Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Meni je donekle logično da BG voz finansira Grad Beograd, da se garniture iz budžeta države ne guraju u lokalni prevoz. Lepo grad kupi gradske vozove, sa plastičnim sedištima i mestima za stajanje a ne da ista klasaa voza bude i u lokalnom saobraćaju ali i do Niša i Prijepolja. Ili čak da novo preduzeće bude operater za BG voz, da se SV ne bavi time.

I da se slučajno ne desi da se neki polazak otkaže zbog prioriteta Beograda ili da se na IC nađe RVR sa plastičnim sedištima povučen iz BG voza u nedostatku ispravne lokomotive. Što se i dešavalo.
 
 
Da, zanimljivo je da se više intelektualaca u poslednje vreme zakačilo za zlehudu sudbinu železnice u Srbiji i Beogradu. Osećaju ljudi da je nešto naopako.
 
55% trase BG-Niš treba da bude za 200
Možda treba, možda ne, ali nikakav plan za tu brzinu ne postoji.
Ono što je prošlo javno raspravu i što je usvojeno su planovi od Velike plane do Trupala za 160km/h, kao i planovi za generalne remonte koji se rade. Ništa više.
Srbije je pravna država i važe planovi a ne govori političara. Ono što jeste tragično je da se planovi često kroje prema političarima, a ne prema struci.
OBAVEZNO odslušati radio emisiju, ona dosta toga objašnjava.
Historija magistra vita est!
 
Možda treba, možda ne, ali nikakav plan za tu brzinu ne postoji.
Ono što je prošlo javno raspravu i što je usvojeno su planovi od Velike plane do Trupala za 160km/h, kao i planovi za generalne remonte koji se rade. Ništa više.
Srbije je pravna država i važe planovi a ne govori političara. Ono što jeste tragično je da se planovi često kroje prema političarima, a ne prema struci.
OBAVEZNO odslušati radio emisiju, ona dosta toga objašnjava.
Historija magistra vita est!
Screenshot 2022-04-10 205530.jpg
 
Ima gore opcija Search pa si mogao da nađeš temu, koju sam ja otvorio... tako da znam dobro šta piše.


Jedno 10 puta sam pisao da je maksimalna moguća brzina ka Nišu na deonici Velika plana - Trupale 160km/h, jer bi veća brzina zahtevala totalno preseljenje pruge, za šta nema para. A nema ni potrebe. Ajde po 100x da ponovim, da je ključ ubrzanja južne pruge u deonici Resnik-Mladenovac koja se mora izgraditi potpuno nova, a to mnogo košta. Džaba 200km/h na 55% trase što napisa @spatiotecte kad kod Ralje može 60km/h i to kad bi se sve uradilo ponovo i kad bi se sredilo klizište (znači nikad).
 
Plan nisam do sada prelistao, predpostavljao sam da su izjave predsednika poklopljeni planovima. Nije mi jasno sto je javno vise puta izlazio informacijama brze pruga do Nisa kad se i ne planira. Svakako je iskorak 120 - 160 km/h, ali opet ne razumem vanjsku prezentaciju.
 
Što se tiče pruge Sombor-Riđica i Sombor-Bački Breg tu vozovi ne idu od kraja osamdesetih prošlog veka. Pravac prema Apatinu bi imao smisla da je Apatin ostao jak industrijski grad. Ali nigde u svetu železnica ne razvozi pivo, tako da ni tu nema logike da se bilo šta oživljava ili troše novci bezveze. Takođe tu nema putnika i robe ni za prosečan kombi prevoz a ne za bilo kakav oblik železničkog prevoza. U ovoj regiji generalno najznačajniji pravac jeste prema Vrbasu a on je u katastrofalnom stanju. Lošom železničkom vezom sa međunarodnim pravcem Sombor je izgubio bilo kakvu trku za napredak. Voz od Sombora u bilo kaom pravcu jednostavno nema ekonomsku računicu i to je jedina istina. Svesni su toga i u železnicama i u ministarstvima i na lokalu. Lično žalim zbog toga ali jednostavno to je istina. Ko god kaže drugačije nije realan ili nema pojma sa matematikom.
 
