Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Da li su oni normalni, koje je to trosenje para i kradja. To je neverovatno. Km je tri puta skuplji nego na slicnom terenu kod cuvenih lopova zutih, ovi su jos jednom potvrdjeno obrnuli igricu.
 
Highway Construction Costs Have Risen 50% in Two Years

The Federal Highway Administration recently released its updated index of highway construction costs for the July-September 2022 quarter, and it shows that inflation in this sector is more extreme than in the general economy – construction costs have increased 50 percent since December 2020.

US:
NHCCI-graph-thru-Sept-2022.png


EU (Eurostat):

800px-EU%2C_Construction_producer_prices_and_costs_2005_-_2023%2C_quarterly_data%2C_undadjusted_%282015_%3D_100%29_06-07-2023.png


Km je tri puta skuplji nego na slicnom terenu kod cuvenih lopova zutih

Glinena deonica? Na kraju je bilo, sto bi reko Djole: "cifra tol'ka da se samo sapuce".
 
Highway Construction Costs Have Risen 50% in Two Years



US:
NHCCI-graph-thru-Sept-2022.png


EU (Eurostat):

800px-EU%2C_Construction_producer_prices_and_costs_2005_-_2023%2C_quarterly_data%2C_undadjusted_%282015_%3D_100%29_06-07-2023.png




Glinena deonica? Na kraju je bilo, sto bi reko Djole: "cifra tol'ka da se samo sapuce".
Nije samo glinena, koliko je km bio na juznom kraku i istocnom, to su sve zuti ugovorili, isprojektovali, uveli izvodjace u posao, uzeli kredite, ovi samo otvorili. Drugo cekaj polako da se na ovim putevima otvore glinene. Na delovima sto su radili kinezi kod Lajkovca i Jakova isto ima vec ulegnuca i ostecenja, a bice i na Moravskom, video sam kvalitet Behtel Enke izmedju Pristine i Prizrena
 
Da li neko zna dokle ce uraditi desnu traku kompletno, do naplatne samo ili do kruznog toka?
 
Verovatno će preći dalje od kružnog toka, a mislim da neće širiti ovu privremenu naplatnu stanicu.
 
Verovatno će preći dalje od kružnog toka, a mislim da neće širiti ovu privremenu naplatnu stanicu.
Mozda je bolje rešenje za ovu privremneu rampu bilo dodati dva parkinga levo i desno bilo gde prema Kruševcu i na njih posaditi po dve/tri kućice nešto poput Obrenovca. I sam Obrenovac dan danas nema ove naletne stubove sem na onoj dodatoj traci.

Trup puta bio bio netaknut i slobodan za rad,na mestu gde se isključuje za kružni tok je samo trebalo odraditi službeni prolaz i to je to.
Kasnije bi odmoriste parking bilo lako srediti i ostaviti u funkciji.
 
Ovi autoputevi su građeni van tendera vec kroz projekte poput put i pojas, dogov sa amerima behtel-enka itd.. uz ovaj autoput dogovorene su i još neke druge stvari koje mi ne znamo i možemo samo da pogadjamo (medjudrzavni ugovori pogotovo sa Azerbejdžanom i Kinom) u ovu cenu ulaze i regulacije korita reka, nasipi itd (Morava godinama pravi štetu ljudima i konačno će to biti reseno). Plus cene građevinskog materijala kao i svega su daleko otišle u odnosu na pre korone i rata, tako da ne mislim da je cena iznenađenje, u vrh glave 10-15% veća nego da smo imali tendere i firme kao što su Bugarski Trejs...Alpina....i ostale firme koje su pravile skadar na Bojani na koridoru 11.
 
Kako ti mozes da kazes kolika bi bila cena na tenderu. Mozes jedino proverom u normalnim drzavama ako su skoro imali tender za auto put
 
@Stefan93
Ne znam da li si skoro kupovao nešto od građevinskog materijala po stovsrištima. Cebe su se uglavnom vratile ba normalno stanje, tako da ni to oravdanhe beboije vodu za enormne cene po kilometru.
Taj skok bio je rezultat rada nekolicine špekulanata koji su videli svoju šansu povedeni skokom cene tek nekoliko vrsta materijala zbog težeg transporta na početku rata.
 
Ne znam da li si skoro kupovao nešto od građevinskog materijala po stovsrištima. Cebe su se uglavnom vratile ba normalno stanje...
Na osnovu licnog iskustva, mogu ti reci da nisi u pravu. Cene materijala na stovaristima su u odnosu na 2020 ( tada sam licno kupovao gradjevinski materijal) 50% više.
Vrecu cementa od 50kg- beočinski, sam placao 730din, sada je oko 1080din....armaturna mreza me u decembru 2020. kostala 6600din, a ista me u junu 2021.godine 11000din....koliko je sada ne znam, al sigurno nije 6600...
A da ti ne govorim koliko su "ruke" poskupele...od 30-50%....malterisanje bilo 4e/m2....sada 6e, keramicari 10-12e/ m2 sada nema ispod 15....Itd,itd.
 
Poslednja izmena:
Postovani forumasi, moj post nije imao poentu da ubeđujem druge i da dokazujem da li je cena visoka ili ne, već da iskazem svoje mišljenje. Sve je poskupelo i cena rada i gorivo i materijal, tako da mene ove cene ne čude. Ps. samo neka se radi, nadam se da će i brže raditi, da sve ove projekte kompletira za 10 ak godina i da konačno putujemo kao ljudi.
 
Lepo... dakle prethodni su projektovali Grdelicu, našli izvođače itd... Žvalavi je samo to istamburao do kraja.
Ok.

A što ste onda onako grupno na temi koridora 10 osipali paljbu po Žvalavom kad su kosine zaheftane heftalicom ili kad se jedna kosina obrušila, pa je trebalo raditi novu galeriju, ponovo stabilizovati brdo, produžavati rokove i naravno sve to dodatno platiti?

Žuti projektovali, žuti ugovorili itd... a Žvalavi posle kriv što se brdo obrušilo, sve sa njegovim SNS sega-megatrend kadrovima projektantima...
 
A ko je radio, Dodikov integral. Ko moze znati da je izgradjeno po projektu
A jel imaš neki konkretan dokaz da NIJE izgrađeno po projektu?
Pri tome, mislim da baš to parče gde se kosina obrušila nije radio Integral, nego neko drugi, pa je Integral onda angažovan, nakon sređivanja glinene, na vrat na nos, da istambura tu galeriju. Ali da ne grešim dušu, nisam 100% siguran.
 
Vrh