Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Koliko sam ja ukapirao jučerašnji intervju predsednika autoput od Cacka do Kraljeva ove godine neće biti završen.
 

Изузетно добар клип (на енглеском) о проблему са којим се инжењери сусрећу током покушаја да савладају реку и да је усмере. Пошто се ради регулација речног тога Западне Мораве, лепо је знати све потенцијалне еколошке проблеме и тешкоће које могу да настану.
 
Po svemu ovome, deonica Preljina -Adrani nece brzo, mada je na tom delu magistralni put odlican. Po mom misljenju je najkriticnija tacka Kraljevo i traznit kroz centar grada. Dok ovo cekaju, trebalo bi raditi od Adrana do Vrbe i onda spajati deo od Trstenika do Vrbe, pa na kraju do Preljine.
 
Problema sa eksproprijacijom će i ubuduće biti svuda dok se ne donese neko novo zakonsko rešenje ili lex specijalis. Ova rešenja rade lokalne poreske uprave na osnovu prometa poljoprivrednog zemljišta. Cenu koje vlasnici traže je približna cena za gradsko građevinsko zemljište. Nisam siguran da li plaćaju porez na osnovu cene koju traže. Prosto ovih blokada i zahteva će biti sve više jer su ljudi čuli da je prošlo u Markovici, Negrišorima...
 
Kad se sva ta ročišta ,podnesci i sudski troškovi kao i ehekat kaßnjenja na razvoj regija saberu dolazim na ideju da za otkup zemlje treba ponuditi vlasnicima istu fiksnu cifru približnu ovoj što su dobili ovi u Markovici na celoj teritoriji Srbije
Ako putarina po kilometru iznosi lupam sad 5 dinara onda i lokacija za izgradnju tog autoputa treba isto da košta.
Država će od tog trenutka do večnosti tu naplacivati putarinu,gradjani i privreda ce brze obavljati svoje poslove i svi će profitirati sem tog vlasnika kome je ta zemlja uzeta za večnost.
Ta jednokratna nadoknada bi mom mišljenju bila dzentlmenska ponuda i neka vrste satisfakcije.

Makar bi cena po km gradnje autoputa na taj nacin bila transparentnija.

Država parcele koje uzima posle objedinjava i može ih ponuditi zainteresovanima i deo prihoda povratiti i na taj način.
 
Daj nudili su im 50 evra po aru, a oni traze 150. 50 evra po aru je po mom iskustvu za zemljista 7. klase, u brdskoplaninskom delu zemlje. Ovo je dolinsko plodno zemljiste, blizu magistralnog puta, nikako ne moze biti 50 evra ar.
 
Da se manje sebično i neumereno krade, u okviru istog budžeta koji već sada plaćamo bila bi i netržišna nadoknada za zemljište (tako da se vlasnici utrkuju pri prodaji, umesto što blokiraju), a ostalo bi i tri na karte.

Šta je svrsishodnije za društvo, ljutiti se na vlasnike koji hoće što više za svoje ili na lopove, ostavljam svakom da proceni.
 
Изузетно брзо раде ова два моста код Трстеника, врло брзо ће преко С2 моћи прелазити и преко моста код Грабовца, а самим тим имаће директан приступ до Врњачке бање. Велика би ствар била када би успели да до краја године отворе до Врњачке бање јер са друге стране очигледно неће успети ништа!
 

Nešto razmišljam, ako je tačna informacija sa Radetovog videa da je za eksproprijaciju određeno 1800e po aru, možda su te pare ipak negde odlutale, pa je sad eksproprijacija problem
To je procenjena vrednost zemljista, ista je procenjena i za zemljiste u kraljevu, za one koji nisu prihvatili 150 e po aru, ali koridori to ne prihvataju, zato sto 80 posto zemljista na teritoriji adrana grdice milocaja obrve,katrge pa cak i sirce, ratine i vrbe je pod sporom na sudu i to ko zna koliko ce jos da poskupi izgradnju.Ako ovi iz mojsinja i baluge uspeju da dobiju tu cenu, velike su sanse da ce se i po ovim mestima praviti blokade
 
Država im daje 18000din(150e) po aru, a oni traže 136500 din (1150e) po aru. To su odredili veštaci, sud je prihvatio ali se koridori žale. Tako sam čuo u snimku.
 
Vrh