Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

MIsliš nešto poput Stadler Wink.


Google trasnlate iz opisa snimka.

The Stadler Wink trainsets from Arriva for the Northern Sidelines (provinces of Friesland and Groningen) entered service on April 12, 2021. The 56-metre-long hybrid trainsets from Stadler are equipped with a PowerPack with a diesel engine and batteries. The name Wink stands for ''Wandelbarer, Innovativer Nahverkehrs-Kurzzug'', according to Stadler.
 
711 треба бацити. боље да их нису ни куповали



са руском корисничком подршком, ништа не би добили таквим ремонтером
Previše smo mi siromašni da bacamo vozove stare tek 10 godina, mada sve nam generalno traje kraće nego kod uspešnijih država. Mi ništa ne održavamo. Čim se nešto pokvari odmah ga šaljemo u rashod i skidamo delove da neko slučajno ne bi morao da radi nabavku. Ne samo sa vozovima, nego i sa autobusima u javnom prevozu. U nemačkoj, švajcarskoj, mađarskoj, poljskoj viđao sam autobuse koji su kod nas rashodovani pre 10-20 godina, a kod njih su i dalje kao novi....

711 je možda loše rešenje u tom trenutku ali on mora raditi bar još 10 godina, prvenstveno jer je plaćen našim a uništen nebrigom.
 
Mađari imaju prethodnu generaciju Metrovagonmaš DMV, koji isto ima MTU motor. Oni su nabavili 40 komada na ime duga SSSR od 2002. do 2004. godine. Imali su i oni problema sa njima, ali voze i dan danas i imaju radionicu gde ih održavaju u Szentesu. Dakle, ne treba ih odbaciti, nego ih treba održavati, nije to smeće koliko se predstavlja da je, a nije ni kosmička raketa da su potrebni ne znam kakvi stručnjaci za njihovo održavanje. Za početak nek uzmu da menjaju motorno ulje i zamene filtere u propisanim intervalima...Džabe im Štadler i Siemens ako ne servisiraju vozilo po propisu.
 
Hibrid, hibrid, rajo treba...
I da se ne ukidaju pruge.

Hibridi puno koštaju. Mislim da je ekonomičnija varijanta EMV i DMV koji mogu da idu da idu zajedno tako što EMV vuče na DMV na elektrificiranoj pruzi i napaja ga strujom. Tako je nešto hrvatski Končar razvio sa svojim novim EMV i DMV. Recimo ide voz Beograd - Lapovo u sastavu EMV + DMV. U Lapovu EMV nastavi za Niš, a DMV za Kragujevac i Kraljevo.
 
To zahteva značajno organizaciono naprezanje za koje mislim da naši nisu da kažem spremni :)

U našim uslovima što više pojednostaviti operacije.

Kakvo značajno organizaciono naprezanje? Kojim našim uslovima? Nema tu ništa složeno, to su najosnovnije operacije koje se faktički svaki dan odvijaju na železnici (otkačinjanje i zakačinjanje vagona). To je isto kao sinhron Flirtova koji ide za NS, samo što je drugi dizel i ne ide svojim pogonom dok ga vuče Flirt. U Lapovu se jednostavne otkače dve garniture i drugu garnituru čeka mašinovođa.
 
Postoje i hibridi, ali su mnogo skupi.
Isti princip kao hibridni automobili, ne mogu biti jeftini vec samo skuplji sto je logicno jer nude vece mogucnosti a kad je zeleznicki saobracaj u pitanju to su ozbiljne prednosti da imas vozno sredstvo koje moze da saobraca po svim prugama.
 
Hibridi puno koštaju. Mislim da je ekonomičnija varijanta EMV i DMV koji mogu da idu da idu zajedno tako što EMV vuče na DMV na elektrificiranoj pruzi i napaja ga strujom. Tako je nešto hrvatski Končar razvio sa svojim novim EMV i DMV. Recimo ide voz Beograd - Lapovo u sastavu EMV + DMV. U Lapovu EMV nastavi za Niš, a DMV za Kragujevac i Kraljevo.

Ovo nije bas najsrecnije resenje jer to podrazumeva da 2 voza idu spregnuta na neku relaciju u vidu Y kraka gde se linije racvaju pa svaka garnitura nastavlja svojim putem.

Ali u mnogim situacijama bi se koristili vozovi koji bi isli od tacke A do tacke B gde je tacka A elektrificirana a tacka B neelektrificirana. Tu onda gubi smisao da idu dve garniture jedna EMV a druga DMV. Jedino da se na mestu gde nema vise zice EMV garnitura tu da terminira a DMV da nastavi sama ali to nema mnogo smisla.
 
