Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Или просто некоме то није у интересу. Опет, набавка ДМВ 711 је реализована током власти ДС тако да пада у воду прича о политичкој набавци већ се неко од Г17 експерта ту уградио.
 
Или просто некоме то није у интересу. Опет, набавка ДМВ 711 је реализована током власти ДС тако да пада у воду прича о политичкој набавци већ се неко од Г17 експерта ту уградио.
Ili je baš zaro politička, jer je ta vlast morala konstantno da se udvara proruskom delu biračkog tela. Za vreme DS je prodat i NIS ispod tržišne cene. Paradoksalno, morala je to više da radi nego SNS koja prirodno pokriva veći deo tok biračkog tela.
 
Pa kad se trpamo da u sred Evrope budemo ruska gubernija i kupujemo rusko đubre koje nikad ne može da dobije homologaciju za EU. Umesto da smo kupili EU garniture i umesto da plaćamo Rumunima zakup kapaciteta, sami vozimo do tamo.
Sve to stoji, ali se i dalje nameće pitanje koji je konkretni razlog zbog kojeg su ljudi iz SrbijaVoza naprasno i jednostrano prekinuli pregovore sa CFR-om.

Sigurno je da linije imaju smisla i vizije, ne bi ih Rumuni predložili a naši prihvatili da to nije tako. Zašto su naši zakočili kod pitanja finansija, to je pitanje za SrbijaVoz i voleo bih da daju objašnjenje za ovaj prilično čudan potez.

Inače, nije prvi put da se između rumunske i srpske železnice pojavi problem u finansijama. Podsetio bih da je voz Vršac Temišvar saobraćao od 2010. do 2017. godine. Vozili su Siemens Desiro dizel vozovi iz Rumunije, po dva puta dnevno u oba pravca sa cenom karte od 10 evra. Kad je ukinut, prvo su naši tvrdili da je to učinila rumunska strana zbog "nerentabilnosti". Kad su Rumuni objasnili da su povukli vozove jer su im Železnice Srbije dužne, naši su se vadili kako je to dug ŽS-a (koji se u međuvremenu raspao na tri zasebne firme) a ne dug Srbija Voza.

Od tad pa do ovog leta nije bilo nikakvog pomaka, i eto kad su Rumuni hteli da nešto urade po tom pitanju opet ne može zbog naših.
 
Pa kad se trpamo da u sred Evrope budemo ruska gubernija i kupujemo rusko đubre koje nikad ne može da dobije homologaciju za EU. Umesto da smo kupili EU garniture i umesto da plaćamo Rumunima zakup kapaciteta, sami vozimo do tamo.

Претходна генерација тог "руског ђубрета" вози без проблема у једној ЕУ држави. Да не причам о многим другим "руским ђубретима" у многим другим ЕУ државама.

Друго, не можеш само да плаћаш "закуп капацитета". Ако хоћеш даље од пограничне станице, мораш да оснујеш фирму за превоз путника у земљи у којој хоћеш да возиш, ангажујеш особље, хомологујеш одређено возило. А то нико не ради због 2 воза дневно, јер је то чист трошак и не исплати се.
 
Da li je voz Vršac-Temišvar koji se od decembra posle petogodišnje pauze ponovo uvodi ranije stajao i na usputnim stanicama na teritoriji Rumunije, između granice i Temišvara? A ovaj novi kikindski voz za Temišvar, hoće li stajati i u Žimboliji?
 
Voz Vršac - Temišvar je stajao na svim stanicama od Timisoara Nord do Stamora Moravita u Rumuniji i na stanici Vršac kod nas. Voz i dalje saobraća do poslednjeg službenog mesta u Rumuniji (Stamora Moravita) kao Regio voz. Za Kikinda - Temišvar već ne znam, ne zna se ni da li će ih biti (pogledaj moj post iznad), jer nema ni nekih detalja sem nekih navoda o planiranom redu vožnje i nekih pregovora između naše i rumunske strane.

Mada, možda na kraju sve bude kako treba. IŽS je ubacila taj voz u red vožnje, možda bi i Rumuni uspeli da to uglave kod njih ako bi naši pristali na finansijske tehnikalije o kojima su pričali. Na kraju krajeva, bilo bi glupo da ove dve linije propadnu jer se dve strane nećkaju oko para. Kao što rekoh, verovatno je procenjeno da te linije imaju dovoljnu finansijsku isplativost čim su je Rumuni predložili a naši to prihvatili na razgovorima.
 
