Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

W
Postovani forumasi, moj post nije imao poentu da ubeđujem druge i da dokazujem da li je cena visoka ili ne, već da iskazem svoje mišljenje. Sve je poskupelo i cena rada i gorivo i materijal, tako da mene ove cene ne čude. Ps. samo neka se radi, nadam se da će i brže raditi, da sve ove projekte kompletira za 10 ak godina i da konačno putujemo kao ljudi.
E vidis najvise nas j*be ta recenica samo nek se gradi. Ko gradi, po kom projektu, po kojoj ceni, ko je nadzor, ko ce to na kraju da vrati i koliko ce kostati odrzavanje s obzirom na kvalitet gradnje? U svakom tom pojedinacnom pitanju se krije djavo i o svemu se mora voditi racuna. Ti kada gradis kucu brines o svemu tome, ne kazes majstori treba mi kuca, gradite kako hocete i naplatite koliko hocete. Zasto mislis da isto tako domacinski ne treba i u drzavi da se radi?
 
A jel imaš neki konkretan dokaz da NIJE izgrađeno po projektu?
Pri tome, mislim da baš to parče gde se kosina obrušila nije radio Integral, nego neko drugi, pa je Integral onda angažovan, nakon sređivanja glinene, na vrat na nos, da istambura tu galeriju. Ali da ne grešim dušu, nisam 100% siguran.
Ma da oni jadni, tuzni, svuda grade posteno. Pa jel su odmah menjali asfalt jer se za godinu dana unistio. Sto mislis da im i beton nije posniji bio, a armatura tanja. Bas su poznati po postenju. Kao sredjivali glinenu, mukice, mi nismo imali firmu nego bas iz Laktasa dolazili da nas spasavaju
 
Kao sredjivali glinenu, mukice, mi nismo imali firmu nego bas iz Laktasa dolazili da nas spasavaju

Ovo mogu da komentarišem samo na osnovu maglovitog sećanja, ne tvrdim da sam 100% u pravu:

Nismo imali firmu koja je odmah mogla da uskoči i rešava pitanje kosine... imali smo domaću firmu koja je radila glinenu, pa su zaj....li stvar big time.
Integral je bio tu, sa mehanizacijom, završavao je jedan posao, i uletio odmah u drugi.
A stvar je bila hitna, jer je ceo AP čekao da se sredi to sranje sa kosinom...
 
A da ti kazem ja sta se secam kroz maglu, ove Banjske patriote su kupile tada kamenolome oko Uba i Lajkovca i sipale su glinu jer su tek otvorili kamenolome, pa je glina bila pri vrhu, a nadzor je morao da cuti. Ja sam znao za glinu dom je jos gradjena. To su nase firme takodje mogle otkloniti (Ratko Mitrovic, putevi Uzice) ali je trebalo Momi nabaciti posao, a patriJote su nastavile da isporucuju materijal i kinezima i Azerima, kao i na Ruma-Sabac, tako da se ja brinem sta ce se sve otvoriti i koliko ce trajati.
 
Ne znam za ovo - na koju deonicu misliš?
Na K10, koliko ja znam, Integral nije radio ništa osim te galerije. Opet kažem, vrlo moguće da grešim, ne sećam se više.
Grdelica, asfalt nije bio dobar i menjan je godinu dana po otvaranju deonice.
Projekat je promenjen 11 puta u grdelici, u mnogome da bi bilo jeftinije resenje
 
Da ima veze, Predejane- Vladicin Han gradio Integral, imas tunel gde stoje Momo i Zvalo i pise svetlo na kraju tunela + integral, pukotine na asfaltu se pojavile posle 3 meseca. Posle godinu su celu deonicu opet asfaltirali.
Citati Koridora
"S druge strane, u Koridorima tvrde da izvođač radova, "Integral inženjering", i ove i prošle godine plaća asfaltiranje tek napravljenog autoputa kroz Klisuru."

"Navedena deonica još uvek je u garantnom periodu, koji je produžen u skladu sa ugovorom, i sve troškove zamene habajućeg sloja asfalta snosi izvođač radova, Integral Inženjering.
 
