Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Raščišćavaju Zemun. Da li su rashodovane garniture i dalje izvor delova za aktivne 412 ili više nisu nizašta pa se rasprodaju? U slučaju većih havarija na njima, poput požara, više neće biti donora karoserije kao što je bilo do sada.

Za šta su se koristila ovolika energetska kola? Ja sam to video samo na Plavom Vozu?
 
Ovo su po spisku kompletni,ali izgleda prazni vozovi, plus dve DMV 710? A ovi vagoni, zar za to ne dobise pare da remontuju cuvene vagone? Odakle vagoni u Gosi osim ako nisu poslati na remont?
 
Sa obzirom da sam često u Austriji i imam priliku da se vozim vozovima ali sam tek danas nakon dužeg vremena imao priliku, odnosno bio primoran da provedem čak 10.5 sati u 4 različita voza. Napisaću nekoliko saveta kako da se unapredi Srpska Železnica na primeru ÖBB samo o onome što sam ja zapazio.

1. Mogućnost praćenja vozova u svakom trenutku na mapi sa tačnim predviđenim I realnim vremenom dolaska na sledeće stanice kao i na koji peron staje i koliko kasni u slučaju da kasni i to se ažurira u svakom trenutku.

2. U aplikaciji odnosno sajtu postoji deo mapa radova gde u svakom trenutku može se videti gde su radovi i kako funkcioniše vožnja na toj relaciji. Ono što je mene fasciniralo je sledeće. (Primer od ponedeljka uveče, pola 12 uveče incident u vozu i policija intervenise, iste sekunde na mapi radova se pojavljuje upozorenje na toj deonici i kada se klikne piše policijska akcija je u toku, svi vozovi koji su na toj deonici zaustavljaju se do okončanja akcije i predviđeno vreme kašnjenja vozova je 20 min i izvinjavamo se unapred zbog kašnjenja. Kada se akcija završila iste sekunde oko ponoći je upozorenje sklonjeno sa mape.

3. Kada nastane problem iste sekunde treba da krene da se rešava što pre i da se informišu putnici u vozu, sajtu i aplikaciji da bi putnici mogli da budu svesni i samim tim nebi bili neprijatno iznenađeni.

4. Remontovanje starih vagona umesto bacanja u staro gvožđe. Uopšte se ne primećuje unutra da su vagoni stari 40 godina jer su očuvani, čak je i zvučna izolacija super (primer IC 164)

5. Uklanjanje grafita sa svih vagona kao i striktno kažnjavanje .

6. Ljubaznost i profesionalnost konduktera

7. Čistoća u vozovima.

8. Informisanje putnika u vozu o sledećih nekoliko polazaka kao i sa kog perona kreću sa stanice na koju upravo pristaje voz u kome se nalaze i to za svaku stanicu. Doduše kod nas nema puno vozova tako da trenutno nema neke potrebe za tim ali bi bilo od koristi u budućnosti.

Naravno daleko od toga da je u Austriji sve savršeno, 3 od 4 voza su kasnila na krajnu destinaciju 3-5 min (na neke stanice i 10 min ali su nadoknađivali, naravno dešava se i da kasne duže, doduše u zavisnosti od dužine kašnjenja zavisi količina refundacije. Takođe nema konduktera u svim RJX vozovima, na primer meni u RJX vozu od na relaciji Insbruck - Beč od Salzburga do Beča niko nije tražio da pokažem kartu.

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
4. Remontovanje starih vagona umesto bacanja u staro gvožđe. Uopšte se ne primećuje unutra da su vagoni stari 40 godina jer su očuvani, čak je i zvučna izolacija super (primer IC 164)

Na žalost, ovo više nije moguće jer su preko 80% prodali u staro gvožđe. A Srbija je 90-ih imala najbogatiju flotu putničkih vagona na Balkanu od preko 500 putničkih vagona. Od tada se broj aktivnih vagona iz godine u godinu smanjuje zbog neodržavanja. Većina tih vagona su slične starosti kao oni što trče i dalje po Austriji, Nemačkoj, Švajcarskoj, Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Mađarskoj, Sloveniji itd, što se na njima ne primeti, jer ih održavaju tip top, ali jel'te, mi smo "ekonomski tigar" pa su nam ti vagoni ispod časti...

