Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Jel ti shvatas da si promasio i temu i put? Velika Drenova je jedno 300 km odatle
Naveo sam primer, rasprava je o kružnim raskrsnicama i njihovoj opravdanosti. Plus, konkretno za V. Drenovu, T raskrsnica je daleko jeftinije i komfornije rešenje za vozače od kružne, o tome pričam (a isto ima tri konfliktne tačke kao i svaki trostrani kružni tok).

1717850768475.jpeg
 
Što se tiče "divljaka", nikad nisam bio za kolektivnu krivicu i kolektivno kažnjavanje (npr. 100 od 5000 ljudi voze ko manijaci, neki pametnjaković se seti da postavi ležećeg policajca. I dalje imamo 50-100 manijaka koji će i preko njega da projure, ali i 4900 običnih ljudi koji će istovremeno da budu kažnjeni prelaskom preko istih...

Ta rešenja sa ležećim policajcima rešava samo posledice, ali ne i uzrok bahatog ponašanja vozača. Kako su krenuli uskoro neće biti ulice koja nema bar jednog. Jednostavno, policija i nadležne službe ne rade svoj posao i umesto da se radi na edukaciji, upozorenjima, kažnjavanju takvih vozača, kažnjavaju se i ograničavaju se svi vozači. Ako je neko bahat u vožnji, vozi prebrzo i nasilno ležeći policajac neće smanjiti mogućnost da takav vozač napravi problem ili da prouzrokuje saobraćajnu nezgodu na nekom drugom mestu.
Slično je kao što bahato parkiranje na trotoarima rešavaju sve masovnijom ugradnjom ugradnjom stubića, a koje ti isti bahati vozači lome. U mojoj ulici vozači namerno lome saobraćajne znakove da bi mogli da parkiraju na trotoaru. E, za takve treba drakonske kazne.

A što se tiče kružnih tokova na ulazu/izlazu sa autoputa, postoje mesta gde je to potrebno zbog većeg intenziteta saobraćaja, a na nekim bi i občna T rasrsnica završavala posao. Ali, pošto se radi po nekom standardu, gradi se za budućnost i sl. slažem se da sve te raskrsnice treba da budu uniformne. Kao što je već neko napisao da kružni tokovi neće sprečiti saobraćajnu nezgodu, ali će zato drastično smanjiti posledice i težinu iste.

Jedino što mi se ne sviđa je što se na brzim saobraćajnicama i na veoma prometnim putevima grade kružni tokovi umesto denivelisanih raskrsnica. Zanimljivo mi je rešenja kao npr. u Bugarskoj na obilaznici oko Sofije gde su kružni tokovi napravljeni ispod glavne saobraćajnice, to je funcionalno rešenje koje ne usporava glavni tok saobraćaja, a jeftinije je i u mnogim slučajevima funkcionalnije od klasične denivelisane raskrsnice.
 
Pogledajte ZOBS. Kružni tok na motoputu je isto što i kružni tok na autoputu - ne može da postoji! Dakle, kao i na motoputu Batočina - Kragujevac pre svakog kružnog toka stajaće znak prestanak motoputa, a nakon kružnog toga početak motoputa. Tako da će traktoru biti dozvoljeno da koristi kružni tok, osim ako ne bude posebnim znakom zabranjeno.
 
Ta rešenja sa ležećim policajcima rešava samo posledice, ali ne i uzrok bahatog ponašanja vozača. Kako su krenuli uskoro neće biti ulice koja nema bar jednog. Jednostavno, policija i nadležne službe ne rade svoj posao i umesto da se radi na edukaciji, upozorenjima, kažnjavanju takvih vozača, kažnjavaju se i ograničavaju se svi vozači. Ako je neko bahat u vožnji, vozi prebrzo i nasilno ležeći policajac neće smanjiti mogućnost da takav vozač napravi problem ili da prouzrokuje saobraćajnu nezgodu na nekom drugom mestu.
Slično je kao što bahato parkiranje na trotoarima rešavaju sve masovnijom ugradnjom ugradnjom stubića, a koje ti isti bahati vozači lome. U mojoj ulici vozači namerno lome saobraćajne znakove da bi mogli da parkiraju na trotoaru. E, za takve treba drakonske kazne.

