Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da li ce biti 160 ili 200 meni ni iz dzepa ni u dzep. U stvari, bilo bi mi u interesu da bude 200 jer sam u jeku novih poskupljenja i dodatnog korporativnog srozavanja i bezobrazluka avio saobracaja odlucio da i buducnosti ulozim napor da idem vozom gde mogu.

Samo, u slucaju pruga, osoba koju znam da je radila kao vestak i konsultant u zeleznickom saobracaju mi je jednom rekla da postoji vise kategorija brzih pruga i da bi za nas, odnosno nase, bilo bolje da su se odlucili za varijantu do 160. Jer posle 160 valjda krenu eksponencijalno da skacu troskovi za svaku sledecu kategoriju. I da, sad sam se setio - drukcije su tehnologije i postupci, tako je rekla tada.

Pitao bih je vise o tome (i o mnogo cemu drugom) ali zna da bude namcor i da mnogo mraci tako da slaba vajda, jedino ovako sto usput pokupim i zapamtim kad sama spomene.


Naravno, ostavljam mogucnost da i ona gresi, ili da ne gresi ali je subjektivno misljenje. Jer ne bi bio ni prvi ni poslednji put da strucnjak gresi ili je pristrasan oko necega. Samo kazem sta sam tada cuo.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Ok verujem, ne pratim temu redovno (jer ionako ima vrlo ekskluzivacko raspolozenje, kao i tema Air Sebia) tako da moguce da sam prevideo ili da nisam ni video jer uvek otvaram zadnju stranu, retko gledam unazad.
 
Повећање трошкова изградње пруге, набавке гарнитура и експлоатације пруге за 200 км/ч наспрам 160 км/ч је огромно, а добитак је готово занемарљив. Доста сам писао о томе на овој теми.

Ево нашег примера:

1) Прве процене цене изградње пруге Стара Пазова - Нови Сад за брзину 160 км/ч су биле око 250 милиона евра. Крајња цена изградње пруге Стара Пазова - Нови Сад за брзине од 160 км/ч до 200 км/ч је била око 600 милиона евра. Колика би тек била да је и деоница од Карловачких винограда до Петроварадина грађена за 200 км/ч?
2) Штадлер КИСС за 200 км/ч нас је коштао око 20 милиона евра. Штадлер КИСС за 160 км/ч би коштао око 8 милиона евра.
3) Када је на релацији Београд - Нови Сад због квара гарнитуре КИСС ишао ФЛИРТ (максималном брзином 150 км/ч), кашњења или није било или је било до 3 минута.

У овом тексту који је Орјен скриншотовао, види се да је изабрана варијанта 2, по којој ће 127 км (56%) пруге Београд - Ниш бити за 200 км/ч.

127 км брзином од 200 км/ч се прелази за 38 минута.
127 км брзином од 160 км/ч се прелази за 48 минута.

Главно питање је: да ли је ових 10 минута краће вожње од Београда до Ниша вредно огромног повећања изградње пруге, набавке гарнитура и експлоатације?
 
Poslednja izmena od urednika:
Ако је потребна та брзина нек праве за 160 па пендолино по њима
nije stvar samo u geometriji pruge. Vise je stvar u opremi, tj za brzine preko 200km/h mora kabinska signalizacija, onda moraju svi pruzni prelazi biti denivelisani. Za brzine do 160km/h ne moraju biti denivelisani. Kada se popgleda karta, manje-vise postojeca pruga ostaje, jako mali procenat se menja, pogotovo to Pojata.
 
Ако пруга од Новог Сада до Суботице кошта преко милијарду долара, од Београда до Ниша ће коштати негде у рангу 3 милијарде долара. Нигде се још са цифром не појављују. Нереално ми делује да од ЕБРД добију 3 милијарде долара кредита. To je 5% БДП-а Србије.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Ja naprotiv smartam da je brzina 200 odlična stvar za nas jer će biti denivelisana pruga samim tim ljudi neće više ginuti na pružnim prelazima a to je kod nas veliki problem.

Uštede u vremenu će biti znatno veće nego 3 minuta koje se spominju za BG- NS jer na trasi od 400 km brze pruge izmedju Niša i Subotice ušteda vremena postaje mnogo veća.

Takodje izgradnja denivelisane pruge za 200 u naredne decenije ostavlja mogućnost da se vrlo lako i za male pare digne brzina na 250+ kad nam bude porastao standard.

Još jednom, JAKO JAKO dobra odluka sto su se opredelili za brzinu od 200 umesto 160.

Investicija za budućnost definitivno.
 