Za to vreme smo ukinuli sve međunarodne vozove, jer nemamo vagona za međunarodni saobraćaj.
 
Moram da pohvalim potpuno novi red vožnje od 1. maja na relaciji Beograd - Novi Sad, koji ima mnogo više smisla nego prethodni. Da, fali više regio polazaka, ali očigledno je ovakav red vožnje napravljen s obzirom da se raspolaže sa 3 KISS-a, a Flirtova je manjak, s obzirom da su potrebni i za druge linije.

Ono što definitivno ne mogu da razumem je to da i dalje nisu vraćeni polasci iz Beograda za Šid i Zvornik. Bezobrazluk!
Šidski vozovi (po decembarskom redu vožnje) se super uklapaju u rupe, skoro da nema poklapanja. Jedino poklapanje je 621 za Zvornik koji kreće u 15:00 kad kreće i IC za Novi Sad. Ovo ostalo su čekanja od minuta dva, recimo 413 bi čekao 3 minuta, a 2211 minut u Staroj Pazovi da propusti novosadske. 2202 (za Šid) popunjava rupu u 8:15 kad nema RE za NS, 2206 isto popunjava kad nema RE (doduše ima REx), 620 rupu od 2 sata preseca u sredini, 2207 isto. Dakle red vožnje se super uklapa u novi, verujem da će pustiti narednog meseca. Meni se sve ovo čini kao veliki eksperiment da vide kako bi funkcionisali sa velikim brojem vozova u budućnosti (sad im je pravo vreme za to jer Bgvoz ne ide predviđenim taktom, a nema ni Šidskih), ima čak i u jednom delu dana iz Novog Sada vozovi na 15 minuta (verovatno testiraju)
 
80EBE35C-A636-463D-9379-1ADB55819AF1.jpeg
a sta bi ovo moglo biti? U pitanju je Patin Majdan gde okrece minibus. Nema naznake da poconju ikakvi radovi. Jedino sto znamo je da je pruga u ocajnom stanju i da sledi demontaza
 
Na žalost, ovo više nije moguće jer su preko 80% prodali u staro gvožđe. A Srbija je 90-ih imala najbogatiju flotu putničkih vagona na Balkanu od preko 500 putničkih vagona. Od tada se broj aktivnih vagona iz godine u godinu smanjuje zbog neodržavanja. Većina tih vagona su slične starosti kao oni što trče i dalje po Austriji, Nemačkoj, Švajcarskoj, Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Mađarskoj, Sloveniji itd, što se na njima ne primeti, jer ih održavaju tip top, ali jel'te, mi smo "ekonomski tigar" pa su nam ti vagoni ispod časti...

Za to vreme smo ukinuli sve međunarodne vozove, jer nemamo vagona za međunarodni saobraćaj.
Вагони на страну, у тим возовима није било путника због лоше инфре и зато је међународни саобраћај пропао. Само ми малобројни авантуристи и возољубитељи смо спремни да осам сати путујемо до Будимпеште...
 
5. Uklanjanje grafita sa svih vagona kao i striktno kažnjavanje .
Postavljao sam u nekoj temi pre godinu-dve, izveštaj od ÖBB vezan za grafite, gde kažu da imaju jako velike troškove za uklanjanje istih. Imaju stroge mere obezbeđenja i pokušavaju da čuvaju vozove, ali uvek nekako uspeju da nacrtati grafit. I moram reći da, pošto imam pogled iz stana na železnicu stanicu i prugu (u blizini jedne jednog depoa ili šta god da je) i da od tolikog broja vozova koji prođe dnevno, par njih ima grafit. I uvek se primeti da je nov grafit, što znači da ih čiste što je pre moguće.