A što se tiče kružnih tokova na ulazu/izlazu sa autoputa, postoje mesta gde je to potrebno zbog većeg intenziteta saobraćaja, a na nekim bi i občna T rasrsnica završavala posao. Ali, pošto se radi po nekom standardu, gradi se za budućnost i sl. slažem se da sve te raskrsnice treba da budu uniformne. Kao što je već neko napisao da kružni tokovi neće sprečiti saobraćajnu nezgodu, ali će zato drastično smanjiti posledice i težinu iste.

Jedino što mi se ne sviđa je što se na brzim saobraćajnicama i na veoma prometnim putevima grade kružni tokovi umesto denivelisanih raskrsnica. Zanimljivo mi je rešenja kao npr. u Bugarskoj na obilaznici oko Sofije gde su kružni tokovi napravljeni ispod glavne saobraćajnice, to je funcionalno rešenje koje ne usporava glavni tok saobraćaja, a jeftinije je i u mnogim slučajevima funkcionalnije od klasične denivelisane raskrsnice.
Bravo. To je poenta.
 
Pogledajte ZOBS. Kružni tok na motoputu je isto što i kružni tok na autoputu - ne može da postoji! Dakle, kao i na motoputu Batočina - Kragujevac pre svakog kružnog toka stajaće znak prestanak motoputa, a nakon kružnog toga početak motoputa. Tako da će traktoru biti dozvoljeno da koristi kružni tok, osim ako ne bude posebnim znakom zabranjeno.
Tačno tako, što je potpuna besmislica. Jel´ i u Žirovnici "gradska saobraćajnica" kao u Batočini ili Kragujevcu?
 
Svakako je na ovom mestu kod V. Drenove sasvim ok kružna raskrsnica.

Taj kružni tok ispred nadvožnjaka je mnogo bolji primer za kampanju protiv kružnih raskrsnica pa ne vidim zašto se o tome piše ovde.

T raskrsnica je komfornija samo desna skretanja.
 
Svakako je na ovom mestu kod V. Drenove sasvim ok kružna raskrsnica.

Taj kružni tok ispred nadvožnjaka je mnogo bolji primer za kampanju protiv kružnih raskrsnica pa ne vidim zašto se o tome piše ovde.

T raskrsnica je komfornija samo desna skretanja.
Na žalost, projekti su već završeni, odobreni i realizuju se, tu nema promena, tako je kako je, ali to nije razlog da se ne iznese mišljenje, i za i protiv.
 
Pogledajte ZOBS. Kružni tok na motoputu je isto što i kružni tok na autoputu - ne može da postoji! Dakle, kao i na motoputu Batočina - Kragujevac pre svakog kružnog toka stajaće znak prestanak motoputa, a nakon kružnog toga početak motoputa. Tako da će traktoru biti dozvoljeno da koristi kružni tok, osim ako ne bude posebnim znakom zabranjeno.
Da, to je jasno, zakonski su to pokrili, ALI poznajući našu saobraćajnu kulturu, moralo je to da se spreči, jer ima bu***ala koja će traktorom da se provoza po brzom putu, da skrati put, ili sa konjskom zapregom. Nekome ne vrede ni fizičke prepreke, ni saobraćajna pravila, ni znakovi, ni kazne, ništa, pa umesto da ispaštaju najgori tj taj procenat vozača, ispašta većina.
 
Naveo sam primer, rasprava je o kružnim raskrsnicama i njihovoj opravdanosti. Plus, konkretno za V. Drenovu, T raskrsnica je daleko jeftinije i komfornije rešenje za vozače od kružne, o tome pričam (a isto ima tri konfliktne tačke kao i svaki trostrani kružni tok).

Pogledajte prilog 200974

Ovo moze da napise samo neko ko nikad nije seo u auto. Ukljucivanje na magistralu u T raskrsnici je dobro samo ako je lokalni put gde se neko ukljucuje jednom dnevno, a ne iz pravca gde ce mozda biti i vise vozila nego na samoj magistrali van naseljenog mesta gde uglavnom vozi preko ogranicenja.

