Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Intenzitet iskoricenost Evrospskih zeleznica, najbogatije najbolji. Hrvatska - losija od Turske i Bugarske.
Nutzungsintensität Schiene.jpg
 
Sta znam, za prvenstveno turisticku destinaciju i 4 mio godisnjih turista? Performans HZ je svakako daleko ispod atraktivnosti te destinacije u sezoni. Nisu to do sada iskoristili a nece bogami nikad. Nema tu mnogo filozofije, i za 20 godina ce i dalje biti iza Bugarske i Turske.
 
Покренула се ситуација и код њих са возовима из Чешке до Јадрана. А где смо ми ту? Међународни саобраћај мртав.
 
Сви су имали своје успоне и падове, али нико није имао десетоструки пад као Србија.

Покренула се ситуација и код њих са возовима из Чешке до Јадрана. А где смо ми ту? Међународни саобраћај мртав.

Овог лета се уводи још један воз до Јадрана - из Пољске. Исто приватни оператер са мог аватара. Највећи приватни железнички оператер у средњој Европи.
 
Ми да смо паметни, тежили би ка томе да постоје возови Регио џета Праг-Београд-Бар и Праг-Београд-Атина.
 
Ми да смо паметни, тежили би ка томе да постоје возови Регио џета Праг-Београд-Бар и Праг-Београд-Атина.

Како то мислиш? Па о томе не одлучује нико из Србије, него искључиво Региоџет, на основу тога да ли им је линија профитабилна. Њихове линије нису субвенционисане и раде искључиво за чисту зараду. Бар, Солун и Атина су много даље од Сплита и Ријека, што значи већи трошкови, мање потенцијалних путника.
 
Sumnjam da ce ova mreza u vremenu kovida da se siri na Balkan.
D-A-Independent_inter-city_rail.png
 
A sto se Hrvatske tice, najvise njihovih gradane u Nemackoj ima u Minhenu, a zeleznicka konekcija Minhen-Zagreb to ne reflektira po intenzitetu. Prvenstveno zbog slabe ekonomije Hrvatske. Sparschine Kroatien je u ceni od 29.90 Evra u relaciji Graz-Split. https://www.oebb.at/de/tickets-kund...uropa/sparschiene/sparschiene-europa/kroatien , DB Sparpreis je 39,99 Minhena-Zagreb i 49,99 Hamburg-Zagreb. https://www.bahn.de/angebot/sparpreis-flexpreis/sparpreis-europa/kroatien Ne znam zasto onda Zagreb nije zeleznicko cvoriste sa takvim ekonomicnim ponudama. Za razliku od Budimpeste, gde svaki drugi sat vozi RJ iz Minhena i svaki sat iz Beca, takode u ponudi Sparpreis i Sparschine.
 
A sto se tice intenziteta, u proseku Zagreb ima dnevno 25 putnika iz Ciriha, Podatke 2019
prijevoz putnika zagreb.jpg
Zagreb medunarodni .jpg
 
Како то мислиш? Па о томе не одлучује нико из Србије, него искључиво Региоџет, на основу тога да ли им је линија профитабилна. Њихове линије нису субвенционисане и раде искључиво за чисту зараду. Бар, Солун и Атина су много даље од Сплита и Ријека, што значи већи трошкови, мање потенцијалних путника.
I sam znaš da su izuzetno jeftini, a ja sam baš pre neki dan gledao cene Beč-Prag i bilo je tipa 12 evra najjeftinije, a ostale su bile skuplje par evra. Kada bi uveli liniju Beograd, Budimpešta Beč, i dalje, definitivno bi im se isplatilo, pogotovo što su sada autobusi poskupeli. Pre korone je karta bila 25e u jednom smeru, povratna 40e, sada je kod nekih čak 60e povratna. A voz je daleko udobni, a bio bi sigurno i brži.
 
A sto se tice intenziteta, u proseku Zagreb ima dnevno 25 putnika iz Ciriha, Podatke 2019Pogledajte prilog 128177Pogledajte prilog 128178
Zastrašujuće je koliko naše železnice nazaduju za komšilukom; Zagreb GK samo tokom popodneva i večeri ima više polazaka vozova nego Beograd Centar tokom celog dana od 24 časa. Red vožnje toliko gust kao da je u pitanju glavna autobuska stanica, a ne železnička.

Međunarodni vozovi manje-više, ali šta bi Smederevo,Kragujevac, Požarevac, Zrenjanin, Pančevo, Šabac, Valjevo, Šid dali da do Beograda imaju onoliko dnevnih REGIO polazaka, koliko Sisak,Karlovac,Koprivnica,Krapina,Varaždin,Bjelovar,Novska imaju do Zagreba? Neki od tih gradova koji su od Beograda slično udaljeni direktni voz do njega uopšte nemaju, neki imaju po jedan ili dva, a ostali imaju najviše 6-7 polazaka dnevno. Novi Sad takođe već 3 godine nema voz do Beograda, ali valjda će ga za mesec dana dobiti. Većina ovih gradova u Hrvatskoj svakodnevno imaju vozove do Zagreba na svakih sat, sat i po.
 
