Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

A naše mnogo zabole za Helsinški i druge odbore... Ako su mogli u Beogradu na vodi nelegalno da raseljavaju ljude i preduzeća i da ruše, ovde mogu još lakše jer bi sve bilo legalno. Sve može da se sredi, samo kad neko hoće, na žalost, izgleda da je taj neko ovde železnica koju svi znamo koliko briga.
 
Pa ne mislim baš tako. Verujem da ima dosta istine u ovome što Stex kaže. Neću da ulazim dublje u to, jer em što je offtopic, em što će biti pogrešno shvaćeno od nekih pa će posle da kukaju. Ali pogledajte malo i po vestima i po samim ulicama neka dešavanja koja se sad tolerišu a pre 10ak godina nisu. Primera radi, ja da živim ispod Čukarice u kući i da uzmem da palim svašta u svom dvorištu, u roku od par dana bih dobio raznorazne kazne i intervencije. Isto tako, da ja ili bilo ko sa foruma ide po restoranima i radnjama i uznemirava mušterije odnosno kupce, pa i ometa samo poslovanje objekta (realno, ono što se dešava je čisto ometanje rada i odbijanje mušterija), pre ili kasnije bi se našao neki MUP ili neko obezbeđenje da nas dovede u red i makar istera na ulicu (ako već neće da podnosi prijavu i radi papirologiju). Stanari na Čukarici godinama muku muče sa tim bezobrazlukom (opisanim u prvom primeru), snimaju ih, raskrinkavaju, dokazuju, beleže, raportiraju... i nikom ništa.

S tim što ću da napomenem da ne mislim da samo oni kradu javnu opremu i imovinu. Kad se radi o tome, ne pravim razliku, jer znam da postoje svakakve ekipe kradljivaca svakakvih pozadina i profila. Ako se dobro sećam, jednom su nakon krađe rasvete na Mostu na Adi uhapšeni neki koji uopšte nisu bili nikakva etnička manjina. Kradu svakakvi, nisu samo ovi u pitanju.

Ali svakako su oni ti koji vole da prave divlja naselja, da žive u đubretu i haosu i nehigijeni, i da mrače i maltretiraju druge. Što direktno, u restoranima i radnjama, što indirektno u vidu pravljenja i širenja Černobilja drugima oko sebe.

P.S. Ovo napisano se odnosi na one koji zive u divljim naseljima ili generalno zive i ponasaju se kao divljaci. Ne na sve. Jer naravno da ima i drugih, koji su normalni.
 
Poslednja izmena:
Ne smeš nehigijenskom naselju da pisneš, da te tuži Helsinški odbor za ljudska prava. Lično sam imao intervenciju u jednom karton sitiju i dobijao sam uputstva od šefa kako da se ponašam da slučajno nekog "ne ugrozim"
Nek ih onda vode u Helsinki kad ih toliko vole i brane.
 
Da ne opterećujem temu, ali svačeg sam se nagledao tako da verujem da je to jedan od problela raseljavanja karton sitija... Što ne isključuje ostale probleme u funkcionisanju železnice.
 
Jedan podrugljiv članak o kašnjenju vozova u hrvatskoj... Svakako zanimljiv naslov ako ništa drugo...
Ovde se već pričalo o toj pruzi Dugo Selo - Koprivnica koja se radi od 2016.g. i još je pitanje kada će da bude gotova.
 
 
Da, razumem to, ali mi nije jasno zašto se sad pri radovima na TPS nije i to obuhvatilo, nego još prave ogradu između. Umesto da jednostavno TPS ide do pruge, pa im ograda i ne bi trebala. Ako ništa drugo, mogli su da naprave veliki parking i park za zaposlene kojih će sa završetkom TPSa biti mnogo više.
Svako domaćinstvo tog naselja je pred početak radova isplaćeno u kešu, ukoliko nisu uzeli neko od napuštenih imanja po Banatu koje im je država ponudila, tako da
pravno gledano ne bi trebalo da bude problem da se isele odatle. Problem je što, umesto da odlaze odatle, njih ima sve više i više.
 

