Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sumnjam da je ovde veći problem održavanje. Napominjem pod uslovom da je tačno..... Jer i da su bile dve lokomotive na vozu, do Brodareva bi crkle obe. Sve više verujem da je kontrola kola daleko ispod stvarnih standarda.
 
И мени се нешто чини. Прегрејавање отпорника од сунца је мало прича фантастична, И уколико су они у пирнципу исправни а нису били мусави, штрокави, и није било грешека у њиховом избору, онда тако нешто не треба да се деси.

Ја не разумеме другу ствар, због чега је нама проблем да урадимо тиристоризацију или да потпуну променимо погонску групу на асинхроне моторе. Имамо толико студената електроетехнике са нејасном перпсективном чиме да се баве, а развој овога би био од националног значаја. Саобраћај, вуча, то је нешт што увек треба.
 
Mislim da se u ovom trenutku ne isplati dodatni razvoj i modernizacija ovih ASEA i elektroputere lokomotiva koje bi trebale da voze još maksimum 10 godina posle čega će napuniti 60 godina i biće zrele za zasluženu penziju.

Pametniji potez bi bio nabavka novih lokomotiva za Srbija voz.
 
Predpostavljam da se ipak otkačuje lokomotiva koja je defektirala i izbacuje se iz kompozicije.
Ne može mašinovodja da predje samo u drugu i da sa njom upravlja celim vozom i da gura ovu koja je crkla. Pritom preglednost bi bila 0.
 
Ја не разумеме другу ствар, због чега је нама проблем да урадимо тиристоризацију или да потпуну променимо погонску групу на асинхроне моторе. Имамо толико студената електроетехнике са нејасном перпсективном чиме да се баве, а развој овога би био од националног значаја. Саобраћај, вуча, то је нешт што увек треба.

Kao trenutni student energetike na ETF mogu da ti kazem da koliko god mi znamo mnogo teorije, smesno bi bilo da verujemo da to mozemo da odradimo kako treba, pouzdano, u dogledno vreme i za pristojnu cenu, ako uopste. Prosto, mi smo tek na pocetku i ne znamo nista mnogo o praksi.
Primera radi, u Svajcarskoj su skoro remontovali CFF Re 460 i stavili nove transformatore, elektroniku, kontrole... To je odradila firma koja ih je napravila i radila bitnije odrzavanje, te su tu ljudi koji su na njima radili i njih pravili. Tu svi studenti na praksi mogu da vide kako se to radi od ljudi upoznatih u materiju bolje nego manje-vise bilo ko drugi, te ima sta bitno od koga da se nauci.
Lokomotive koje mi vozimo su napravljene negde daleko i nekada davno, nisu ozboljno odrzavane od ko zna kad, a firme koje su ih odrzavale bitnije su sve nekako u raspadu, te nema gde da stavis jos i studente. Za ovo ne pricam napamet, jer sam bio u slicnoj situaciji u srednjoj, gde sam imao praksu u JAT tehnici (odrzavanje aviona). Nista posebno nismo naucili, videli ili (u)radili, niti je bilo koga bilo posebno briga, iako i su i oni sami znali da im treba nova, mlada radna snaga u skoroj buducnosti. Profesori su slicno bili besposleni, osim nekog sto je bio neko mudo u Aviogeneksu, te je znao nesto da nam kaze, mada nista posebno.
Bez takvih firmi opet nema teorije sami to da odradimo, jer studenti znaju mnogo teorije i cesto ne mnogo vise od toga, a profesori, ako su i radili kao inzenjeri, nisu ni priblizno dovoljno upoznati sa problematikom i prirodom posla, pored svih obaveza koje svakako imaju.
Te lokomotive ako bi neko zeleo da zaista remontuje, verovatno je najbolje da se posalju negde preko, a ako je drzavi posebno stalo, mogla bi da proba da dogovori slanje studenata napolje da nauce stvari iz industrija koje nemamo ovde. Ako hoce razvijanje industrija na domacem trzistu, treba da pojednostavi uslove poslovanja i skine postojece firme sa drzavne cucle i pusti da umru one koje moraju, da konacno mogu da se pojave neke nove.
 
Screenshot_20220709-194419_Chrome.jpg

Дакле, све по реду вожње. Је л' било гужве?
 
