Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nama će CRRC verovatno uvaliti svoju drugu EMU (Sirius). Pošto već 3 godine ne uspevaju da dobiju EU sertifikat u Češkoj, a imaju već napravljena 3 komada za Leo Express koji je odustao od nabavke.
 
Pa uvek možemo da stavimo u tendersku dokumentaciju da ponuđeni proizvod mora imati EU sertifikaciju. Mada i ne moramo, možemo ih nabaviti za interni saobraćaj (uz naravno traženje niže cene zbog nekompatibilnosti sa EU normama), a preko granice slati Stadtlere. Win-win za nas.
Inače, da li se negde pojavila informacija do kada Mađarska planira elektrifikaciju patrljka Röszke - Szeged (našao sam podatak o spisku pruga koje se elektrificiraju kod njih do 2030, gde je i ova, ali se nadam da nećemo toliko čekati), naša rekonstrukcija je odmah uključila i elektrifikaciju, ali je to malo korisno ako mađari ne urade isto.
 
Navodno, majstor putničkog prošao kroz crveno?!
Koliko se sećam ta deonica nije APB

Новска - Рајић - Окучани је 160 км/ч. Мора бити АПБ.

Nisam uspeo da proverim, ali se jasno sećam da ta deonica nije imala APB, a izgleda je nisu ugraditi ni prilikom rekonstrukcije.
Sećam se neke priče da je to tražio i sindikat.
Ako neko ima mogućnost neka proveri.
 
1662802348170.png
 
a preko granice slati Stadtlere.

Штадлери су намењени искључиво за унутрашњи саобраћај. Погледати тендерску документацију њихове набавке.

Inače, da li se negde pojavila informacija do kada Mađarska planira elektrifikaciju patrljka Röszke - Szeged

Радови на реконструкцији и модернизацији се тренутно одвиjajу (под саобраћајем). Од децембра 2023. се планира успостављање путничког саобраћаја Суботица - Сегедин.
 
Nisam uspeo da proverim, ali se jasno sećam da ta deonica nije imala APB, a izgleda je nisu ugraditi ni prilikom rekonstrukcije.

Има АПБ. Погледај дискусију на zeljeznice.net форуму. Уосталом, тешко да би могло 160 км/ч без АПБ (мада може код лудих Грка).
 
@mvbg1, него, видим дискусију код Хрвата, кажу да скоро сва возила у Хрватској имају уређај који дозвољава вожњу по налогу од 120 км/ч. Ако је тако, онда је слично и код нас. Да ли је ово тачно? Ако јесте, то ми делује крајње небезбедно и много повећава улогу људског фактора.
 
Радови на реконструкцији и модернизацији се тренутно одвиjajу (под саобраћајем). Од децембра 2023. се планира успостављање путничког саобраћаја Суботица - Сегедин.

И да додам. Због модернизације пруге Нови Сад - Суботица у станици Суботица је уклоњена електрификација, те и да су Мађари урадили електрификацију, опет не би могли да иду возови са електровучом.
 
https://www.index.hr/vijesti/clanak...**i-ljudi-koji-ne-poznaju-sustav/2394105.aspx
Sindikat mašinovođa tvrdi da signali nisu radili, već da je mašinovođa dobio nalog da prođe kroz crveno, ima tu još par zanimljivih izjava u vezi upravljanja i ne postojanja signalizacije.
 
Почели су мало озбиљнији радови у Врбасу па ево пар фотографија.

Скинута пруга на старој траси ка станици.
20220910_144941.jpg

Такође и према Змајеву.
20220910_145000.jpg

Рашчићавање терена где ће бити нова станица.
У даљини се и налива бетон на једном месту али нисам могао да приђем довољно близу овај пут.
20220910_143934.jpg

Место будућег моста преко канала, преко се може видети где је дрвеће посечено куда ће ићи мост.20220910_153416.jpg

Депонија старих прагова у близини старе станице.
20220910_150807.jpg
 
@mvbg1, него, видим дискусију код Хрвата, кажу да скоро сва возила у Хрватској имају уређај који дозвољава вожњу по налогу од 120 км/ч. Ако је тако, онда је слично и код нас. Да ли је ово тачно? Ако јесте, то ми делује крајње небезбедно и много повећава улогу људског фактора.
Da, PZB 60 dozvoljava bilo koju brzinu prilikom posluživanja tastera "vožnja po nalogu"!
Ali propisi nalažu da se brzina mora smanjiti na "ne više od 30km/h" između dva ili više prostornih odseka osim u slučaju uvođenja "staničnog razmaka" kada se može propisati redovna brzina po knjižici reda vožnje.
Šta je tu krajnje nebezbedno?
 
Kako je onda mogao putnički da vozi kroz crveno po nalogu oko 100km/h kad nije stanični razmak?
 