Poslednja izmena:
Možda dođu jednog dana kada bude gotova cela pruga od Beograda do Budimpešte. Do tada nema šanse.
Naravno, tako sam i mislio, ne odmah 😎
Moram se pohvaliti, danas sam se vozio sa ICE od Essena do Beča, trajalo je 9h i 40 minuta, ali je bila čista uživancija. Na par pravaca pređe preko 200km/h, čini mi se da je max bio oko 230km/h. Druga glasa, prostor za noge koliko hoćeš, sedišta udobna, čisto, sve radi. Nekoliko puta sam išao busom Beograd Beč, 8 sati, ovo iako je duže, daleko je prijatnije i prihvatljivije. Hajde cena, tu i tamo, ne može biti jeftino, ali se isplati.
 
A sto se Hrvatske tice, najvise njihovih gradane u Nemackoj ima u Minhenu, a zeleznicka konekcija Minhen-Zagreb to ne reflektira po intenzitetu. Prvenstveno zbog slabe ekonomije Hrvatske. Sparschine Kroatien je u ceni od 29.90 Evra u relaciji Graz-Split. https://www.oebb.at/de/tickets-kund...uropa/sparschiene/sparschiene-europa/kroatien , DB Sparpreis je 39,99 Minhena-Zagreb i 49,99 Hamburg-Zagreb. https://www.bahn.de/angebot/sparpreis-flexpreis/sparpreis-europa/kroatien Ne znam zasto onda Zagreb nije zeleznicko cvoriste sa takvim ekonomicnim ponudama. Za razliku od Budimpeste, gde svaki drugi sat vozi RJ iz Minhena i svaki sat iz Beca, takode u ponudi Sparpreis i Sparschine.

I sam znaš da su izuzetno jeftini, a ja sam baš pre neki dan gledao cene Beč-Prag i bilo je tipa 12 evra najjeftinije, a ostale su bile skuplje par evra. Kada bi uveli liniju Beograd, Budimpešta Beč, i dalje, definitivno bi im se isplatilo, pogotovo što su sada autobusi poskupeli. Pre korone je karta bila 25e u jednom smeru, povratna 40e, sada je kod nekih čak 60e povratna. A voz je daleko udobni, a bio bi sigurno i brži.
Po tim cenama se ne ide busom i vozom vec avionom
 
Pa s obzirom da je cena za avion bila preko 100 evra, i to Ryanair, pa još i samo ručni prtljag, a ja sam imao dodatni prtljag, nije mi se isplatilo. 80e karta za voz, bus je još skuplji, i još duži i neudobniji. To je na relaciji Essen Beč, odnosno avionom Dortmund Beč. A avion Beograd Beč, ne znam da li ikada ima ispod 100 evra.
Opet, jasna je prednost voza u dužim relacijama u odnosu na bus. Naravno, avion na evropskom tlu (i deo Azije i Afrike) je zakon, ali već vremenski duže relacije avion se pretvara u autobus u pogledu komfora.
 
Ако узмемо 2019. годину, последњу годину пре пандемије и упоредимо Региоџет и Србија воз:

Региоџет - 10,5 милиона превезених путника, уз 86% попуњеност возова,
Србија воз - 4,2 милиона превезених путника, уз непознат % попуњености возова,

није тешко схватити у којој је дубиози путничка железница у Србији, где један приватни оператер у Чешкој има два и по пута више путника него цела железница у Србији.
 
Гледам ове снимке станица Бешка, Сремски Карловци и Петроварадин и видим да је урађена електрификација на споредним колосецима, што је добра вест, али ме буни једна ствар. На све три станице нигде не видим лифтове. Изгледа као да нису ни предвиђени, већ само степеништа са рампама за инвалиде.
 
Ove tabele i diskusija o prednosti Hrvatske u železničkom saobraćaju su možda za papir,stvarna situacija je skoro ista kao i naša,u pogledu unapređenja infrastrukture su čak i gori,36km pruge u ravnici,između Dugog Sela i Križevaca rade već 6 godina,vozovi na pojedinim deonicama saobraćaju sporije nego teretnjaci na starim prugama kod nas,o pouzdanoosti sistema HŽ-a nije potrebno trošiti reči. Železničke stanice osim par obnovljenih su u očajnom stanju,i pre nepogoda koje su zadesile Hrvatsku. Vozovi se ukidaju bez ikakvog obrazloženja i plana. Da nemaju izlaz na more i samim tim potrebu za teretnim saobraćajem,u statistici bi stajali isto kao i mi.
 
Ove tabele i diskusija o prednosti Hrvatske u železničkom saobraćaju su možda za papir,stvarna situacija je skoro ista kao i naša

Хм, да ли си озбиљан или се шалиш?

Хрватска је 2018. имала 756 милиона путничких километара на својих око 4 милиона становника, наспрам 347 милиона путничких километара у Србији на својих око 7 милиона становника без Косова и Метохије.
 
Vrh