Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Hej, 30km/h ide brzi voz! Po redu vožnje. Međunarodni. 30km/h je zona škole, zamislite 25km tako. I sat vremena i minut najbrže. Pa ja kolima za to vreme odem i vratim se, po ograničenju, i to lagano. Ko samo malo brže vozi, ode do Priboja, pa do Prijepolja, pa opet do Priboja.
 
Као што сам већ рекао, крајње је опасно то што тестирања крећу пре него што је комплетно постављена ограда. То што су објавили у медијима не значи ништа, јер до већине људи то неће доћи, нарочито у току бесомучне пропагандне кампање где се говори да ће возови кренути у марту (што је и жена са снимка мислила). Друга страна медаље је то што људи код нас на то нису навикли. Код нас је нормално да се пруга прелази на необележеним местима (нажалост), док би у неким земљама уколико то покушаш да урадиш био кандидат за лудницу.
За овакве људе је опасна било која пруга, па чак и пруга са максималном брзином 60 км/ч, а таква пруга нема никакву ограду. Једноставно, нема шта да се тражи на прузи. Мене не би чудило да за који месец крену да секу ограду како би прешли пругу где им одговара.
А видим да је пропаганда одрадила своје. Баба је чула да воз креће 15. марта, али није чула да не сме да се приближава прузи иако је више пута поновљено.
 
Po Railway Gazette stiže 18 četvorodelnih garnitura. Pominje se da su na tenderu učestvovali samo Stadler i Alstom/Hitachi Rail. Siemens se ne pominje.
 
Upravo se iz tog razloga kod projekata daje bankarska garancija za dobro izvršenje posla i otklanjanje nedostataka u garantnom roku. U slučaju da izvođač radova odbije da otkloni uočene nedostatke investitor ima pravo da aktivira bankarsku garanciju i da otkloni nedostatke o trošku izvođača radova.
Takođe, postoji i mogućnost da se napiše odštetni zahtev kojim se potražuje nadoknada za nastalu materijalnu štetu (dovođenje pruge u projektovano stanje....) i nematerijalnu štetu (kašnjenje vozova, penali prema drugim licima i sl.). Odštetni zahtev se predaje sudu. Uz zahtev potrebno je veštačenje stručnog lica, koje bi utvrdilo nastalu štetu.
Ne vidim razlog zašto to kod slučaja "Rakovica" i "Gilje" nije urađeno.
Пре свега тога надзор је могао да не призна конкретну позицију и количину у грађевинској књизи тако да Инфраструктура то не би ни платила кроз привремену ситуацију. Што се тиче одштетног захтева, постоје и одштетни захвети према ФИДИК уговорима (ако се користе у овом случају, а врло вероватно се користе пошто је извођач страна фирма), где надзор (Инжењер према ФИДИК уговорима) одлучује о износу који се плаћа, у овом случају, инвеститору. Суд је последње решење и не знам зашто би то Кинези себи дозволили. То их свакако не би препоручило за неке будуће послове.
Наравно, без тачних информација можемо само да нагађамо.
 
Како то да наши медији нису лупали у фанфаре? Вероватно их страх због енергетског сектора?
 
30 км/ч је од Прибоја до Пријепоља, 50 км/ч од Пријепоља до границе. До неке 2007. или 2008. је било 85 км/ч све то. Ишао сам ноћним на море возом ка тамо, а назад се враћао дневним. Сећам се у повратку, кроз Црну Гору је доста лоша пруга била, па чим се пређе гранична линија код Врбнице и воз убрза на 85 км/ч кроз долину Лима, то је деловало као да је много брже од 85 км/ч. Сада је ситуација у потпуности обрнута. У Црној Гори је добра пруга, а код нас лоша.
Ja ne mogu da se setim kada je od Priboja do Bistrice voz išao 80. Dugo nisam išao u tom pravcu vozom alI pre 15 godina je kilavio. Na kratovskoj reci mangupi su se hvatali da uskoče u voz koliko je spor bio.
 
Da li se negde spominjala zabrana direktnih autobuskih polazaka na relaciji BG-NS kada pruga bude puštena?
 
Da li se negde spominjala zabrana direktnih autobuskih polazaka na relaciji BG-NS kada pruga bude puštena?
Ne možeš baš da zabraniš, to pustiš i tržište će rešiti. Ono što možemo očekivati jeste:
1) Ukidanje polazaka zbog nerentabilnosti,
2) Smanjenje cene kako bi bila konkurentna železnici
Ne možeš ukinuti ali mislim da će se to iz godine u godinu smanjivatim Verovatno će ostati direktni pilasci za Sombor, Subotucu, Niš-Novi Sad. Bar dok se ne izgrade i druge pruge
 
Moja drugarica se iz Beograda odselila za NS pre godinu dana, radi u IT-u i ima manje od 30 godina. Ne podnosi železnicu jer nikada nije imala poverenje u nju a iz NS-a dolazi u BG uglavnom sa blabla carom i autobusima. Kada sam joj pokazao testove od 200km/h se oduševila i pitala me kada kreće voz. Cena karte joj je ok a sviđa joj se vreme putovanja. Ono što joj se ne sviđa je to što zna da Prokop nema jaku konekciju gradskim prevozom a ona ima familiju u Kaluđerici. Novi Beograd joj ne odgovara jer je predaleko, i ne pada joj na pamet da ide na 95 pa onda na 27.
 