Islo se na 200km/h jer se od EU dobija 35-50% cene - bespovratno. Kazu da ce Srbiju da kosta maksimalno 1,2 miliarde e.

Uzimati plackaski primer (cena koji su Kinezi dali do Subotice) za reper je pogresno.
 
Islo se na 200km/h jer se od EU dobija 35-50% cene - bespovratno. Kazu da ce Srbiju da kosta maksimalno 1,2 miliarde e.

Uzimati plackaski primer (cena koji su Kinezi dali do Subotice) za reper je pogresno.

Овде пише да се од ЕУ добиja 700 милиона евра бесповратних средстава, што је тад било 35% од укупног пројекта. Ово је вест од прошле године док је још у пројекту стајало 160 км/ч. Нигде не пише да је 200 км/ч услов за бесповратна средства.
 
Pa nije 200km/h uslov za to, naravno. Samo je rec o "brzoj bruzi". Pretpostavljam da su nasi razmisljali "ako su vec spremi da daju 700mil e, ajmo onda oni skuplju opciju, ko zna kad cemo imati ovakvu priliku sledeci put" Pretpostavljam da je 700mil 35% za veci deo trase od 200km/h, a da bi 700mil e bilo 50% za trasu od 160km/h. Pretpostavljam da je zato receno 35-50%.
 
700 miliona je 35% od 2 milijarde. Ako 100 km u Bačkoj bez ijednog tunela, sa jednim vijaduktom i 90% na postojećoj trasi košta 1 milijardu, 250 km od Beograda do Niša, gde će biti i tunela i useka i vijadukta i gde će biti mnogo više eksproprijacije i menjaja trase, ne može da košta ispod 3 milijarde.
 
Videcemo. Mislim da je cena koju su Kinezi dali preterana i napumpana visestruko. Ovde ce se svaki cent morati pravdati, jer neko daje 700mil e bespovratno. To je njihova procena kostanja, do duse od prosle godine.

Moje misjenje je da je ovo jako dobro. Nije u opste u pitanju 10 ili 15min razlike vremenski, niti je toliko u pitanju 160/200kmh vec pouzdanost sistema. Je.bes sa oprostenjem zeleznicu i ulaganje od recimo 1,5 miliarde evra za 160km/h, ako pred svaki pruzni prelaz voz mora da uspori na 10km/h, jer je neki majmun po 16-ti put polomio rampu. Onda to vise nije 10-15min razlike, vec 30-40 ili koliko vec, a o poudanosti sistema da ne pricamo. Ako se to desava ucestalo, a desava se, onda su to bacene pare. Bolje uloziti na pocetku vise, a da se dobija neuporedivo poudaniji i kvalitetniji sistem. To se naravno nece raditi na svim prugama, jer je neracionalno, ali na glavnoj saobracajnoj osi, da, ima smisla i podrzavam. Ja da se pitam, uradio bi i sve denivelisane pruzne prelaze od Beograda do Valjeva.
 
Крајње сам изненађен да европа тако лако даје новац, поготову у овом, геополитичком моменту. Али, логика је код финансија давно престала да се користи. Само шпекулације. АКо смо већ једном прошли и видели колико то кошта, како то да опет на исте грабље стајемо?
 
Крајње сам изненађен да европа тако лако даје новац, поготову у овом, геополитичком моменту. Али, логика је код финансија давно престала да се користи. Само шпекулације. АКо смо већ једном прошли и видели колико то кошта, како то да опет на исте грабље стајемо?
Meni ovo nije nikakvo iznenađenje, Srbija je i dalje kandidat za pristupanje EU a time ima pristup raznim fondovima. Druga stvar je što je EU možda primetila da mora da učini konkretne korake na terenu kako bi smanjila utisak Kineza i Rusa i neposrednom komšiluku tako da…
 
Повећање трошкова изградње пруге, набавке гарнитура и експлоатације пруге за 200 км/ч наспрам 160 км/ч је огромно, а добитак је готово занемарљив. Доста сам писао о томе на овој теми.

Ево нашег примера:

1) Прве процене цене изградње пруге Стара Пазова - Нови Сад за брзину 160 км/ч су биле око 250 милиона евра. Крајња цена изградње пруге Стара Пазова - Нови Сад за брзине од 160 км/ч до 200 км/ч је била око 600 милиона евра. Колика би тек била да је и деоница од Карловачких винограда до Петроварадина грађена за 200 км/ч?
2) Штадлер КИСС за 200 км/ч нас је коштао око 20 милиона евра. Штадлер КИСС за 160 км/ч би коштао око 8 милиона евра.
3) Када је на релацији Београд - Нови Сад због квара гарнитуре КИСС ишао ФЛИРТ (максималном брзином 150 км/ч), кашњења или није било или је било до 3 минута.

