Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Koji je razlog rabijanja farova? Da li neko i dalje kamenuje ?
 
Nisu pomenuli kašnjenja na Šidskoj pruzi, ja sam išao u pola 9 iz Beograda za Šid, kasnio je oko 50 minuta. Ovaj pre njega za Beograd je kasnio sat i 40 min
Jel onda tačno da iz Šida za Bg i obrnuto ima samo 5 pari vozova i svi voze do Bg Centra i da pored njih nema ni jedan par koji ide samo do Batajnice ili Zemuna, budući da se aplikacija za karte i sajt Srbija voza ne podudaraju?
 
Koji je razlog rabijanja farova? Da li neko i dalje kamenuje ?

И да каменује, вероватноћа да сваки пут погоди фар је веома мала. Вероватно је неки конструкциони недостатак. Када је избачена прва верзија KISS200 за Westbahn пре 10-ак година имали су проблема са ветробранским стаклом, чију су конструкцију морали да мењају (смањили су површину стакла). Та корекција је примењена и на наше KISS200. Врло могуће да постоји конструкциони недостатак и са фаром и да је можда потребна уградња фара од другачијег материјала.
 
Da li neko zna kada kreće izgradnja tunela kod Stalaća. Prema poslednjim informacijama, rečeno je na jesen.
I da li neko zna da nam kaže dokle se stiglo sa rekonstrukcijom Niš-Brestovac
 
Џабе и да путује брже од аутобуса кад има један воз дневно. Пресмешно је што се у Србији линија Београд - Вршац сматра за успешном са 5-6 полазака дневно, а погледајте само колико СТУП Вршац има полазака...У суседној Мађарској такав интервал и попуњеност полазака има линија која је еквивалент линији Зрењанин - Вршац. У тој истој Мађарској би возови Београд - Вршац ишли на сваких сат времена.
Ako vozovi ne idu svakih pola sata ili svakih sat to ne znači da je to loša železnička linija. Za Šabac i Loznicu imamo sličan problem kao i sa vozom za Temišvar dok nisu uvedena 4 para vozova za Vršac. To je distanca dnevnih migracija, tipa došao u drugi grad, uradio šta treba, vratio se i ostalo mi još pola dana. Apsolutni minimum 3 para vozova dnevno. Ali i sa 4-6 se može obezbediti usluga takva da železnica povuče 20-40% putnika. Da na svim prugama imamo po 4-6 pari vozova brzine slične autobusu, sa praktičnim redom vožnje, "gde bi nam bio kraj" u odnosu na ovo što imamo sada.

Vezano za Beograd-Šabac-Loznica važno je napomenuti da je tamo jedan od najjeftinijih autobusa zbog velike konkurencije među prevoznicima. Autobus Loznica-Beograd putuje 2,5 sata, ali ako se zaglavi autoput, tome se može dodati i sat više.
 
Ako vozovi ne idu svakih pola sata ili svakih sat to ne znači da je to loša železnička linija. Za Šabac i Loznicu imamo sličan problem kao i sa vozom za Temišvar dok nisu uvedena 4 para vozova za Vršac. To je distanca dnevnih migracija, tipa došao u drugi grad, uradio šta treba, vratio se i ostalo mi još pola dana. Apsolutni minimum 3 para vozova dnevno. Ali i sa 4-6 se može obezbediti usluga takva da železnica povuče 20-40% putnika. Da na svim prugama imamo po 4-6 pari vozova brzine slične autobusu, sa praktičnim redom vožnje, "gde bi nam bio kraj" u odnosu na ovo što imamo sada.

Vezano za Beograd-Šabac-Loznica važno je napomenuti da je tamo jedan od najjeftinijih autobusa zbog velike konkurencije među prevoznicima. Autobus Loznica-Beograd putuje 2,5 sata, ali ako se zaglavi autoput, tome se može dodati i sat više.
Možda bi efikasnije bilo postojanje 2 linije
Beograd-Šid i Novi Sad-Šabac-(Loznica) uz usklađinvanje presedanja u svim pravcima u Rumi.
Time bi Mačva dobila direkt liniju do Novog Sada koja zapravo može da bude konkurent busu, a onaj ko želi do Beograda ima presedanje od par minuta u Rumi. Ovime bi i Šid dobio vezu sa Novim Sadom.
 
