Šta je novo?

Moj prvi stambeni projekat - brainstorming, generisanje ideja

Treba voditi racuna i o ceni, do 10.000e po m2 bi bilo idealno, ako mozete da se uklopite.
Ne znam da li je u pitanju šala, jer je to previsoka cena za bilo koji objekat u Srbiji.

Ali svakako pravimo matematiku za nekakvu tržišnu cenu za zgrade toga tipa, hajde da kažemo neka viša srednja klasa zgrade. Ne verujem da je realno moguće da cena po m2 toliko ode na gore, sem da inflacija krene da divlja ozbiljno.
 
Ne znam da li je u pitanju šala, jer je to previsoka cena za bilo koji objekat u Srbiji.

Ali svakako pravimo matematiku za nekakvu tržišnu cenu za zgrade toga tipa, hajde da kažemo neka viša srednja klasa zgrade. Ne verujem da je realno moguće da cena po m2 toliko ode na gore, sem da inflacija krene da divlja ozbiljno.
Pa ovo tvoje nije bilo koji objekat vec koncept sa cetiri odvojene zone/celine.
 
Nisi napisao koliki je taj koncept, koliko stanova, kvadrata, spratova... Površina celog tog prostora, jesu li ari ili hektari u pitanju?

Ja zamišljam da je to (kako god se zvalo) okruženo šumom po kojoj je moguće jahati konja.

Mozda su moja ocekivanja prevelika.
 
Такође, приликом одабира локација за градњу препоручио бих ти да размотриш наредне две локације. И једна и друга су градско грађевинско земљиште са поприличном површином где има места за све што си планирао.

1. Борча, земљиште оивичено Зрењанинским путем и улицама Карловачке митрополије, Братства и јединства:
Pogledajte prilog 203323
2. Галеника, земљиште између Гарден центра "Гардениа" и станова за припаднике служби безбедности:
Pogledajte prilog 203324
E ovo u Borci je super ,mislim da ima 4 hektara ,može oglas?! ja bi da uzmem tu 5 Ari sebi …
 
Predlozi (delom na osnovu iskustva naselja West 65):
1) Komercijalni sadržaji - Ovo čini naselje atraktivnijim i poznatijim u pogledu kupca. Sad, ovo dosta zavisi od lokacije na kojoj se gradi, ali uklapanje komercijalnih sadržaja unutar naselja podiže njegovu atraktivnost i čini ga mestom okupljanja za ceo kvar. Takođe, ovi lokali donose lep prihod od iznajmljivanja koji se može koristiti za održavanje (finansijska održivost). Nasurot tome, može se ići na isključivo stambeni blok, ali bi, po meni, minimum jedna prodavnica bila potrebna.
2) Zabranjen motorizovan saobraćaj unutar naselja, već njegovo vođenje po obodu, a parkiranje kroz podzemne garaže. Ovo oslobađa ogroman prostor za zelenilo, prostor za igrališta itd. Potreban je pristupni put svakako za vatrogasna i dostavna vozila, ali nema prostora za parking na površini, a pristupni put se može koristiti kao igralište (u westu je tako).
3) Prostor za dostavna vozila (veliki nedostatak westa)
4) Zabrana zastakljivanja terasa (kroz ugovor) i stroga kontrola po tom pitanju
5) Prilikom pozicioniranja zgrada paziti na postoječa i buduča kretanja pešaka kroz naselje. Omogućiti što nesmetaniji prelazak pešacima i bicikistima do željenih tačaka (stajališta JGP, pešačkih prelaza, prodavnica itd)
6) Mesta za gariranje biciklova od stanara planirati u okviru garaže za automobile, iskoristiti već postojeću rampu kako bi se olakšao izlazak/ulazak biciklistima. Mesta po mogućstvu staviti uz ulaze (dovoljni su obični metalni držači).
 
Boki, pre svega hvala na predlozima. Da ti brzinski odgovorim
1) Komercijalni sadržaji - Ovo čini naselje atraktivnijim i poznatijim u pogledu kupca.
Ovo je jedna od stvari oko koje se ozbiljno dvoumimo, da li će biti stambeno ili stambeno poslovni kompleks. Ogromna prednost čisto stambenog kompleka je to što možemo da napravimo zatvoreni tip naselja, poput Wellport-a što je po meni nemerljiva prednost u smislu privatnosti stanara.
2) Zabranjen motorizovan saobraćaj unutar naselja, već njegovo vođenje po obodu, a parkiranje kroz podzemne garaže.
Ovo je takođe veoma bitno da ostvarimo jer lično iskustvo iz A bloka želim da izbegnem maksimalno.
3) Prostor za dostavna vozila (veliki nedostatak westa)
Ovo je takođe odličan predlog i nešto što želimo da implementiramo - mesto za dostavna vozila, kurirske službe...
4) Zabrana zastakljivanja terasa (kroz ugovor) i stroga kontrola po tom pitanju
To je obavezno, i mislim da je to već uspešno urađeno u Westu, Wellportu, Sakuri... to je svakako obavezno

6) Mesta za gariranje biciklova od stanara planirati u okviru garaže za automobile
Takođe odliĉan predlog koji smo svakako planirali.

