Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Patrijarh stiže u Sremske Karlovce na sabor SPC.
IMG_20220515_074602.jpg
IMG_20220515_074536.jpg
 
Било би лепо да пракса са пруге БГ-НС заживи и на осталим :)
Tu jedino imaju potencijal Beograd-Užice (ako se reše LV i preopterećenost pojedinih polazaka petkom, subotom i nedeljom), Beograd-Vršac (bilo bi lepo da se uvedu kasniji polasci), Beograd-Sremska Mitrovica (nakon puštanja Šidskih) kao i Novi Sad-Sombor (sad ima veći potencijal zbog puštanja Beograd-Novi Sad)
 
Cini mi se da nije dobra praksa da voz pri toj brizna prolazi pored stajalista, zar ne bi trebao da se koristi kolosek odvojen od stajalista za vozove koji se ne zaustavljaju, ili je ovo privremeno resenje?
 
Zašto Srbija voz na službenom nalogu priča o nekima koji nisu iskoristili kartu sad za vikend?

Regio bio iznad kapaciteta prodan?

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Zašto Srbija voz na službenom nalogu priča o nekima koji nisu iskoristili kartu sad za vikend?

Regio bio iznad kapaciteta prodan?

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Dojava bombe na ž.s. Novi Beograd, 2 i po sata bio obustavljen saobraćaj. Neki vozovi su vozili izmenjenim režimom, a neki potpuno otkazani u tom periodu.
 
Tu jedino imaju potencijal Beograd-Užice (ako se reše LV i preopterećenost pojedinih polazaka petkom, subotom i nedeljom), Beograd-Vršac (bilo bi lepo da se uvedu kasniji polasci), Beograd-Sremska Mitrovica (nakon puštanja Šidskih) kao i Novi Sad-Sombor (sad ima veći potencijal zbog puštanja Beograd-Novi Sad)
Najveći potencijal i minimalno ulaganje je do Pančeva.
Potential imaju svi magistralni pravci, ali ništa bez ozbiljnijeg povećanja brzina
 
Da li je neko možda kupovao karte preko aplikacije za druge vozove osim Sokola?
Uzmeš kartu, samo ne dobiješ sedište kao u IC/REx vozovima Beograd-Novi Sad već možes sesti bilo gde. Očitavanje je isto. U drugim vozovima je moguća kupovina karte u vozu
 
 
Pa do 160 km na sat nema fizičke zaštite. Isto je i sa pružnim prelazima, iznad 160 su nebezbedni mora denivelacija.
 
Da li Regio vozovi staju na brzi prolazni ili bočni kolosek?
 
Železnička stanica Nova Pazova je jedinstvena po tome što je jedina na pruzi Beograd - Novi Sad gde se peron nalazi između dva unutrašnja novosadsko-putnička prolazna koloseka. Kako su oni projektovani za 200km/h, a maksimalna brzina za perone bez zaštitne ograde je 160km/h, to je i jedina stanica sa zaštitnom ogradom. To je ono što se vidi na snimku.

Radovi su se, koliko sam danas mogao da primetim, vršili na korekciji signalizacije za slepe na pločicama unutar objekata i spoljašnjim betonskim pločama i u Staroj i u Novoj Pazovi. Skinuto je ono što je postavljeno pre otvaranja pruge i sada se to koriguje. Isto se dovršavaju još neke druge stvari, uređuju prostorije, postavljaju znakovi, držači za biciklove, itd. Radovi na objektima oko pruge uopšte još uvek nisi gotovi, niti su stanične zgrade skroz gotove. To čisto iznosim da se ne zaboravi ta činjenica, i da se ne zaboravi da nadvožnjaci koji su obećani da će biti gotovi u maju 2021. još uvek nisu pušteni u saobraćaj, niti su pristupne saobraćajnice gotove, niti okoline stanica.
 
Evo kaže kondukterka malopre da se na jednom Kissu servisiraju vrata pa zato umesto njega ide Flirt.
Prilikom planiranja voznog parka za šinski prevoz, princip je da se planira da u satima najvećeg opterećenja minimum 5% voznog parka ili minimum jedna garnitura bude na tekućem i investicionom održavanju, i 10% ili minimum jedna garnitura bude vruća rezerva. Kada imaš vozni park 3 garniture za određenu uslugu, jedna je na tekućem i investicionom održavanju, jedna vruća rezerva i jedna u saobraćaju.

Drugi problem je isplativost centra za održavanje istih. Treće su cena i rokovi isporuke kako kompozicija, tako i rezervnih delova. Ako očekuješ u skoroj budućnosti neku brzu liniju Beograd-Subotica na svakih sat vremena, + nekoliko međunarodnih vozova + nekoliko vozova tipa Požarevac-Novi Sad ili Užice - Subotica, udvajanje kompozicija za neke od najopterećenijih polazaka, očekuje se da odmah praviš tender za 10-15 vozova sa kraćim rokom isporuke za prvih 3-4, i mogućim razvlačenjem ostalih na još 2-3 godine.

Ako ćemo još razumnije, tada se trebalo držati brzina do 160 km/h, gledati na veću nabavku jednog tipa EMV sa podserijama za intersiti regio i prigradski saobraćaj, podserijama različite dužine, vučne sile, maksimalne brzine, broja i rasporeda toaleta, a što modularna konstrukcija dozvoljava.
 
Прича се да их укидају пошто фале вагони за Барац.
 
Vrh