Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pegla ima vazdusno hladjenje. A i znamo kako pegla dobro vuče tako da verujem da su stizali jako brzo, kao i pokvarenim barcem :D


Opštepoznata situacija iznajmljivanja i prodaje nečega što nam treba.

Da li neko zna i da li je uopšte tačno da su mnoge lokomotive kod privatnika kupljene od ŽS? jedan masinovodja mi je pominjao i da smo Rumunima prodavali lokomotive bukvalno na kilo
 
И најбоље на кило нема да се млатиш скупљаш папире, или још да се замонаши реновацијом тендер контрола примљен радова... Ој ко ће тиме да се бави.
 
A što se ne kupe polovni vagoni i okvirno dve tri nove lokomotive da imamo za Barac kako dolikuje.

Na žalost idealan trenutak da se kupe dobri polovni spavaći vagoni je propušten. Do pre par godina su se po Evropi noćni vozovi sa spavaćim kolima/kušetima gasili, a sada se situacija potpuno preokrenula, i potražnja je ogromna i za polovnim i za novim noćnim vagonima.
 
Краљево, Смедеревска Паланка, Зрењанин, Крагујевац, сабрати сву оперативу, материјале и интелектуалне ресурсе обновити машинску индустрију, почети изградњу својих вагона.
 
Pegla ima vazdusno hladjenje. A i znamo kako pegla dobro vuče tako da verujem da su stizali jako brzo, kao i pokvarenim barcem :D


Opštepoznata situacija iznajmljivanja i prodaje nečega što nam treba.

Da li neko zna i da li je uopšte tačno da su mnoge lokomotive kod privatnika kupljene od ŽS? jedan masinovodja mi je pominjao i da smo Rumunima prodavali lokomotive bukvalno na kilo
Једино је Деспотија куповала половне локомотиве, слала на ремонт и сада их користи. Неке су продате и румуснким приватницима и оне тамо возе после ремонта. Остали приватници код нас углавном користе половне дизелке из иностранства или изнајмљене локомотиве.

Што се организације посла тиче, допиру вести са терена до шефова и оних који одлучују, али су они толико сујетни и тврдоглави да раде на своју руку па макар и те одлуке биле лоше. Као у ситуацији са возом за Бар. Ето, лакше је ставити две лок 441 него повући две 461 од приватника. Но, то зависи и од уговора под којим су изнајмљене. Ако је дугорочан, онда уз раскид иду пенали. Али све то говори о немању дугорочних планова што се тиче пословања.

Ево још један пример. Ради се модернизација пруге Нови Сад - Суботица. Затвориће се пруга ка Келебији и Сомбору, јер треба да се ради излаз ка Суботици (један надвожњак и два подвожњака), затворен је правац ка НС. У једном моменту затвориће се и део капацитета у станици Суботица путничка и Суботица теретна. На све то, ремонтована је пруга Хоргош - Суботица, да би била алтернатива превозу. И возови који долазе из Хоргоша, па иду за Сенту, мораће да раде промену смера у станици Суботица теретна поред свог посла на изградњи.
Зар није било лакше, урадити ремонт пруге Хоргош - Сента, и да возови директно иду на Сенту без обрта у Суботици? Исто тако, пре неколико година је пруга Суботица - Сента означена за укидање, а онда је (за време исте власти) донета одлука о ремонту јер треба да служи као алтернатива. Толико лоших одлука и немања стратегија и дугорочних планова!
 
Дебело се касни са куповином нових локомотива за СВ. Какав је вектрон на Барској прузи и какве су могућности да СВ изнајми два комада од Карга?
 
@Železničar 441-141 i 461-105 su u Despotiji a 441-513 je u Kombinovanom Prevozu. Po brojevima se vidi da su nekad bile naše lokomotive Prodaju državnih sredstava privatnom konkurentu bi trebalo da istražuje neki sud za privredni kriminal recimo....