Ne možeš baš da zabraniš, to pustiš i tržište će rešiti. Ono što možemo očekivati jeste:
1) Ukidanje polazaka zbog nerentabilnosti,
2) Smanjenje cene kako bi bila konkurentna železnici
Ne možeš ukinuti ali mislim da će se to iz godine u godinu smanjivatim Verovatno će ostati direktni pilasci za Sombor, Subotucu, Niš-Novi Sad. Bar dok se ne izgrade i druge pruge

Што не би могао забранити из еколошких разлога? Ево, у Швајцарској је забрањено да иде аутобус на релацијама где иде воз (а то је малтене свугде). Гнушам се кад видим како за време овог корона лудила аутобуси и авиони иду малтене као и пре пандемије, а многе железничке линије су редуковане или укинуте. У ЕУ се вратило у нормалу углавном, али Балкан и Русија су и даље у локдауну што се железничког саобраћаја тиче. Нарочито ме чуди Русија, која је од међународног саобраћаја обновила возове само ка Белорусији и Финској. Ка бившим СССР републикама у Централној Азији је рецимо још увек затворена копнена граница осим уз специјалну дозволу и не иду возови којима су путници путовали када би преносили веће количине пртљага (авион им се не би исплатио у том случају).

Свакако, забрана аутобуског саобраћаја није изводљива док се не комплетира пруга од Београда до Суботице и док се не набави довољан број гарнитура за довољан број полазака.
 
Moja drugarica se iz Beograda odselila za NS pre godinu dana, radi u IT-u i ima manje od 30 godina. Ne podnosi železnicu jer nikada nije imala poverenje u nju a iz NS-a dolazi u BG uglavnom sa blabla carom i autobusima. Kada sam joj pokazao testove od 200km/h se oduševila i pitala me kada kreće voz. Cena karte joj je ok a sviđa joj se vreme putovanja. Ono što joj se ne sviđa je to što zna da Prokop nema jaku konekciju gradskim prevozom a ona ima familiju u Kaluđerici. Novi Beograd joj ne odgovara jer je predaleko, i ne pada joj na pamet da ide na 95 pa onda na 27.
Ето, то је то. Е, сад, мада немамо восточни крак, ипак идемо на исток до Вуковог споменика, па кад би воз ишао директно дотле, онда би јој можда био и примамљивији... Овако, реци јој да ће моћи БГ:возом до Вука, па на трамвај, па на "потез 300", јбг.
 
Moja drugarica se iz Beograda odselila za NS pre godinu dana, radi u IT-u i ima manje od 30 godina. Ne podnosi železnicu jer nikada nije imala poverenje u nju a iz NS-a dolazi u BG uglavnom sa blabla carom i autobusima. Kada sam joj pokazao testove od 200km/h se oduševila i pitala me kada kreće voz. Cena karte joj je ok a sviđa joj se vreme putovanja. Ono što joj se ne sviđa je to što zna da Prokop nema jaku konekciju gradskim prevozom a ona ima familiju u Kaluđerici. Novi Beograd joj ne odgovara jer je predaleko, i ne pada joj na pamet da ide na 95 pa onda na 27.

Што не сиђе на 17?
 
Moja drugarica se iz Beograda odselila za NS pre godinu dana, radi u IT-u i ima manje od 30 godina. Ne podnosi železnicu jer nikada nije imala poverenje u nju a iz NS-a dolazi u BG uglavnom sa blabla carom i autobusima. Kada sam joj pokazao testove od 200km/h se oduševila i pitala me kada kreće voz. Cena karte joj je ok a sviđa joj se vreme putovanja. Ono što joj se ne sviđa je to što zna da Prokop nema jaku konekciju gradskim prevozom a ona ima familiju u Kaluđerici. Novi Beograd joj ne odgovara jer je predaleko, i ne pada joj na pamet da ide na 95 pa onda na 27.
Kao sto nađe način od autobuske do Kaluđerice tako može i vozom. Prokop-Karađorđev Park(bg voz), onda 55/46 do cvetka i dalje do Kaluđerice. Sigurno ne ide direktno do Kaluđerice i kada ide autobusom ili bla bla carom.
 

U naredne dve godine biće uklonjeno oko 435 kilometara starih pruga u Srbiji​

Od toga je skoro 400 kilometara starih pruga koje se nalaze u Vojvodini.

„Reč je o prugama čije funkcionisanje i održavanje ni na koji način nije bilo isplativo, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko, ni saobraćajno opravdanje“, navodi se u saopštenju Infrastrukture železnice Srbije...
Danas (Beta)
__________
Nego, jel' počele te probe od Inđije ka NS?
🚅
 
Poslednja izmena:
Пропалице настављају свој прљави посао, укидајући чак и везе са градовима чије се пруге наслањају на пругу за Хоргош у коју улажу милијарде (Апатин, Бечеј). Марва.
 
