Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Prosečan radnik u Srbiji koji živi u Kruševcu će samo za putarinu do Beograda i nazad morati da izdvoji celu svoju dnevnicu. A ako kojim slučajem ide za Suboticu samo za putarinu će morati da radi cela dva dana. A to je samo cena za putarinu, ne računajući troškove za gorivo.
Dok će oni koji idu iz Vranja, Preševa i sl. morati da uzmu kredit da bi platili putarinu i gorivo u oba smera.
Zamislite koliko su to veliki troškovi za ljude čija deca studiraju, za one koji moraju da se leče u kliničkim centrima, za one koji za određene dokumente, potvrde, uverenja i sl moraju da idu za Beograd.
Pa čekaj trenutno je Beograd-Pojate 720rsd, nisi mi jasan sa ovim komentarom. Koliko treba prosečnom radniku po tebi da kupi onda i auto i to treba da se doda zajedno sa cenom goriva. Postoje i drugi putevi, koji nisu pod naplatom.
Da li može neka diskusija ovde bez demagogije i političarenja?
 
U pravu si, ali u slučaju Moravskog koridora izvođač nije rekao "pokušaćemo i potrudićemo se" nego je izvođač, tj. predstavnici Behtel-Enka su davali izjave u medijima sa istim tim rokovima. Te iste rokove su pored političara i izvođača davale i diplomate i investor. Npr. ambasador SAD-a, direktor puteva ili koridora Srbije i sl.



Kako da običan čovek prepozna laž kada u toj laži učestvuju političari, izvođači radova, investitor, diplomate, finansijeri...? A što se tiče ugovora da nisu tajni i da se može doći do informacija, ja, kao i mnogi drugi, nismo imali mogućnosti da dođemo u pregled istih. Nemoguće je ili bar veoma teško doći do ugovora, tj. do onih delova koji nisu tajni, a što je još gore ti tajni delovi i aneksi do kojih sigurno ne možemo doći, oni mogu značajno promeniti suštinu samog ugovora.
Pa čekaj nije zabranjeno valjda da se priča. Što bi u našem narodu rekli i na tarabi piše... Ali valjda smo razumni ljudi i ne poverujemo svemu što čujemo odmah, nego to propustimo kroz neke životne-iskustvene filtere.
Ajd da ponovim još jednom, po Ugovoru Izvođač ima pravo na produžetak roka za izgradnju usled brojnih nepredviđenih/opravdanih okolnosti. Ovo pravo mu ne pobija nijedna izjava bilo koga i bilo gde data.
Npr. nezavršena eksproprijacija, loši vremenski uslovi, geologija loša, arheologija, podzemne instalacije, rat... neke od okolnosti koje mogu dovesti do produžetka roka.
Imali smo situaciju da smo na jednom gradilištu AP, otkrili arheološko nalazište koje nije nigde bilo evidentirano, graditelji iz vremena komunizma su preko njega '70ih godina napravili magistralni put. Misliš da je arheologe interesovalo što je neko obećao neke rokove, pozvali su se na Zakon i ćao zdravo. Izvođač je automatski dobio produžetak roka.
Greška koja se ovde ponavlja decenijama je da mi u svaku novu izgradnju ulazimo najčešće stihijski, a ne sistemski. Ali to je već preopširna tema.
 
Pa čekaj trenutno je Beograd-Pojate 720rsd, nisi mi jasan sa ovim komentarom. Koliko treba prosečnom radniku po tebi da kupi onda i auto i to treba da se doda zajedno sa cenom goriva. Postoje i drugi putevi, koji nisu pod naplatom.

A postoji i međugradski autobus, voz.

Dakle svako prema mogućnostima.
 
Imam informaciju da je AP ceo dan zatvoren (06.12), a i saobraćaj na Google Maps to i dokazuje
 
Pa čekaj trenutno je Beograd-Pojate 720rsd, nisi mi jasan sa ovim komentarom...
Da li može neka diskusija ovde bez demagogije i političarenja?

