Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Народ је ок, потребно је спроводити закон, макар то коштало политичких поена.
Upravo tako. Što je manja verovatnoća da ljudi problem reše legalnim putem to će pre posegnuti za "improvizacijom", i tu mi nismo nikakav izuzetak.

Problem je u tome što nas životno iskustvo u poslednjih 30 godina uči da je svako ko problem rešava na svoju ruku "pametniji". Onaj ko gradi bez dozvole sagradi i uštedi a onaj ko podnese zahtev čeka godinama. Onaj ko kolima popne na trotoar je rešio problem za džabe a onaj ko traži parking mesto kruži pola sata i još to plati ako ga uopšte nadje. Primera je nebrojano. A kada se ovaj način razmiljanja ukoreni dobiješ ljudi koji improvizuju i tamo gde nema potrebe, odnosno pretrčavaju prugu i autoput.
 
Ja otkad pamtim pariski RER, a to je negde od 1985/86, stanice imaju ogradu između koloseka:
1200px-RER_B_Luxembourg_P1200035.jpg

Inače bi se već našle dileje da cirkulišu preko koloseka (verovatno se i ovako nađu - veliki grad).
 
Kako rešiti prelazak preko koloseka u stanicama koje nemaju podzemne prolaze na "nebrzim" prugama ili pravilo ograde na koloseku važi samo za brze ?
 
Kako rešiti prelazak preko koloseka u stanicama koje nemaju podzemne prolaze na "nebrzim" prugama ili pravilo ograde na koloseku važi samo za brze ?
Pružni prelaz, nije problem ako je lepo obeleženo. Međutim, koliko vidim sad se na svim modernizacijama (Beograd-Subotica, Subotica-Segedin, Beograd-Niš) planira izgradnja normalnih perona, nadstrešica i podzemnih prolaza. Tamo gde postoji prolaz treba postaviti ogradu ili barem upozorenja (da je opasno i kolika je kazna). Trebalo bi i u školama decu upućivati kako se pravilno ponašati pored železnice kao pešak, putnik, vozač itd. Mislim da bi imalo velikog uticaja
 
Napisah na prethodnoj strani da je takvo resenje primenjeno na staroj stanici Tosin bunar, znači važi za sve pruge.
Ovo je problem na svim stanicama koje su prolazne (za razliku od stare žel. stanice). Često, na stanicama u unutrašnjosti, izmedju perona ima samo jedan kolosek.
Pre mnogo godina na stanici u Šidu nisu dozvoljavali izlazak na peron dok voz ne dodje i to samo uz voznu kartu.
A opet ni to nije celovito resenje jer ljudi koji su izlazili iz voza su masovno prelazili koloseke gde ko stigne, a ne na delu koji je za to predvidjen.

Edukacija, edukacija i samo edukacija. Uopsteno, kod nas je ukazivanje na (ne)bezbednost u saobracaju veoma na niskom nivou. Proguglajte kakve sve spotove rade na zapadu u cilju podizanja bezbednosti u svim vidovima saobraćaja. Npr. Švedjani su dostigli 97% vezanih, al na zadnjim sedištima. Na prednjim niko ni ne dovodi u pitanje.
Odoh u off, ne zamerite.
 
Kako rešiti prelazak preko koloseka u stanicama koje nemaju podzemne prolaze na "nebrzim" prugama ili pravilo ograde na koloseku važi samo za brze ?

Za takve stvari postoje prelazi u nivou, obično na kraju perona koji je dodatno obezbeđen, a i takvo vođenje da pešak mora pogledati u pravcu kretanja voza.

Nešto ovako
1660641994472.jpeg

Nemacka je puna takvih prelaza na lokalnim prugama.
 
Za takve stvari postoje prelazi u nivou, obično na kraju perona koji je dodatno obezbeđen, a i takvo vođenje da pešak mora pogledati u pravcu kretanja voza.

Nešto ovako
Pogledajte prilog 143195
Nemacka je puna takvih prelaza na lokalnim prugama.
Bas tako. To je dato i u pravilniku "o načinu ukrštanja železničke pruge i puta, pešačke ili biciklističke staze, mestu na kojem se može izvesti ukrštanje i merama za osiguranje bezbednog saobraćaja"

t11_0047_s016.gif
t11_0047_s024.gif
 
Da nagađam rekao bih slaba popunjenost. Evo danas voz u 12h iz Beograda za Novi Sad imao oko 70ak putnika.
 
