Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Повећање зауставног пута са 1000 на 1500 метара, тј. повећање размака између просторних сигнала.



Довољан капацитет за шта?
Ne bi mogao da se kreira red vožnje sa BGvozom koji ide 100 na sat i ostalim vozovima koji idu 160, bilo bi dosta sustizanja na trasi. Rešenje je 4 koloseka od BG centra do Batajnice sa, kao što kažeš, većim razmakom između signala
 
Ne bi mogao da se kreira red vožnje sa BGvozom koji ide 100 na sat i ostalim vozovima koji idu 160.

БГ воз иде 110 км/ч на тој деоници. Наравно да би могао да се креира ред вожње са различитим брзинама, као што може било где у свету. Не знам одакле ти то.
 
БГ воз иде 110 км/ч на тој деоници. Наравно да би могао да се креира ред вожње са различитим брзинама, као што може било где у свету. Не знам одакле ти то.
Možeš, ali bi kapacitet bio smanjen. Jednostavno nema šanse da se ukopi bilo kakav normalan takt BGvoza (računam da je normalan takt 15 minuta) koji istaje na svakoj stanici i stajalištu i IC i RE vozovi koji idu 160 km/h. Probaj da ga napraviš, videćeš da mora BGvoz negde da čeka usput

Ne zaboravi da moraš imati pored BGvoza na 15 minuta i jedan IC voz i 2 RE voza na sat (tj barem slotove). Možeš da namestiš jedan slot pa jedan sat ide Novi Sad, jedan sat ide Šid ali mislim da to nije dovoljno. Po meni treba da se cilja na satni takt i ka NS i ka Šidu. Kao digoročno rešenje ovi vozovi mogi da produžavaju do Pančeva, u kom slučaju ti ni ne treba BGvoz i tim terminima
 
Poslednja izmena:
Možeš, ali bi kapacitet bio smanjen. Jednostavno nema šanse da se ukopi bilo kakav normalan takt BGvoza (računam da je normalan takt 15 minuta) koji istaje na svakoj stanici i stajalištu i IC i RE vozovi koji idu 160 km/h. Probaj da ga napraviš, videćeš da mora BGvoz negde da čeka usput

Ne zaboravi da moraš imati pored BGvoza na 15 minuta i jedan IC voz i 2 RE voza na sat (tj barem slotove). Možeš da namestiš jedan slot pa jedan sat ide Novi Sad, jedan sat ide Šid ali mislim da to nije dovoljno. Po meni treba da se cilja na satni takt i ka NS i ka Šidu. Kao digoročno rešenje ovi vozovi mogi da produžavaju do Pančeva, u kom slučaju ti ni ne treba BGvoz i tim terminima
А док се машта о преоптерећној прузи, и у складу са тим дају пројектни задаци, у реалности имамо највише 2 БГ воза, 1 регио (ускоро 2) и 1 IC/REx у сат времена. Нема везе, за пет година можда и буде гужва на прузи па да на време спустимо брзину на 120 км/ч.
 
Ово је пруга за 300 км/х, са огромним макс. нагибом (40 промила). Ми ћемо за Ниш морати да мислимо и о теретним возовима, тако да овако нешто не долази у обзир.

Е, сад, ја одавно пишем да треба размотрити да се до Ниша прво ураде два колосека за 120-160 км/ч, а затим, једног лепог дана, да се удари једна оваква, само једноколосечна права брза пруга Младеновац-Крагујевац-Крушевац-Ниш...
 
Poslednja izmena:
Zasto jednokolosecna brza pruga Pantografe?
Mislim da u svetu postoji samo jedan takav primer.
 
Јефтиније је, релативно слаб саобраћај.
 
Ово је пруга за 300 км/х, са огромним макс. нагибом (40 промила). Ми ћемо за Ниш морати да мислимо и о теретним возовима, тако да овако нешто не долази у обзир.

Е, сад, ја одавно пишем да треба размотрити да се до Ниша прво ураде два колосека за 120-160 км/ч, а затим, једног лепог дана, да се удари једна оваква, само једноколосечна права брза пруга Младеновац-Крагујевац-Крушевац-Ниш...
I naša pruga je u građevinskom smislu tih karakteristika, sa zatezanjem KM, što si ovde čini mi se upravo ti i rekao. U organizacionom bi trebalo da mislimo i na teret, dabome, zato sam i bio da ako već gradimo nešto za veće brzine gradimo pravce, Dušanovac-Voždovac-Vrčin-Mladenovac-Kragujevac-Kruševac-Niš i to samo za 200-300 a da se uradi postojeća za 80-120 za teret i lokalce. I kroz Vojvodinu će nam uskoro trebati da izbaimo teret sa trase Sokola, ili kroz treći kolosek ili kroz obnovu drugih pravaca. A za 300 kmh je neophodno izbaciti i putničke vozove koji ne mogu da idu preko 200. Na ovom full time snimku se ICE mimoilazi samo sa drugim ICE garniturama, tu ne idu ni garniture Vmax 200 poput našeg KISSa. Naravno brzine za 300 su nam sada možda nerealne i nepotrebne al u budućnosti ulazimo u železničko doba gde će vozovi menjati automobile i avione na relacijama do 1000 km a možda i više.

