, схватате да то уопште није мала олакшица. Важно је истаћи да је ово сигурно само први корак јер ово нису једини садржаји које можемо да понудимо, као што се надам да ће се и значајан број других организација од септембра укључити у овако лепу причу – рекао је Нововић.

Представник турске компаније „Кенткарт” Волкан Шен изјавио је да у Београду, као мањински партнер, послују од 2010. године.

– С обзиром на искуство и чињеницу да смо претходних година били присутни у Београду као мањински партнер, препознали смо управљање јавним превозом у Београду као стратешки важан посао за развој наше компаније у региону. У претходне две године започели смо пројекте и у Крагујевцу, Сарајеву, као и Мишколцу у Мађарској. У Београду имамо намеру да запослимо још инжењера, да део производње пребацимо у Србију и да наставимо ширење на комплетно тржиште Југоисточне Европе – рекао је Шен.

izvor: bgprevoz.rs
 
И до када ће морати да се замене старе картице?
 
Nepersonalizovane traju dok ne isteknu redovno, 3 godine od dana kuopovine/aktivacije.
 
Ne mogu da garantujem za to, al mislim da nista nece morati prinudno da se menja
 
Danas u Solarisu kome ne radi klima ulazi kontrola, ja sam ionako po planu trebao da siđem na sledećoj, pa se pomerim ka vratima, taman da ne moram da vadim. Ovaj mesec preskaćem, platio sam jun, i platiću opet avgust.

Elem, dolaze do jedne žene, ona uredno pokazuje. I u jednom momentu pita ''dobro a kad ćemo mi da dobijemo klimu za ove karte što plaćamo?'' Kontrolor samo promrmlja nešto i ode dalje, pravi se lud. Ja joj u poslednjih 20ak sekundi do stajališta kažem da je u pravu i da zato plaćam svaki drugi mesec.
 
Eto, taman je mogao kontrolor da joj kaze "evo ovaj gospodin placa svaki drugi mesec pa i vi svaki drugi mesec imate klimu da radi".

Steta.
 
Naaah, ovaj gospodin je placao 15 godina a dobijao pola usluge

Btw, koliko dugo si ti dosad placao markicu/mesecnu?
 
Super ste vi sto ste placali 15 god. Prvu markicu sam imao 80' - tih u osnovnoj skoli ( da i osnovci su placali mesecnu povlascenu kartu tada), poslednju negde na faksu. Moj drugar isto kao i ti na ovom forumu agituje za placanje prevoza, pise kako placa vec 20 god, a i ja i on znamo da platio prevoz od pocetka 90' - tih nije nikad. Tako veoma je lako pisati po forumu.

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864444#p864444:21h61o65 je napisao(la):
wexy » 14 Jul 2021 19:00[/url]":21h61o65]Eto, taman je mogao kontrolor da joj kaze "evo ovaj gospodin placa svaki drugi mesec pa i vi svaki drugi mesec imate klimu da radi".

Steta.
A mogao je i da kaže : "Evo ovaj gospodin plaća svaki drugi mesec, pa zato vi imate klimu samo u vozilima gde još uvek nije crkla.". :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864457#p864457:36lyr3tl je napisao(la):
Misha V » Sre Jul 14, 2021 8:24 pm[/url]":36lyr3tl]Super ste vi sto ste placali 15 god. Prvu markicu sam imao 80' - tih u osnovnoj skoli ( da i osnovci su placali mesecnu povlascenu kartu tada), poslednju negde na faksu. Moj drugar isto kao i ti na ovom forumu agituje za placanje prevoza, pise kako placa vec 20 god, a i ja i on znamo da platio prevoz od pocetka 90' - tih nije nikad. Tako veoma je lako pisati po forumu.
Pa tehnicki si u pravu, kao sto ti meni ne moras da verujes na rec da sam placao prevoz 15 godina, tako ni ja tebi ne moram da verujem da si prvu markicu platio 80ih. Mogu, al i ne moram.

