Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

И да раде, узалуд. Причала ми је другарица која је радила праксу у железници током студија на факултету безбедности. Гледају на камерама како им уништавају имовину и руке су им везане.
 
Мислсим да је тако пошто и по возовима стављају године на жврљотине.
 
У овоме што си написао постоје неке потпуно погрешне претпоставке и тумачења.

1) Србија се управо и највише питала око брзине. У стратегији развоја европских железнице са каже да главне пруге треба модернизовати за 160 км/ч, што је био и првобитни пројекат. Међутим, у неком тренутку највише из разлога пропаганде владајуће странке се одлучило да се пруга Београд - Суботица модернизује за 200 км/ч, што је довело до а) огромног повећања трошкова модернизације, набавке возних средстава, а у будућности и експлоатације, б) вишегодишње кашњење почетка радова због препројектовања. Осим неколико минута брже путовање, брзина од 200 км/ч наспрам 160 км/ч не доноси никакав други бенефит, а доноси вишеструко веће трошкове експлоатације.

2) "Браћи" Кинезима и Русима није потребна никаква брзина од 200 км/ч. Русима је једина корист што њихова држава даје кредит и њихове компаније раде као извођач радова. Такође, Кинезима исто + што имају корист што ће транзит њихових контејнерских возова од луке Пиреј до Будимпеште бити бржи. Али, контејнерски возови не иду преко 120 км/ч. Дакле, нити Кинези, нити Руси немају ама баш никакву корист од тога што ће Штадлер шпартати 200 км/ч од Београда до Суботице. Мађари су се за свој део пруге од Келебије до Будимпеште одлучили за максималну брзину од 160 км/ч. Рационалније него код нас.

3) Ниш - Зајечар и остале регионалне пруге уопште нису урађене ужасно као што тврдиш, већ је урађено до пола. Ниш - Зајечар је урађен само на делу Матејевац - Књажевац, а остатак пруге уопште није рађен, међутим у режимским медијима је представљено као да је урађена цела деоница Ниш - Зајечар, што просто није тачно. Има још таквих примера по Србији, нпр. ремонт пруге Пожаревац - Мајданпек, који је исто у режимским медијима представљен да је завршен, а уствари је урађено само око пола деонице. Дакле, оно што се уради, уради се како треба, али се ради језиво споро и не уради се до краја, а онда се у режимским медијима отворено лаже.

4) Тврдиш да нема интереса да се локалне пруге ремонтују. Апсолутно грешиш. Народ Србије има интереса, као и локалне компаније које би бенефицирале уз јефтинији и бржи транспорт робе железницном.

5) Кажеш да су возољубитељи као ја на нивоу статистичке грешке. И у тој Европи постоје Рајан Ер, Виз Ер и много више лоу-кост компанија него код нас. Али такође постоје и међународне железничке линије где возови иду на сваких 1 или 2 сата и сваки тај воз превози по 100, 200 или 300 путника. Да не причам о унутрашњим линијама у земљама ЕУ. То није статистичка грешка већ успешно пословање тих железничких компанија и железници путнички превоз који је окосница превоза путника као најеколошкији и најудобнији вид транспорта. Не треба бити паметан да би схватио зашто је у Србији путовање возом статистичка грешка, а у већини остатка Европе окосница превоза путника.
1. Слажем се да је пропаганда одиграла велику улогу, али једна ствар је ту добра. Нема више пружних прелаза у нивоу са пругом - та бољка је решена на деоници до Суботице.
2. За то си у праву, моја грешка у првом коментару.
3. Не мораш да буквалишеш, навео сам ту пругу као пример лоше / незавршене модернизације. Овде сте 1000 пута напљували ове ремонте у београдском желелзничком чвору.
4. Који народ? Поготово у оним крајевима где је железнички путнички саобраћај у стагнацији дуги период.
5. Ти путници нису возољубитељи, то се више карактерише као локални саобраћај. Ту има много више путника, међународни не може да се поред са авионским.
 
1642971215099.png

Nije ni ponajmanje cinizam, kao što drugi primetiše. Meni uopšte nije prijatno da sednem u bilo koji voz, a tek ne taj koji će ići 200 km/h. Ne plašim se brzine kao takve - mogao bih lagano da uđem u takav voz u Austriji ili u Francuskoj. Ono što mene brine je da je to tempirana bomba kod nas, zbog letargičnosti ljudi da urade svoj posao - poprave nešto u roku od par sati ili dana.

Zamislite, jurite 200 km/h u novom vozu putujući za Novi Sad. Neko nije detektovao na vreme da je na pruzi nešto pokradeno i nesreća se neka desi. Ja u tom vozu ne bih hteo da budem.

