Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Јоој вечита прича око рокова - много гора и скупља пробијања рокова имаш у нпр. богатој Немачкој. Примера ради: Аеродром Берлин-Бранденбург, Железнички чвор Штутгарт 21, неколико аутопутева, итд. Не знам да ли је објективно корона утицала на динамику радова ??? Слажем се са тобом да би требало да постоји могућност већих санкција за пробијање рокова али опет сад треба разговарати о овом делу између Бање и Чачка. Нисам разумео да ли ће Аеродром Морава/Лађевци имати директну везу са коридором?

Imaće. Petlja Katrga
 
Изашао је ПППН за пругу Сталаћ-Краљево где ће се укинути 42 (од 66) пружна прелаза, тако да ће се укинути овај ПП:


Саобраћај ће се преусмерити на новоизграђени надвожњак или на ПП код кружног тока:

Тако да, након модернизације пруге, надвожњак остаје главна веза од аутопута до Врњачке Бање.
 
Na stranu što je ovo preterana i sasvim sigurno netačna izjava, čak i ako si mislio samo na građevinske projekte (a nisi tako napisao), ali ti pišeš sa tačke gledišta pravne odgovornosti.

Ja to uopšte ne pominjem. Pričam o političkoj odgovornosti za decidno iznete rokove u javnom prostoru. Obećanja bez pokrića i probijanje javno iznetih rokova treba da budu potpuno društveno neprihvatljivi i samim tim da imaju političku cenu.

Ne sme olako da se obećava. Ako je obećano, mora da se uradi BAŠ SVE, pravno i tehnički, da rok bude ispunjen. Ako se nešto od ovoga prekrši, mora da ima političku cenu, da nas ponovo ne bi lagali.

Toliko je jednostavno.

Mene kao građanina uopšte ne zanimaju pravni problemi, a konačno ni tehnički problemi koje izgradnja nosi.
Na građevinskom smo forumu, naravno da sam mislio na građevinske projekte, mislim da se to podrazumeva. Kako sam eto u građevinskoj industriji, mogu da tvrdim to što sam napisao. Ako misliš da je preterana i sasvim sigurno netačna izjava, slobodno mi dokumentuj tvoju tvrdnju, nemam ništa protiv. Nisam od onih koji se zariču da su uvek u pravu.

Što se tiče političke odgovornosti, koliko znam meri se po pravilu na svake 4 godine, a kod nas najčešće i ranije, uz naravno nepredvidive izuzetke.
E sad, što na žalost manjina ovde odlučuje to je širi problem i zahteva drugačiji pristup tome.

Mislim da uzalud trošiš energiju ovde ponavljajući iznova, nešto što jeste tačno teorijski, ali praktično slabo primenljivo na žalost.
 
Naplatna rampa Vrnjacka Banja - Naplatna rampa Leskovac Centar po ogranicenju 1:13h.
Sto se tice novootvorene deonice, na par mesta je bilo vode. Topio se sneg pa se slivalo preko kolovoza. Ostalo sve manje vise ok.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Naplatna rampa Vrnjacka Banja - Naplatna rampa Leskovac Centar po ogranicenju 1:13h.

Po ograničenju možda, ali pri maksimalno dozvoljenoj brzini. :)
Mada, ako uračunamo da nije 130km/h maksimalno dozvoljena brzina na celokupnoj deonici, da se na desnoj traci kreću automobili, kamioni, autobusi... brzinom manjom od 130km/h zbog kojih često mora da se uspori pre preticanja i sl. ja bih rekao da si ipak malo prekoračio ograničenje.
 
Preljina.

DJI_0264.00_01_38_55.Still001.png
 
Po ograničenju možda, ali pri maksimalno dozvoljenoj brzini. :)
Mada, ako uračunamo da nije 130km/h maksimalno dozvoljena brzina na celokupnoj deonici, da se na desnoj traci kreću automobili, kamioni, autobusi... brzinom manjom od 130km/h zbog kojih često mora da se uspori pre preticanja i sl. ja bih rekao da si ipak malo prekoračio ograničenje.
A nije brate. Tempomat sam podesio na 130 i svud gde je bilo ispod te dozvoljene brzine kocio sam. Recimo oko Raznja, onda Pojate ukljucenje, onda na jos par mesta. Na kraju krajeva mejl naplata putarine kaze 1:13h. Nije da sam bas ja merio a nisam ni silio.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Ako misliš da je preterana i sasvim sigurno netačna izjava, slobodno mi dokumentuj tvoju tvrdnju,
Pravila formalne logike, a na tome se zasniva razgovor ozbiljnih ljudi, funkcionišu drugačije. Ne ide to tako što ti izneseš tvrdnju, za koju ja dokazujem onda da nije tačna. Već obrnuto.