Voz Vršac - Temišvar je stajao na svim stanicama od Timisoara Nord do Stamora Moravita u Rumuniji i na stanici Vršac kod nas. Voz i dalje saobraća do poslednjeg službenog mesta u Rumuniji (Stamora Moravita) kao Regio voz. Za Kikinda - Temišvar već ne znam, ne zna se ni da li će ih biti (pogledaj moj post iznad), jer nema ni nekih detalja sem nekih navoda o planiranom redu vožnje i nekih pregovora između naše i rumunske strane.

Mada, možda na kraju sve bude kako treba. IŽS je ubacila taj voz u red vožnje, možda bi i Rumuni uspeli da to uglave kod njih ako bi naši pristali na finansijske tehnikalije o kojima su pričali. Na kraju krajeva, bilo bi glupo da ove dve linije propadnu jer se dve strane nećkaju oko para. Kao što rekoh, verovatno je procenjeno da te linije imaju dovoljnu finansijsku isplativost čim su je Rumuni predložili a naši to prihvatili na razgovorima.
Neko iz Srbija voza u jednom članku je rekao da kreći ti vozovi od decembra. Međutim bio je jedan članak i to nije bila glavna tema
 
kako onda Rumuni hoće da voze kod nas? Jesu li imali svoju firnu u Srbiji kad su vozili ovamo?

@mvbg1 већ дао одговор. Оператер из једне државе може возити до прве пограничне станице у суседној држави, где воз преузима оператер у другој држави. Тако рецимо Мађари долазе до Суботице, а наши до Келебије, Румуни до Вршца и Кикинде, а наши до Стаморе Моравице и Жомбоља. Ти километри од саме граничне линије до граничне станице се такође наплаћују, тако оператер у држави у којој се врши превоз плаћа накнаду оператеру из друге државе који врши превоз од граничне линије до граничне станице. Тако је и настао проблем и укидање воза Темишвар - Вршац. Пошто је од граничне линије до Вршца доста велика удаљеност, дуг ЖС према Румунима се повећавао и није био измирен на време, те су Румуни укинули воз због дуга. Био је предлог да се дуг измири тако што ће наше гарнитуре ићи до Стаморе Моравице, међутим Стамора Моравица је вишеструко ближа граничној линији него Вршац (а накнада се плаћа по километру), те би вероватно биле потребне деценије да би се дуг измирио на овај начин.
 
Каква срамота да једно предузеће које представља нашу државу дугује оператеру друге земље до тог нивоа да они обуставе линију и сарадњу. Ма нек постоји сто унутрашњих дугова, ваљда постоји и неки ниво националне части за овакве ствари. Нису то милијарде, то је од границе до Вршца, апсолутно нема смисла. Где је сад Монистар и екипа да се мало избусају у груди како немамо дугова ка комшијама...
 
Zato su verovatno i ćutali kad su trebali da se dogovore oko plaćanja rumunskoj strani za ove nove vozove što su trebali da krenu od decembra.

Takav diletantski pristup je i doveo do ovog stanja u domaćem železničkom saobraćaju.
 
Каква срамота да једно предузеће које представља нашу државу дугује оператеру друге земље до тог нивоа да они обуставе линију и сарадњу. Ма нек постоји сто унутрашњих дугова, ваљда постоји и неки ниво националне части за овакве ствари. Нису то милијарде, то је од границе до Вршца, апсолутно нема смисла. Где је сад Монистар и екипа да се мало избусају у груди како немамо дугова ка комшијама...
A što se tiče tog duga SV-a rumunskoj strani...
Da li postoji uopšte negde neki dokaz o tome? Ili su to samo kuloarske priče koje je neko nekad izgovorio i one tek tako bez provere prihvaćene.
Pitam samo,ne zamerite. Ja čvrst dokaz o tom dugu nisam nigde video.
Ako postoji bilo bi dobro da se ovde prezentuje. Hvala.
 
Сјајно. Толико смо сви уверени да све што радимо - је лоше, да прихватамо и без доказа, јер ето, како ће бити другачије
 
A što se tiče tog duga SV-a rumunskoj strani...
Da li postoji uopšte negde neki dokaz o tome? Ili su to samo kuloarske priče koje je neko nekad izgovorio i one tek tako bez provere prihvaćene.
Pitam samo,ne zamerite. Ja čvrst dokaz o tom dugu nisam nigde video.
Ako postoji bilo bi dobro da se ovde prezentuje. Hvala.
Tako su Rumuni saopštili, a naši su u odgovoru na njihovo saopštenje priznali da dug postoji, ali da je to dug Železnica Srbije a ne Srbija Voza

Evo recimo jedan od članaka koji su nastali nakon ukidanja linije:


Naši su dug izmirili tek krajem 2019. godine, pa je izgleda korona stopirala uvođenje linije do sad, kad je opet proces stao - ovaj put zbog SV-a.