Ako se zaista pokaže da će im neko stati na kičmu da se to sve fino održava, onda u redu. Do tada, ovo može da bude vrlo skupa igračka, a ne pričam o novcu.
У реду није цинизам, извињавам ти се, пошто си сад објаснио на чега си мислио. Ипак требао си тако одмах и да напишеш. Јер написана твоја реченица „између редова“ је баш показала цинизам. Извини али је баш тако.

За објашњење које си сад дао не бих желео ништа да коментаришем. Једино не знам одакле толика сумња да се неће ништа радити на безбедности!

Идемоооо даље.
 
Једино не знам одакле толика сумња да се неће ништа радити на безбедности!
Sumnja?

Pa pre nedelju dana su išarane lokomotive koje se koriste za testiranje pruge. Iznad je pomenuto da su pokradeni tegovi i da je na nekoj od deonica zbog toga smanjena brzina.

Pre bih rekao da je u pitanju više nego opravdana zabrinutost iz najbolje namere.
 
1. Слажем се да је пропаганда одиграла велику улогу, али једна ствар је ту добра. Нема више пружних прелаза у нивоу са пругом - та бољка је решена на деоници до Суботице.

Шта их је спречавало да ураде пругу без прелаза у нивоу за 160 км/ч?

4. Који народ? Поготово у оним крајевима где је железнички путнички саобраћај у стагнацији дуги период.

Изгледа да ти, као и многи гледаш све наопачке. Корисника железнице нема јер је стање железнице катастрофално, а не обрнуто. Довољан је доказ у наставку...

5. Ти путници нису возољубитељи, то се више карактерише као локални саобраћај. Ту има много више путника, међународни не може да се поред са авионским.

Ти очигледно ниси свестан међународног железниког путничког саобраћаја у Европској унији. Распитај се мало, па се јави.
 
Sumnja?

Pa pre nedelju dana su išarane lokomotive koje se koriste za testiranje pruge. Iznad je pomenuto da su pokradeni tegovi i da je na nekoj od deonica zbog toga smanjena brzina.

Pre bih rekao da je u pitanju više nego opravdana zabrinutost iz najbolje namere.
Ја говорим само о ОВОј деоници на којој су сад рађени и још се раде тестирања.
Покрадени тегови и смањене брзине се односе на друге деонице.
 
УБОТА, 22. ЈАН 2022, 10:49 -> 14:55
ИЗВОР:ТAНЈУГ

Забрањен приступ деоници пруге Стара Пазова – Нови Сад​

"РЖД интернешнл" упозорио је да је забрањен приступ трећим лицима на деоници пруге Стара Пазова – Нови Сад, као и кретање по перонима, колосецима и станицама дуж целе деонице.

Забрана која траје до 5. фебруара у циљу је повећаног нивоа безбедности током спровођења тестирања те деонице.
Пругу ће до 4. фебруара тестирати немачки "Дојче бан техник систем".
До тада возови између Београда и Новог Сада неће саобраћати од 6.30 до 17.30 часова.
RTS

Koliko god i dalje smatram da nam ovako skupa pruga nije trebala, nisam zlurad, ali ovo moram da podvučem.
До тада возови између Београда и Новог Сада неће саобраћати од 6.30 до 17.30 часова.
...neće saobaćati ni od 17.30 do 6.30, kao što već neko vreme ne saobraćaju.


Kad smo je već (pre)platili, zaista želim da sve bude kako treba i da konačno otvore tu prugu. Ne treba nam još jedna Gilje-Paraćin priča.
A to da bude problema nakon nekih radova je prilično uobičajeno i u svetu. Problem je što kod nas, posle puštanja saobraćaja, to kao da više nikog nije briga, umesto da reše te probleme.
Eto primera skretnica u Rakovici i na čuvenoj rasputnici "G". Stvar je došla do suda, a saobraćaj trpi.
Sudski procesi traju u nedogled. Kako ne postoji neki način da se presudi po nekom bržem postupku ili da se naredi privremena mera kojom bi se rešilo pitanje a sud neka kasnije odluči ko plaća krpljenje? Nije ovde slučaj krave koje je pogazila komšijsku njivu, nego o glavnoj magistrali.

I naravno problem održavanja, sekundaraca i huligina.
Pruge su većim delom zarasle u korov, LV se godinama ne rešavaju, sekundarci kradu vitalne stvari kao što telekomunikaciona i signalana oprema i delove KM. I nikom ništa, pruge i dalje rade.
 
Poslednja izmena:
Ја говорим само о ОВОј деоници на којој су сад рађени и још се раде тестирања.
Покрадени тегови и смањене брзине се односе на друге деонице.
Pa pitao si odakle ta sumnja pa sam odgovorio. Pre bih to nazvao brigom nego sumnjom pošto sam prilično siguran da svi želimo da bude sve u najboljem redu kada se pusti pruga ali i u godinama koje predstoje.
 
