Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa nisu mu mušice polomile far ako dobro vidim.
 
20220604_200222.jpg

Testiranje voza 2210 za Šid danas!!! Upravo prošao Staru Pazovu u 20:00.
 
Evo malo fotkica od današnjeg mini izleta do Stare Pazove. Na putu ka tako RE voz je između Zemun polja i Batajnice išao na pogrešnom koloseku zbog defekta EMV 412 pred Batajnicu (TRAXX je bio prikačen i verovatno vukao garnituru na popravku). Na samoj stanici u Staroj Pazovi su ispravljeni pogrešno postavljeni displeji koji su ranije bili okrenuti ka pruzi, a sad su ka peronu. Dečije igralište pored stanice je bilo puno. Dosta golubova i njihovog izmeta i moraće se nešto povodom toga uraditi.

20220604_195833.jpg




20220604_201832.jpg


20220604_201913.jpg


I sada glavni razlog za izlet, hvatanje jedinog večernjeg šidskog voza za Zemun. Kasnjenje je bilo oko 1 sat, međutim zanimljivo je da flirt na ovom polasku razvija brzinu od 160 km/h (što je najbrže što je FLIRT ikada išao na našim prugam)
20220604_213109.jpg
 
I sada glavni razlog za izlet, hvatanje jedinog večernjeg šidskog voza za Zemun. Kasnjenje je bilo oko 1 sat, međutim zanimljivo je da flirt na ovom polasku razvija brzinu od 160 km/h (što je najbrže što je FLIRT ikada išao na našim prugam)

Još niko nije objasnio logiku zašto šidski Flirt ide max 160 km/h, a Novosadski max 150 km/h.
 
Ako sam dobro razumeo flirt na spoljašnim kolosecima za 160 ide 160 a na unutrašnjim kolosecima za 200 ide 150?
 
Ovo je nebitna akademska rasprava, jer gde bi nam bio kraj da imamo više pruge makar i za 150.
Ipak, ovaj šidski je u ovom trenutku kada je slikan da vozi 159 bio na pruzi BG-NS, gde važe ista ograničenja i procenti kočenja za vozove iste klase. Apsolutno nema opravdanja zbog čega jedni imaju ograničenje na 150, a drugi na 160.
...i naravno da je i sama ova priča nebitna, ali eto...
 
Procenat kočenja.
Ova dva voza idu na dve različite pruge a koje zbog svoje konfiguracije imaju i različit procenat kočenja. To je cela matematika.

Ovo nema logike. Zašto onda novosadski Flirt ne ide 160 km/h na delu Batajnica - Stara Pazova s obzirom da deli istu prugu sa šidskim na tom delu? Koji je procenat kočenja našeg Flirta uopšte?
 
Gledam pretragu RV na sajtu i ne mogu se načuditi; da li je moguće da će tokom letnje sezone oba barska voza polaziti iz Zemuna, a nijedan od njih neće stajati na Novom Beogradu ???! Ovo je previše debilno da bi bilo stvarno.

Na NBG staje čak i novosadski IC, koji se posle ne zaustavlja nigde do NS, a barski vozovi su u kategoriji B. Dok je ranijih godina saobraćao sezonski voz Subotica-Bar, i on je uvek stajao na NBG. Šta im je problem jedna stanica više? Ti vozovi u principu nikada ne kasne manje od sat vremena, minut-dva koliko bi trajalo zadržavanje na NBG stanici je za ukupno vreme putovanja kap u moru, a na toj stanici bi ušlo daleko više putnika nego u Zemunu i Rakovici, možda čak i na Prokopu.

Apsurdno zvuči, ali Srbija Vozu kao da je cilj da ima što manje putnika, a ne što više.
 
Ovo nema logike. Zašto onda novosadski Flirt ne ide 160 km/h na delu Batajnica - Stara Pazova s obzirom da deli istu prugu sa šidskim na tom delu? Koji je procenat kočenja našeg Flirta uopšte?
Pa o tome sami pričao ranije. Brdo nelogičnosti ali tako se radi.
Ja i dalje ne verujem da je tamo neki ćata u Nemanjinoj odlučio da ograniči flirta za NS na 150 km/h.
 
