Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Danas je kao otvorena stanica Novi Beograd ali novinarka N1 kaže da voz nije stajao tamo. Dakle je l može neko da potvrdi da li je otvorena ili ne?

Moguće da je prilog sniman juče...

Staju svi vozovi od danas na Novom Beogradu. Još nisu pušteni liftovi za centralne perone, ali može stepeništem.
 
Гледам сад репортажу на Н1,
нека новинарка из Новог Сада путовала тим брзим возом и стигла из НС за 33 минута на Прокоп,
а онда јој требало 42 минута да дође од Прокопа до Скупштине,
кажа прво док се попела горе, онда чекала 36 петнаест минута, па јој возач рекао да преседне на 44 који је чекала 14 минута, па упао у гужву у Кнеза Милоша...
Peške ti treba manje od 42 minuta.
 
Доста путника за викенд. Један дан десет и по хиљада, а други преко дванаест хиљада путника на релацији БГ-НС.
 
Od 30.03. izgleda imamo i RegioExpress i InterCity polaske u istoj minuti... tako barem kaže red vožnje sa sajtu Srbija Voza. Da li je moguće da toliko grešaka izađe na tom sajtu u toliko kratkom vremenskom periodu, ovi kao da se trude da obore neki rekord...

1648507021079.png
 
Istraživanje Danasa
„Soko“ leti 200 km na sat, a u ostatku Srbije putovanje vozom je prava avantura: Kako do Beograda iz Novog Pazara, Kragujevca, Užica, Subotice, Jagodine, Vranja, Majdanpeka, Niša, Zaječara, Šapca i Zrenjanina
Istraživanje Danasa o železničkom saobraćaju u 10 gradova Srbije pokazuje, blago rečeno, da je danas putovanje vozom uglavnom prava avantura.
https://www.danas.rs/
 
Ja bi se baš začudio da je list Danas rekao nešto lepo o železnici Srbije.
Evo pošto Danas ne valja, ja sam malo pregledao šta imaju Blic i Politika da kažu po pitanju železnice. U Blicu (u kom o železnici pišu jednom u dva meseca) uglavnom vrlo očigledno izmišljene reakcije "spontano" okupljenih građana, predsednik, najave, najave, predsednik, planovi, najave, rokovi, pomereni rokovi, planovi, i nesreće. U Politici par članaka koji govore o tome kako je bilo prvih par dana na novoj pruzi i u novom vozu, a pre toga krađa, ukidanje linija, oštećenje pruge, čupanje šina, blokada pruge, gubici u železnici, ali i dva pozitivna: radovi na pruzi Subotica-Segedin, kao i najava da u Srbija Kargu više plate neće biti ispod minimalca (!!!).

Druga stvar, tekst Danasa, je zapravo većim delom prilično neutralan i informativan, i uglavnom se i ne navodi mnogo toga osim pukog činjeničnog stanja (jel ima vozova il nema, jel ima kašnjenja il nema, jel jeftinije il nije i koliko traje put). A u dva slučaja kad se navodi lični utisak, kod Užičana, taj utisak je pozitivan. Naravno, jasno je iz par rečenica na početku i tokom teksta da se uglavnom to iskustvo predstavlja kao nešto komplikovano i negativno, ali to je zato što to i jeste tako u nekim od opisanih slučajeva.
 
Moze li neki biciklista da vise objasni proceduru? Da li on bicikli samo stavi na odredjeno mesto, i sedne ili mora da stoji sa biciklom?
Postoji otvoren prostor gde u sredini ima mesta za bicikle, a sa strane imaju sedišta na preklapanje. Vrlo lako može tu da se stavi bajs i da se sedne na to sedište. Recimo u DMV 711 postoje nosači na zidu gde se stavlja bajs.
 
Ispravili su grešku na sajtu, biće ukupno 18 polazaka BG-NS počevši od sutrašnjeg dana, od toga su IC polasci u 05:55, 07:34, 10:05, 14:05, 16:30, 18:03 i 20:05, svi ostali su RE i REx. Mada u pretraživač i dalje nisu ubacili oznake tarifnog ranga za te polaske, već samo za ovih 7 polazaka IC.

Verovatno će ta 2 nova polaska REx voziti treći KISS, jer se i oni zovu Soko.
 