Ima gore opcija Search pa si mogao da nađeš temu, koju sam ja otvorio... tako da znam dobro šta piše.


Jedno 10 puta sam pisao da je maksimalna moguća brzina ka Nišu na deonici Velika plana - Trupale 160km/h, jer bi veća brzina zahtevala totalno preseljenje pruge, za šta nema para. A nema ni potrebe. Ajde po 100x da ponovim, da je ključ ubrzanja južne pruge u deonici Resnik-Mladenovac koja se mora izgraditi potpuno nova, a to mnogo košta. Džaba 200km/h na 55% trase što napisa @spatiotecte kad kod Ralje može 60km/h i to kad bi se sve uradilo ponovo i kad bi se sredilo klizište (znači nikad).
Sad nije jasno dali plan nece biti izmenjen kako je javio predsednik posle sastanka u Briselu 26. Aprila 2021. Govori da je Srbija usaglasila sa EU neki plan 4, koji ce kostati 1,7 mrd Evra a predvida da su 55% pruge na 200 km/h. Vidicemo... Izjave sa Briselskog sastanka i pokazivanje planova i mape imamo ovde od 18:00 min https://informer.rs/vesti/politika/603779/aleksandar-vucic-predsednik-srbije-brisel-sastanci - Bitno je tu jedna mala cinjenica, Vucic je objasnio da je sam promenio nesto na CIPovoj mapi - ucrtao je deonice gde ce vozovi ici na 200 km/h. Kaze da se tu radi na deonicama od Trupale do Nisa gde ce vozovi ici 200 km/h kao i prethodno na 49 km pruge pre Stalaca (izjave sa mapom su od 18:15).
 
Poslednja izmena:
Pa piše i 200km/h, što i jeste na delovima trase ka Subotici.

Ako je neko video da su planovi ka Nišu izmenjeni sa 160 na 200 neka to ovde objavi. Objavljivao sam ovde detaljne planove za ispravljanje 7 krivina od Plane do Niša za 160

Sad nije jasno dali plan nece biti izmenjen kako je javio predsednik posle sastanka u Briselu 26. Aprila 2021. Govori da je Srbija usaglasila sa EU neki plan 4, koji ce kostati 1,7 mrd Evra a predvida da su 55% pruge na 200 km/h. Vidicemo... Izjave sa Briselskog sastanka i pokazivanje planova i mape imamo ovde od 18:00 min https://informer.rs/vesti/politika/603779/aleksandar-vucic-predsednik-srbije-brisel-sastanci - Bitno je tu jedna mala cinjenica, Vucic je objasnio da je sam promenio nesto na CIPovoj mapi - ucrtao je deonice gde ce vozovi ici na 200 km/h. Kaze da se tu radi na deonicama od Trupale do Nisa gde ce vozovi ici 200 km/h kao i prethodno na 49 km pruge pre Stalaca (izjave sa mapom su od 18:15).
Pa dobro, pogrešio čovek. Trupale je predgrađe Niša i odatle do Crvenog krsta voz može da ide možda 120km/h, ali posle do glavne 80km/h plafon.
Ne znam na kojih 49km za 200km/h se misli. Geografski je moguće odrati tu brzinu od Jagodine do Ćićevca.
eto mape, pa pokušajte da rastumačite.

...i da ne razvodnjavam priču, napisaću ukratko.
Totalno je glupo, pogrešno, rasipno i izdajnički trošiti pare od kredita na preskupe brze deonice a ostavljati delove pruge sa 60km/h.
 