Spanci imaju iste probleme :D
 
Interesantno je da mađarske dizel lokomotive vuku sve od Segedina do Subotice. Kako li je to rešeno administrativno, s obzirom da po propisima strane lokomotive i mašinovođe mogu samo do prve stanice posle granice, a to je u ovom slučaju Horgoš.

S obzirom da se putnički prevoz i elektrifikacija na mađarskom delu planiraju tek za kraj 2023. godine, po iskustvu ostatka Srbije, plašim se da će do tad stanice zarasti u korov, a delovi kontakne pokradeni. Da li se planira da se pusti linija Subotica - Horgoš pre toga barem?
 
Sad si me podsetio, video sam pre koju nedelju lokomotivu Hrvatskih železnica na pruzi BG-NS, tako da izgleda da mogu da idu kod nas. Ali kako je to pravno rešeno, ne znam.
 
Sad si me podsetio, video sam pre koju nedelju lokomotivu Hrvatskih železnica na pruzi BG-NS, tako da izgleda da mogu da idu kod nas. Ali kako je to pravno rešeno, ne znam.
Lokomotive kada prođu homologaciju mogu slobodno da voze po našim prugama. Nije poenta u stranim lokomotivama na našim prugama nego u osoblju koje vozi te lokomotive.
Tu lokomotivu HŽ karga ne vozi državljanin Hrvatske već naš mašinovođa. A lokomotiva je iznajmljena od strane jednog privatnog operatera kod nas.
Ovo za Mađarske mašinovođe i vožnje od Horgoša do Subotice ne znam kako je rešeno.
 
Lokomotive kada prođu homologaciju mogu slobodno da voze po našim prugama. Nije poenta u stranim lokomotivama na našim prugama nego u osoblju koje vozi te lokomotive.
Tu lokomotivu HŽ karga ne vozi državljanin Hrvatske već naš mašinovođa. A lokomotiva je iznajmljena od strane jednog privatnog operatera kod nas.
Ovo za Mađarske mašinovođe i vožnje od Horgoša do Subotice ne znam kako je rešeno.
Osovinom Vučić-Orban.
 
Hvala na objašnjenju. Šta je potrebno od obrazovanja, obuke, sertifikata i dozvola da bi neko bio mašinovođa?
 
Hvala na objašnjenju. Šta je potrebno od obrazovanja, obuke, sertifikata i dozvola da bi neko bio mašinovođa?
Završena škola za "tehničara vuče" u trajanju od 4 godine. Zatim po zaposlenju u nekoj od firmi koje se bave železničkim prevozom pripravnički staž u trajanju od minimum 6 meseci i na kraju polaganje državnog ispita.
To je u kratkim crtama put kako se postaje mašinovođa.
 
Али, све то на српском, тако да већини странаца је то мало теже колико схватам
 
Interesantno je da mađarske dizel lokomotive vuku sve od Segedina do Subotice. Kako li je to rešeno administrativno, s obzirom da po propisima strane lokomotive i mašinovođe mogu samo do prve stanice posle granice, a to je u ovom slučaju Horgoš.
Rešeno je tako što je dogovoreno da Subotica postane granična stanica dok Horgoš nije u funkciji.
 
IMG_20220808_145146.jpg
 
Horgoš je mala sa kolosečnim kapacitetima da bi bila granična stanica.

Znam da su nekad naši šinobusi išli do Segedina, a onda su Mađari rekli ne može posle Roszke dalje i od tad su se menjale garniture na granici, neki polasci u Horgošu, neki u Roszke. Onda došla migrantska kriza, Mađari tresnuli ogradu i sve stalo.

Dakle, bila je granična stanica u smislu pasoške i carinske kontrole putnika, ali svakako nema kapacitet za proveru teretnih vozova. Svakako je bolje da se radi to u Subotici i da se ne menjaju lokse na granici. E sad, nadam se da će isto primeniti i na putničke vozove između Subotice i Segedina kada krenu, kako predviđaju, u decembru 2023.
 
Vrh