Sa obzirom da se vraćam iz Crne Gore autobusom ukazala mi se prilika da sad kod Virpazara snimim voz koji je krenuo iz Bara za Beograd.
Može se primetiti po broju vagona da se dosta ljudi odlučilo da večeras putuje vozom. Takođe može se primetiti da su grafiti prisutni i na srpskim I crnogorskim vagonima što deluje stvarno ružno. //cloud.tapatalk.com/s/62c9bfd35f0cc/Snapchat-2010222571.mp4

Sent from my JNY-LX1 using Tapatalk
 
Po ovom tekstu sunce je pregrejalo otpornike još u Valjevu, a na drugoj lokomotivi otpornici su pregrejani u Brodarevu. Ako je informacija tačna i da sunce stvarno može da onesposobi dve lokomotive u razmaku par sati znači samo jedno, da su te lokomotive odavno bile zrele za isključenje iz saobraćaja. Da ne kažem neispravne.
Šta kaže železnička struka, meni kao električaru to ne pije vodu.

I ministar je pominjao spoljnu temperaturu, ali niko ne pominje da je u pitanju bio noćni voz koji po redu vožnje iz Zemuna kreće u 19:58, u Valjevu je u 21:34 a u Brodarevu nege između 3 i 4 ujutru. Mislim da se pokvario oko 8 ujutru u Brodarevu. Jeste
leto ali da noćni voz ispada zbog visokih temperatura nema previše logike.
 
И мени се нешто чини. Прегрејавање отпорника од сунца је мало прича фантастична, И уколико су они у пирнципу исправни а нису били мусави, штрокави, и није било грешека у њиховом избору, онда тако нешто не треба да се деси.

Ја не разумеме другу ствар, због чега је нама проблем да урадимо тиристоризацију или да потпуну променимо погонску групу на асинхроне моторе. Имамо толико студената електроетехнике са нејасном перпсективном чиме да се баве, а развој овога би био од националног значаја. Саобраћај, вуча, то је нешт што увек треба.
Nigde nije spomenuto sunce kao uzrok pregrevanja već visoke temperature.
Jedini otpornici koji su mogli da se pregreju jesu "prelazni otpornici" na takozvanom stepenastom biraču napona.
I takvi kvarovi se dešavaju često tokom velikih vrućina.
Drugi kvar je verovatno pregrejana prigušnica tj. reagovanje njene zaštite posle sekcionara koji se nalazi neposredno ispred ulaznog signala stanice Brodarevo.
Ovakve stvari su se dešavale a i dešavaće se kod lokomotiva ove serije.
Kao što i napisah par postova ranije ovde su zakazali rukovodstvo i operatika u SV-u.
441 ni u ono "srećno" vreme nisu vukle noćnog barca kada su te lokomotive bile mnogo mlađe i u kud i kamo boljem stanju.
A što se tiče tiristorizacije i modernizacije...
Rešenje je samo u kupovini novih lokomotiva i ende!!!
 
Večeras je Barac 433 čekao u Rakovici ukrštavanje sa NISovim cisternama... Izgleda da je već počela primena rekordno idiotske uredbe Vlade o davanju prioriteta vozovima za prevoz energenata https://www.euronews.rs/biznis/bizn...g-znacaja-prioritet-u-prevozu-zeleznicom/vest
Nema logike,zato što 433 ide ka Resniku gde je pruga dvokolosečna. Verovatno je uveden stanični ka Resniku pa je 433 čekao neku odjavu a u međuvremenu se pojavio kargov voz sa cisternama u Rakovici.
 
Poslednja izmena:
znam da je dvokolosečna ali je bila opterećena velikim brojem vozova posebno BG voz pa su mžda neki blokovi bili zauzeti u to vreme.
 
šta god da je ne bi trebalo da se dešava, pre neki dan je ovde neko napisao i da je BG Voz do Rakovice do Ovče čekao ukrštavanja, dakle nije dovoljno što su dvokolosečne pruge postoji organizacioni problem, zašto se "čeka odjava" ako je vozni put slobodan?
 