Ne.
I Šidski i NS flirt idu po kolosecima za 200. Samo što se procenat kočenja izračunava za svakog ponaosob na osnovu pruge kojom će voziti od Stare Pazove.
Aha, nisam dobro razumeo, znaci isti tip voza na istom koloseku ima 2 razlicite Vmax, ok onda je zaista nelogicno
 
Pa o tome sami pričao ranije. Brdo nelogičnosti ali tako se radi.
Ja i dalje ne verujem da je tamo neki ćata u Nemanjinoj odlučio da ograniči flirta za NS na 150 km/h.

Znam - prosto mi je neverovatno da Končarov EMV može da ide 160 km/h i sa zaustavnim putem 1000 m, a Stadler Flirt ne može sa 1500 m i 12 promila. Zato me i zanima podatak procenta kočenja za Flirt, da uporedim sa tabelama. Da li možeš da saznaš procenat kočenja našeg Flirta?
 
Potpisan je ugovor o kupovini uglja za EPS iz Pljevalja koji će se utovarati na železničkoj stanici Prijepolje Teretna i transportovati u Obrenovac. Nemam predstavu koliko dugo će taj transport trajati ali definitivno od rekonstrukcije Barske pruge nema ništa sve dok ugalj prolazi njom.
Какве то има везе? ТЕНТ има отворено складиште угља поред саме термоелектране за 20 дана, осмишљено као такво баш како би се могло планирати ремонтовање пруга.

Затварање пруге годинама је за Европу напредна иновација, коју чак ни они нису применили на свакој прузи које су се дотакли. Одакле вам информација да ће управо те методе примењивати.
 
Jedan off topic, a možda i nije pošto sam upoređivao sa našom brzom železnicom BG-SU.
Rail Baltica brza železnica koja se gradi od Talina do granice sa Poljskom, i povezuje sve baltičke zemlje sa ostatkom EU.
Projektovana za mešoviti saobraćaj i za maksimalnu brzinu od 250km za putnički saobraćaj i 120km za teretni.

Ukupna dužina takve pruge je 870km sa maksimalnom operativnom brzinom kako sam našao 234km, moje je pitanje sad, koliko nas košta 180km brze pruge od Beograda do Subotice za maksimalnu brzinu od 200km, negde sam pročitao da nas to košta oko 2 milijarde manje ili više, a nisam uspeo da pronađem sve podatke. (Nek me neko ispravi ako sam pogrešio).

Beograd Centar-Stara Pazova 367.000.000 dolara (Kineski kredit)
Stara Pazova-Novi Sad nisam pronašao iznos radova? (Ruski kredit)
Novi Sad-Kelebija 1.162.000.000 dolara (Kineski kredit)

I nekako ne mogu da shvatim odakle ovi iznosi i ovoliki troškovi, pogotovo u poređenju sa troškovima "Rail Baltic" pruge koja je duža 5x i projektovana za veće brzine i koja bi u celosti trebala da košta 5.8 milijardi eura, pretpostavljam pošto se ova pruga upravo sada počela graditi, da će inicijalni troškovi skočiti, kao i kod svih velikih infrastrukturnih projekata, cene materijala, nestabilnost, novi troškovi koji nisu uračunati i sl, pa da će ovo biti dosta više od 5.8 milijardi jer inače ja nemam neko drugo objašnjenje.

1654502224737.png

1654500782018.png
1654500842611.png
1654500908061.png
1654500998320.png
 
Po najnovijim informacijama planira se puštanje pruge Jajinci-Mala Krsna u saobraćaj 15. juna.
Ajde i to čudo da vidimo.
Hvalim te bože, da dočekamo i taj dan!

Najviše od svega me zanima koji model voza/garniture će tom prugom saobraćati, i koliko puta dnevno? Prvo je u zvaničnom RV stajalo da će biti 4 polaska dnevno Beograd-Požarevac, pa je onda bila priča da su ih smanjili na samo 2, ne znam šta su na kraju odlučili.
 
Vrh