E sad, jednokolosečna, Sa potpunom automatizacijom i kompjuterizacijom možda bude moguće napraviti i ukrsnice gde se oba voza mogu ukrštavati u pokretu samo uz neko manje usporavanje, ili u stanicama a da sve bude savršeno sinhronizovano, tako da ne budemo imali problema sa kapacitetom.
 
Poslednja izmena:
Ja ti u to slavno Novo doba uopšte ne verujem, a iz Beograda pravu brzu prugu, u dva koloseka i za možda i 400 km/h, mogu da zamislim samo za Stambol, jednog lepog i dalekog dana. To je dovoljno velika metropola za tako što. Beč? Minhen? Prag? Jok.
 
mi smo tranzitno područje, dosta vozova velikih brzina bi takođe i tranzitiralo ovuda, naravno stajali bi u BG, NS, SU, NI...KG? Da je samo reč o nama, svakako ništa preko 200 kmh nam nikad ne bi zatrebalo.
 
Koji su to tranzitni putnici? Između kojih velegradova, da opravdava brzu prugu? Solun-Budimpešta? Sofija-Budimpešta? U Kini se ukupno 3 takve pruge isplate, a njihovi gradovi imaju stanovnika kao cela Grčka, Mađarska, ili Bugarska.

Malo mi za svoj položaj mislimo da je važniji nego što jeste. U principu, da nas ogradi i mimoiđe, Evropi ništa ne bi falilo.
 
Ono šta bih ja uradio jeste:
1) Sređivanje Beograd-Niš i Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Novi Pazar i Stalać-Kraljevo sa elektrifikacijom
2) Puštanje takta RE vozova od sat vremena na linijama Beograd-Niš, RE vozove u taktu od 2 sata Beograd-Kragujevac-Kraljevo-Novi Pazar i Beograd-Stalać-Kruševac-Kraljevo. Takođe puštanje IC vozova Beograd-Niš i Beograd-Novi Pazar
3) Izgradnja pruge Mladenovac-Aranđelovac-Topola-Kragujevac i puštanje RE ili BGvoza sa taktom od sat vremena. Ovo dodatno pojačava Kragujevac sa Beogradom i Topoli i Aranđelovcu nudi komjutersku vezu sa Beogradom i Kragujevcu (ova mesta najviše tim gradovima gravitiraju). Pruga ne treba biti ništa stelarno 80-100km/h jednokolosečna.
 
Austrija je država slična Srbiji, dvomilionski glavni grad i 3-4 grada od 200-300 hiljada.

Oni grade brze pruge kao mi.
Na njihovim se vozi 230 sto je mala razlika u odnosu na nas ali i oni kad hi hteli bi mogli da dignu na 250-300.

Nije problem dići sistem na tu brzinu, problem je održavanje i eksploatacioni troškovi.
 
3) Izgradnja pruge Mladenovac-Aranđelovac-Topola-Kragujevac i puštanje RE ili BGvoza sa taktom od sat vremena. Ovo dodatno pojačava Kragujevac sa Beogradom i Topoli i Aranđelovcu nudi komjutersku vezu sa Beogradom i Kragujevcu (ova mesta najviše tim gradovima gravitiraju). Pruga ne treba biti ništa stelarno 80-100km/h jednokolosečna.

Bolje ispraviti ono obilaženje ka Čačku, tj. da se pruga vrati na trasu ukinutog Ćire, može npr. od Lazarevca da nastavi pravo preko Ljiga i Gornjeg Milanovca, ta trasa bi i za Novi Pazar bila najbrža veza ka Bg. Svakako sve to može da dođe na red za 50 godina ako i tada sredimo ovo što imamo sad, dok Novi Pazar bi trebalo što pre spojiti na mrežu jer je grad porastao a ne trebaju preterana ulaganja da se spoji do Raške.
 
U mašti još dva koloseka za BGvoz, brza pruga bla bla, a u realnosti

Ono šta bih ja uradio jeste:
1) Sređivanje Beograd-Niš i Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Novi Pazar i Stalać-Kraljevo sa elektrifikacijom
2) Puštanje takta RE vozova od sat vremena na linijama Beograd-Niš, RE vozove u taktu od 2 sata Beograd-Kragujevac-Kraljevo-Novi Pazar i Beograd-Stalać-Kruševac-Kraljevo. Takođe puštanje IC vozova Beograd-Niš i Beograd-Novi Pazar
3) Izgradnja pruge Mladenovac-Aranđelovac-Topola-Kragujevac i puštanje RE ili BGvoza sa taktom od sat vremena. Ovo dodatno pojačava Kragujevac sa Beogradom i Topoli i Aranđelovcu nudi komjutersku vezu sa Beogradom i Kragujevcu (ova mesta najviše tim gradovima gravitiraju). Pruga ne treba biti ništa stelarno 80-100km/h jednokolosečna.
1) BG Niš ima itekako opravdanost i kuka da se vrati na 120km/h ili još bolje da se uradi po projektu za 160km/h. Zaista mislim da nema opravdanja za više.
Do Kragujevca je solidno sređena pruga, tako da kad se sredi i od BG do Lapova ima potencijala za nešto malo putnika. Slično je i za Kruševac, samo je propuštena šansa da se trasom novog autoputa pusti i kolosek pruge.