У овом тексту који је Орјен скриншотовао, види се да је изабрана варијанта 2, по којој ће 127 км (56%) пруге Београд - Ниш бити за 200 км/ч.

127 км брзином од 200 км/ч се прелази за 38 минута.
127 км брзином од 160 км/ч се прелази за 48 минута.

Главно питање је: да ли је ових 10 минута краће вожње од Београда до Ниша вредно огромног повећања изградње пруге, набавке гарнитура и експлоатације?

Zaista si razbio ovim postom i razoblicio namere bande.
Nema kod nas razuma, samo fenseraj.

Ko su zapravo ljudi koji o svemu tome odlucuju? Vlada? Ministri? Neko iz zeleleznice? Neko is NGO?
 
Крајње сам изненађен да европа тако лако даје новац, поготову у овом, геополитичком моменту. Али, логика је код финансија давно престала да се користи. Само шпекулације. АКо смо већ једном прошли и видели колико то кошта, како то да опет на исте грабље стајемо?
Daje, ako im se puno vrati nazad.
Lepe su to ugradnje.
 
Овде пише да се од ЕУ добиja 700 милиона евра бесповратних средстава, што је тад било 35% од укупног пројекта. Ово је вест од прошле године док је још у пројекту стајало 160 км/ч. Нигде не пише да је 200 км/ч услов за бесповратна средства.
Bravo!
 
Da li je moguće da je nemoguće srediti problem sa prokišnjavanjem na železničkoj stanici Novi Beograd. Evo i sada, posle svake kiše voda kaplje nanekoliko mesta na trotoar i kolovoz ispod stanice.
 
Druga stvar je što je EU možda primetila da mora da učini konkretne korake na terenu kako bi smanjila utisak Kineza i Rusa i neposrednom komšiluku tako da…
Искрено мени је то мало дечије малигни утицаји, и сад мора да ускочи да не би. Па нико ту не ускаче са парама да даје само да би имао утицај. Дају нам кредите, које ми тупаво трошимо. А видели су да то иде, па веле, што да се не омастимо. А нама се та прича предаје као велики успеси на међународном тржишту финанасија и одлични спољни послови...

Ништа од тога. Како је кежевина Србија била у обавези да главне коридоре уради са пругом да би туђи терети могли несметају да пролазе кроз Србију, сад је исти случај. Само, постоји нешто што је логично и потребно и за нас, а постоји неки фенсерај
 
Ако пруга од Новог Сада до Суботице кошта преко милијарду долара, од Београда до Ниша ће коштати негде у рангу 3 милијарде долара. Нигде се још са цифром не појављују. Нереално ми делује да од ЕБРД добију 3 милијарде долара кредита. To je 5% БДП-а Србије.
Ja sam cuo da je i do NS kostala preko milijardu, a da je onih pomenutih 600-700 miliona potroseno do Pazove...
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Ако пруга од Новог Сада до Суботице кошта преко милијарду долара, од Београда до Ниша ће коштати негде у рангу 3 милијарде долара. Нигде се још са цифром не појављују. Нереално ми делује да од ЕБРД добију 3 милијарде долара кредита. To je 5% БДП-а Србије.
Нешто што ће се градити годинама не равна се према БДПу у једној години већ током целе изградње од прве транше до употребне дозволе а то је овде видим 2036, дакле финих 10 година, уз претпоставку раста то је онда укупно 700 милијарди долара оствареног БДПа у том периоду, без дисконтовања, дакле долара од првог дана. Дакле не 3% већ мање од 0,5%
 
Da li je moguće da je nemoguće srediti problem sa prokišnjavanjem na železničkoj stanici Novi Beograd. Evo i sada, posle svake kiše voda kaplje nanekoliko mesta na trotoar i kolovoz ispod stanice.
Mala je ugradnja pa problem nije vazan.
Zeleznica stanica u Vrscu je "renovorana" pre par godina.
Medjutim i dalje nema WC.
 
Ja sam cuo da je i do NS kostala preko milijardu, a da je onih pomenutih 600-700 miliona potroseno do Pazove...

БГ - Стара Пазова 350 милиона евра долара, Стара Пазова - НС 600 милиона долара. Дакле, додаш на то 3 воза за 60 милиона, дошао си до милијарде, долара, евра, небитно - ионако је сад исто.

@tragac, у праву си. Просто сам ставио као поређење. Питам се, да ли је Србија имала овако скуп самостални инфраструктурни пројекат до сад. Такође, да ли је ЕБРД давао икоме до сад толико велики кредит.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Vrh