A ko je radio, Dodikov integral. Ko moze znati da je izgradjeno po projektu

Kako se vidi da je neko ostrašćen jer ubaci i kaže nešto što nema veze sa vezom. Integral je uskočio na izmenjen projekat u Grdelici da vadi kestenje iz vatre. A originalno su ga radili Španci, mislim Rubau, tako da je sve bilo po projektu i evropskim standardima. Jedino što se obrušilo i propalo jbg.
 
Poslednja izmena:
Kako se vidi da je neko ostrašćen jer ubaci i kaže nešto što nema veze sa vezom. Integral je uskočio na izmenjen projekat u Grdelici da vadi kestenje iz vatre. A originalno su ga radili Španci, mislim Rubau, tako da je sve bilo po projektu i evropskim standardima. Jedino što se obrušilo i propalo jbg.
Ostrascen, bas. Ti imas veze za vezom pa branis politicare, korupciju i kriminal. Da vadi kestenje iz vatre, da, da, nije bilo u Evropi jace firme od Integrala iz Laktasa.
 
Ne branim ja nikoga samo sam ukazao na to da iznosiš neistine. Verovatno je Integral bio jedini koji je to hteo da uradi odmah i mimo tendera, ali totalna je neistina da su oni radili deonicu, već je rađena isprva po svim propisima na koje se ti pozivaš.
 
Sta je neistina, na kom nivou su oninpreuzeli radove? Nije istina da su samo otklanjali nedostatke vec su radili skoro od pocetka. Ma da, niko nije hteo da radi po basnoslovnoj ceni, nego integral jadan zalegao. Cim pises verovatno, vidi se da nemas nikakve cinjenice nego nagadjas.
Edit: ispravljali su radove na nestabilnoj kosini jer su ih Spanci angazovali koji su bili prvi izvodjaci. Ali njima jenjos dva puta pala kosina, a menjali su i asfalt na svojoj deonici
 
Poslednja izmena:
Koliko mene sećanje služi kosine koje je radio Integral nisu popustile, a jeste im popustio asfalt (da li samo završni ili još jedan sloj ne sećam se). One su od početka delovale ozbiljnije sa čestim gredama. Kosine koje su popustile je radio čini mi se bugarski Trace ili taj Rubau i to zbog lošeg projekta (kratki ankeri) i nekih grešaka oko drenažnih cevi, a nadzor je bio strani. Čak je u nekom trenutku izgradnja bila bez nadzora jer im je ugovor bio istekao. Integral je uskočio da uradi galeriju posle urušavanje kosine. Na istočnom kraku je isto bio šou sa projektom pa je preprojektovano dosta toga. Neki podizvođači i dan danas nisu naplatili svoja potraživanja od Aktora.
 
Kako se vidi da je neko ostrašćen jer ubaci i kaže nešto što nema veze sa vezom. Integral je uskočio na izmenjen projekat u Grdelici da vadi kestenje iz vatre. A originalno su ga radili Španci, mislim Rubau, tako da je sve bilo po projektu i evropskim standardima. Jedino što se obrušilo i propalo jbg.
Nije Rubau nego Azvi. Ta deonica je LOT 1.
 
Sta je neistina, na kom nivou su oninpreuzeli radove? Nije istina da su samo otklanjali nedostatke vec su radili skoro od pocetka. Ma da, niko nije hteo da radi po basnoslovnoj ceni, nego integral jadan zalegao. Cim pises verovatno, vidi se da nemas nikakve cinjenice nego nagadjas.
Edit: ispravljali su radove na nestabilnoj kosini jer su ih Spanci angazovali koji su bili prvi izvodjaci. Ali njima jenjos dva puta pala kosina, a menjali su i asfalt na svojoj deonici

Aha znaci ipak su ih spanci angazovali da ispravljaju... Znaci da su ih oni i platili, jel tako? Ja licitiram poluinformacijama a ti evo treci put se ispravljas, pritom nemas nijednu cifru koliko im je placeno i od koga, ali znas da je basnoslovna cena, kriminal, korupcija...
 
