Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zavisno od visine prepona i tezine prtljaga, pa i sopstvene kilaze 12 m pruga se moz prepuziti za 30 do 45 sec. Treba obavezno uvesti u skolski curriculum. Ko pretrci brze od 10 sek ce dobiti Darwin plaketu. A republicko takmicenje moze biti u Zemunu.
Pogledajte prilog 142598
Ograde i kapije imaju efekta kod zivotinja.Kod ljudi(narocito nasih)slaba vajda.Samo cekam vest,da je pesaka udario voz na vijaduktu posle tunela Cortanovci.
 
Ima izmeštanja trase kod Vrbasa i Subotice, vijadukt kod Vrbasa, ima novo veliko čvorište kod Novog Sada i ima više kilometara nego BG-NS. Ako bude sve u roku, 2025. se može očekivati početak putničkog saobraćaja.

У Врбасу где толико посла има, дакле измештање трасе, нова станица, вијадукт и мост, ништа озбиљније нису ни започели још. Ја обилазим та места често нема се шта видети.
 
Preksinoć sam putovao večernjim novosadskim vozom u 22:37 sa stajališta Tošin Bunar.

Prilazni put iz pravca zapada je u mrklom mraku, a takođe i peroni. Nijedna svetiljka ne radi, a modernizovana pruga je otvorena pre nepune pola godine.
 
У Врбасу где толико посла има, дакле измештање трасе, нова станица, вијадукт и мост, ништа озбиљније нису ни започели још. Ја обилазим та места често нема се шта видети.

Ne bi me čudilo da naši još nisu završili eksproprijaciju, uostalom, tako je bilo i sa fruškogorskom deonicom, kasnilo se sa eksproprijacijom dosta.
 
Баш сам хтео да се поделим једним линком, који никако не треба да нас теши већ да покаже колико су људи генерално престали да користе главу већ су је ставили у торбу

 
182322806_10221060181556422_8977413092166044169_n.jpg
 
Moje zadnje putovanje vozom. Od najave voza do nailaska prošlo manje od minut. Bio na pogrešnom peronu. Trčao sam sam da bih po propisima stigai da udjem. Bez prtljaga, sam i relativno mlad. Šta da sam imao veliki kofer, dete ili 80 godina?
Malo da poboljšaju i komunikaciju da bar ne bude pregaženih na stanicama.
 
Moje zadnje putovanje vozom. Od najave voza do nailaska prošlo manje od minut. Bio na pogrešnom peronu. Trčao sam sam da bih po propisima stigai da udjem. Bez prtljaga, sam i relativno mlad. Šta da sam imao veliki kofer, dete ili 80 godina?
Malo da poboljšaju i komunikaciju da bar ne bude pregaženih na stanicama.
Који воз и која станица?
 
Погледајте Пољску мрежу како је савршена.
 
Apropo priče o sumanutim prelazima, što vozila, što pešaka preko pruge, prošlog vikenda stajem uredno na prelaz u Ripnju (lokalni put koji ide od centra naselja do Avalskog puta), jer jelte tu je zvučni vrlo jasan signal sa crvenim svetlima pre spuštanja rampe, i čovek iza mene legao na sirenu, verovatno zbunjen što sam stao. Da je bio ispred mene ne bi stao sigurno. I posle kriv voz, železnice i šta ti ja znam. Činjenica je da bu**** ovde ima za izvoz. S druge strane, prelaz u Vrčinu mi već nije jasan. Pratim forum pa znam da voz ide tom prugom već neko vreme, al verujem da još dosta ljudi ne zna. Taj prelaz nije baš super pregledan, i stajao je jedan teretnjak. Nisam znao jel treba da ga čekam ili ne. Prošao sam, i malo potom mašinivođa se oglasio sirenom, i naravno krenuo. Neverovatno mi je glupo da voz propušta kola, al pošto rampa ne radi, a nema ni signala, tako verovatno mora. U suštini pošto voz staje, i jasno se oglašava pre nego što treba tuda da prođe, deluje bezbedno. Mada znaju da se zalete tu kad prelaze, jer se ide nizbrdo iz pravca Avalskog puta.
 
S druge strane, prelaz u Vrčinu mi već nije jasan. Pratim forum pa znam da voz ide tom prugom već neko vreme, al verujem da još dosta ljudi ne zna. Taj prelaz nije baš super pregledan, i stajao je jedan teretnjak. Nisam znao jel treba da ga čekam ili ne. Prošao sam, i malo potom mašinivođa se oglasio sirenom, i naravno krenuo. Neverovatno mi je glupo da voz propušta kola, al pošto rampa ne radi, a nema ni signala, tako verovatno mora. U suštini pošto voz staje, i jasno se oglašava pre nego što treba tuda da prođe, deluje bezbedno. Mada znaju da se zalete tu kad prelaze, jer se ide nizbrdo iz pravca Avalskog puta.