@Дошљак verujem da je veća verovatnoća da se barac ukine nego da se Vektron stavi na putnički voz
 
@Železničar 441-141 i 461-105 su u Despotiji a 441-513 je u Kombinovanom Prevozu. Po brojevima se vidi da su nekad bile naše lokomotive Prodaju državnih sredstava privatnom konkurentu bi trebalo da istražuje neki sud za privredni kriminal recimo....
Te lokomotive su godinama stajale po nekim depoima i čekale brener.
Ovi privatnici su ih faktički spasili da ne odu na kilo i budu pretopljene.
 
Mi ih bacili a mogle su da se osposobe. Poznati smo po otpisivanju svega i svacega. Sto da popravljamo kad moze brener. Pricali smo o ovome vec pre par stranica.
 
Zna li neko šta se dešava sa međunarodnim za Zagreb? Najavili u januaru da kreće na proleće.
 
Мени је занимљиво како то да се некоме исплатило да извуче средства испод бренера и направи нешто што ће доносити новац, а СВ то не може да уради.
 
Мени је занимљиво како то да се некоме исплатило да извуче средства испод бренера и направи нешто што ће доносити новац, а СВ то не може да уради.
Isto kao i to da državni kargo operater posluje sa enormnim gubitcima iako ga država forsira u odnosu na privatne operatere. A ti isti mali privatni operateri posluju fantastično.
 
Brener nije nužno loša stvar. Problem je jedino taj sto šaljemo razna vozna sredstva na kasaciju ili ih prodajemo a u medjuvremenu nismo kupili nova koja će da ih zamene.
Pa što bi onda bio problem da se ta vozna sredstva prodaju zainteresovanim operaterima za veće pare. Ne vidim paralelu sa privrednim kriminalom.
Sve ove lokomotive su prodate za kud i kamo više para nego kada bi bile prodate na kilo.
 
Zna li neko šta se dešava sa međunarodnim za Zagreb? Najavili u januaru da kreće na proleće.
To je spominjao dekan Saobraćajnog fakulteta, nikakve zvanične objave nije bilo. Za sad teško da će išta puštati zbog Šidske pruge. Na ULJŽ je neko napisao da je sve spremno za taj voz samo se čekaju potpisi.
Inače, novi sajt Srbija voza je u funkciji 🤣
 
Vec sam pisao na temi bas i metro,a ovde bih da objedinim 3 u 1. Metro kroz Prokop,glavna autobuska stanica na ploči Prokopa i sve linije prevoza,koje su okretale na savskom trgu(46,511,601 itd),a sad okrecu kod galerije,da idu terminus Prokop.Jedno veliko saob.čvorište,al je bar sve na jednom mestu.Vrv ce se naci neko ko ce da mi kaze da sam i aerodrom mogao da ubacim🤣🤣🤣
 
kada možemo očekivati vozove južnije od Niša?
Kad stignu novi vozovi i kad se završi rekonstrukcija rekonstrukcija Niš-Brestovac. Dakle najranije jun 2023. Znaćemo da li su ti vozovi planirani za 2023 u septembru kad izlazi preliminarni red vožnje za 2023. Po sadašnjoj praksi teško da će ih ubaciti u sledeći red vožnje, a pitanje da li će i radovi biti na vreme
 
relativno je kratka deonica a na Sentinelu se vide aktivnosti, ali to je sve sto znamo. Kao i da li ce biti juzno od Doljevca nekih radova.
 
Na instagram stranici srbija voza su objavljeni predlozi kolor šeme novih garnitura, u komentarima je glasanje.
37762AAC-6976-439C-9A04-878A286B3016.jpeg
234ACF30-5C0F-4F6E-87A2-1838AB257310.jpeg
D64D2C8A-5D50-48C2-AF38-5BDE1F6D39A1.jpeg
D87FF427-539B-4E54-86CB-64A9FF6E98FC.jpeg
 
Poslednja izmena od urednika:
Inače, ako sam dobro ispratio objave na sajtu, i preostali "Soko" je vraćen u saobraćaj, ili grešim?
 
Vrh