Ја говорим само о ОВОј деоници на којој су сад рађени и још се раде тестирања.
Покрадени тегови и смањене брзине се односе на друге деонице.
Било је крађа делова контактне мреже и на новој деоници пруге! Знам за два случаја, пре око недељу дана код Нове Пазове и пре пар месеци код Инђије.
 
RTS

Koliko god i dalje smatram da nam ovako skupa pruga nije trebala, nisam zlurad, ali ovo moram da podvučem.

...neće saobaćati ni od 17.30 do 6.30, kao što već neko vreme ne saobraćaju.


Kad smo je već (pre)platili, zaista želim da sve bude kako treba i da konačno otvore tu prugu. Ne treba nam još jedna Gilje-Paraćin priča.
A to da bude problema nakon nekih radova je prilično uobičajeno i u svetu. Problem je što kod nas, posle puštanja saobraćaja, to kao da više nikog nije briga, umesto da reše te probleme.
Eto primera skretnica u Rakovici i na čuvenoj rasputnici "G". Stvar je došla do suda, a saobraćaj trpi.
Sudski procesi traju u nedogled. Kako ne postoji neki način da se presudi po nekom bržem postupku ili da se naredi privremena mera kojom bi se rešilo pitanje a sud neka kasnije odluči ko plaća krpljenje? Nije ovde slučaj krave koje je pogazila komšijsku njivu, nego o glavnoj magistrali.

I naravno problem održavanja, sekundaraca i huligina.
Pruge su većim delom zarasle u korov, LV se godinama ne rešavaju, sekundarci kradu vitalne stvari kao što telekomunikaciona i signalana oprema i delove KM. I nikom ništa, pruge i dalje rade.
Upravo se iz tog razloga kod projekata daje bankarska garancija za dobro izvršenje posla i otklanjanje nedostataka u garantnom roku. U slučaju da izvođač radova odbije da otkloni uočene nedostatke investitor ima pravo da aktivira bankarsku garanciju i da otkloni nedostatke o trošku izvođača radova.
Takođe, postoji i mogućnost da se napiše odštetni zahtev kojim se potražuje nadoknada za nastalu materijalnu štetu (dovođenje pruge u projektovano stanje....) i nematerijalnu štetu (kašnjenje vozova, penali prema drugim licima i sl.). Odštetni zahtev se predaje sudu. Uz zahtev potrebno je veštačenje stručnog lica, koje bi utvrdilo nastalu štetu.
Ne vidim razlog zašto to kod slučaja "Rakovica" i "Gilje" nije urađeno.
 
Evo i potvrde da se pruga pušta 15.3.2022.

Да ли заиста мислиш да је још један датум у низу од стране политичара на власти потврда да се пруга отвара 15. марта? :rolleyes: Качио сам пре слику од пре неки дан у ком је стању железничка станица Нови Сад...Пруга ће бити пуштена у саобраћај онда када пруга буде готова и када тестови потврде да је све по параметрима.
 
Tužno mi je toliko oduševljenje nečim toliko normalnim. Po Švici i Beneluksu obični "staje u svakom selu" vozovi rutinski voze 140+. A zna se koliko ide pravi voz za velike brzine.

PS. Bogu hvala da niko još nije toliko poludeo da nas zadužuje da pravimo pruge za 300km/h.
 
Ja ocekujem da ce po svaku cenu otvoriti ovu prugu 15. marta, pa makar ne bila potpuno zavrsena, jer mu je ovo veliki adut za izbore...
 
7 двуетажните... Видели од нас:)))

Шалу на страну, делује као озбиљна куповина, а богме ће то још да добију на поклон од Евросојуз...
 
Tužno mi je toliko oduševljenje nečim toliko normalnim. Po Švici i Beneluksu obični "staje u svakom selu" vozovi rutinski voze 140+. A zna se koliko ide pravi voz za velike brzine.

PS. Bogu hvala da niko još nije toliko poludeo da nas zadužuje da pravimo pruge za 300km/h.
Beneluks imaju skoro 400 stanovnika na km², Vojvodina je na nekih 120 km², a u Svajcarskoj zbog Alpa nema ravnomerno rasporednih gradova. Vojvodina po strukturi ima na svakih 20 km jedno vece naselje (10 km od svakog je bio obradivi prostor pre automobila sa svake strane od mesta). Primer Nemacke je pokazao da je pogubno stajati na prugama sa 300 km/h u mestima poput Montabaur (14.000) i Limburg (36.000).
Urbanized areas in Serbia.jpg
 
Vrh