No, nebitno. Obojica smo izneli svoju poentu i to je ok.

Ja ostajem pri stavu da je to sto iznosiš (kašnjenja nisu bitna, u osnovi) društveno jako štetno. Pogotovo za siromašna društva, koja bi trebala da se ponašaju turbo domaćinski.

To što u nekoj tamo Nemačkoj projekti takođe kasne, mene uopšte ne zanima. To nek vidi neki Hans ili Dietrich. Mene ovo naše zanima.
 
Svi vide da je ovo jedan bržih projekata u zemlji i da se radi u dve smene sa velikim brojem radnika na više mesta na trasi, kao i da su radovi dobro organizovani.

Ne znam koji političar je rekao koji rok, ali ovo teško da može brže uz izuzetak deonice do Adrana za koju čini mi se nije kriv izvođač.
 
Pravila formalne logike, a na tome se zasniva razgovor ozbiljnih ljudi, funkcionišu drugačije. Ne ide to tako što ti izneseš tvrdnju, za koju ja dokazujem onda da nije tačna. Već obrnuto.

No, nebitno. Obojica smo izneli svoju poentu i to je ok.

Ja ostajem pri stavu da je to sto iznosiš (kašnjenja nisu bitna, u osnovi) društveno jako štetno. Pogotovo za siromašna društva, koja bi trebala da se ponašaju turbo domaćinski.

To što u nekoj tamo Nemačkoj projekti takođe kasne, mene uopšte ne zanima. To nek vidi neki Hans ili Dietrich. Mene ovo naše zanima.
Evo boldovao sam tvoj zaključak, i vrlo mi je interesantno kako si ga izveo, a da pri tome ja to nisam naveo. Poenta mog posta je bila, da kašnjenja u ovom konkretnom slučaju nisu bila predvidiva zbog nastanka više sile, i da su kašnjenja generalno obrađena ugovorom.
Moja tvrdnja je iznesena na osnovu iskustva rada u građevinskoj industriji, u kompaniji koja je u prvih 10 u svetu, sa osvrtom na rad u navedenom periodu.

Evo ti ukratko i odgovor COPILOT-a na temu Covida u građevinarstvu:
The COVID-19 pandemic had a significant impact on the construction industry, affecting various aspects of operations and business models. Here are some key ways it was impacted:
  1. Project Delays and Cancellations: Many construction projects faced delays or cancellations due to lockdowns, travel restrictions, and supply chain disruptions. This led to a decrease in global construction output

  2. Economic Impact: The industry experienced a substantial economic downturn. For example, in the U.S., the construction sector lost nearly $61 billion in GDP and saw a reduction in workforce from 7.64 million to approximately 6.5 million

  3. Health and Safety Measures: Construction companies had to implement new health and safety protocols to protect workers, including social distancing, enhanced sanitation, and personal protective equipment (PPE). This increased operational costs and required adjustments in work practices

  4. Remote Work and Digital Transformation: The pandemic accelerated the adoption of digital tools and remote work solutions. Many companies started using virtual collaboration tools and digital project management platforms to maintain productivity while adhering to safety guidelines

  5. Labor Market Challenges: The construction industry faced labor shortages due to illness, quarantine measures, and workers' reluctance to return to job sites. This exacerbated existing labor market challenges and impacted project timelines

  6. Supply Chain Disruptions: The pandemic caused significant disruptions in the supply chain, leading to shortages of materials and increased costs. This affected the ability to complete projects on time and within budget

    Overall, the construction industry had to adapt quickly to these challenges, demonstrating resilience and innovation in the face of unprecedented circumstances.
 
