Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Tako je u projektu, autoput ide i ispod pruge(pravi se galerija) i ispod postojećeg puta KV-KG (Pravi se nadvođnjak za postojeći put). Čini se da nema mesta medjutim ko prolazi tuda često videće da ima dosta mesta.
Ne znam koliko je tačno, nemam proverenu informaciju ali sam čuo da će da završe most preko Ibra i da spoje magistrale KV-KG i KV-VB preko petlje Vrba i onda će navodno da se zatvori raskrsnica kod Magnohroma i da se radi planirano. Dal neko zna?
 
Gospode Bože, auh bolesnika!!! Trostrani kružni tok? Pa, jel´ ima neko bar "m" od mozga u CIP-u i ostalim projektantskim kućama? Pa, ovde je opravdano da bude kružni tok, u Parizu, npr. a ne u polju, tamo gde treba obična "T" raskrsnica:
1717703346409.jpeg
 
Gospode Bože, auh bolesnika!!! Trostrani kružni tok? Pa, jel´ ima neko bar "m" od mozga u CIP-u i ostalim projektantskim kućama? Pa, ovde je opravdano da bude kružni tok, u Parizu, npr. a ne u polju, tamo gde treba obična "T" raskrsnica:
Ova petlja spaja i Levač, tako da će biti saobraćaja, pritom su kružni tokovi efiksan mehanizam da se uspori saobraćaj
 
Na sektoru 6 Vrnjačka Banja-Vrba radovi se izvode svuda. Postoje dve tužbe protiv Ministarstva građevine za poništaj dozvola, samim tim na tim parcelama se ne mogu izvoditi radovi. Ovde se radi. Radi se preko parcele u privatnoj svojini, tako što su na silu upali na tu parcelu i uištili je. Sada je ta parcela (u privatnoj svojini) na trasi auto-puta, a vlasnici nemaju drugi izlaz na javni put. To je protvi zakona. Podnet je zahtev MSGI za poništaj građevinske dozvole za sektor 6 Vrnjačka Banja- Vrba zbog više nepravilnosti vezano za dozvolu za sektor 6.
Treba naglasiti i to da je katastar delio parcele u privatnoj svojini bez donošenja rešenja, bez obaveštenja stranke. Samo više niste mogli da pronađete svoju parcelu na knweb, a na Geosrbiji su se pojavili novi brojevi. Parcele su podoeljene BEZ projekta preparcelacije, samo su stavili zabeležbu da je privatna firma iz Beograda podnela zhatev za deobu parcela?!

1717751425909.png


A projekta preparcelacije nema, jer kada se pozovete na Zakon o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja i zatražite taj projekat, dobijete odgovor da ga Služba ne poseduje.
Do danas, parcele nisu vraćene u prethodno stanje.
 
Ova petlja spaja i Levač, tako da će biti saobraćaja, pritom su kružni tokovi efiksan mehanizam da se uspori saobraćaj
Znam tačno sve prednosti i nedostatke kružnih raskrsnica, živeo sam u Francuskoj sedam godina, u to vreme ih je bilo oko 24.000 na putevima, sad ih ima tačno 42.986 i po tome su najbrojniji u Evropi. Prva, i osnovna definicija je "usporivač saobraćaja", zatim su brojne prednosti u smislu manjeg zagađenja (umesto kreni-stani ide usporavanje), generalno veća bezbednost u vidu smanjenja broja saobraćajnih nezgoda i samih posledica nezgoda, i na kraju rešenje za ukrštanje više putnih pravaca gde su iscrpljene sve druge mogućnosti, ali, pobogu, zamena za običnu "T" raskrsnicu mi je nezamisliva (konkretno baš ova na koju sam ukazao, slična je i na putu Kg-Kv, prema petlji Vrba itd. gde se ukida smisao "brze saobraćajnice" postavljanjem usporivača, zar ne? Na Dunavskom koridoru je predviđeno čak 16 kružnih raskrsnica, umesto denivelisanoh, a video sam i nešto potpuno neshvatljivo, na budućoj petlji Loznica, kružni tok ispred denivelisanog nadvožnjaka!?!). Da se razumemo, apsolutno NISAM protiv kružnih tokova, u gradovima, na trgovima i sl. ali na putevima PRVOG A i B reda ne mogu da ih zamislim ni kad naiđem na njih. Nadam se da se razumemo.
 