Naravno da si trebao da čekaš. To jeste i veliki problem - ljudi vide da voz stoji ili ide sporo i misli da pušta drumsko vozilo. To ne može biti. Voz uvek ima prednost. Neverovatno mi je da vozači ne znaju to.

E sad tu ima druga strana medalje u železničkim propisima kod nas. Kada je putni prelaz neispravan, mašinovođa dobija nalog da stane ispred njega, upozori zvučnim signalom učesnike drumskog saobraćaja i zatim ponovo krene. Kako je vozu potrebno mnogo više vremena da ukoči i ponovo se pokrene nego drumskom vozilu, mnogi nedoškolovani vozači misle da ih u toj situaciji voz pušta. U nekim drugim zemljama kada je neispravan putni prelaz, železnički propisi ne predviđaju da voz staje, već da se kreće veoma malom brzinom i blagovremeno zvučnim signalnom upozori učesnike drumskog saobraćaja da voz dolazi. Po meni, ovo je dosta bolje rešenje.

I za kraj, ovo se odnosi sve samo na "legalne" prelaze preko pruge. "Kamikaze" na otvorenoj pruzi smo videli ovih dana...
 
TRAGEDIJA U ZEMUNU: Putnički voz usmrtio muškarca (37) nadomak stanice
https://www.kurir.rs/v/3984789?utm_...dium=app_ios&utm_campaign=kurir_share_counteršt

Nije problem samo neobezbeđena pruga, ljudi su sposobni da preskoče kakvu god barijeru. Ovde se radi o čistom ludilu ovog naroda. Naime, u okviru TPS Zemun postoji čitavo nehigijensko naselje koje niko živ evo već nekoliko godina ne dira, znači oko njih rade bageri, postavljaju se koloseci, zidaju se objekti i oni tu i dalje životare. Do tog naselja se može ispod jednog podvožnjaka koje je udaljen nešto manje od km odatle međutim to im je kruženje do bilo čega od koristi, prodavnice ili bilo kakve civilizacije, pa su probili ograde na nekoliko mesta i prolaze non stop preko pruge. U jednom momentu su postavljene danonoćne policijske patrole (znači 24h po dvoje ljudi) na 3 mesta (koliko je meni poznato, možda i više). To je tako trajalo mesecima i prostom računicom umesto njihovih plata je mogao neki smeštaj drugi da se obezbedi tim ljudima. Onog momenta kad su napravili pauzu u tom obezbeđivanju pruge desila se tragedija. Tačno sam se pre oko nedelju dana zapitao zašto ih nema i pomislio da će uskoro iseliti te ljude odatle, kad sam pročitao vest o ovome. Inače vest koja je poprilično tiho objavljena i ne bih je ni našao da taj dan nije bio kolaps sa bg-vozom pa sam tražio zašto. Sada su patrole ponovo na svojim mestima, umesto da rade nešto korisno, a problem se ne rešava već se rešenje odlaže.
 
@WLABmz

Nikakav mi nije problem da propustim voz. Naravno da znam da šinska vozila svuda imaju prednost. Jednostavno, taj pružni prelaz nije pregledan. Dugo tuda ništa prolazilo nije. Vozio sam i u koloni pride, pa sam kasno i shvatio da sam zajedno sa ostalima prošao ispred voza koji stoji. Valjda sam očekivao oglašavanje voza u nailasku svestan da rampa nije u funkciji, a ne da će da stoji. U krajnjoj liniji, taj prelaz je dosta prometan, a koriste ga i vozila javnog prevoza, pa smatram da bi rampa sa pratećom signalizacijom trebala biti u funkciji pre puštanja vozova. Ranije sam pisao da je pre nekoliko godina vozač lastinog autobusa sa linije 462 na očigled svih u autobusu skinuo spuštenu rampu, i prešao prugu mrtav hladan. To je za psihijatrijsku ustanovu. Na sve to se nije bar udostojio da rampu posle vrati na mesto, nego je ostavio prelaz tako neobezbeđen. Iskreno, mene čudi kako nema više stradalih po pružnim prelazima čega sam se sve nagledao za svojih 36 godina života.
 
Kako je uopšte došlo do formiranja tog nehigijenskog naselja kod TPS Zemun? Sad sam proverio i vlasnik zemlje je država, ne razumem zašto TPS ne zauzima celu površinu između koloseka?
 
Нажалост уз железничку инфраструктуру често се налазе нехигијенска насеља. Тошин бунар и бивша главна станица и станица НБГ најбољи су примери.
 
Da, razumem to, ali mi nije jasno zašto se sad pri radovima na TPS nije i to obuhvatilo, nego još prave ogradu između. Umesto da jednostavno TPS ide do pruge, pa im ograda i ne bi trebala. Ako ništa drugo, mogli su da naprave veliki parking i park za zaposlene kojih će sa završetkom TPSa biti mnogo više.
 
Vrh