Aha znaci ipak su ih spanci angazovali da ispravljaju.
Ma batali brate, ne vredi se razvlačiti, oni ne mogu mentalno da usvoje nijednu činjenicu koja im se ne uklapa u narativ...

Pravilo je sledeće:
- sve što je dobro (nije se raspalo), zasluga je starih
- sve što se raspalo, zasluga je tekućih
- sve što je izgrađeno, stari su započeli i gotovo završili
- sve što su tekući otvorili je kićenje tuđim perjem
- sve što je zaglavilo, zasluga je tekućih
- sve što se gradi, u stvari se ne gradi, to je propaganda
- stari su radili 100km autoputa godišnje, ovi novi 5km godišnje (piše u NINu, sto posto je tačno)
- ovi tekući su bum tras dno dna, vozimo se po putevima i prugama koje su napravili prethodni.

Slediš ovu logiku i mnogo te vole na forumu.
 
A sto su menjali asfalt i sto je propao za tri meseca, sta je to bilo?

Evo ostao je samo jedan poslednji argument :D Ako asfalt propadne posle 3 meseca ili je radjen po mrazu ili je lose uradjena podloga. Svakako ako su popravili odmah i od tada nije propadalo ne vidim razlog za ovolikom kuknjavom. Kao da su nasadili jos jednu klisuru na put, a ne uradili galeriju i kosinu. Necu vise ici u oftopik, hocu da uzivam u radovima sa moravskog koridora.
 
@Perkan ne ovi su odlicni, zaduzili su zemlju do guse, na dug od 18 milijardi su uzeli jos 18 milijardi. Puteve ugovaraju direktnom pogodbom bez tendera i projekta, onako od oka sto bi se reklo. Posle na tu ogromnu cifru uzmu jos dva kredita. Placamo najskuplje auto puteve u Evropi po km. Pa ne stetis ti meni, sto branis taj sistem vec svojoj deci i potomcima ako ih imas, jer ce zemlja ostati zaduzena i opljackana. Ali sto bi bezbrizni rekli samo nek se gradi.
 
@Perkan ne ovi su odlicni
Ne shvataš ti mene... ja ne kažem da su oni odlični, ja kažem da su oni odlični u pređenju sa prethodnima... što i realno nije mnogo teško
zaduzili su zemlju do guse, na dug od 18 milijardi su uzeli jos 18 milijardi
Da je do guše, stopa zaduženja ne bi bila 51% ili koliko već... bila bi 80, 90 itd..
Društveni proizvod je daleko veći nego ranije i bez problema možemo da servisiramo taj dug. Samo da se ne preteruje i sve je ok.
Dalje, jesu zadužili, ali dobili smo infrastrukturu... ako su pola pokrali, doći će vreme kad će neko zbog toga da leži.
Inače, naš rizik kao države nije u veličini duga nego u valuti duga. Ako to je već druga priča.
Puteve ugovaraju direktnom pogodbom bez tendera i projekta
Poštedi me tendera - isprobali smo to evropsko sr....anje i videli smo svi kako se nameštaju i zloupotrebljavaju.
Direktna pogodba je bila zbog poslova sa Kinezima, gde se gleda viši interes od običnog kredita i uslova njegovog vraćanja.
A projekte beše uradila prethodna vlast, to ste pisali ovde, zare ne? Ovaj sad se samo kiti tuđim perjem, zar ne? Dakle postoje projekti...
Pa ne stetis ti meni, sto branis taj sistem vec svojoj deci i potomcima ako ih imas, jer ce zemlja ostati zaduzena i opljackana
Jok bratac, ne branim ja sistem, nego kritikujem šuplje kritizere sistema koji sa tom šupljom logikom samo iritirate prosečnog čitaoca, a kao konačan rezultat imate više SNSa a ne manje... vi kolege ste ovde sposobni da u jednom postu tvrdite da je prethodna vlast projektovala ugovorila izgradnju i obezbedila finansijsku kontrukciju (a Žvalo se samo reklamira posle, nezasluženo naravno), a onda da u narednom postu optužujete SNS da je zadužio zemlju do guše. Vi uopšte ne vidite da sami sebi skačete u usta, da to iritira, da nema smisla, da je nelogično. I posledično, običnom čoveku se zgadi alternativa koja mu se nudi, a koju implicitno ili eksplicitno zagovarate.