Ovakvi postovi su dobrodošli ;)
 
Ne treba izmisljati toplu vodu, treba gledati sta rade najbolji pa uraditi isto.


Isto ovo napraviti samo manjih dimenzija.

Cak sam nasao i odlicnu lokaciju, blizu EXPOa i Aerodroma i vizuelno se savrseno uklapa u okolinu.
 

Prilozi

  • ring.jpg
    ring.jpg
    224,3 KB · Pregleda: 66
Isto ovo napraviti samo manjih dimenzija.

Cak sam nasao i odlicnu lokaciju, blizu EXPOa i Aerodroma i vizuelno se savrseno uklapa u okolinu.
На тој локацији коју си заокружио ће се градити Ново Бежанијско гробље 2, тако да ту неће моћи. Такође и остале локације/парцеле које су изнад ове коју си заокружио, су планиране за привредне зоне, депо метроа,.... Ево скице коју сам одавно урадио и налазе се на подтемама о Саобраћајници Т6, Грчка улица,....
Бежанијска коса_будуће саобраћајнице, депо метроа, гробље2, привредна зона_.jpg
 
Jeste normalni vi?

Da ne objasnjavam dalje, svakom je sve vec jasno, samo da pitam, jeste normalni? Covek dokazani lazov, bukvalno crno na belo postoje dokazi da sve sto pise laze.

I sad ce ovde da se prave cirkus teme i da se bavimo njegovim nepostojecim fantazijama?

Boze me sacuvaj.
Ako ovo znaci da ce da sjashi sa svih ostalih tema podrzavam🙂
 
Zdravo. Podržavam inicijativu da se uđe u novi posao, samo ne žurite. Na forumu se pojavljuju kupci stanova u raznim delovima grada, obratite im se preko ličnih poruka kako bi znali šta sve njih privlači a šta ne. Kao mala anketa, zato što su ljudi solventni za kupovinu stanova teška manjina, i njih nećeš naći uličnom anketom.

Bilo je tu dobrih ideja. Rešili ste da napravite 4000 kvadrata, približno stanovi za 50 četvoročlanih porodica (grubo) i rešili ste da napravite gejm čendžer kako su govorili naši stari. Mislim da to može biti jedino ako se kupi nešto veća parcela tako da nakon prodaje odmah krenete da pravite još objekata, pa da se napravi veća celina. U smislu da se vremenom zavrti i da nakon prodatih 50 prodate još 50 stanova i tako napravite svoj uslovno rečeno "gradić". Recimo, vezano za teren za odbojku i košarku jedan za mali fudbal drugi, tako nešto se tamo gde se gradi planski gradi za nekoliko stotina stanova i otvornog tipa. Ima tu dosta primera šta je opravdano pri kakvoj populaciji korisnika.

Kao jednu koncepciju ja vam predlažem kraj Altine severno od Pavla Vujisića par njiva, projekat tranzit orijentid divilopment, kako govore naši stari vezan za jedini brzi sistem gradskog prevoza koji Beograd ima. Čak do Novog Sada stižeš za 42 minuta bez presedanja na GSP. Takav projekat bi mogao sam po sebi da generiše džentrifikaciju. Jedan od predloga je da se namerno napravi sovjetsko-postsovjetski koncept dečejeg vrtića, kao novina i protiteža onoga što se u Beogradu naziva "dečiji vrtić", a po faku pravilno je dečji betonić. Šta to znači? Veliko dvorište, zastakljeni bungalovi za maksimalan boravak napolju čak i kada je loše vreme, zatvoreni mali bazen, poligon za učenje pravila vožnje kroz igru, i mesto za učenje pravila reciklaže kroz igru, fiskulturna sala, dečji inventar ne samo klackalice i ljuljaške, nego maštovitije sa zavlačenjem u cevi, pentranjem uz mrežu i svašta zanimljivo i bezbedno. Nisam pripremio za sada dovoljno slika kako to izgleda. Vezano za program rada, sada postoje privatni vrtići sa Valdrop i Montesori metodama, odnosno, baš takav vrtić može biti važan element džentrifikacije. Žao mi je što za sada nisam pripremio nekoliko fotografija.