Što se tiče RJ, čudno je da nisi imao kontrolu, ja sam uvek imao. I kad sam za Grac putovao, ali i na kratka putovanja od aerodroma do Beča, uvek je bio kondukter da kontroliše karte. Ali dobro, možda se nešto desilo pa nije bilo konduktera.
 
Juče
RJX Beč - Graz kondukter
IC Graz - Zürich (do Zell Am See) kondukter + kontrola
Re Worgl - Salzburg (Zell am See - Salzburg 1 kondukter)
RJX - Innsbruck - Beč (Salzburg - Beč) bez konduktera.

Meni se juče prvi put desilo da nije bilo konduktera u vozu u Austriji.


Sent from my JNY-LX1 using Tapatalk
 
Вагони на страну, у тим возовима није било путника због лоше инфре и зато је међународни саобраћај пропао. Само ми малобројни авантуристи и возољубитељи смо спремни да осам сати путујемо до Будимпеште...

To apsolutno nije tačno. Vozovi Beograd - Budimpešta su bili dobro popunjeni, naročito u sezoni. Razlog je bio što je cena povratne karte BG-BP bila 26 evra, a NS-BP 20 evra, što je džabalesku, pa su ljudi prihvatali da se klackaju 8 sati. Flixbus na liniji BG-BP je uveo više polazaka tek kada je voz ukinut zbog početka radova na modernizaciji pruge. Kada završe celu prugu BG-BP, moraće da ponude konkuretnu cenu Flixbusu, inače će doživeti sudbinu mnogih brzih vozova u Evropi koji su prazni jer su skuplji od nešto sporijeg autobusa. Mnogi su to naučili na svojim greškama, te su sad karte u međunarodnom železničkom saobraćaju u srednjoj Evropi povoljnije nego pre 5-10 godina. Nadam se da će se naši učiti na tuđim, a ne na svojim greškama.
 
Poslednja izmena od urednika:
Objava na facebook stranici Srbija voza.

Uspostavljanje međunarodnog saobraćaja vozova od 1.maja


„Srbija Voz“ a.d. obaveštava korisnike svojih usluga da se od 1.maja uspostavlja saobraćaj vozova za prevoz putnika iz međunarodnog i pograničnog saobraćaja.

Voz iz stanice Subotica za Kelebiju polaziće u 8.02 časova, a iz Kelebije za Suboticu u 9.41 časova.

Vozovi iz Sofije za Dimitrovgrad polaziće u 9.20 i 13.20 časova, dok će vozovi iz Dimitrovgrada za Sofiju polaziti u 11.40 i 15.15. časova.

Sve informacije o redu vožnje mogu se videti na sajtu „Srbija Voz“ a.d.

Interesantno sa su vozovi krenuli 1. maja, a oni to tek sad objavljuju. Još uvek u pretraživaču reda vožnje na sajtu Srbija voza nema vozova za Sofiju i ima samo jedan od dva para za Kelebiju (onaj popodnevni koji je i išao do sad). Da bude još gore Bugarske železnice nisu ama baš ništa objavile. U pretraživaču reda vožnje Bugarskih železnica i live praćenju vozova mogu se naći ti vozovi samo do pogranične stanice Kalotina Zapad. Mađari su za razliku od nas i Bugara sve objavili na vreme - 15 dana unapred, po propisima EU.

Odnosi sa javnošću Srbija voza i Bugarskih železnica, jedna velika nula! Vozovi već 5 dana idu, a oni se nisu udostojili da to objave. Izgleda da na Balkanu imamo beskonačno besplatnih energenata, pa nije važno što voz prevozi vazduh!
 
Вагони на страну, у тим возовима није било путника због лоше инфре и зато је међународни саобраћај пропао. Само ми малобројни авантуристи и возољубитељи смо спремни да осам сати путујемо до Будимпеште...
До великог сакаћења међународног саобраћаја 2012. комбинација брзина-комфор-цена је била конкурентна на правцима Београд-Бар и Београд-Загреб-Љубљана. Али и на другим правцима међународни возови су и ван сезоне играли улогу Регионал Експреса, и посебно петком и недељом су увек били пуни. Чак и на најслабијим линијама укидањем минимума од једног пара возова дневно преко целе године бришемо и своју и суседну земљу са карте Европе.