Или да се упаре два ДМВ 711 и да се у Руми раздвоје и један продужи ка Бг а други ка НС. Опет, главни проблем постојеће линије Зворник-Београд поред дужине путовања јесте сам ред вожње са само једним паром, те иста није практична већини путника. И ако је возом пут дужи, комфор је неупоредиво већи него аутобусом, ја сам у аутобусу често знао да стојим док сам у возу током короне, док је још ишао, често био једини путник до Пазове.
 
Toma Mona u Švajcarskoj sa predstavnicima Srbijavoza i Srbijakarga. Najavljena nabavka novih vozova, spominju se hibridni, .....


.... Ministar Tomislav Momirović je poručio je danas u Bernu da se nastavlja sa investicijama u železnice u Srbiji kroz nabavku novih brzih vozova iz Švajcarske........
"Radićemo dalje na elektrifikaciji određenih deonica u Srbiji, ali smo danas razgovarali i o tome da se razmotre opcije nabavke novih hibridnih vozova iz Švajcarske koji imaju i elektro i baterijski pogon za one deonice u Srbiji koje nisu elektrifikovane", izjavio je ministar Momirović. Istakao je da će se najpre krenuti sa radovima na elektrifikaciji pruge od Niša do Dimitrovgrada, ali i da su opredeljena sredstva za elektrifikaciju železničkog "Moravskog koridora" od Stalaća do Kraljeva........
 
Е то! На батерије! Немамо друга посла, него да на батерије возимо возове. Еј, која је то одвојеност од живота. док погони рђају или труле и масни су уља за подмазивање које свуда капље он ће сада батерије да купује.

Мада, ако стигну као и ови из Пољске, онда нема проблема.
 
Juče je možda bio najznačajniji dan za železnicu od otvaranja brze pruge. Desilo se više stvari:

1) Delegacija se vozila vozom u Švajcarskoj, pričala sa stručnjacima o tome kako da razviju naš sistem. Švajcarska je uzor nama bila odavno, ali sa ovim mislim da će mnoge dobre stvari preći kod nas (taktovi, presedanja,...). Samo po sebi je ovo impresivno i veliki pomak u odnosu na prošli menadžment koji se vozakao limuzinama.
2) Najavljena je elektrifikacija nekih deonica (sigurno su ih posavetovali da elektrifikuju sve, u švici je 100 % pruga elekteifikovano), pored očiglednih pruga (Niš-Dimitrovgrad) najavljena je i nova Stalać-Kraljevo, ovo je ujedno i prva najava za elektrifikaciju ove deonice. A pre mesec dva je ministar spominjao i da će Kragujevac i Kraljevo dobiti najmoderniju prugu kao izlaz na K10.
3) Nabavka novih brzih vozova, ovo je očiglednno spremanje za puštanje ostalih deonica brzih pruga.
4) Kupovina hibridnih vozova (električna+baterija) i uvođenje novih linija. Ovo će učniti neke linije efikasnim i zapravo isplativim. Beograd-Zvornik recimo (znam i da sad postoji ali mučbo je gledatu kako DMVu treba pola puta od nove do stare pazove da ubrza i što ide 100 km/h), Beograd-Sombor, ...
5) Spominju Štadlerovu fabriku u Srbiji, mislim da je ovo sasvim realno čim se stabilizuje situacija u svetu. Moraće negde da izmeste fabriku iz Belorusije, a Balkan će se dosta železnički razvijati. U interesu im je da takva fabrika bude ovde
 
Juče je možda bio najznačajniji dan za železnicu od otvaranja brze pruge. Desilo se više stvari:

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Kолико сте наивни од 1 до 10?

Ништа се није десило. Путовали су у Швајцарску, узели дневнице, мало блеблетали о пустим жељама и на томе ће се завршити.

О конкретним стварима, као што је набавка Штадлер Флирта, која је потписана почетком године и о којој се и даље не зна ништа, ни речи.
 
Није се десило, наравно, једино, мислим да Боки хоће да каже да су сада друкчији људи на челу железничких предузећа, што се чини да је тачно.
А и за монтажу Штадлера што пише, мислим да је реално.
 