Pises o velikoj drenovi a postavljas primere iz loznice, totalno dve razlicite situacije, naravno da je tamo trebalo napraviti denivelisanu petlju, ovde je kruzni tok ocigledno i jedino bezbedno resenje.
 
izjednačavaju glavni pravac i sporedni pravac, odn. vladaju pravila prvenstva vozila u kružnom toku, a ne pravila prvenstva brze saobraćajnice.
Može član iz propisa gde je ovo pravilo definisano?
Mada verujem da je u pitanju "odomaćeno pravilo" jer je na ulazu u KT uglavnom obrnuti trougao. A ako ga nema molim samo pažljivo i čuvajte se ovih u KT što "imaju" prvenstvo prolaza.
 
Na žalost, projekti su već završeni, odobreni i realizuju se, tu nema promena, tako je kako je, ali to nije razlog da se ne iznese mišljenje, i za i protiv.
Apsolutno u redu da se iznosi mišljenje ali ovde je isto izneseno već gomilu puta kroz više postova a još se niko nije složio da na V. Drenovi treba T raskrsnica umesto kružnog niti da je ovo uporedivo sa Loznicom.

Mislim da je suvišno i dalje braniti ovakvo mišljenje. Izneto je, nije naišlo na odobravanje i to je to. Ajmo sad dalje…
 
Ovo moze da napise samo neko ko nikad nije seo u auto. Ukljucivanje na magistralu u T raskrsnici je dobro samo ako je lokalni put gde se neko ukljucuje jednom dnevno, a ne iz pravca gde ce mozda biti i vise vozila nego na samoj magistrali van naseljenog mesta gde uglavnom vozi preko ogranicenja.

Pises o velikoj drenovi a postavljas primere iz loznice, totalno dve razlicite situacije, naravno da je tamo trebalo napraviti denivelisanu petlju, ovde je kruzni tok ocigledno i jedino bezbedno resenje.
"Neko ko nikad nije seo u auto" je radio u međunarodnoj špediciji i prošao pola Evrope, sa par MILIONA kilometara iza sebe, tako da "polako sas zaključci" :) Lokacija gde se gradi taj KT, na uključenju na NS V. Drenova, odn. gde je već izgrađeno tih par stotina metara devijacije se nalazi upravo između dve krivine, pa velike brzine i nisu moguće. Tvrdim da je kanalisana trokraka T raskrsnica bolje rešenje od kružne raskrsnice jer smanjuje nepravilne reakcije vozača prilikom prolaska kroz raskrsnicu, a ima svakako isti broj konfliktnih tačaka kao kružna (konfliktne tačke su mesta presecanja saobraćajnih struja, ovde imamo samo dve od tri, pri skretanju ulevo). Takođe, nije opravdana ni veličina tog KT, za koji se za vangradske putne mreže ne preporučuje prečnik manji od 25 metara. Znam o čemu pričam, bez uvrede.
 
KRUŽNI TOK, pored osnovne, bezbedonosne funkcije, u današnje vreme, i izvan gradskih kvartova, ima i jednu drugu, urbano arhitetonsku i estetsku dimenziju, jer raskrsnice mnogih, brzo prolaznih, manje ili minimalno naseljenih tranzitnih mesta, ali i otvorenih prostora, pretvara u mirnije i prijatnije ambijentalne oaze, često cvetno dekorisane i sa nekom umentičkom istalacijom u svom središtvu, a na radost meštana, ali i prijatan osećaj prolaznih putnika (primer kružni tok u Preljini, ulaz u Vrnjačku Banju, itd).

Podcetrtek.jpg

www.facebook.com/photo/?fbid=961091550636609&set=pcb.961091620636602
 
KRUŽNI TOK, pored osnovne, bezbedonosne funkcije, u današnje vreme, i izvan gradskih kvartova, ima i jednu drugu, urbano arhitetonsku i estetsku dimenziju, jer raskrsnice mnogih, brzo prolaznih, manje ili minimalno naseljenih tranzitnih mesta, ali i otvorenih prostora, pretvara u mirnije i prijatnije ambijentalne oaze, često cvetno dekorisane i sa nekom umentičkom istalacijom u svom središtvu, a na radost meštana, ali i prijatan osećaj prolaznih putnika (primer kružni tok u Preljini, ulaz u Vrnjačku Banju, itd).