Isto tako ne moram ni Wexyju da verujem da on placa i dalje. Mozda placa, a mozda i ne placa. Ja ne mogu da znam.
Tehnicki, niko nikome ne mora da veruje na rec. Jer niko nikome nije duzan da ista dokazuje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864449#p864449:1zcy1tdv je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Јул 2021 06:31 pm[/url]":1zcy1tdv]Naaah, ovaj gospodin je placao 15 godina a dobijao pola usluge

Btw, koliko dugo si ti dosad placao markicu/mesecnu?

Placao celo svoje skolovanje od osnovne do kraja fakulteta, posle presao na licni automobil pa je potreba za mesecnom kartom prestala.
Javni prevoz ne koristim cesto, ali kada je to slucaj uvek imam placenu kartu.

Sa tobom se slazem da postoji veliki prostor da se kvalitet prevoza unapred, pogotovo sto se tice redovnih polazaka, takodje da su neka vozila vise za otpad nego za saobracaj ali to i dalje ne opravdava nikog da kartu ne placa kada koristi prevoz. To vec odavno nije nikakav vid protesta vec cisto izgovor da se vozi za dzabe.
 
Slazemo se u svemu osim u poslednjoj recenici. Ja toliko para imam da izdvojim. Ali vise iz principa ne zelim. Ne samo zbog stanja vozila. Ne samo zbog neispravnih klima. Nego i zato sto na vec nekoliko osakacenih ili pak ukinutih linija dodju besprizorni likovi i kazu "e sad cemo zbog Korone da proredimo jos malo".

I znas sta, ma koliko ti i ljudi sa slicnim stavovima i etiketama KAO da se trudite da me oterate u inat da vise nista ne placam...(kazem - kao da se trudite) ja i dalje razmatram da pocnem da placam svaki mesec. Nisam jos doneo odluku. Avgust placam svakako, a za posle cu videti. Da vidim hoce li opet biti histerisanja za 25. talas 18. soja.

Elem, dakle, ja se mozda vec na jesen vratim na placanje svakog meseca. Ali ako bude tako, govoricu svakom kontroloru da placam samo zbog njih, a da licno smatram da Grad i DJP ne zasluzuju te pare.

A ti me slobodno stavljaj u isti kos i sa svercerima, i lopovima, i talibanima, kime god... naviko sam. Evo upravo me na drugoj temi nazivaju desnicarskim ekstremistom i antivakserom (a vakcinisao se uredno, ali dzaba, kad se nema argumenata, lakse im da lupaju etikete)
 
бендере слажем се са тобом у скоро свему, прво бих те замолио да одустанеш и од половичног плаћања, не да нису ни то заслужили него су заслужили ... (не смем да кажем да не будем банован, има везе са бркатим чиком из грузије)

е сад оно око чега се не слажем: сматрам да град и гсп заслужују плаћање, колко год да је лоша услуга, зато што град плаћа већину прихода гспа, а и најгори кршеви без климе не иду на ваздух него на ненормално скуп дизел (који реално вреди можда 10 динара литар, ал ај лоповлук те гране држацве није сад тема)

они који не заслужују мој новац макар ми доносили шампањац уз сваку вожњу су busplus и kentkart, ем што су приватне стране фирме које нас пљачкају, него су толико безобразни да су хтели да доведу приватно обезбеђење, тј параполицијску бригаду, што има буквално само у најстрашнијим дистопијским сај фај филмовима, а већ су у добром талу са једним од најгорих канцера 21. века komunalnom policijom/milicijom

такође ни приватни превозници не заслужују ни динар, од града добијају исто пара као гсп а возе трипут мање линија плус су то већином слабије линије, а не као 16,17,23,31,95 које возе више путника него многи метро системи у свету

ГСП треба да поради на дератизацији предузећа од џабалебарошких диспечера, менаџера диспечера, диспечера менаџера диспечера... и сличних паразита којих је више него мајстора и возача, али чак и у оваквом стању, најмање је паразитска карика у ланцу наплате, и једина је која доприноси народу
 
GSP treba da se reši tih parazita i da te pare preusmeri na vozače. Umesto što svakodnevno raste broj parazita i vozača koji se odlučuju za inostranstvo, preraspodela para po pomenutom sistemu, i bilo bi, kako god okreneš, bolje. Makar da pokrijemo sve ove solaće sa kojima su se zaigrali ovi iz grada.
 