Што би измешали из Белорусије? Да скину назив фирме и свој менаџмент изведу из фабрике могу, остало и тако није њихово, као и нигде у свету. Франшиза. Тако и коад нас могу да "оснују" фабрику. Људи бре, како може фабричица која 80 година није правила ништа, одједном да постане лидер у машиноградњи и то таквих технологија? Никако. Финансијске структуре су купиле "име" и направили бизнис модел са "ноу-хау". Производња и трошкови опремања су на фабрикама тј онима који граде, А добијају бренд и технологију. Није то мало, шта више, али то тако функционише. И очигледно је да су нашим папнима много чега обећали, јер не престају да одлазе тамо, као да нико више на свету не производи возове.

Прича са штадлерима може да добије смисао тј оправдање и јесте ако Србија уђе у глабални ланац снабдевања, тако да одржавање возних средстава може буде боље.

- Добра ствар је што су онда магацини са резервним деловима под носом и возна средства могу да буду одражвана боље
- Добра ствар што се ипак део новца рециклира у нашој економији, под условм да влада не крене да финансира радна места као што је било са Фијатом
- Лоша ствар је обзиром да нисмо власници технологија, цена ће и даље бити (пре)висока за наше појмове. Али је ипак боље да да нисмо у тој причи
- Лоша ствар је што смо везани за технологију и стратешки не можемо да се одрешимо у случају глобалних криза. Тј ако брод тоне тонемо и ми са њим
- Лоша ствар је што "домаћа" производња може да диктира цену која може да не буде најповољнија, при чему не мислим на набавку, која управо обрнуто има шансе да буде нижа, него резервни делови и одржавање.

Гласно размишљам.
 
И да, фабрику Штадлер Минск из Белорусије нико неће премештати, јер она производи возове већински за широки колосек где постоји огромна потражња (Белорусија, Русија, Грузија, Азербејџан итд). Производња возова за широки колосек, a нарочито KISS-a, у земљи нормалног колосека је логистички кошмар, с обзиром да се због свог профила ти возови не могу транспортовати нормалним колосеком. Ко је видео КISS широког колосека уживо, то му је више него јасно.
 
А откуд теби да ће ико више са ове стране Европе производити ишта за Русију са Белорусијом? Добро, хоће за Украјину, ако остане нешто од те земље и железнице, али сигурно неће у Белорусији. Ако Азербејџан буде вољан да купи воз у Белорусији, да ли ће то бити швајцарски воз? Пре ће бити руски, или можда кинески.

Заборавите аранжмане од пре годину дана, то је закопано у веома дубок ров.
 
А откуд теби да ће ико више са ове стране Европе производити ишта за Русију са Белорусијом? Добро, хоће за Украјину, ако остане нешто од те земље и железнице, али сигурно неће у Белорусији. Ако Азербејџан буде вољан да купи воз у Белорусији, да ли ће то бити швајцарски воз? Пре ће бити руски, или можда кинески.

Заборавите аранжмане од пре годину дана, то је закопано у веома дубок ров.
Pa,ne bi se složio sa ovom tvojom konstatacijom da neće više biti saradnje istok-zapad. To ako zaista misliš,onda si veoma naivan. Kako se bude prestalo sa puškaranjem kolko juče će krenuti da se sve normalizuje na onaj period od januara februara.
I ovo je sve zbog para i posle svega ovoga pare će naterati sve njih da ponovo sarađuju.
Odoh u off ali morao sam.
 
А откуд теби да ће ико више са ове стране Европе производити ишта за Русију са Белорусијом? Добро, хоће за Украјину, ако остане нешто од те земље и железнице, али сигурно неће у Белорусији. Ако Азербејџан буде вољан да купи воз у Белорусији, да ли ће то бити швајцарски воз? Пре ће бити руски, или можда кинески.

Заборавите аранжмане од пре годину дана, то је закопано у веома дубок ров.

Штадлер Минск још увек ради...Једино што може да се деси је да се више не зове Штадлер, али с обзиром да се није десило до сад, сумњам.
 
НАСА и Роскосмос сарађују као да се ништа ни не дешава у Украјини. а и трговина између Русије и Америке цвета
 
Vrh