Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Зато сам и раније писао да би KISS у шпицевима требало да се зауставља на Тошином бунару (Нови Сад - Тошин бунар - Нови Београд - Београд центар) због близине великог броја фирми.

Поласци КISS 74x (вероватно категорија брзи) ће стајати на Тошином бунару. Једине станице/стајалишта на којима неће стајати су Земун, Алтина, Камендин и Петроварадин.
 
74x nemaju planirano stajanje na stajalištu Tošin Bunar ni po grafiku ni po knjižici reda vožnje. U grafiku jedino postoji greška za voz 742 Beograd-Novi Sad za koji je zapisano da staje na Tošinom Bunaru, ali je to očigledno greška jer u stanicu Novi Beograd dolazi u 8:06, a polazi u 8:07, a onda piše da staje na Tošinom bunaru u 8:06 i ponovo polazi u 8:07, dakle nemoguće i očigledno je neko slučajno ukucao.
Što se ranga ovog voza tiče, on je samo malo ubrzan Regionalni voz (ne staje u Tošinom bunaru, Zemunu, Altini, Kamendinu i Petrovaradinu) i stoga bi, bar meni, bilo logično da rang ovog voza bude REx (RegioEkspres) tj. isti tarifni rang kao RE (samo što će biti moguće kupiti samo 1. i 1.+ klasu jer saobraća KISS). Ove polaske bi po svoj logici trebalo da održava FLIRT zbog čestih stajanja, ali zbog nedostatka FLIRTa i viška KISSa (ne možemo imati IC voz na svakih sat vremena jer ne bi bili isplativi) oni su se zbog toga najverovatnije odlučili da na ove polaske saobraća KISS. Verujem da će dolaskom novog kontigenta FLIRTova ovi polasci biti zamenjeni da saobraća FLIRT, a KISS će se koristiti da se uvedu dodatni polasci IC ranga i pripremiti za produživanje do Subotice. 3 garniture KISSa (2 u službi i 1 u rezervi) mogu da ostvare teoretski takt IC vozova Beograd-Subotica-Beograd od 2 sata. Uz međunarodne polaske ka Budimpešti verujem da će biti moguće da dobar deo dana imamo takt od sat vremena sa IC vozovima između Beograda i Subotice.
 
74x nemaju planirano stajanje na stajalištu Tošin Bunar ni po grafiku ni po knjižici reda vožnje.

У праву си. У првој верзији графикона је било уписано стајање у Тошином бунару за 74х. Нисам ни гледао то у коначној верзији, али су очигледно променили. Хвала на исправци.
Što se ranga ovog voza tiče, on je samo malo ubrzan Regionalni voz (ne staje u Tošinom bunaru, Zemunu, Altini, Kamendinu i Petrovaradinu) i stoga bi, bar meni, bilo logično da rang ovog voza bude REx (RegioEkspres) tj. isti tarifni rang kao RE (samo što će biti moguće kupiti samo 1. i 1.+ klasu jer saobraća KISS). Ove polaske bi po svoj logici trebalo da održava FLIRT zbog čestih stajanja, ali zbog nedostatka FLIRTa i viška KISSa (ne možemo imati IC voz na svakih sat vremena jer ne bi bili isplativi) oni su se zbog toga najverovatnije odlučili da na ove polaske saobraća KISS. Verujem da će dolaskom novog kontigenta FLIRTova ovi polasci biti zamenjeni da saobraća FLIRT, a KISS će se koristiti da se uvedu dodatni polasci IC ranga i pripremiti za produživanje do Subotice.

74х мора да иде KISS јер је ред вожње направљен са урачунатом максималном брзином 200 км/ч. FLIRT има максималну брзину 160 км/ч. Мада је максимална брзина од 200 км/ч за воз који стаје на свим станицама од Батајнице до Сремских Карловаца сулуда, јер ће се утрошити енормна количина енергије за убрзавања и кочења, а кочнице ће се неупоредиво брже трошити. Звучи шашаво, али са економског становишта, цена карте би требало да буде већа за поласке 74х него за 54х.

Molim vas kakva rezerva sa garniturom koja košta kao avion.
Постоjaће дани када гарнитура мора имати периодични преглед, такође, може доћи до кварова, који се морају отклонити. Ако не постоји резерва, у том случају би се морали отказивати поласци. Још један показатељ зашто је набавка малог контигента железничких возила неадекватно и расипничко трошење средстава. Уосталом, читав пројекат тзв. брзе пруге Београд - Будимпешта је то, зашто не би и ово било. Поређења ради, за новац којим је модернизована пруга Београд - Нови Сад за брзине до 200 км/ч и купљена 3 воза за 200 км/ч, могао се цео Коридор 10 од Суботице до Прешева са краковима Стара Пазова - Шид и Ниш - Димитровград ремонтовати за пројектовану брзину до 120 км/ч и постојећи вагони и локомотиве ремонтовати и модернизовати. Притом без икаквог сулудог вишегодишњег затварања пруга.
 