Ljudi odu i zaokruže SNS, a u stvari glasaju protiv opozicije.
Dok ne shvatite ovu prostu činjenicu, vlast u Srbiji se neće promeniti.
 
Poslednja izmena:
@Perkan Ne treba da se promeni vlast nego celokupni sistem. To sto pises za zaduzenje da je to neki procenat GDP je toliko glupo jer zbog neke svetske ekonomske krize ili sankcija GDP moze da ti padne 50% i o da ti je zaduzenost 130% gdp. Ako nam padne GDP dug u apsolutnom iznosu ostaje. Ove gluposti sto pises o visem interesu sa Kinom, prosecnom glasacu i sl. necu ni da komentarisem. Narod je neobavesten zato i glasa kako glasa, nema pristup slobodnim medijima i izvorima informacija, samo dnevniku 2 i nac. dnevniku gde smo Svajcarska. Taj narod u velikom procentu nije ni izasao iz zemlje i ne zna kako vec u nasem zapadnom komsiluku ljudi zive u mnogo uredjenijem drustvu i okruzenju, da ne idemo dalje. A sto se tice kitenja tudjim perjem u mnogo slucajeva se i kitio i sada se kiti, jer nije on nista platio iz svog dzepa nego preko narodne grbace. ali lako je vladati stadom kome su od 1945. isprali mozak.
 
To sto pises za zaduzenje da je to neki procenat GDP je toliko glupo jer zbog neke svetske ekonomske krize ili sankcija GDP moze da ti padne 50% i o da ti je zaduzenost 130% gdp. Ako nam padne GDP dug u apsolutnom iznosu ostaje
Po toj logici, niko nikada ne bi ništa izgradio.
Infrastruktura se gradi iz kredita. Po pravilu. Pogotovo zemlje veličine Srbije. Niko nema te pare u budžetu.
I onda imaš dve opcije: da NE uzmeš kredit, jer ako udari kriza, nećeš moći da vraćaš, ili da UZMEŠ kredit pa posle gledaj šta ćeš i kako ćeš.
Mi smo odlučili da uzmemo kredit. Kao što prosečan građanin uzme kredit za stan, računajući da će uvek biti zaposlen i moći da vraća mesečne rate. Pa ako se desi problem, snalaze se ljudi... tako i država isto.

Dakle nije glupo, odluka je svesna uz jasno poznat rizik unapred.

Ostatak komentara je totalno off topic pa sam ih sam izbrisao da se Igor ne muči :)
 
Poslednja izmena:
@Perkan druze ne postoji mesec da nisam napolju, svi su dramaticno napredovali, samo mi tavorimo. Ono sto pises za kredite je tacno ali nama od 18 milijardi zaduzenja, 7 je za infrastrukturu, a 11 milijardi je otislo u puku potrosnju deleci pare iz helikoptera ovim ili onima. To je katastrofa, nije pogresno uzeti za investicije ali povecavati penzije zbog izbora i deliti svima i ko ima i ko nema novca je apsurdno.
 
11 milijardi je otislo u puku potrosnju deleci pare iz helikoptera ovim ili onima
Ja se ovde isključivo fokusiram na infrastrukturu.
Ukoliko je zaista ovoliko para otišlo u potrošnju, to je drugi par cipela, i to je sigurno za osudu uz malu ogradu da je tokom korone imalo smisla pumpati pare zbog neregularnih uslova u kojima smo se našli... ali pretpostavljam da je to samo mali deo od ovih 11mlrd.

A ako je već tako, onda opet sam sebi protivrečiš.
Krećeš sa 18 mlrd optužbe protiv vlasti za zaduženje do guše, pa onda sam smanjuješ cifru jer tvrdiš da je 7 mrld od toga opravdano, ali 11 nije...
Dobro, nije, ali onda nemoj da krećeš sa 18... o tome vam ja pričam.
Ta proizvodljnost u tvrdnjama, optužbama... samo je kontraproduktivna. Promovišete time vlast, umesto da joj naudite.
 
Vrh