 
High_Speed_Railroad_Map_of_Europe.svg-1.png


Ažurirana mapa evropskih brzih pruga.

Ubačena je deonica Novi Sad-Subotica u izgradnji.
 
ako se ikad uvede voz za Temišvar to bi trebalo da budu vozovi visokog ranga a ne Banderas tip voza. Beograd-Pančevo-Alibunar-Vršac i direktno Vršac-Temišvar da bi se veća mesta povezala. Sa obe strane je Vmax 90 ili 100 kmh, sada redovno voz za Vrša ide sat ipo jer je kreni-stani, sa višim rangom bilo bi sat i deset, sa rumunske strane i manje ako se granična kontrola obavlja pri ulasku u voz, i to bi trebalo biti konkurentno bus prevozu ako uopšte postoje redovne autobuske linije do Temišvara.

Svakako najbolje rešenje bi bile klase, ali mi t nemamo niti ćemo skoro imati.
 
@tragac

Од Београда до Вршца је на отвореној прузи брзина 100 км/ч, али је кроз све станице од Панчева до Вршца брзина 40 км/ч, тако да воз свакако успорава. То што ће стати, не успорава га много.

Од Вршца до Темишвара је брзина 80 км/ч. Воз Вршац - Темишвар када је ишао, стајао је само у пограничној румунској станици Стамора Моравица због граничне контроле, а даље није нигде стајао у Румунији до Темишвара.
 
Moram da podelim sa vama jednu anegdotu sa sinoćnjeg putovanja autobusom na relaciji Beč - Beograd zbog čega jedva čekam da krene voz za Beč. Stižemo autobusom na granicni prelaz Röszke jutros u 00 : 15. Mi smo prvi autobus. Znači super nema gužve, sad ćemo odmah da pređemo granicu. Ipak ne. Čekamo 10,20,30 minuta rampa se ne otvara da možemo da idemo na pasošku kontrolu, vozači traže carinika ne mogu da ga nigde nađu. Nakon 40 minuta, vozač uđe u carinu za pasošku kontrolu i zatekne carinika kako spava i hrče. Onda smo čekali još 10 minuta da bi se razbudio. Sve u svemu tek u 01 : 15 krećemo sa pasoškom kontrolom.
A u kontra smeru, ulaz u Madjarsku kod Madjara od mogućih 9 traka, samo 2 trake rade za automobile i na svakih 5 minuta puste po jedan auto i kao rezultat toga je puna medjuzona. A na izlazu iz Srbije nema nijednog auta, ali vaš zato kod Madjara čeka iznaneđenje. A kolona kamiona na izlazu iz Srbije je sinoć bila 6 km.

Kad krene voz za Budimpeštu I Beč, nadam se da ljudi neće morati više da idu drumskim putem Srbija - Madjarska. Uzgred od 1 Januara Hrvatska ulazi u Šengen, što znači nema više kontrole i zadržavanja na HR-HU i HR - SLO granicama. Nadam se da će onda neki autobusi ići preko Hrvatske I Madjarske za Beč onda. Ja svakako kad idem autom u zadnje 2 godine idem uglavnom preko Hrvatske i Madjarske i nikad nisam čekao na granicnim prelazima.
 
Onda neke od tih stanica treba konvertovati u jednokolosek a na drugima zameniti problematične skrwtnice. Koje se mogu možda upotrebiti sa pruga koje se rekonstruišu ili će uskoro biti rekonstruisane. Pruga koja ima potencijal itekako.
@tragac

Од Београда до Вршца је на отвореној прузи брзина 100 км/ч, али је кроз све станице од Панчева до Вршца брзина 40 км/ч, тако да воз свакако успорава. То што ће стати, не успорава га много.

Од Вршца до Темишвара је брзина 80 км/ч. Воз Вршац - Темишвар када је ишао, стајао је само у пограничној румунској станици Стамора Моравица због граничне контроле, а даље није нигде стајао у Румунији до Темишвара.
 
Vrh