Ако је то у питању, онда могу да кажем свака част што неко води рачуна.
 
A neki su ovde pisali da će biti putnika da će trebati voz na 15 minuta za NS.

Istina, leto je, nema studenata, školaraca, ljudi su na godišnjim odmorima, tako da se svakako očekuje da u septembru (kada ukinu ova dva para polazaka) bude više putnika nego sad.
 
A neki su ovde pisali da će biti putnika da će trebati voz na 15 minuta za NS.

Istina, leto je, nema studenata, školaraca, ljudi su na godišnjim odmorima, tako da se svakako očekuje da u septembru (kada ukinu ova dva para polazaka) bude više putnika nego sad.
Pa biće potrebe za voz na 15 minuta, ali za 10, 15 godina. Ljudi su tek krenuki da se organizuju prema vozu, nije još to zaživelo u meri kojacje potrebna. Iz mog okruženja znam par ljudi koji razmišljaju o studijama u NS zbog voza, bez da se sele tamo (a žive u BG).
 
Šališ se? Pa svi koji idu BG-NS idu vozom sada, cena karta je jeftinija nego autobusom. Može samo manje ljudi da ide ako karte za Soko poskupe.
Karta po tarifniku je ista kao autobuska, dakle mislim da će ljudi svakako izabrati voz. Uvešće se i mesečna karta pa će biti jeftinije onom ko svaki dan putuje.
Što se broja putnika tiče, svaki sistem dobija pitnike vremenom. Broj putnika za 10 godina će biti neuporedo veći. Ljudi će se jednostavno organizovati po vozu, više ljudi će studirati/raditi u drugom gradu i koristiti voz. Pored toga, ako se sredi ostatak železnice ljudi će i iz drugih krajeva srbije korisiti prugu
 
Posle par dana još jedan apdejt na openrailwaymap-u.
Pojavila se deonica brze pruge od Resnika do tunela Ripanj.
Neko izgleda baš prati situaciju i ažurira mapu samim tim ima i prave informacije o trasi.
Vidi se da je dosta toga ispeglano. Preko 90% trase je potpuno nova pruga i mnogo su veći radijusi.

Screenshot_20220816-230444_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220816-230400_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220816-230412_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220816-230422_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220816-230432_Samsung Internet.jpg
 
U fajlu koji je kačen su detljne trase, pa je mogiće i tu pogledati. Nove trase su na Resnik-Mladenovac i Stalać-Đunis dok je ostatak peglanje krivina i manje izmene u trasama.
 
Ala će da bude uspon od Klenja do Ripanj tunela zbog peglanja krivina. I ovako muke sa teretnjacima tuda po kiši. Mogu zamisliti kako će biti kada se uspon poveća za 5-10 promila na toj deonici.
 
Nadam se da se šale sa 2036. kao rokom koji se pominje u 2022. godini... Jer svi dobro znamo šta to znači...

Koliko sam uspeo da razumem, oni u oktobru ne planiraju započinjanje ozbiljnih radova kao na NS-Kelebija duž cele trase, već samo na deonici Stalać-Đunis, koja je po dužini, otprilike kao famozni početak radova na auto-putu Mira (Niš-Merdare) od Merošine do Merošine 1...

Nisam toliko ispratio sve detalje, pa da proverim... (?)
 
Nadam se da se šale sa 2036. kao rokom koji se pominje u 2022. godini... Jer svi dobro znamo šta to znači...

Koliko sam uspeo da razumem, oni u oktobru ne planiraju započinjanje ozbiljnih radova kao na NS-Kelebija duž cele trase, već samo na deonici Stalać-Đunis, koja je po dužini, otprilike kao famozni početak radova na auto-putu Mira (Niš-Merdare) od Merošine do Merošine 1...

Nisam toliko ispratio sve detalje, pa da proverim... (?)
od NS do Kelebije se uveliko radi, kaoo misliš ozbiljni radovi? Oni imaju šanse i pre roka da završe.
Prvo se radi Stalać-Đunis jer je za to spremna dokumentacija, za ostalo treba da se isprojektuje
 
Ala će da bude uspon od Klenja do Ripanj tunela zbog peglanja krivina. I ovako muke sa teretnjacima tuda po kiši. Mogu zamisliti kako će biti kada se uspon poveća za 5-10 promila na toj deonici.

Уколико се не варам успон не сме бити већи од 12 промила на новоизграђеним магистралним пругама. Тако да, питање је колико је карта тачна.
 
Vrh