Poslednja izmena od urednika:
Nema baš mnogo smisla da voz ranga B staje na Tošinom Bunaru, a ne staje u Zemunu. Tošin Bunar je klasifikovan kao stajalište, a Zemun je oduvek bio stanica, čak i pre izgradnje nove TPS. Petrovaradin je takođe stanica, Altina i Kamendin su stajališta, tamo ni ne mora da staje ništa osim BG Voza. Mislim da je pre zatvora pruge od međumesnih vozova samo REGIO stajao na Tošinom Bunaru i Zemun-Polju.
 
Pa nek uvedu InterCity Novi Sad, Beograd (NBG-Prokop-Karađorđev park-Vukov spomenik), Pančevo i rešen problem. Onu jadnu prugu ka Pančevu tretiraju kao da je nema za putnički saobrćaj.
To sam pričao od početka. NS je toliko blizu da apsolutno nebitno da li voz ide 160km/h ili 200km/h. Bitno je da doveze ljude do Vuka i ostalih stanica bez presedanja.
 
У праву си. У првој верзији графикона је било уписано стајање у Тошином бунару за 74х. Нисам ни гледао то у коначној верзији, али су очигледно променили. Хвала на исправци.


74х мора да иде KISS јер је ред вожње направљен са урачунатом максималном брзином 200 км/ч. FLIRT има максималну брзину 160 км/ч. Мада је максимална брзина од 200 км/ч за воз који стаје на свим станицама од Батајнице до Сремских Карловаца сулуда, јер ће се утрошити енормна количина енергије за убрзавања и кочења, а кочнице ће се неупоредиво брже трошити. Звучи шашаво, али са економског становишта, цена карте би требало да буде већа за поласке 74х него за 54х.


Постоjaће дани када гарнитура мора имати периодични преглед, такође, може доћи до кварова, који се морају отклонити. Ако не постоји резерва, у том случају би се морали отказивати поласци. Још један показатељ зашто је набавка малог контигента железничких возила неадекватно и расипничко трошење средстава. Уосталом, читав пројекат тзв. брзе пруге Београд - Будимпешта је то, зашто не би и ово било. Поређења ради, за новац којим је модернизована пруга Београд - Нови Сад за брзине до 200 км/ч и купљена 3 воза за 200 км/ч, могао се цео Коридор 10 од Суботице до Прешева са краковима Стара Пазова - Шид и Ниш - Димитровград ремонтовати за пројектовану брзину до 120 км/ч и постојећи вагони и локомотиве ремонтовати и модернизовати. Притом без икаквог сулудог вишегодишњег затварања пруга.
Moguće, bila je neka greška sa tim grafikonom, ali no neće stajati.
Mislio sam za koju godinu kad dođu FLIRTovi, onda FLIRT može da zameni KISS na tim 74x (to će se svakako peglati u narednim RV, ne kažem da to mora sad) a verujem da bi se vreme razlikovalo možda za 1-2 minuta. Upravo zbog tog ubrzavanja i kočenja mi je i logično da FLIRT bude, jer KISS nikad neće dostići 200km/h. Eventualno rešenje za kasnije jeste da se ova forma što su sad 74x, prebaci u 24xx uz već postojeće (da čine ubrzane regionalne koje bi vozio FLIRT ili neka nova EMV za 160km/h (KISS 160 recimo)), a 74x gde bi vozio KISS da preuzme ulogu Limited stop service (recimo Beograd Centar-Novi Beograd-Zemun-Stara Pazova-Inđija-Novi Sad i da produžava dalje ka Subotici)
 
Nema baš mnogo smisla da voz ranga B staje na Tošinom Bunaru, a ne staje u Zemunu. Tošin Bunar je klasifikovan kao stajalište, a Zemun je oduvek bio stanica, čak i pre izgradnje nove TPS. Petrovaradin je takođe stanica, Altina i Kamendin su stajališta, tamo ni ne mora da staje ništa osim BG Voza. Mislim da je pre zatvora pruge od međumesnih vozova samo REGIO stajao na Tošinom Bunaru i Zemun-Polju.

Aпсолутно је небитно како је класификовано. Битно је колико има путника. Тошин бунар има много више путника него Земун. И тако ће бити све док се не изгради пруга од ж.ст. Земун до аеродрома и/или метро до ж.ст. Земун. Ево ти пример Будимпеште - Интерсити возови из смера Сегедина, Захоња, Њиређхазе и Дебрецина на територији Будимпеште стају на стајалиштима Ферихеђ и Зугло, док за то време не стају на неким станицама у оквиру Будимпеште - та стајалишта су много боље позиционирана и имају много више путника. Возови су ту због путника, а не нешто друго.
 
Поласци КISS 74x (вероватно категорија брзи) ће стајати на Тошином бунару. Једине станице/стајалишта на којима неће стајати су Земун, Алтина, Камендин и Петроварадин.
Ја сам мислио на IC(S), тј. 54X. Дакле, прави пословни возови који у јутарњем и поподневном шпицу имају стајања: Нови Сад, Тошин бунар, Нови Београд. Не мора чак ни да иде до Прокопа ако после иде до ТПС Земун.