A nije brate. Tempomat sam podesio na 130 i svud gde je bilo ispod te dozvoljene brzine kocio sam. Recimo oko Raznja, onda Pojate ukljucenje, onda na jos par mesta. Na kraju krajeva mejl naplata putarine kaze 1:13h. Nije da sam bas ja merio a nisam ni silio.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
A pre je toliko trebalo od Banje do Pojata najčešće.
Ali da bi u funkcionalnom smislu u zoni Kruševca sve profunkcionisalo potrebno je da prorade ove 2 rampe, i Kruševac da konačno dobije funkcionalnu Istočnu obilaznicu i novu severnu makar na delu od Kruševac zapada do Župskog puta, i novi most kod Stopanje. Ovako nešto npr:
1735550855591.png
 
Ali da bi u funkcionalnom smislu u zoni Kruševca sve profunkcionisalo potrebno je da prorade ove 2 rampe, i Kruševac da konačno dobije funkcionalnu Istočnu obilaznicu i novu severnu makar na delu od Kruševac zapada do Župskog puta, i novi most kod Stopanje. Ovako nešto npr:
Apsolutno.

E sad, što se tiče petlje Koševi, slušam razne glasine. Moja pretpostavka zašto petlja nije puštena odmah je da je kasnije ušla u projekat. Međutim, po narodu se priča da je problem možda i u kružnom toku, jer je za šlepere premali, a sa druge strane je možda ispao problem oko Ferencove kuće, dok nju ne sruše, ne mogu da puste petlju u saobraćaj. Sa poslednjih Radetovog snimka kod gospodina Ferenca je rečeno da je kuća isplaćena i da su mu dali rok od 30 ili 60 dana da može da se preseli na drugu lokaciju. Ja sam video sa nekih kasnijih (Mislim da je čak Rade snimao) snimaka da je sa kuće skinut deo krova, ali npr stolarija je ostala. Izgleda da zvanično rušenje tad nije počelo, pa je možda i tu nastao problem.

Istočna obilaznica igleda da kreće sa mrtve tačke i ona po mom mišljenju predstavlja odraz disfunkcionalne države, gde se dozvolila gradnja po trasi budućeg puta, pa je sad nastao veliki problem. Velika sramota za grad i državu.
 
Na sektoru 6 Vrnjačka Banja-Vrba nigde se ne radi osim na mostu ispred naše kuće. Veća sam pisala da smo sa tog mesta dva puta poplavljeni, ali da je ovakva pozicija mosta zadržana. Bukvalno okrenut ka našem dvorištu. I odatle voda treba skoro pod pravim uglom da se uliva dalje u potok, pa ka našem mostu. Naš most je širine 2m, most koji se pravi će imati propust za vodu 5m. Ne znam gde planiraju sa tom vodom. U dozvoli tj. prijavi radova su slagali da je rešenje o ekspro. pravosnažno vezano za nas. I tako se radi, uz takvu dozvolu. Znače ne samo da su nas odsekli a da ne znao gde ćemo imati put do javnog puta, već se ide na to da nas poplave.
Koga ne zanima ovo što se radi uz dozvolu gde su slagali da imaju pravo svojine propisano zakonom, molim da preskočite sa komentarima.
1735546755421.png
 
Svi vide da je ovo jedan bržih projekata u zemlji i da se radi u dve smene sa velikim brojem radnika na više mesta na trasi, kao i da su radovi dobro organizovani.
Ako misliš da je brz projekat izgradnja 20 kilometara autoputa godišnje, onda smo stvarno izgubili osećaj za brzinu.

Ne znam koji političar je rekao koji rok, ali ovo teško da može brže uz izuzetak deonice do Adrana za koju čini mi se nije kriv izvođač.
Rokove su iznosili: predsednik države, tadašnji premijer, mnogi ministri, ambasador SAD, predstavnici Behtel-Enka... Sva sreća pa postoji Youtube na kojima se te izjave mogu naći.
Što se tiče kašnjenja, opet je tu Youtube na kojima se mogu naći video snimci gde se vidi koliko malo radnika i mašina radi na deonicama. Naročito na deonici Pojate-Kruševac gde se sve to lako moglo pratiti. Čak smo i mi na ovom forumu o tome diskutovali da je mali broj radnika, da se često sele sa jednog mesta na drugo, pa se ponovo vraćaju i sl.
 
Vrh