Znam tačno sve prednosti i nedostatke kružnih raskrsnica, živeo sam u Francuskoj sedam godina, u to vreme ih je bilo oko 24.000 na putevima, sad ih ima tačno 42.986 i po tome su najbrojniji u Evropi. Prva, i osnovna definicija je "usporivač saobraćaja", zatim su brojne prednosti u smislu manjeg zagađenja (umesto kreni-stani ide usporavanje), generalno veća bezbednost u vidu smanjenja broja saobraćajnih nezgoda i samih posledica nezgoda, i na kraju rešenje za ukrštanje više putnih pravaca gde su iscrpljene sve druge mogućnosti, ali, pobogu, zamena za običnu "T" raskrsnicu mi je nezamisliva (konkretno baš ova na koju sam ukazao, slična je i na putu Kg-Kv, prema petlji Vrba itd. gde se ukida smisao "brze saobraćajnice" postavljanjem usporivača, zar ne? Na Dunavskom koridoru je predviđeno čak 16 kružnih raskrsnica, umesto denivelisanoh, a video sam i nešto potpuno neshvatljivo, na budućoj petlji Loznica, kružni tok ispred denivelisanog nadvožnjaka!?!). Da se razumemo, apsolutno NISAM protiv kružnih tokova, u gradovima, na trgovima i sl. ali na putevima PRVOG A i B reda ne mogu da ih zamislim ni kad naiđem na njih. Nadam se da se razumemo.
Pa ne znam, na magistrali Kraljevo-Krusevac vec postoji nekoliko kruznih tokova - kod Vrnjacke Banje, kod Trstenika dva, kod Krusevca jedan. Imaj u vidu da taj put na koji se iskljucuje regionalni put, nije magistrala kao Kraljevo-Krusevac, pritom su sela Velika Drenova, Medvedja, Seliste, jedna od najvecih u Srbiji i gusto su naseljena, mislim da njima ne smeta sto ce ljudi biti primorani sa "autoput rezima" da predju na "lokalni put" rezim. Posto sam rodom iz Vrnjacke Banje, taj put, kako mi kazemo "sa druge strane Morave" je put za divljake, koji voze 110-120 na njemu. Uvek je resenje da se oni kazne i veruj mi, u Medvedji i V.Drenovi su gotovo uvek radari, ali ni to nije dovoljno.
 
Znam tačno sve prednosti i nedostatke kružnih raskrsnica, živeo sam u Francuskoj sedam godina, u to vreme ih je bilo oko 24.000 na putevima, sad ih ima tačno 42.986 i po tome su najbrojniji u Evropi. Prva, i osnovna definicija je "usporivač saobraćaja", zatim su brojne prednosti u smislu manjeg zagađenja (umesto kreni-stani ide usporavanje), generalno veća bezbednost u vidu smanjenja broja saobraćajnih nezgoda i samih posledica nezgoda, i na kraju rešenje za ukrštanje više putnih pravaca gde su iscrpljene sve druge mogućnosti, ali, pobogu, zamena za običnu "T" raskrsnicu mi je nezamisliva (konkretno baš ova na koju sam ukazao, slična je i na putu Kg-Kv, prema petlji Vrba itd. gde se ukida smisao "brze saobraćajnice" postavljanjem usporivača, zar ne? Na Dunavskom koridoru je predviđeno čak 16 kružnih raskrsnica, umesto denivelisanoh, a video sam i nešto potpuno neshvatljivo, na budućoj petlji Loznica, kružni tok ispred denivelisanog nadvožnjaka!?!). Da se razumemo, apsolutno NISAM protiv kružnih tokova, u gradovima, na trgovima i sl. ali na putevima PRVOG A i B reda ne mogu da ih zamislim ni kad naiđem na njih. Nadam se da se razumemo.

Mislim da ipak nisi razumeo poentu kruzne raskrsnice. Mnogo je bezbednija od T raskrsnice i umiruje saobracaj, tu si trebao da zavrsis pisanije. Nema ovde nikave brze saobracajnice nego je u pitanju drzavni put koji treba da prihvati znacajan broj vozila od naplatne rampe.
 
Да обе врсте раскрсница, кружна и обична, имају потпуно исти број саобраћајних незгода, увек ће бити бољи кружни ток јер ће имати много мањи број повређених односно теже повређених.
 