Ево сада, када имамо супер модерну деоницу пруге, а већ имамо 26 вагона са конструктивном брзином 200км/с нисмо купили ни 3-4 локомотиве за те брзине, да поправимо међународни саобраћај и да се припремамо за продужење до границе Мађарске. Да ствар буде гора и глупља, одавно смо имали локомотиве за 140км/с, а огроман број не тако старих вагона за 160км/с је бачен у старо гвожђе.
 
Ево сада, када имамо супер модерну деоницу пруге, а већ имамо 26 вагона са конструктивном брзином 200км/с

23 vagona - 14 Beelmt, 6 Aeelmt i 3 WReelm - mislim da je svima osim jednog WReelm istekla revizija, ali taj WReelm ni ne vozi, jer nema gde, a nema ni osoblja. Ostali vagoni dobijaju plusiće, mada mislim da im ni plusiće više ne kače, po Srbiji mogu i bez revizije da voze, j.... propise.
 
23 vagona. Ostali vagoni dobijaju plusiće, mada mislim da im ni plusiće više ne kače, po Srbiji mogu i bez revizije da voze, j.... propise.
Dobro ne moraš sad da lupetaš gluposti i iznosiš neistine.
Koliko god SV bio trenutno nisko na lestvici što se tiče kola i njihove imobilizacije jednostavno neispravan vagon NE IDE u saobraćaj.
Ti "plusići" kako ih ti nazivaš su u skladu sa tamo nekim pravilnicima i uputstvima za koje ti u životu nećeš čuti a kamo li pročitati.
Zato svi ti "podatci" koje iznosiš ovde su sve samo ne istiniti.
 
23 vagona - 14 Beelmt, 6 Aeelmt i 3 WReelm - mislim da je svima osim jednog WReelm istekla revizija, ali taj WReelm ni ne vozi, jer nema gde, a nema ni osoblja. Ostali vagoni dobijaju plusiće, mada mislim da im ni plusiće više ne kače, po Srbiji mogu i bez revizije da voze, j.... propise.
Plati pa se ne klati. Z1 needs money
EC951C33-1134-4414-89BA-2BB4AD2638AB.jpeg
 
Dobro ne moraš sad da lupetaš gluposti i iznosiš neistine.
Koliko god SV bio trenutno nisko na lestvici što se tiče kola i njihove imobilizacije jednostavno neispravan vagon NE IDE u saobraćaj.
Ti "plusići" kako ih ti nazivaš su u skladu sa tamo nekim pravilnicima i uputstvima za koje ti u životu nećeš čuti a kamo li pročitati.
Zato svi ti "podatci" koje iznosiš ovde su sve samo ne istiniti.

Da, ti plusići su u skladu sa pravilnicima i uputstvima za saobraćaj unutar Srbije. U inostranstvu su tretiraju kao neispravni. I pre covida su ih često u Vinkovcima i Dobovi izbacivali iz kompozicije jer su po njihovim propisima neispravni. Mogu misliti kakva bi situacija sad bila nakon par godina dodatnog plusanja i neslanja na reviziju. Da li imaš oči da vidiš na šta liče ti vagoni? Na stranu to da je pre covida linija Beograd - Villach HBf skraćena do Ljubljane jer Austrijske državne železnice ne primaju te naše vagone na svoju teritoriju, jer po njihovim propisima su, opet, neispravni.
 