Ne znam šta ti nije jasno, ali pokušaću da ti objasnim? Vesić je najavio da će od januara putarina Beograd - Kruševac zapad iznositi 810 dinara, a što mu za oba smera dođe 1620 dinara. Najveći broj radnika u Kruševcu pretežno radi u fabrikama, prodavnicama i sl. gde je plata na nivou minimalca. Prostom računicom se dolazi do dnevnice od 1.840 dinara, a što je još malo pa isto kao cena navedene putarine.
Ne znam gde ti ovde vidiš demagogiju i političarenje?

Inače, ovo sam napisao na osnovu razgovora sa prijateljem iz Leskovca koji se pre dva dana vratio iz Austrije pa smo se uhvatili za cenu putarine ovde i tamo. On je bio nedelju dana u Austriji i za svo vreme korišćenja autoputeva kod njih je platio desetodnevnu vinjetu u iznosu od 10 Eura. Dok ga je putarina u Srbiji koštala 3920 dinara za samo dva puta korišćenja (da ode i da se vrati).
 
Ajd da ponovim još jednom, po Ugovoru Izvođač ima pravo na produžetak roka za izgradnju usled brojnih nepredviđenih/opravdanih okolnosti. Ovo pravo mu ne pobija nijedna izjava bilo koga i bilo gde data.
Npr. nezavršena eksproprijacija, loši vremenski uslovi, geologija loša, arheologija, podzemne instalacije, rat... neke od okolnosti koje mogu dovesti do produžetka roka.
Imali smo situaciju da smo na jednom gradilištu AP, otkrili arheološko nalazište koje nije nigde bilo evidentirano...

Verovatno si u pravu kada kažeš da izvođač ima pravo na produžetak roka za izgradnju usled nepredviđenih i opravdanih okolnosti. Samo nemoj zaboraviti da se ovde radi o autoputu dužine 110 km, pa ako se na jednom mestu naiđe na arheološko nalazište dužine nekoliko desetina metara na jednoj od traka autoputa to nije razlog za kašnjenje na ostalim deonicama. Nepredviđene okolnosti su i poplave, pa im se na osnovu tvoje priče može produžiti rok za izgradnju novog korita Morave kod Mrzenice. Ali ako se uzme u obzir da se to korito u dužini od nekoliko stotina metara radi već skoro tri godine, a možda i duže, da je do plavljenja došlo ove, a i prošle godine, da su imali dovoljno dug period lepog vremena kada su sve to mogli da završe, da je 90% vremena to gradilište bilo bez radnika i bez ikakve aktivnosti, onda to nisu nepredviđene i opravdane okolnosti. Jedino ako im arheološko nalazište koje se nalazi 20-tak km dalje nije omelo radove :)
 
Ma
Ne znam šta ti nije jasno, ali pokušaću da ti objasnim? Vesić je najavio da će od januara putarina Beograd - Kruševac zapad iznositi 810 dinara, a što mu za oba smera dođe 1620 dinara. Najveći broj radnika u Kruševcu pretežno radi u fabrikama, prodavnicama i sl. gde je plata na nivou minimalca. Prostom računicom se dolazi do dnevnice od 1.840 dinara, a što je još malo pa isto kao cena navedene putarine.
Ne znam gde ti ovde vidiš demagogiju i političarenje?

Inače, ovo sam napisao na osnovu razgovora sa prijateljem iz Leskovca koji se pre dva dana vratio iz Austrije pa smo se uhvatili za cenu putarine ovde i tamo. On je bio nedelju dana u Austriji i za svo vreme korišćenja autoputeva kod njih je platio desetodnevnu vinjetu u iznosu od 10 Eura. Dok ga je putarina u Srbiji koštala 3920 dinara za samo dva puta korišćenja (da ode i da se vrati).
Sve mi je jasno, nego sam hteo da ti ukažem da je trenutna putarina od Beograda do Pojata u oba smera 1440rsd. Tako da je razlika u odnosu na prethodno stanje, koje jelte postoji godinama, zanemarljiva. Sa tagom imaš i 6% popusta trenutno.
Na temi o putarini ima dosta diskusije na temu vinjeta vs. putarina.
Evo i primera iz mog novčanika, mesečno prosečno za putarinu u Srbiji plaćam 10000rsd, u Bugarskoj bih se za 6000rsd vozio cele godine. No, odavno nije merilo za bilo šta prosečna plata, jer kad se osvrneš oko sebe...
 