Mislim da ipak nisi razumeo poentu kruzne raskrsnice. Mnogo je bezbednija od T raskrsnice i umiruje saobracaj, tu si trebao da zavrsis pisanije. Nema ovde nikave brze saobracajnice nego je u pitanju drzavni put koji treba da prihvati znacajan broj vozila od naplatne rampe.
Da li postoji neko racionalno objašnjenje za ovo:
1717845968424.png
 
Znam tačno sve prednosti i nedostatke kružnih raskrsnica, živeo sam u Francuskoj sedam godina, u to vreme ih je bilo oko 24.000 na putevima, sad ih ima tačno 42.986 i po tome su najbrojniji u Evropi. Prva, i osnovna definicija je "usporivač saobraćaja", zatim su brojne prednosti u smislu manjeg zagađenja (umesto kreni-stani ide usporavanje), generalno veća bezbednost u vidu smanjenja broja saobraćajnih nezgoda i samih posledica nezgoda, i na kraju rešenje za ukrštanje više putnih pravaca gde su iscrpljene sve druge mogućnosti, ali, pobogu, zamena za običnu "T" raskrsnicu mi je nezamisliva (konkretno baš ova na koju sam ukazao, slična je i na putu Kg-Kv, prema petlji Vrba itd. gde se ukida smisao "brze saobraćajnice" postavljanjem usporivača, zar ne? Na Dunavskom koridoru je predviđeno čak 16 kružnih raskrsnica, umesto denivelisanoh, a video sam i nešto potpuno neshvatljivo, na budućoj petlji Loznica, kružni tok ispred denivelisanog nadvožnjaka!?!). Da se razumemo, apsolutno NISAM protiv kružnih tokova, u gradovima, na trgovima i sl. ali na putevima PRVOG A i B reda ne mogu da ih zamislim ni kad naiđem na njih. Nadam se da se razumemo.
U Rumuniji, cinimi se da nepostoi T raskrsnica, vozio sam o Vrsca do Oradeje i mislim da sam prosao 50 kruznih tokova. I na novoj obilaznici oko Temisvara koja se gradi mogu se videti(youtube) mnogo kruznih tokova.
 
Da li postoji neko racionalno objašnjenje za ovo:
Pogledajte prilog 200972
Ušteda novca, ali ako odmah nakon KT nadvožnjak! Slažem se da su kružni tokovi na brzim putevima nepotrebni i nebezbedni, ali ovaj kružni kod petlje VD je po mom mišljenju sasvim okej, neće tu biti problema ako ga budu dobro napravili, tj da ne bude tesan.
Meni je mnogo veći problem taj što je sama petlja mnogo bliže Kruševcu: ona se samo zove Velika Drenova, a zapravo se nalazi između Bele Vode i Selišta, a katastarski pripada Konjuhu. Videćemo kako će biti kad i ako dođe most preko Zapadne Morave sa pristupnim putevima, ne deluje mi da će Drenovci koji putuju ka Trsteniku, Banji i Kraljevu, pa i ka Stopanji i Župi biti previše zadovoljni pozicijom petlje i mosta.
Nekoliko puta godišnje sam išao do Drenove preko Trstenika i retko kada sam viđao neki veliki broj vozila, naravno bude tu poneki traktor i sporije vozilo, ali to se brzo pretekne.
 