Da, ti plusići su u skladu sa pravilnicima i uputstvima za saobraćaj unutar Srbije. U inostranstvu su tretiraju kao neispravni. I pre covida su ih često u Vinkovcima i Dobovi izbacivali iz kompozicije jer su po njihovim propisima neispravni. Mogu misliti kakva bi situacija sad bila nakon par godina dodatnog plusanja i neslanja na reviziju. Da li imaš oči da vidiš na šta liče ti vagoni? Na stranu to da je pre covida linija Beograd - Villach HBf skraćena do Ljubljane jer Austrijske državne železnice ne primaju te naše vagone na svoju teritoriju, jer po njihovim propisima su, opet, neispravni.
Opet neistine i blaga lupetanja.
Prvo,ti "plusići" nisu nikakav ekskluzivitet pruga u Srbiji već se takvi vagoni mogu slobodno kretati i u inostranstvu. Dakle ne govoriš istinu.
2.
U inostranstvu ih nisu tretirali kao neispravne zbog "plusića" već su isključivani iz saobraćaja zbog kvarova koji su se dešavali u toku puta.
Dakle i ovde ne govoriš istinu!
3.
Spoljni izgled vagona(čitaj grafiti) ni u kom slučaju ne dovode u pitanje ispravnost nekog vagona i kao takav i zbog toga taj vagon ne može biti isključen iz saobraćaja. Znači iz aspekta bezbednosti i tehničke ispravnosti.
To da li je vagon odvratan kada se pogleda njegov spoljašnji izgled je drugi par čarapa i ja to nisam spomenuo.
Da je sramota za jednog nacionalnog železničkog prevoznika da mu vagoni tako jadno izgledaju u to se potpuno slažem sa tobom. Ali,o5 napominjem da to nema veze sa tehničkom ispravnošću istih.
4.
Imaš li ikakav dokaz da potkrepiš ovu tvoju tvrdnju da je 414/415 skraćen do Ljubljane iz razloga što Austrijska železnička uprava nije htela naša kola na svojoj teritoriji?
Ako imaš, voleo bi da ga ovde prezentuješ. Pošto su decenijama unazad kola sa produženom revizijom (čitaj"+") bez problema stizala do svih krajnjih stanica Evrope.
Znači,pojma o pojmu nemaš zašto je skraćen taj voz do Ljubljane.
Laž,laž,laž...
 
Šta se dešava sa prugom Jajinci-Mala Krsna ? Bilo je reči da će u maju biti puštena u saobraćaj, posle 2 godine probijenog roka.
 
U inostranstvu ih nisu tretirali kao neispravne zbog "plusića" već su isključivani iz saobraćaja zbog kvarova koji su se dešavali u toku puta.

A kvarovi u toku puta su se dešavali maltene svakodnevno jer su vagoni ispravni? I kako to da Hrvat i Slovenac primete kvar a Srbin ga ne primeti? Kroz Srbiju je bio ispravan, a čim je prešao granicu, odmah se pokvario. Daj molim te...

Spoljni izgled vagona(čitaj grafiti) ni u kom slučaju ne dovode u pitanje ispravnost nekog vagona i kao takav i zbog toga taj vagon ne može biti isključen iz saobraćaja. Znači iz aspekta bezbednosti i tehničke ispravnosti.
To da li je vagon odvratan kada se pogleda njegov spoljašnji izgled je drugi par čarapa i ja to nisam spomenuo.

To nije sporno, mogu i da ga umažu gov... i tako pošalju, otprilike tako i izgledaju. To dovoljno govori o železnicama u Srbiji.

Imaš li ikakav dokaz da potkrepiš ovu tvoju tvrdnju da je 414/415 skraćen do Ljubljane iz razloga što Austrijska železnička uprava nije htela naša kola na svojoj teritoriji?

Nije 414/415 skraćen do Ljubljane. 414/415 saobraća Zagreb - Švarcah. 414/415 je ukinut na delu Beograd - Zagreb, a po njegovom redu vožnje saobraća 412/413 na relaciji Beograd - Zagreb, sa kursnim kolima Beograd - Ljubljana.

Pitaću tačan razlog poznanika koji je na OBB zadužen za međunarodni red vožnje. Tada nije bio problem samo sa vagonima Srbija voza, nego i sa vagonima MAV. OBB je doneo neke nove propise, koji zahteva određene standarde na putničkim vagonima i dao rok do kraja važenja reda vožnje da se ti standardi primene na vagonima. MAV je to uradio, dok Srbija voz to nije uradio, te naši vagoni nisu mogli više da ulaze u Austriju od promene reda vožnje.
 
Vrh