Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Našminkana beda: jedna jedina linija Beograd-Novi Sad je toliko razvijena i moderna da liči na TGV, a ceo ostatak putničke železnice nam je u stanju raspada.
 
Кад ће Србија воз да реши најбаналнији проблем са нумерацијом места у Соколу? И даље издају карте по нумеричкој секвенци уместо по распореду седишта, те људи када купе карте добијају места која нису заједно. Места су нумерисана по систему као и у свим другим вагонима од раније, тако да не видим у чему је проблем.

P.S. ево шеме нумерације седишта у Aeelmt и Beelmt вагонима Србија воза. По истом систему је нумерација седишта и у 1. и 2. разреду Сокола. Увек je човек код резервације могао да бира хоће ли место уз прозор или уз пролаз. У Соколу ни то не може.

Aeelmt-1070.png


Beelmt-2070.png
 
Poslednja izmena:
Da li može neko da objasni ovu numeraciju?
Ne bi me iznenadilo da kada su radili aplikaciju uopšte nisu razmišljali o tome jer je numeracija van pameti...
 
To što se koristi preko 50 godina ne znači da nije van pameti. Johnny je zamolio da mu se objasni logika numeracije a ne istorija.

Onda je ceo UIC (međunarodna železnička unija) van pameti.

Mislio sam da je grafika numeracije dovoljna za razumevanje iste?

Numeracija je nastala prvenstveno iz vagona sa kupeima. U principu, prva cifra kod dvocifrenog, a prve dve cifre kod trocifrenog broja mesta je broj kupea, a neparna i parna poslednja cifra označavaju stranu kupea. Taj princip je primenjen i na vagone bez kupea. Evo i grafike sa vagonima sa kupeima, pa možda bude jasnije:

Bl_2070.png


Bilo kako bilo, svi rezervacioni sistemi u Evropi rade sa tom numeracijom mesta i prepoznaju koja su mesta do prozora/do prolaza/u sredini, koja su mesta jedna pored drugog, koja su mesta jedno nasuprot drugog itd. Ne vidim razlog, zašto jedino naš novi rezervacioni sistem ima problem sa tim. Nadam se da će to ispraviti što pre.
 
Poslednja izmena:
U kupeima još i nekako ali u garniturama cirkus dokazan u praksi. Putnici nisu dužni da poznaju tu logiku već da lako nađu svoja mesta.
 
U kupeima još i nekako ali u garniturama cirkus dokazan u praksi. Putnici nisu dužni da poznaju tu logiku već da lako nađu svoja mesta.

Cirkus je u Sokolu zbog neprilagođenog rezervacionog sistema, a ne zbog numeracije. Taj sistem se koristi u celoj Evropi u garniturama i vagonima bez kupea i nema nikakvog cirkusa. Koristi se i u našim Z1 vagonima koji idu za Crnu Goru i išli su ranije ka Budimpešti, Zagrebu, Ljubljani, Minhenu, Beču, Cirihu, Pragu itd. i nikad nije bilo cirkusa.
 
U kupeima još i nekako ali u garniturama cirkus dokazan u praksi. Putnici nisu dužni da poznaju tu logiku već da lako nađu svoja mesta.
U pravu si, ali upravu je i WLABmz da je očigledno standard u Evropi za koji ni ja nisam znao da postoji. U praksi kada sam dosada naručivao karte za npr. ICE samo mi se u aplikaciji (za smartfon ili na sajtu) pojavi vagon gde mogu da kliknem mesta koja želim, uopšte me ne dotiču brojevi. Međutim sada sam se zagledao u brojeve i isto je kako je WLABmz opisao.

U prevodu, to se može lako rešiti kroz odgovarajuće izmene u aplikaciji i u sistemu rezervacije, te je lopta na strani ŽS.
Ovako izgleda to na sajtu DB
1656167246789.png
 
U pravu si, ali upravu je i WLABmz da je očigledno standard u Evropi za koji ni ja nisam znao da postoji. U praksi kada sam dosada naručivao karte za npr. ICE samo mi se u aplikaciji (za smartfon ili na sajtu) pojavi vagon gde mogu da kliknem mesta koja želim, uopšte me ne dotiču brojevi. Međutim sada sam se zagledao u brojeve i isto je kako je WLABmz opisao.