Pogledajte prilog 200985
www.facebook.com/photo/?fbid=961091550636609&set=pcb.961091620636602
Da, tačno je, o ukusima se ne raspravlja, ali je to filozofska definicija, ono što je nekome lepo drugome je odvratno. Tako, neko voli i polukružne prozore, estetike radi, a onda nastane problem, gde smestiti roletnu. Ok, mogu i kapaci, ali šta ako naiđe oluja, ipak je roletna komfornija...
 
Naveo sam primer, rasprava je o kružnim raskrsnicama i njihovoj opravdanosti. Plus, konkretno za V. Drenovu, T raskrsnica je daleko jeftinije i komfornije rešenje za vozače od kružne, o tome pričam (a isto ima tri konfliktne tačke kao i svaki trostrani kružni tok).

Pogledajte prilog 200974
Ovakva je raskrsnica bila u Vrnjcima, na ulazu u Vrnjacku Banju, vise je nema i hvala Bogu pa je vise nema. Bilo je nemoguce ukljuciti se iz banje na magistralu,

Drugo, ima isti broj konfliktnih tacaka, ali u kruznom toku ti vozilo uvek dolazi sa leve strane, sto je dosta lakse nego ako dolazi sa obe strane,
 
Za nas koji ne pratimo detaljno temu, je l se očekuju neka otvaranja u narednih mesec, dva? Znam da je svašta nešto najavljeno do kraja godine, ali mislim na bliže nešto.
 
Не могу ништа отворити док не заврше прво петљу Кошеви а онда Велику Дренову, Кошеви ће тек за 2 месеца бити при крају. Мислим да на јесен могу пустити до Трстеника а до краја године можда и В. Бање!
 
Za nas koji ne pratimo detaljno temu, je l se očekuju neka otvaranja u narednih mesec, dva? Znam da je svašta nešto najavljeno do kraja godine, ali mislim na bliže nešto.

To niko ne zna ali za sad nista nije najavljeno. Po mojoj proceni krajem leta ce biti moguca sledeca otvaranja, kad ce biti ostaje da se vidi…

U drugim vestima, Vucic je na RTS rekao da je imao sastanak sa Behtelom i da nije bio obavesten o zastoju na Preljina - Adrani.
 
Apsolutno u redu da se iznosi mišljenje ali ovde je isto izneseno već gomilu puta kroz više postova a još se niko nije složio da na V. Drenovi treba T raskrsnica umesto kružnog niti da je ovo uporedivo sa Loznicom.

Mislim da je suvišno i dalje braniti ovakvo mišljenje. Izneto je, nije naišlo na odobravanje i to je to. Ajmo sad dalje…
Ako taj kružni tok spasi makar jednog čarapana (a sigurno hoće), opravdao je svoje postojanje.
 
To niko ne zna ali za sad nista nije najavljeno. Po mojoj proceni krajem leta ce biti moguca sledeca otvaranja, kad ce biti ostaje da se vidi…

U drugim vestima, Vucic je na RTS rekao da je imao sastanak sa Behtelom i da nije bio obavesten o zastoju na Preljina - Adrani.
Treba da ih sve bude stid što su tu deonicu totalno zapustili. Nemojte me pogrešno shvatiti ali deonica Cacak - Kraljevo je trebalo pre uraditi nego što sada završavaju do Trstenika.
Ipak je ovo bila po meni prioritetnija deonica jel od Kraljeva se ide i do Kopaonika, Kosova i Crne Gore. Svi koji prolazimo znamo kakve su nenormalne guzve preko Mrcajevaca. A za vest na RTS neverujem nista.
 
Zorane to i jeste bilo u planu ali sa obzirom na probleme sa otkupom izvodjac se prebacio na deo trase gde moze da se radi.
 
Vrh