I dalje treba izmena reda vožnje da se uskladi sa standardnim radnim vremenom od 9-17h.
Treba pokrenuti neku inicijativu kako bi nadležni čuli to i shvatili da je ovaj red vožnje kao iz 19. veka.
 
I dalje treba izmena reda vožnje da se uskladi sa standardnim radnim vremenom od 9-17h.
Treba pokrenuti neku inicijativu kako bi nadležni čuli to i shvatili da je ovaj red vožnje kao iz 19. veka.
Ne može nikako biti kao da je iz 19. veka. Molim te obrati pažnju
Pravljen je ustvari za radno vreme iz 80-ih godina. 7-15h.
 
I dalje treba izmena reda vožnje da se uskladi sa standardnim radnim vremenom od 9-17h.

ми имамо три стандардна радна времена: 7-15, 8-16 и 9-17, тако да ред вожње треба ускладити са општим радним временом 7-17 уз додатних пола сата доласка/одласка до/са станице
 
ми имамо три стандардна радна времена: 7-15, 8-16 и 9-17, тако да ред вожње треба ускладити са општим радним временом 7-17 уз додатних пола сата доласка/одласка до/са станице
Pa da. Što je toliko teško IC vozove uskladiti prvo sa ta tri polaska i povratka pa onda ostalo? Valjda su to business vozovi koji upravo služe toj vrsti putnika.
 
Da li će i za polaske REx biti obavezna rezervacija sedišta kao za IC, ili će moći i da se stoji u njihovom KISS-u ?
 
IC se nigde ne koristi za odlazak na posao.
Koristi se u Nemačkoj doduše daleko više ICE, posebno na deonicama Frankfurt/Keln (180km za sat vremena) i Minhen/Nirnberg (170km za 1:20). Rade ljudi par dana kući pa idu iz svojih sela/gradića na trasi u centrale u većim mestima.
 
Kada sam išao i vraćao se iz NS prošle srede, 90% putnika u IC su po odokativnoj proceni bili penzosi.

Mada ima i dosta ljudi koji žive u NS, a rade u BG, zbog njih bi IC morao biti barem 300-400 dinara jeftiniji nego što su rekli da će biti kada prođe promotivni period. Nije normalno da bude skuplji od najskupljeg autobusa na istoj relaciji. Sumnjam da će ijedan penzioner nastaviti da se vozi IC-om posle 30. aprila, a i ostali putnici će početi da ga izbegavaju zbog astronomske cene karte. Voz nije avion, niti se srpske plate mogu porediti sa nemačkim i japanskim.
 
IC se nigde ne koristi za odlazak na posao.
Polazak 29.3 iz Beograd Centra za Novi Sad u 16:30 imao oko 50 posto poslovnih ljudi koji su radili sa laptopovima u vozu, neki su samo sa torbama direktno sa posla sišli. Mislim da će ib itekako koristiti za commute između gradova, samo što su ti putnici još uvek u malom broju. Železnica će ubrzano stvarati potražnju u vidu tih putnika u narednom periodu
 
Kada sam išao i vraćao se iz NS prošle srede, 90% putnika u IC su po odokativnoj proceni bili penzosi.

Mada ima i dosta ljudi koji žive u NS, a rade u BG, zbog njih bi IC morao biti barem 300-400 dinara jeftiniji nego što su rekli da će biti kada prođe promotivni period. Nije normalno da bude skuplji od najskupljeg autobusa na istoj relaciji. Sumnjam da će ijedan penzioner nastaviti da se vozi IC-om posle 30. aprila, a i ostali putnici će početi da ga izbegavaju zbog astronomske cene karte. Voz nije avion, niti se srpske plate mogu porediti sa nemačkim i japanskim.
Pa nije ciljna grupa tog voza penzioneri i studenti već zaposleni koji bi išli kolima, a ovako mogi da rade u vozu. Ti ljudi imaju veće plate i mogu da priušte tu cenu karte za komfor koji se nudi. Pored njih biće manji broj turista i dobrostojećih ljudi koji idu na predstave, provod i slično. Ako se stvori dovoljno tražnje, vrlo lako taj voz može biti profitabilan
 
Vrh