Па није баш да укидају, с обзиром да на тим пругама нема саобраћаја годинама, а на неким и деценијама. Уколико не планирају реконструкцију, а не планирају, не видим зашто их не би уклонили. И није баш да улажу милијарде на пругу за Хоргош, већ 87 милиона евра (осим ако не мислиш у нашем девалвираном динару чији курс више нема никаквог односа са реалном вредношћу).
 
За Келебију, јбг, пермутовао сам са путем. А богме, прави се и та за Хоргош - а и њу би уместо тога ишчупали на вјек вјекова, да није Мађара.

Ипак - "укидају"; кад се физички уклони пруга и уместо ње направи пут, како најављују у саопштењу, онда више не може да се обнови; нема кинетичке енергије без потенцијалне.
 
Када се прича у забрани аутобуса става сам да тржиште ће то само да реши.

Међутим хипотетски када би се разматрала таква нека опција, по мени треба раздвојити у 3 групе.

1. Директне линије БГ - НС које иду аутопутем. Кретаће са истог места у Београду (Блок 42), завршаваће на истом месту у НС (Аутобуска и железничка једно поред другог). Овде има оправдања и подржао бих да се форсира воз.

2. Пролазне линије које возе нпр. БГ - Сомбор или Ниш - Суботица (као што је споменуо Боки123) тренутно је тешко уопште разматрати за укидање, јер није оправдано. А да тераш људе да иду бусем Ниш - БГ, па онда воз БГ - НС, па онда нпр. НС - Сомбор бус, то је већ незгодно. Само би отерало људе у кола.

Проблем који се јавља је да ако се уведе забрана за директне линије из групе 1, превозници ће само пререгистровати своје линије на пролазне из групе 2. Уместо да вози БГ - НС, спојиће са неком другом линијом. Дунавпревоз ће нпр. да споји (као што и сада ради за добар део полазака) у БГ - НС - Бачка Паланка. Ови са југа ће да крећу са друге дестинације, итд. Наћиће се начин да се то обиђе ако тржиште буде захтевало. И ту се опет враћамо на тржиште, треба пустити да оно само филтрира. А о забранама да причамо тек када воз постане потпуно нормална ствар у Србији кроз 5-10 година.

3. Линије које возе старим путем. Овде забрана нема смисла јер су врсте путовања скроз другачије. Део путника ће прећи на железницу, део никад неће. Све то између БГ и НС је већ одавно у функционалном смислу нека конгломерација где су свакодневна кретања потпуно нормална и практикују се деценијама, а сваким даном су све јача, и поготово ће бити јача са бољом пругом. Једино што се мења је проценат утицаја, да ли надјачава НС или БГ, и та линија је негде између Инђије и Старе Пазове. Овде бих исто пустио да тржиште одреди шта и како. За "дужа" путовања ће надјачати воз због брзине и комфора (нпр. Инђија - НС), за "краћа" (нпр. Нова Пазова - Земун) ће надјачати бус због приступачности.

Све у свему, осим за директне аутопутске линије, не бих разматрао никакве забране. Тржиште ће само то да реши.
 
Ako bi neku autobusku liniju trebalo ukinuti, to je Pantransportova linija Pančevo-Beograd. Kada nje nebi bilo, možda bi se konačno smilovali da puste BG Voz ili neki REGIO polazak do Pančeva Vojlovice. Pančevo ionako već ima mnogo prolaznih buseva iz Vršca i Kovina za BG, oni treba da ostanu u svakom slučaju. Ali sve dok SNS gazduje Pantransportom, pančevci mogu sanjati o vozu kojim su putovali decenijama.
 
Moja drugarica se iz Beograda odselila za NS pre godinu dana, radi u IT-u i ima manje od 30 godina. Ne podnosi železnicu jer nikada nije imala poverenje u nju a iz NS-a dolazi u BG uglavnom sa blabla carom i autobusima. Kada sam joj pokazao testove od 200km/h se oduševila i pitala me kada kreće voz. Cena karte joj je ok a sviđa joj se vreme putovanja. Ono što joj se ne sviđa je to što zna da Prokop nema jaku konekciju gradskim prevozom a ona ima familiju u Kaluđerici. Novi Beograd joj ne odgovara jer je predaleko, i ne pada joj na pamet da ide na 95 pa onda na 27.
А где чека Блабла кар? И како долази тамо? Колико знам, углавном купе људе код Сава центра, а то је три станице трамвајем од железничке станице Нови Београд.
Што се тиче удаљености Новог Београда, боље јој је да се вози трамвајем још шест станица од БАС-а до Новог Београда него да се дрнда аутобусима кроз Земун (јер су они који излазе на ауто-пут код Сава центра права реткост). Аутобусима треба бар пола сата да изађу на ауто-пут код Батајнице.
 
Blabla car je aplikacija za deljenje prevoza do bilo kog grada u Srbijii. Mesto gde te kupi vozač se dogovara direktno sa vozačem i može se desiti čak i da te pokupi ispred kuće...
 
Vrh