Pa ne znam, na magistrali Kraljevo-Krusevac vec postoji nekoliko kruznih tokova - kod Vrnjacke Banje, kod Trstenika dva, kod Krusevca jedan. Imaj u vidu da taj put na koji se iskljucuje regionalni put, nije magistrala kao Kraljevo-Krusevac, pritom su sela Velika Drenova, Medvedja, Seliste, jedna od najvecih u Srbiji i gusto su naseljena, mislim da njima ne smeta sto ce ljudi biti primorani sa "autoput rezima" da predju na "lokalni put" rezim. Posto sam rodom iz Vrnjacke Banje, taj put, kako mi kazemo "sa druge strane Morave" je put za divljake, koji voze 110-120 na njemu. Uvek je resenje da se oni kazne i veruj mi, u Medvedji i V.Drenovi su gotovo uvek radari, ali ni to nije dovoljno.
Kad vidim tu magistralu Kv-Kš, ne mogu da ne primetim višekilometarske pravolinijske deonice, koje su nekadašnji genijalni inženjeri uspeli da projektuju uprkos tadašnjoj skromnoj tehnologiji, reljefu, naseljenosti, pa i nekim drugim problemima, političkim, volje moćnika, kooperativosti ili nametanja itd. Mislim da sam prvi kružni tok, osim dela kada magistrala prelazi u gradsku saobraćajnicu u Kš (ali je tu bila obilaznica), video u Vrnjcima, na skretanju za banju, posle ih se namnožilo, neka me ispravi neko ko zna više o tome. Recimo, onaj na par stotina metara ispred hotela "Merkur" je potpuno opravdan, spaja više pravaca i gradska je saobraćajnica. Što se tiče "divljaka", nikad nisam bio za kolektivnu krivicu i kolektivno kažnjavanje (npr. 100 od 5000 ljudi voze ko manijaci, neki pametnjaković se seti da postavi ležećeg policajca. I dalje imamo 50-100 manijaka koji će i preko njega da projure, ali i 4900 običnih ljudi koji će istovremeno da budu kažnjeni prelaskom preko istih. Malo sam banalizovao, radi boljeg razumevanja, ali je suština bitna: najveće "divljake" staviti "u lance", mislim na drakonske kazne koje godinama ne bi mogli da otplate, zabranu vožnje pa i oduzimanje vozila, (vrlo je prosto, prva kazna kao što je sad, za ponovljeno delo puta deset, a ponovljeno opet puta deset od poslednjeg, i ludara) ostali će i dalje da voze normalno, znajući šta se desilo ovim prvima, i neće biti ometani nikakvim preprekama, niti kažnjavani bez razloga). Razumemo se, zar ne?
 
Ušteda novca, ali ako odmah nakon KT nadvožnjak! Slažem se da su kružni tokovi na brzim putevima nepotrebni i nebezbedni, ali ovaj kružni kod petlje VD je po mom mišljenju sasvim okej, neće tu biti problema ako ga budu dobro napravili, tj da ne bude tesan.
Meni je mnogo veći problem taj što je sama petlja mnogo bliže Kruševcu: ona se samo zove Velika Drenova, a zapravo se nalazi između Bele Vode i Selišta, a katastarski pripada Konjuhu. Videćemo kako će biti kad i ako dođe most preko Zapadne Morave sa pristupnim putevima, ne deluje mi da će Drenovci koji putuju ka Trsteniku, Banji i Kraljevu, pa i ka Stopanji i Župi biti previše zadovoljni pozicijom petlje i mosta.
Nekoliko puta godišnje sam išao do Drenove preko Trstenika i retko kada sam viđao neki veliki broj vozila, naravno bude tu poneki traktor i sporije vozilo, ali to se brzo pretekne.
Pa, o tome i pričam, rasipaju se na budalaštinama, a prave uštede tako da umesto denivelisanih raskrsnica na brzim saobraćajnicama prave kružne raskrsnice u nivou. A ovo čudo, kružni tok bez ukrštanja i nadvožnjak posle par desetina metara još nisam video...
 
Skoro smo imali vest da je jedan traktorista vozio traktor u suprotnom smeru autoputa, u alkoholisanom stanju.
Mene zanima da li će sam saobraćajni znak da spreči traktoriste da se malo provozaju svojom mašinom između dva kružna toka, jer fizički su maltene na brzom putu, tj u kružnom toku?
 
Skoro smo imali vest da je jedan traktorista vozio traktor u suprotnom smeru autoputa, u alkoholisanom stanju.
Mene zanima da li će sam saobraćajni znak da spreči traktoriste da se malo provozaju svojom mašinom između dva kružna toka, jer fizički su maltene na brzom putu, tj u kružnom toku?
To je još jedno dodatno pitanje: kružna raskrsnica poništava smisao brze saobraćajnice jer se tad izjednačavaju glavni pravac i sporedni pravac, odn. vladaju pravila prvenstva vozila u kružnom toku, a ne pravila prvenstva brze saobraćajnice. Dalje, realno, a ne samo hipotetički, ukrštanjem u kružnom toku brze saobraćajnice (na kojoj je zabranjeno kretanje traktorima) i sporednog puta nižeg ranga (na kome je dozvoljeno kretanje traktorom) nije moguće zabraniti, a ni sprečiti da se traktor nađe na tom delu brze saobraćajnice.
 
Vrh