2) Za vraćanje putnika treba voz koji može da konkuriše kolima i busu a ne RE. Kraljevo nikako nema potencijal za neke putnike ka BG.

3) Mnoooogo para za vrlo mali potencijal putnika, dakle, nula bodova.
 
Poslednja izmena:
U mašti još dva koloseka za BGvoz, brza pruga bla bla, a u realnosti


1) BG Niš ima itekako opravdanost i kuka da se vrati na 120km/h ili još bolje da se uradi po projektu za 160km/h. Zaista mislim da nema opravdanja za više.
Do Kragujevca je solidno sređena pruga, tako da kad se sredi i od BG do Lapova ima potencijala za nešto malo putnika. Slično je i za Kruševac, samo je propuštena šansa da se trasom novog autoputa pusti i kolosek pruge.

2) Za vraćanje putnika treba voz koji može da konkuriše kolima i busu a ne RE. Kraljevo nikako nema potencijal za neke putnike ka BG.

3) Mnoooogo para za vrlo mali potencijal putnika, dakle, nula bodova.
1) Opet se svodi na diskusiju 200 ili 160, odlučena je kombinacija 160 i 200 i to je rešeno. Da li bi bilo dovoljno 160, bilo bi, ali šta da radimo sad.
2) Ne potcenjuj RE voz, on je možda najznačajniji i ekonomski i socijalno ljudima. Zbog toga je potrebno da on saobraća u značajnim frekvencijama. Naravno, uvek treba da postoji IC voz koji će da pokrije putovanja veliki grad-veliki grad, ali RE voz će ti pokriti i Palanku i Mladenovac i Lapovo i Kragujevac itd. IC voz treba planirati zasebno od RE vozova, baš kao Beograd-Novi Sad jer služe potpuno drugom tržištu.
3) Ne mogu paušalno da ocenim da li treba ili ne, ali tu živi oklo 50k ljudi koji gravitiraju ili ka Beogradu ili ka Kragujevcu, dosta ljudi komjutuje svaki dan na posao velike razdaljine, čak su i autobusi puni. Međutim, dosta mladih se seli za Beograd ili Kragujevac, kad bi postojala železnička veza, Aranđelovac-Beograd bi bio oko sat vremena, Aranđelovac-Kragujevac malo manje od sat vremena. Ceo region bi se promenio demografski a ta mesta sačuvala. Ekonomski bi imao ogroman uticaj isto. Treba videti kroz studiju izvodljivosti naravno.
 
Pre svega pozdrav za sve članove foruma.

Elem, u vezi sa novim redom vožnje, zainteresovao sam se za linije Vršac - Temišvar i Kikinda - Temišvar, pre svega zbog odustva bilo kakve železničke konekcije sa Rumunijom zadnjih 7 godina. Nakon kraće pretrage po rumunskim sajtovima i forumima, naišao sam na frapantno otkriće da tih vozova zapravo neće ni biti. Makar ne u aktuelnom redu vožnje. Zašto je to tako?

Po onome što je rumunski prevoznik CFR rekao jednom tamošnjem portalu (tekst je na rumunskom), njihovo preduzeće CFR Calatori i Srbija Voz su održali nekoliko sastanaka na tu temu. Rumuni su predložili nekoliko opcija, od kojih su naši izabrali po dva para na relacijama Vršac - Temišvar i Kikinda - Temišvar. Raspored je trebao da izgleda otprilike ovako (po tekstu)

Vršac - Temišvar: 10.41, 19.45
Temišvar - Vršac: 7.55, 16.37
Kikinda - Temišvar: 11.20, 18.00
Temišvar - Kikinda: 8.09, 15.08

Putovanje na relaciji Vršac - Temišvar bi bilo 2 sat i 3 minute, a na relaciji Kikinda - Temišvar 1 sat i 50 minuta.

E sad, po rečima rumunske strane, kad su trebali da se dogovore oko finansijskog i tehničkog aspekta ugovora, naši su jednostavno ćutali i nisu rumunskoj strani poslali pristanak. Kako su Rumuni već utvrdili svoj red vožnje, oni neće moći da dodaju ove vozove u red za 2022/2023. godinu. I zaista, u redu vožnje rumunske železnice koji sam pronašao nema ni govora o vozovima prema Srbiji.

I nije neko iznenađenje, pošto je voz Vršac - Temišvar i ukinut jer su naši dugovali pare rumunskoj strani.
 
Poslednja izmena:
Pa kad se trpamo da u sred Evrope budemo ruska gubernija i kupujemo rusko đubre koje nikad ne može da dobije homologaciju za EU. Umesto da smo kupili EU garniture i umesto da plaćamo Rumunima zakup kapaciteta, sami vozimo do tamo.
 
Vrh