U prevodu, to se može lako rešiti kroz odgovarajuće izmene u aplikaciji i u sistemu rezervacije, te je lopta na strani ŽS.
Ovako izgleda to na sajtu DB
Pogledajte prilog 139825
Ne sporim i slažem se da ako je već u pitanju međunarodni standard onda iz Srbija Voza trebaju da prilagode aplikaciju pošto se ljudi zbunjuju.
 
Možda je tako svuda u evropi.

Ali meni je ta numeracija retardirana.

Retardirano ili ne, u pitanju je standard. Da sada furamo neku sopstvenu priču verovatno bi došlo do problema u interoperatibilnosti rezervacionog sistema sa drugim državama pa bi bilo kerefeka sa rezervacijama npr. sa međunarodnim destinacijama.
 
Retardirano ili ne, u pitanju je standard. Da sada furamo neku sopstvenu priču verovatno bi došlo do problema u interoperatibilnosti rezervacionog sistema sa drugim državama pa bi bilo kerefeka sa rezervacijama npr. sa međunarodnim destinacijama.

I to se slazem
Tako da je ovo evropska retardacija koju cemo izgleda trpeti i dalje kao i svi ostali.
Bar smo razjasnili da nije do Sokola.
 
A naši vozovi pa idu do Beča, Bratislave, ili Bazela, pa se sad lome koplja oko toga. Ne može do Barajeva bez lagane vožnje, ali MESTA SU NUMERISANA, ČOVEČE
 
Nije potpuno isti princip u ICE i našim Beelmt. Kod nas su obrnuli X(X)4 i X(X)8 u odnosu na ICE.

Да, то ми једино није јасно код Beelmt. Код Аееlmt je већ скроз логично. Свакако и у Beelmt су редови логични и ако тражиш резервацију за два места једно поред другог даће ти нпр. 42 и 48.
A naši vozovi pa idu do Beča, Bratislave, ili Bazela, pa se sad lome koplja oko toga.

Ех, ишли су до пре пар година...док није почео процват железнице...:ROFLMAO:
 
Hvala na razjašnjenju oko numeracije, međutim i dalje smatram da je van pameti. To samo pokazuje da su i međunarodno u birokratskom aspektima železnice trutovi koje mrzi da dođu u 21. vek. Samo mi je smešno što od tolikih dobrih standarda koje niko ovde ne ferma, železnice i železničari se uhvatiše ovog tupavog.

Što se tiče međunarodne interoperabilnosti, ne verujem da će drugi operateri prodavati karte Srbijavoza ni za dvadeset godina. Čak i mnogo razvijenijim železnicama je to problem.
 
Što se tiče međunarodne interoperabilnosti, ne verujem da će drugi operateri prodavati karte Srbijavoza ni za dvadeset godina. Čak i mnogo razvijenijim železnicama je to problem.

Ово није тачно. Србија је од средине прве деценије 21. века повезана у европски резервациони систем EПА, преко кога су се и Србији могле купити карте за целу Европу и Русију (Русија има свој резервациони систем који је и даље повезан са европским), а у целој Европи и Русији су се могле купити карте за све возове у Србији који су били у систему EПА. На жалост, од краја прошле године Србија више није повезана са европским резервационим системом и заједно са Албанијом смо железничка рупа Европе.
 
Ово није тачно. Србија је од средине прве деценије 21. века повезана у европски резервациони систем EПА, преко кога су се и Србији могле купити карте за целу Европу и Русију (Русија има свој резервациони систем који је и даље повезан са европским), а у целој Европи и Русији су се могле купити карте за све возове у Србији који су били у систему EПА. На жалост, од краја прошле године Србија више није повезана са европским резервационим системом и заједно са Албанијом смо железничка рупа Европе.
Ja sam pokušao da kupim kartu preko DB 2019 bez uspeha.

D60546B0-957B-4B6F-8BCE-A4F6A588009D.jpeg
 
Vrh