Još malo...
Radovi na putničkom sistemu započeti su 1974. godine izgradnjom mosta preko Save i tunela "Vračar" i "Dedinje2.
U čvoru je na putničkom i teretnom sistemu izgrađeno:
- 15 jednokolosečnih tunela ukupne dužine 19.774 m, tri dvokolosečna tunela dužine 4.431 m i jedan višekolosečni tunel dužine 200m;
- 36 armiranobetonskih i prethodno napregnutih železničkih mostova, ukupne dužine 4.960 m i kolovoza 65.255 kvadratnih metara, i sedam drumskih mostova dužine 975 m i kolovoza 9.840 kvadratnih metara;
- 12 čeličnih jednokolosečnih mostova ukupne dužine 1.266 m i šest dvokolosečnih ukupne dužine 2.034 m.
Novi železnički most
Dispozicija mosta sastoji se od iz tri dela: prilaznih konstrukcija na levoj i desnoj strani reke, koje čine kontinualni nosači od prethodno napregnutog betona raspona 45 do 75.5 m i armiranog betona raspona 35 do 38.5 m , i centralne čelične konstrukcije sa kosim zategama, u dužini od 557.94 m sa rečnim otvorom raspona 253.70 m.
Kolovozni lim ortotropne ploče je upušten za 90 cm od gornjeg pojasa glavnih nosača čime se obrazuje korito za zastor u koji je položen dupli železnički kolosek. Ovo je dobro rešenje jer se na samom mostu postavlja tucanik i u njega pragovi pa je moguće regulisanje zastora i nema problema kao na drugim mostovima gde su pragovi zašrafljeni za samu konstrukciju mosta pa ne mogu da "rade".
Piloni su visine 144.97bliži Novom Beogradu i 147.00 bliži Beogradu.
stanica Vukov Spomenik
Stanica je locirana ispod kolovoza Ruzveltove ulice - potez između Bulevara Revolucije i Ulice 27. Marta u Beogradu, na dubini 40m. Prostire se na površini 2.400 kvm. Stanica je povezana sa vestibilom, predvorjem, kosim tunelom. Konstrukcija vestibila je podzemna građevina na tri etaže (pešačka etaža, vestibil, tehnička etaža) ukupne površine 4.755 kvm sa mogućnošću povezivanja sa budućim metroom. Izvedena su tri izlaza sa stepenišnim prolazima od kojih dva poseduju eskalatore.
U skolpu kompleksa podzemne železničke stanice "Vukov spomenik" izgrađen je i podzemni Poslovni prostor sa garažom. Osnova objekta je nepravilnog razuđenog poligonog oblika, bruto površine 5.280 kvm, maksimalnih dimenzija u osnovi 64,7x111,4 m. U objektu postoje dve etaže, etaža Poslovnog centra i garažna etaža.
Sa saobraćajnog aspekta propusna moć jednog koloseka iznosi 30 vozova na čas. Sa usvojenim elektromotornim vozom koji raspolaže sa 1.320 mesta, prevozna moć iznosi 23.760 putnika/čas.
U slučaju opasnosti, stanica se može brzo evakuisati kroz rezervne izlaze. Stanica je kompletirana svim potrebnim pratećim uređajima, kao što su postrojenja za odstranjivanje zagađenog vazduha, protivpožarna zaštita, zaštita od buke, instalacije sa akumulutarskom rezervom, tri skloništa posebne namene dužine 400 m.
Podzemna stanica "Vukov spomenik" opremljena je najsavremenijom opremom. Centralni sistem za nadzor, upravljanje i regulaciju predstavlja mozak objekta. Elektroenergetske, telefonske, TV, audio i video instalacije i sistemi, kao i sistemi detekcije i merenja vremena, visokih su tehničko - tehnoloških performansi. Sistem grejanja, ventilacije i klimatizacije obuhvata sve prostore kao i peronski deo. Ceo kompleks izveden je u skladu sa vrhunskim svetskim propisima i standardima.
Iz knjige: "Građevinarstvo Srbije"