Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Topčider - Kolašin

Београд - Бар из неког разлога никад нису давали у европски резервациони систем. Све остале међународне линије из Србије су могле да се купе.
 
Помало комичан видео, срећом није се трагично завршио
Да ли неко зна где се смуцао овај Флирт?
 
Куул, каква је оправка у питању и зашто споменута гарнитура није на списку?
 
Куул, каква је оправка у питању и зашто споменута гарнитура није на списку?
Prenosim moj stariji post.
Raspisan je tender za redovnu opravku EMV serije 413/417. Radi se o opravci nivoa S8 na 20 EMV ove serije (sve mi se čini da su 033/034 otpisali).
Što se samih radova na EMV tiče, odnose se na sitne popravke, zamene, podmazivanje delova WC-a, remont obrtnih postolja, ispitivanje transformatora, ispitvanje krovne opreme, vučnih motora, zamenu određenih električnih instalacija, kontrolu grejnih uređaja, zamenu klima uređaja, zamenu kompresora, remont kočnica i još neke sitnice.
Rok za završetak radova je 60 dana, od dana prijema voza, a na tenderu mogu učestvovati proizvođač ili radionica koja ima potrebne sertifikate od proizvođača za izvršavanje zadatih popravki.

Što se tiče garniture 413/417-033/034 ona se avgusta 2018. sudarila sa lokomotivom 661 u Ripnju. Krajem 2019. je bio raspisan tender za njenu popravku, koji je čak i dodeljen nekoj firmi, ali nikada nije popravljena. Služi kao izvor delova. Usudiću se da kažem da je defakto otpisana.
 
Nikad mi nije bilo jasno to lagano otpisivanje sredstava posle sudara. To se radi i u železnici i u GSP. Nov voz, bus, tramvaj se posle prvog sudara rashoduju u delove. Možda je taj rashod jeftiniji nego ulaganje u nabavku rezervnih delova ali u startu si izgubio jedno sredstvo za rad koje nije ni malo jeftino. Nisi platio popravku a dobio si gomilu rezervnih delova. Ali si ostai bez voza koji si platio u milionima evra.
 
Флирт је прескуп за нас. Све што ме можемо само одржавамо је прескупо
 
Nikad mi nije bilo jasno to lagano otpisivanje sredstava posle sudara. To se radi i u železnici i u GSP. Nov voz, bus, tramvaj se posle prvog sudara rashoduju u delove. Možda je taj rashod jeftiniji nego ulaganje u nabavku rezervnih delova ali u startu si izgubio jedno sredstvo za rad koje nije ni malo jeftino. Nisi platio popravku a dobio si gomilu rezervnih delova. Ali si ostai bez voza koji si platio u milionima evra.
Upravo to, čovek bi pomislio da sistem kao železnica ima centralni magacin sa rezervnim delovima ili bar neki sistem za brzo naručivanje komponenti koje fale - ali ne. Sačekaj da neko sredstvo doživi havariju pa ga posle koristi za delove. Blam.
 
Исто је са авионима, а они коштају и више од возова: доста лако се отписују. Постоји ту нека економика, коју ће најбоље знати у осигуравајућим кућама.
 
Verujem da u ozbiljnijim sistemima ima neka logika, mi rashodujemo oštećeno sredstvo ali ne nameravamo da ga nadoknadimo do sledeće kupovine, a koja može biti i 10 godina kasnije. To mi ima logike recimo kod RVR koji je već zastareo pa ga krpiš od postojećih garnitura ali za Flirt koji je i dalje aktuelni model u proizvodnji mi to nema smisla.
 
Poslednja izmena:
Исто је са авионима, а они коштају и више од возова: доста лако се отписују. Постоји ту нека економика, коју ће најбоље знати у осигуравајућим кућама.
Verujem da je logika osiguravajućih kuća samo u interesu njih samih, pošto su veći prevaranti i od banaka.:)
 
Флирт је прескуп за нас. Све што ме можемо само одржавамо је прескупо

Редовна оправка Флирта у Мађарској кошта слично као и редовна оправка РВР-а у Зрењанину, тако да ово што си написао не пије воду.
 
Ипак ћеш се сагласити да није исто када нешто иде преко границе и када се нешто ради код нас, чак и да кошта идентично?
 
Ипак ћеш се сагласити да није исто када нешто иде преко границе и када се нешто ради код нас, чак и да кошта идентично?

У ком смислу није исто? Извођач редовних оправки се бира на тендеру по најбољој понуди. Рађене су и локомотиве 441 у Словачкој и Румунији и ДМВ 710 у Хрватској.

Гледај то овако, Србија воз има 21 Флирт и 3 Киса. Доћиће још 18 Флиртова. Редовни "сервис" који мора бити у "овлашћеном сервису" је на милион километара, то је у нашем случају око 7 година. То је мали број возова да би се отворио "овлашћени сервис" у Србији. То је исто као да живиш у селу где нема овлашћени сервис за марку аута коју возиш јер мајстор не би имао довољно посла, него мораш да идеш у град поред да би одрадио сервис. Тако и овде, само на већем плану, ми смо село, Мађарска је град. Мађарска има 173 Штадлерова воза + Штадлерови возови из околних земаља, па има и "овлашћени сервис". Тако би било и за било коју другу марку возних средстава да смо купили (Сименс, Бомбардје итд.).
 
Овај надвожњак у Батајници ми је некако чудан, делује да тако кажем превише стрмо, оштар успон
 
Зар ниси рекао да то још није извесно? Тј да ли је уопште тачно?

Не, рекао сам да се не зна рок испоруке.
Ima li negde neki dokument koji potvrđuje da se pristupilo izradi tih vozova za nas. Ja ne videh nigde.
Izvinjavam se ako nisam pratio na času,ali stvarno ne pročitah nigde.

Потписан је уговор са Штадлер Пољска у јануару, али из неког разлога детаљи нису објављени.
 

Privremena izmena organizaciјe saobraćaјa vozova na niškoј pruzi

„Srbiјa Voz“a.d. obaveštava korisnike svoјih usluga da će u periodu 30.6.-12.7.2022. godine zbog infrastrukturnih radova između stanica Staro Trubarevo i stanice Đunis doći do privremene izmene saobraćaјa vozova za prevoz putnika.
Zbog navedenog, „Srbiјa Voz“ a.d. će izmeniti organizaciјu saobraćaјa vozova za prevoz putnika, prema sledećem:
Voz koјi iz Beograd Centra polazi za Niš u 3.53, 7.25, 13.05 i 15.10 časova, kao i vozovi koјi iz Niša polaze za Beograd Centar u 3.10, 7.30, 12.25 i 15.52 saobraćaće na relaciјi do i od Stalaća. Za putnike ovih vozova biće organizovan autobuski prevoz na relaciјi Stalać –Niš –Stalać.
Voz koјi polazi iz Lapova za Niš u 3.05 i iz Niša za Lapovo u 19.55 kao i saobraćaće do i od Stalaća. Za putnike ovih vozova biće organizovan autobuski prevoz na relaciјi Stalać –Niš –Stalać.
Voz koјi polazi iz Niša za Aleksinac u 13.30, kao i iz Aleksinca za Niš u 14.40 časova neće saobraćati.Za putnike ovog voza organizovan јe autobuski prevoz na relaciјi Aleksinac – Niš- Aleksinac.
Zahvaljuјemo se putnicima na razumevanju!
 
Vrh