Juče sam se vraćao sa NBG sa 17. Kod Starog Merkatora ulazi kontrola. Nisam je odmah primetio. Stojim normalno, držim se za šipku, kada me neku gurnuo odpozadi. Okrenem se i vidim kontrolorku kako besno prilazi aparatu i otkucava nečiju kartu. Minut kasnije sam joj pokazao moju kartu. Dva minuta kasnije mi prilazi muški kontrolor i traži kartu. Odgovaram mu da sam već pokazao njegovoj koleginici. Na to mi odgovara kako ne može da zna za svakog putnika. Odgovorio sam da može da pita koleginicu u vezi moje karte. Tada smo došli do stanice kod Opštine, gde ulaze dve žene na vrata u čijoj sam blizini stajao. Jedna je pokazala kartu, a druga krenula sa pričom kako silazi na sledećoj stanici. Kontrolor joj je rekao da to nema veze i da mora da poništi kartu. Tu su krenuli da se raspravljaju da bi na kraju ona izvadila kartu i poništila je uz komentar: "Nadam se da ćeš se najesti od poništene karte". Dok je išao ka sledećim vratima odgovorio joj je: "Isto kao što bi ste se i vi najeli!". A sve to zbog toga što je kontrolor rekao da neće dati da se otvore vrata dok ne otkuca kartu. Inače, ta žena nije bila neki "golja" , nego fino obučena, sređena i našminkana.
 
Kontrolor ne sme da traži da se vrata ne otvore, tj. ne sme uticati na vožnju, zar ne?
Naravno, osim u slučaju napada ili nečeg sličnog.
 
Ne sme. Jer se utvrdilo da vozilo javnog prevoza nije sticeni objekat.

Naravno, moze da trazi zaustavljanje i otvaranje vrata ako neko bude povredjen ili napadnut. To su hitne vanredne situacije. Ali za nemanje karte, po sadasnjim pravnim okvirima, ne moze.
 
Možda je tako u teoriji, ali ne u praksi. Pre par godina sam prisustvovao situaciji gde je autobus stajao desetak minuta u Bahtjara Vagabzade, stanica Raška, kada sam izašao napolje, jer putnik nije hteo da izađe, a nije imao kartu. Šta je na kraju bilo, ne znam, peške sam otišao do trole, jer nisam mogao više da čekam da isteraju svoje. A problem je nastao što je jedan mladić student bio bez karte, a kontrolori su ga terali da izađe, jer ne može da se vozi bez karte, na šta je on rekao da će da izađe tek kada budu izbacili dve srednjoškolke koje takođe nisu imale karte (imale su smartphone sa sve slušalicama u ušima), a nisu im tražili da izađu napolje.
 
Pa da, ima toga. Što si mlađi, manje su šanse da te diraju. Još ako si žensko... Ma kakvi.
Nema veze i ako izgledaš kao Stanija a tvrdiš da si osnovna škola.


A naravno da se povremeno dešavaju ta zaustavljanja, ali to je čini mi se ako su i kontrolori i vozač zadrti pa baš reše da isteraju stvar do kraja. Većinski uglavnom odu dalje a vozaču ne pada na pamet da kasni i pravda se posle nadređenima a i besnoj rulji u salonu samo zbog nekog tamo bez karte.
 
Bender Rodriguez":3u4uay9p je napisao(la):
Ne sme. Jer se utvrdilo da vozilo javnog prevoza nije sticeni objekat.

Naravno, moze da trazi zaustavljanje i otvaranje vrata ako neko bude povredjen ili napadnut. To su hitne vanredne situacije. Ali za nemanje karte, po sadasnjim pravnim okvirima, ne moze.
Дакле, да би контрола имала могућност да спроведе наплату карата мораће да се мења закон, а да би такав закон био могућ, мораће да се мења устав.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Да се лепо стрпимо до метроа, па кад метро преузме већину путника од осталог јавног превоза, и смање се гужве, да уведемо као у НС улазак на прва врата и показивање карте возачу? :D
 
Ma neće nam ni trebati bus plus onda. Kome će još biti do presedanja po nekoliko puta da bi došli do tačke do koje danas mogu ili direktno ili sa jednim presedanjem.
 
Vrh