šta god da je ne bi trebalo da se dešava, pre neki dan je ovde neko napisao i da je BG Voz do Rakovice do Ovče čekao ukrštavanja, dakle nije dovoljno što su dvokolosečne pruge postoji organizacioni problem, zašto se "čeka odjava" ako je vozni put slobodan?
Ljudi koji nisu u struci često spominju termin ukrštavanje kada se nalaze u vozu koji stoji u stanici na dvokolosečnoj pruzi a kada vide da voz iz suprotnog smera dolazi u stanicu. Razlog stajanja u stanici njihovog voza može biti: čekanje na vreme polaska po redu vožnje,čekanje na oslobađanje prostornog odseka ispred ili čekanje odjave iz naredne stanice.
Jedina situacija kada se može reći da se čeka ukrštavanje na dvokolosečnoj pruzi jeste onda kada se jeda od koloseka zatvori za saobraćaj iz nekog razloga.
Ta uredba koju je donela država je takav nonsen da to nije normalno.
Zamislite situaciju da se desi da Barac dođe u stanicu Zlatibor i da mora da čeka na neki teretni koji je tek prošao Priboj. A sve zbog toga što je npr. nemoguće ukrštanje u ukrsnici Jablanica a Barac nema "vreme" da dođe do stanice Štrbci.
Automatski 433 ide na još 45 minuta zakašnjenja.
 
Ocigledno da se ovim poteZom pokušava ublažiti kolaps našeg energetskog sistema koji je na staklenim nogama. Ugalj se sa Kolovrata transportuje u Tent a ugalj iz Kreke preko Loznice pa dalje za Svilajnac.....
U kakvom je stanju Jablanica, tu ni pre 10 godina nisu radili svi koloseci?
 
Nigde nije spomenuto sunce kao uzrok pregrevanja već visoke temperature.
Jedini otpornici koji su mogli da se pregreju jesu "prelazni otpornici" na takozvanom stepenastom biraču napona.
I takvi kvarovi se dešavaju često tokom velikih vrućina.
Drugi kvar je verovatno pregrejana prigušnica tj. reagovanje njene zaštite posle sekcionara koji se nalazi neposredno ispred ulaznog signala stanice Brodarevo.
Ovakve stvari su se dešavale a i dešavaće se kod lokomotiva ove serije.
Kao što i napisah par postova ranije ovde su zakazali rukovodstvo i operatika u SV-u.
441 ni u ono "srećno" vreme nisu vukle noćnog barca kada su te lokomotive bile mnogo mlađe i u kud i kamo boljem stanju.
A što se tiče tiristorizacije i modernizacije...
Rešenje je samo u kupovini novih lokomotiva i ende!!!
Da li se takvi kvarovi dešavaju na 444? Ili je ceo taj sklop izmenjen sa tiristorizacijom?
 
nije samo nafta u pitanju već i netali, koks i kontejneri, dale većina teretnih vozova zapravo ima prioritet, jedino što ispadne da nema su pored putničkih još i prevozi agregata, drumsih vozila, i ostalog što su mnogo redji vozovi, bukvalno će putnički vozovi čeaati ukrštavanja sa većinom teretnih, suludo.

A hipotetička situacija koju si opisao sa Barcem mi se dogodila 2014. u Grčkoj, putnički za Beograd čekao dva teretna voza jer je ispred bila deonica od možda čak 50 km bez ijednog službenog mesta gde se moglo ukrštavati, al se gradila nova pruga ka Idomeniju koja je zaobilazila klisuru Vardara inače veliku laganu vožnju...ne znam dal je to završeno i dal na tom pravcu ima putničih vozova sad.
 
Da li se takvi kvarovi dešavaju na 444? Ili je ceo taj sklop izmenjen sa tiristorizacijom?
444 nema stepenasti birač napona već je povećavanje napona na vučnim motorima rešeno ugrađivanjem tiristora. Pa samim tim je i ovakav kvar nemoguć.
Problem sa 444 su druge prirode ali imobilizacija im je kud i kamo manja.
 
444 nema stepenasti birač napona već je povećavanje napona na vučnim motorima rešeno ugrađivanjem tiristora. Pa samim tim je i ovakav kvar nemoguć.
Problem sa 444 su druge prirode ali imobilizacija im je kud i kamo manja.
A da li se slični kvarovi dešavaju na 461, koliko sam upućen, i one su su diodne.
Šteta što sve 441 nisu prerađene svojevremeno.
 
Vrh