Ja ne znam zasto svaki put uklanjaju staru prugu i cupaju i sine i kontaktnu mrezu kad ta stara pruga moze da se koristi kao alternativni pravac u slucaju havarije na novoj brzoj pruzi.
Ne kosta ih nista da je ostave a moze da posluzi.
 
Kako je onda mogao putnički da vozi kroz crveno po nalogu oko 100km/h kad nije stanični razmak?
E to je već pitanje do koga će doći komisija za istraživanje vandrednog događaja.
Ono što ja znam je to da je voz 41200 stao zbog problema sa glavnim vazdušnim vodom( pukla poluspojka između vagona) i da su mu zadnja kola bila oko 300 m unutar pozadnjeg prostornog siganala.
 
E to je već pitanje do koga će doći komisija za istraživanje vandrednog događaja.
Ono što ja znam je to da je voz 41200 stao zbog problema sa glavnim vazdušnim vodom( pukla poluspojka između vagona) i da su mu zadnja kola bila oko 300 m unutar pozadnjeg prostornog siganala.
Ovde je neko debelo zabrljao, verovatno više njih.
Inače, slična nesreća dogodila se i kod nas 1992.god. u tunelu Bežanijska kosa, kada je Beovoz iz Resnika naleteo
na putnički za Vinkovce koji se pokvario u tunelu. Ne sećam se koliko je ljudi stradalo ali među njima bio je i
mašinovođa Božić Radoslav koji je bio pred penzijom. Uređaj APB je bio ispravan ali na žalost procedure nisu ispoštovane.
Motorna kola 412 016 su bukvalno uništena, kasnije su zamenjena sa 412 040 pa je tako nastala garnitura
412 015-040 na kojoj si i ti @mvbg1 u jednom periodu bio deo poseda.
 
Da, PZB 60 dozvoljava bilo koju brzinu prilikom posluživanja tastera "vožnja po nalogu"!
Ali propisi nalažu da se brzina mora smanjiti na "ne više od 30km/h" između dva ili više prostornih odseka osim u slučaju uvođenja "staničnog razmaka" kada se može propisati redovna brzina po knjižici reda vožnje.
Šta je tu krajnje nebezbedno?
Недостатак система је што аутостоп дозвољава кретање брзином већом од прописане у том тренутку, што повећава могућност људске грешке. Штета што СФРЈ није развила свој систем кабинске сигнализације, као што су то радили Чехословачка, Мађарска, СССР итд. Имаш увид у један просторни одсек даље. У СССР и њеним дериватима на АПБ пругама, сигнал очекуј стоп не може да се прође са више од 50 или 60 км/ч (у зависности од пруге) иначе се активира аутостоп.
 
Ovde je neko debelo zabrljao, verovatno više njih.
Inače, slična nesreća dogodila se i kod nas 1992.god. u tunelu Bežanijska kosa, kada je Beovoz iz Resnika naleteo
na putnički za Vinkovce koji se pokvario u tunelu.
Kakav je to voz koji je 1992. išao za Vinkovce? Pretpostavljam da je lapsus ili greška, s obzirom da je pruga između Vinkulje i Mirkovaca bila u prekidu negde već od kraja avgusta - početka septembra 1991. Jel to bio možda neki lokal za Mirkovce? Da li je uopšte bilo takvih vozova dalje od Šida od 1991. na dalje? Ako neko ima bilo kakve informacije o redovima vožnje od 1991. do 1998. na tom području bio bih zahvalan ako bi podelio.
 
SV radi ankete putnika radi poboljšnja usluge. Ankete su slobodne forme, tj. sedne lik pored tebe i jedno desetak minuta priča s tobom, šta ti se ne dopada, šta ti se dopada, od onog što ti ne valja, kako bi to moglo da se reši i slično.

Pa eto, možda nešto hoće da poboljšaju, bar kozmetičke prirode. Definitivno mogu da promene dosta, kao što su rešili naplatu karata recimo
 
Kakav je to voz koji je 1992. išao za Vinkovce? Pretpostavljam da je lapsus ili greška, s obzirom da je pruga između Vinkulje i Mirkovaca bila u prekidu negde već od kraja avgusta - početka septembra 1991. Jel to bio možda neki lokal za Mirkovce? Da li je uopšte bilo takvih vozova dalje od Šida od 1991. na dalje? Ako neko ima bilo kakve informacije o redovima vožnje od 1991. do 1998. na tom području bio bih zahvalan ako bi podelio.
Postoji monografija,nesto tipa 'Saobracaj na sidskoj pruzi 1991-1998'sve je detaljno opisano,od prvih ratnih desavanja do normalizacije saobracaja. Drugar je negde nabavio,raspitacu se sta i kako.
 
Vrh