Ovo nije bas najsrecnije resenje jer to podrazumeva da 2 voza idu spregnuta na neku relaciju u vidu Y kraka gde se linije racvaju pa svaka garnitura nastavlja svojim putem.

Ali u mnogim situacijama bi se koristili vozovi koji bi isli od tacke A do tacke B gde je tacka A elektrificirana a tacka B neelektrificirana. Tu onda gubi smisao da idu dve garniture jedna EMV a druga DMV. Jedino da se na mestu gde nema vise zice EMV garnitura tu da terminira a DMV da nastavi sama ali to nema mnogo smisla.

Ne slažem se sa tobom. U većini situacija u Srbiji je situacija gde je Y krak od koga je jedan elektrificiran drugi nije (Beograd - Lapovo - Niš/Kraljevo, Beograd - Ruma - Šid/Zvornik, Beograd - Novi Sad - Subotica/Sombor, Beograd - Vrbas - Subotica/Sombor). Čak i tamo gde nema krak ima smisla jer na elektrificiranoj deonici gravitira više putnika. Npr. potencijalno Beograd - Požarevac - Zaječar. Mada, po meni bi bilo bolje elektrifikovati Kraljevo - Lapovo i Kraljevo - Stalać, gde bi uz remont Kraljevo - Kragujevac i Kraljevo - Kruševac mogla da se ostvari fina mreža putničkih vozova u centralnoj Srbiji.
 
Da, u Srbiji su arterije uglavnom elektrifikovane, 'grane' uglavnom nisu.

S ovim rešenjem je jedino problem, u našim uslovima, što u povratku (iz Niša i Kraljeva) jedan drugoga moraju da čekaju u Lapovu. Za to pruge treba da su dobre.
 
Da, u Srbiji su arterije uglavnom elektrifikovane, 'grane' uglavnom nisu.

S ovim rešenjem je jedino problem, u našim uslovima, što u povratku (iz Niša i Kraljeva) jedan drugoga moraju da čekaju u Lapovu. Za to pruge treba da su dobre.

Dobre pruge se podrazumevaju za bilo kakvo razvijanje železničkog saobraćaja. Da se ja pitam ja bih potpuno ukinuo sve putničke vozove od Beograda do Niša dok se ne modernizuje pruga i iskoristio te garniture za povećanje broja polazaka na relacijama koje su konkurentne. Putovanje koje traje 6 sati Beograd - Niš je čist mazohizam.

Tako da da, naravno da moraju da se čekaju kad idu nazad, tako da red vožnje mora biti pouzdan.
 
Ostaje pitanje kompatibilnosti voznih sredstava i njihovog vezivanja, pouzdanosti reda vožnje u slučaju nekih iskakanja.

Slažem se po pitanju elektrifikacije koju je WLABmz pomenuo.
 
Delom se može preduprediti ograđivanjem pruge i denivelacijom glavnih pravaca bez obzira na projektovanu brzinu.
 
Ја сам за то да се 711 откупе цртежи да почне да се раде код нас. Као и ремонт. Машина уопште није лоша, мора да се одржава, као и све друго.
 
po mom misljenju od samog starta 711 je bila greska, em sto je prototip em je konstrukcijiski zastareo. Ja kao putnik ne razumem zasto vozilo nije niskopodno (na 60cm), sta je problem u tome. To prvo olaksava svim putnicima ulazak/izlazak a da ne govorim o slabo pokretnim osobama, biciklima i sl. Rusi nikad nisu bili "user frendly". To cudo bi ja popravio i prodao kao polovne nekome, a kupio polovne dizel stadler
 
Kome realno treba voz pravljen za naše potrebe koje ni nama samima ne valjaju. Skupa igrarija. Treba voziti dok mogu jer nije neka nauka za održavanje. Dmv je tehnika iz sredine prošlog veka. Garantujem da bi mogao da ih održava ozbiljniji autoservis...
 
To cudo bi ja popravio i prodao kao polovne nekome, a kupio polovne dizel stadler

Ima samo jedan problem u toj tvojoj zamisli - zainteresovanih da kupe polovne Metrovagonmaš DMV = 0, Ponuda polovnih Štadler DMV = 0.

Kao što rekoh, nije Metrovagonmaš DMV toliko loš koliko je loše njegovo održavanje. Uostalom, Mađari su se izborili sa prvom verzijom RA-1, koja je sigurno lošija od naše, pa su Rusi dobili drugu verziju RA-2 za svoj široki kolosek koja se dosta koristi po celoj Rusiji, а mi smo dobili modifikovanu verziju RA-2 po fabričkom nazivu DP-S. Sad se već proizvodi RA-3 "Orlan".
 
Poslednja izmena od urednika:
Vrh