Jako važan faktor je na koji način ćete urediti kapiju naselja, a to je severoistočni izlaz iz podhodnika sa stanice Zemunsko polje. Na tom mestu treba da napravite stanični trg, krajnju stanicu autobusa, nekoliko klupa sa drvećem, mesto za ugostiteljske i uslužne objekte, parking.

Ovo je predlog fontane kakvih je dosta u Belorusiji. A u klimi koja je 5 stepeni hladnija od Beograda (oko 40 dana kraći topli deo godine). Sledeće što može da bude novina u vašem načinu projektovanja je da zelene površine budu ne manje od 50% celog projekta.
fontana.jpg
 
@Karlo del Ponte odličan konstruktivan post! Ideje su odlične. Hvala ti na predlozima. Naročito su mi zaninljive ideje za vrtić i taj tip vrtića koji si nazvao sovjetski a po konceptu me podseća na vrtiće iz perioda kad smo bili mali, samo naravno modernizovani.

Ideje za vrtić sa velikim zelenim površinama kako bi deca mogla da se pravilno razvijaju smo dobili i sa drugih strana. Meni se sviđa Skandinavski stil odrastanja i vaspitanja, ali nisam siguran da bi se to lako dalo primeniti kod nas (tamo se ide na ojačavanje dece, da ne kažem čeličenje), ali mislim da je tako nešto baš bitno primeniti i modifikovati za naše podmeblje.

Što se tiče organizacije eventualnog vrtića, tu nam je jako bitno sport i zdravlje. Deca su nam sada uglavnom kljakava, kao i roditelji uglavnom, i mislim da bi vrtić u kojem bi se deca razvijala pravilno uz gomilu sportskih aktivnosti, makar u tom malom broju dece/porodica koje bi bile tu, imali mogućnost da utičemo pozitivno na društvo.

A zdravlje nam je takođe izuzetno bitno, pa bi verovatno imali stroge polise što se tiče prehlađene dece i vrtića. Dobio sam predlog od prijatelja iz Novog Sada, čije je dete išlo u jedan ozbiljniji vrtić da su oni tamo u vrtiĉu imali svog doktora i koji je na prvi znak prehlade pregledao dete, dete bi se potom izolovalo od druge dece, roditelji bili obavešteni da dete mora da ozdravi pre nego što se vrati u vrtić, uz dodatno dobijem spisak lekova i terapiju za kućno lečenje. To je po meni dosta dobar pristup koji bi voleo da preslikamo.
 
Vezano za Waldorf pedagogiju, možeš da pročitaš ovde.Tu imaš vegetarijansku ishranu sa težnjom ka proizvodima iz eko proizvodnje, dalje aktivnosti zasnovane na radu sa prirodnim materrijalima, maksimalan boravak napolju i u prirodi. Vezano za taj "šumski dan" oni su odabrali Košutnjak, što je mana varijante Altina.

Beograd je dovoljno veliki grad da imaš dovoljno tih nekih eko-hipstera, vegetarijanaca i vegana iz principa, koji mogu da ti budu korisnička grupa, uključujući i za stanove. Neke tamo 2015. sam sa drugom koji je imao finansijska sredstva i zemlju ušao u neku priču sa eko-povrćem. Dok sam živeo u Srbiji nikada nisam držao u rukama više od 700 evra ni svojih ni tuđih, tako da nisam mogao da imam tih nekih minimum 2000e koje su mi tada bile potrebne za početak. Kooperacija je pukla zato što je u prvoj godini biznisa njegova žena određivala potrošnju, on je ostao u povrtarstvu (prešao na kovencionalno), a ja sam otišao iz Srbije. Ali već tada sam našao takve grupe ljudi, i shvatio da spadaju u minimum srednju ekonomsku klasu. U Holandiji mi je bio cilj da nešto više naučim, zaradim za svoju farmu, 50-100km od Beograda u nevojvođanskoj zoni, ali život je otišao u drugom pravcu. Za čoveka koji govori nekoliko stranih jezika, Matematičku gimnaziju, zahtevan državni tehnički fakultet van varijanti sam svoj gazda i rad za stranca (IT recimo) i nema mnogo varijanti nečim ozbiljnijim baviti se u Srbiji.

Ali suština je da sa tim nekim "eko fazonom" može da se napravi ceo jedan sistem vezan ne samo za eko-gradnju, nego i za obrazovanje, ishranu način provođenja slobodnog vremena i slično. Mogućnost putovanja gradskom železnicom je deo tog fazona. Altina je uz tu diznilend-prugu koju će održavati makar i kada se sve ostalo od železnice raspadne zbog posledica kadrovskog genocida na železnici.
 
Vrh