Što se tiče pruge Sombor-Riđica i Sombor-Bački Breg tu vozovi ne idu od kraja osamdesetih prošlog veka. Pravac prema Apatinu bi imao smisla da je Apatin ostao jak industrijski grad. Ali nigde u svetu železnica ne razvozi pivo, tako da ni tu nema logike da se bilo šta oživljava ili troše novci bezveze. Takođe tu nema putnika i robe ni za prosečan kombi prevoz a ne za bilo kakav oblik železničkog prevoza.
Pa nije baš tako. Znam da je pruga Sombor-Apatin predviđena za gašenje, ali u Apatinu postoje čak dve železničke stanice, Apatin i Apatin-Fabrika, koje se nalaze u zapadnom i južnom delu grada. Oko 2/3 Apatina više ili manje gravitira nekoj od tih stanica, a cene autobuskog prevoza do Sombora(Severtrans i Apatin Trans) su sa ovom svetskom skupoćom goriva toliko narasle, da bi nekoliko RE vozova dnevno između ta dva grada itekako imalo putnika. Samo bi pruga morala da se temeljno remontuje, a takođe i da se renovira nekadašnja polazna stanica Apatin-Fabrika, koja se danas bukvalno ne vidi od šiblja i korova. Čak i dobar deo pruge između stanica Apatin i Apatin-Fabrika potseća na amazonsku džunglu.

Hajde da pogledamo kako je to organizovano u komšiluku, samo dvadesetak kilometara preko granice: Beli Manastir ima oko 10.000 stanovnika, a Osijek ima oko 80.000. Koliko putničkih vozova dnevno postoji na relaciji Beli Manastir-Osijek? 9 POLAZAKA DNEVNO ! Sada sam proverio na sajtu HŽ, bukvalno idu u taktu od 2 sata, od 6 ujutru do 20 časova uveče. Apatin ima 17.000 stanovnika, a Sombor ima oko 50.000. Koliko putničkih vozova dnevno postoji od Apatina do Sombora? 0 POLAZAKA DNEVNO, I TO VEĆ DECENIJAMA !

Kako je moguće da je tako gust železnički red vožnje isplativ u Hrvatskoj, a u Srbiji nije? Razdaljina između Apatina i Sombora je slična kao između Belog Manastira i Osijeka, a Apatin je skoro duplo veći grad od Belog Manastira. Znam da je i Sombor dosta manji od Osijeka, zato nebi ni morao da ima 9 vozova od/do Apatina dnevno, ali barem 3 ili 4 polaska dnevno bi sigurno mogao, samo kada bi u IŽS bilo volje da se ta pruga revitalizuje, i kada bi se jednom rešio problem sa hroničnom epidemijom neispravnih DM garnitura.
 
Poslednja izmena:
U kakvom je stanju tj da li uopšte postoji još uvek pruga Sombor-Vrbas?
 
Vozio sam se prugom Vrbas-Sombor pre nešto malo jače od godinu dana: vozovi su uglavnom tačni, ali vozna vremena i brzina nisu na zavidnom nivou, s obzirom da je pruga potpuno ravničarska.

U februaru prošle godine je na liniji Vrbas-Sombor vozio DM 711, a na jesen pretprošle godine sam video da je vozila jedna prastara Makosa (DM 712), i tada je kašnjenje bilo enormno. Čekao sam je na stanici Crvenka, a do ukrcavanja u voz je moralo da prođe bukvalno 15 minuta od trenutka kada se oglasila zviždukom iz daljine, a više od 5 minuta otkako se pojavila na horizontu. Vukla se po pruzi sporijom brzinom od traktora starog pola veka.

Verovatno se tada bio pokvario neki DM 711, i kao zamenu su ubacili DM 712. Mislim da te garniture više ni na jednoj liniji ne voze aktivno.
 
REx 742 upravo, vozi zamenski voz FLIRT

Da li neko zna zbig čega nema KISSa, redovan servis ili?
 
Zvanicni je projekt EU - imamo i njihove informacije da ce vozovi na pruzi Beograd - Nis putovati 200 km/h.
Screenshot (15).png
planirano 200 km/h.
Screenshot (17).png
Screenshot (20).png
Screenshot (21).png
Screenshot (22).png
Screenshot (23).png
Screenshot (8).png
Screenshot (10).png
Screenshot (12).png
Screenshot (13).png
Screenshot (14).png
 
Poslednja izmena:
Vrh