Verovatno si u pravu kada kažeš da izvođač ima pravo na produžetak roka za izgradnju usled nepredviđenih i opravdanih okolnosti. Samo nemoj zaboraviti da se ovde radi o autoputu dužine 110 km, pa ako se na jednom mestu naiđe na arheološko nalazište dužine nekoliko desetina metara na jednoj od traka autoputa to nije razlog za kašnjenje na ostalim deonicama. Nepredviđene okolnosti su i poplave, pa im se na osnovu tvoje priče može produžiti rok za izgradnju novog korita Morave kod Mrzenice. Ali ako se uzme u obzir da se to korito u dužini od nekoliko stotina metara radi već skoro tri godine, a možda i duže, da je do plavljenja došlo ove, a i prošle godine, da su imali dovoljno dug period lepog vremena kada su sve to mogli da završe, da je 90% vremena to gradilište bilo bez radnika i bez ikakve aktivnosti, onda to nisu nepredviđene i opravdane okolnosti. Jedino ako im arheološko nalazište koje se nalazi 20-tak km dalje nije omelo radove :)
Slažem se, arheologiju sam naveo kao jedan od primera. Naravno, neće Izvođač da parkira mašine i uključi taksimetar, (ima i takvih doduše), uposliće ih on, ali sve zavisi od specifičnosti svakog Ugovora/gradilišta. U ugovorima ima dosta toga napisano, npr Ugovor za 1 deonicu na jugu od 10ak km bio je na 650str. Mogu misliti koliki je ovaj na 112km. Sve to zahteva dublju i stručniju analizu, uostalom tu se "krije oružje" i Izvođača sa jedne strane i Nadzora/Investitora sa druge. Kad krenu radovi kreće i Ugovorna borba, jer se tu krije i dodatni novac ako si mudar...da ne otkrivam više detalja ;)
 
Izgleda da nije još. Inače, danas predsednik ima miting baš u Kruševcu.
 
Општи статус

Деоница Појате - Кошево:
Петља Појате - није проширена
Петља Крушевац Исток - није у функцији због незавршетка локалног пута
Петља Кошево - накнадно пројектова, привремена наплатна рампа урађена

Деоница Кошево - Трстеник:
Напредује солидним темпом, можда чак и благо изненађујућим, у многоме зависиће од временским услова

Деоница Трстеник - Адрани:
Слабо за сада

Деоница Прељина - Адрани:
Скоро потпуно се стало, срамотно, посебно петља Прељина и њено проширење
 
Лепо си ово саставио, можемо још додати када једног дана буду при крају онда се механизација и људство селе на крак ка Котроману! Исто ствар је са кинезима после Пожеге, крак ка Бољарама!
 
Општи статус

Деоница Појате - Кошево:
Петља Појате - није проширена
Петља Крушевац Исток - није у функцији због незавршетка локалног пута
Петља Кошево - накнадно пројектова, привремена наплатна рампа урађена

Деоница Кошево - Трстеник:
Напредује солидним темпом, можда чак и благо изненађујућим, у многоме зависиће од временским услова

Деоница Трстеник - Адрани:
Слабо за сада

Деоница Прељина - Адрани:
Скоро потпуно се стало, срамотно, посебно петља Прељина и њено проширење
Pa tek sad i mogu da krenu sa petljom Pojate i rušenjem naplatne rampe, da su i to radili do sad, pa haos bi tamo bio. Nije da neće biti, ali je svakako lakše kad se skloni naplatna rampa.
Kruševac Istok ide svojim tokom, po meni greška što od početka Istočna obilaznica nije bila deo Ugovora za Moravski koridor, nego se radi posebno.
Petlja Koševi, od početka se znalo da je greška što nije projektovana ta petlja, ali avaj naknadna pamet.
Do Trstenika, prema Radetovim snimcima dobro gaze, moj pik za sledeću godinu bi bio do petlje Vrba, taj "Milestone" bih im postavio.
 
po meni greška što od početka Istočna obilaznica nije bila deo Ugovora za Moravski koridor
ko zna, imajući u vidu probleme sa eksproprijacijom, možda je i bolje da to radi neko drugi, a ne da nam Ameri naplaćuju penale jer ne mogu da uđu u Stevinu ili Perinu njivu i da trasiraju put...
 
Vrh