Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Video snimak ,,Novosti" radova na pruzi Novi Sad - Subotica.
Radovi u ž. stanici Novi Sad i u stanicama Kisač i Zmajevo


Subotica


Između Vrbasa i Lovćenca

 
Poslednja izmena:
Infrastruktura je objavila video u vezi sa početim teretnim saobraćajem na pruzi Beograd-Novi Sad. Stvarno je glupo da su spucali tolike pare, a da ne krene ta pruga da se koristi onako kako treba, a ne samo "noćni prevoz".

 
Video snimak ,,Novosti" radova na pruzi Novi Sad - Subotica.
Radovi u ž. stanici Novi Sad i u stanicama Kisač i Zmajevo


Subotica


Između Vrbasa i Lovćenca

Sjajan napredak radova, verujem da će biti sve u roku.
U sklopu ove posete pruzi intervjuisali su i putnike i konduktera u Novom Sadu, spomenuto je da se vikendom traži karta više i da su vozovi puni, dok radnim danima ujutro je prosek oko 100 ljudi po vozu, dok je uveče nešto više.
Evo još neke sitnice i informacije koje su izašle proteklih nedelju dana. novi direktor Srbija Voza, gospodin Bulajić, je najavio nove uniforme za železničko osoblje od 1. januara, potpisao sporazum sa železničkom školom o dualnom obrzaovanju. Isto je otišao u Berlin na Innotrans sajam, i vozio se ICEom napominjući da imaju sjajnu uslugu i informisanost putnika kako na nemačkom, tako i na engleskom jeziku. (Izvor je njegov službeni instagram profil sa imenom ivan_bulajic_srbijavoz)
 
Da podelim samo ukratko iskustvo sa vožnje Sokolom.

Ogroman napredak u domaćim železnicama, mogu sigurno reći da je na nivou evropskih razvijenih železnica. Veoma tačno, čisto, efikasno. Da ne nabrajam sve ostale komplimente koji zaista preovladavaju celim doživljajem, samo bih skrenuo pažnju na nekoliko sitnica za koje bi trebalo imati prostora da se isprave:

Numerisanje sedišta je malo čudno, sedišta su recimo 83, 84, 85 i 89? Nismo uspeli da kupimo karte sa mestima gde bismo želeli, pa je nas 4 dobilo nasumice različita sedišta, neki dole neki gore, iako su karte kupljene zajedno (iako je bilo dosta slobodnog mesta). Razglas na engleskom u vozu bi mogao neko sa boljim akcentom da odradi, nije da nemamo u zemlji ljude koji su sposobni za to.
Kada smo bili stanica u Novom Sadu je bila potopljena na spratu, zaista šteta jer krov izgleda da nije popravljen kako treba.
Možda ima još nekih detalja, ali malo fali da sve bude baš onako kako treba.
U svakom slučaju, zaista pozitivno iskustvo.
 
Numerisanje sedišta je malo čudno, sedišta su recimo 83, 84, 85 i 89? Nismo uspeli da kupimo karte sa mestima gde bismo želeli, pa je nas 4 dobilo nasumice različita sedišta, neki dole neki gore, iako su karte kupljene zajedno (iako je bilo dosta slobodnog mesta).

Није проблем нумерисање, него резервациони систем, који после 6 месеци неспособњаковићи нису успели да прилагоде. Нумерација седишта је иста као у свим возовима у Европи.
 
Сјајно. Штета што су сад пропустили прилику за Вашар у Шапцу да популаризују воз.
 
Sa ovim voznim vremenima i bolje što nisu, po RV jedini voz ide dva i po sata.
Истина, мада ни та дужина путовања није јасна с обзиром да су сада сређене и пруга до Пазове и пруга до Руме.
 
Sa ovim voznim vremenima i bolje što nisu, po RV jedini voz ide dva i po sata.

Није 2:30 него 1:50.

Воз 621 Београд Центар 15.00 - Шабац 16.49
Воз 620 Шабац 8.36 - Београд Центар 10.26

Но, свакако доста дуже од аутобуса. Проблем није у брзини, већ у већој километражи него аутобусу и великом броју стајања. До душе, ДМВ 711 има максималну брзину 100 км/ч, те не може развити већу брзину на деоницама које су за веће брзине, а то је цела деоница од Новог Београда до Руме.
 
Онда је време за набавку брже ДМВ. Мада мени као путнику више смета мали број полазака. Воз је неупоредиво комфорнији за пут, током короне сам често био једини путник док га нису скратили до Руме са преседањем на аутобус који сулудо није ишао до станице НБг.
 
Онда је време за набавку брже ДМВ. Мада мени као путнику више смета мали број полазака. Воз је неупоредиво комфорнији за пут, током короне сам често био једини путник док га нису скратили до Руме са преседањем на аутобус који сулудо није ишао до станице НБг.
Šabac i Loznica nikad neće moći da se potpuno uzdaju na železnicu zbog trase kojom ona ide. Izgradnja pruge je jedno od rešenja kako bi se Mačva efikasnije povezala sa Beogradom. Mogao bi posle Šapca i krak prema Bijeljini. Ova pruga bi bila i glavna pruga ka BiH, međutim bez njih, ovakva pruga ne bi imala značaj toliki da se izgradi. Do tad se mogu povećavati polasci, elektrifikacija itd. Ili da ukinu direktne polaske, a da omoguće presedanje kroz par minuta u Rumi
 
Можда би паралелна пруга кроз Срем од Добановаца до Буђановаца око 30-40км преко Шимановаца и Пећинаца добро дошла.
 
To je jedna opcija, druga je preko Obrenovca pa preko Aerodroma. Skratilo bi doduše trasu samo za oko 5-10 km
 
Има ли икакве наде да крене воз 412/413?
Za sada se ne spominje ali da budem iskren ne vidim koji bi od naših vagona prešao hrvatsku granicu.

Što se tiče voza 620/621 moram da kažem da na delu pruge od Rume do Bgd ni ranije nije bilo putnika,
najviše dva ili tri tako da je po mom mišljenju besmisleno da saobraća na tom delu pruge, pogotovo sad kad
se šidski vozovi vraćaju u normalu. Red vožnje bi trebalo napraviti tako da se putnički iz Šida za Bgd i obrnuto
bukvalno susreću u stanici Ruma gde bi ih dočekivao voz iz Zvornika. Na taj način bi veza bila dobra na sve strane.
 
Za sada se ne spominje ali da budem iskren ne vidim koji bi od naših vagona prešao hrvatsku granicu.

Što se tiče voza 620/621 moram da kažem da na delu pruge od Rume do Bgd ni ranije nije bilo putnika,
najviše dva ili tri tako da je po mom mišljenju besmisleno da saobraća na tom delu pruge, pogotovo sad kad
se šidski vozovi vraćaju u normalu. Red vožnje bi trebalo napraviti tako da se putnički iz Šida za Bgd i obrnuto
bukvalno susreću u stanici Ruma gde bi ih dočekivao voz iz Zvornika. Na taj način bi veza bila dobra na sve strane.
Slažem se da je to efikasnije i trebalo bi to uraditi, ali dok ne bude broj polazaka na zadovoljavajućem nivou, ostavio bih ovako. Kad bude BG-Šid na 2 sata ili sat vremena onda možemo pričati o tako nečemu. Mora i u aplikaciju da se ugradi mogićnost presedanja jer je trenutno nema
 
Vrh