Постоjaће дани када гарнитура мора имати периодични преглед, такође, може доћи до кварова, који се морају отклонити. Ако не постоји резерва, у том случају би се морали отказивати поласци. Још један показатељ зашто је набавка малог контигента железничких возила неадекватно и расипничко трошење средстава. Уосталом, читав пројекат тзв. брзе пруге Београд - Будимпешта је то, зашто не би и ово било. Поређења ради, за новац којим је модернизована пруга Београд - Нови Сад за брзине до 200 км/ч и купљена 3 воза за 200 км/ч, могао се цео Коридор 10 од Суботице до Прешева са краковима Стара Пазова - Шид и Ниш - Димитровград ремонтовати за пројектовану брзину до 120 км/ч и постојећи вагони и локомотиве ремонтовати и модернизовати. Притом без икаквог сулудог вишегодишњег затварања пруга.
Ја верујем да ће FLIRT бити замена уколико KISS не може да вози из неког разлога. У том случају ће имати кашњење неколико минута, али боље и то него да отказују возове. Наравно, у том случају треба да наплаћују 2. класу, а не 1.
У случају да се није градила „брза“ пруга, шта би било са деоницом Карловачки виногради - Бешка? Да ли би остала брзина 80 km/h и стари тунел? Овде лепо пише да сам вијадукт и тунел „Чортановци“ коштају 30% више него цела отворена пруга Нови Сад - Стара Пазова. Свакако би било рационалније да је све ремонтовано за 120 km/h, али нисам баш сигуран да је за овај новац могло да се уради све што пишеш. Било би лепо видети на папиру колико шта кошта.

Nema baš mnogo smisla da voz ranga B staje na Tošinom Bunaru, a ne staje u Zemunu. Tošin Bunar je klasifikovan kao stajalište, a Zemun je oduvek bio stanica, čak i pre izgradnje nove TPS. Petrovaradin je takođe stanica, Altina i Kamendin su stajališta, tamo ni ne mora da staje ništa osim BG Voza. Mislim da je pre zatvora pruge od međumesnih vozova samo REGIO stajao na Tošinom Bunaru i Zemun-Polju.
Кад околина железничке станице Земун буде има толики број и такву структуру радних места (радна места због којих би неко путовао из НС), нека се ICS и брзи заустављају и тамо. Да неће неко из Новог Сада путовати сваки дан да би радио у некој продавници у ТЦ „Змај“. Притом, и сам користим повремено станицу Земун, користићу је и чешће кад опет буде редовно ишао БГ воз јер ће ми бити брже 20-30 минута него аутобусом, али то не значи да пословни воз треба тамо да стаје.
 
Дакле, прави пословни возови који у јутарњем и поподневном шпицу имају стајања: Нови Сад, Тошин бунар, Нови Београд. Не мора чак ни да иде до Прокопа ако после иде до ТПС Земун.

Па нема потребе и неће ићи до ТПС Земун после сваке вожње. Само ујутру излазак и увече повратак. И наравно да треба да иде до Прокопа. Колико год кукали да је Прокоп неприступачан, он ће ипак имати путнике.

Ја верујем да ће FLIRT бити замена уколико KISS не може да вози из неког разлога. У том случају ће имати кашњење неколико минута, али боље и то него да отказују возове. Наравно, у том случају треба да наплаћују 2. класу, а не 1.

Можеш ти да верујеш, али ред вожње је конструисан да могу два КISS-a да га реализују. Трећи ће бити резерва.

У случају да се није градила „брза“ пруга, шта би било са деоницом Карловачки виногради - Бешка? Да ли би остала брзина 80 km/h и стари тунел? Овде лепо пише да сам вијадукт и тунел „Чортановци“ коштају 30% више него цела отворена пруга Нови Сад - Стара Пазова. Свакако би било рационалније да је све ремонтовано за 120 km/h, али нисам баш сигуран да је за овај новац могло да се уради све што пишеш. Било би лепо видети на папиру колико шта кошта.

Написао сам до 120 км/ч. Дакле, брдске деонице са малим радијусима кривина би имале нижу максималну брзину. Већина пруге би била за 120 км/ч, а поједине брдске деонице са нижом максималном брзином. Можеш ти да не будеш сигуран, али пре 10-ак година је вршена анализа. Око 1 милијарде евра је била процена за ремонт пруге на пројектовано стање до 120 км/ч, а око 4 милијарде евра модернизација целог Коридора 10 на 160 км/ч са двоколосечном пругом. Ови паразити ће 2 милијарде евра спискати само на Београд - Суботица.
 
Poslednja izmena od urednika:
Evo iz Zagreba ce nocni voz preko Bihaca i Unom. To vec 2022 :), bice razocarane uz put.
FJIuwTUX0AIgBC0.jpg
 
Poslednja izmena od urednika:
Па нема потребе и неће ићи до ТПС Земун после сваке вожње. Само ујутру излазак и увече повратак. И наравно да треба да иде до Прокопа. Колико год кукали да је Прокоп неприступачан, он ће ипак имати путнике.
Не мораш сваку реченицу да схваташ буквално, ово је било само фигуративно како би се схватила сврха овог воза.

Написао сам до 120 км/ч. Дакле, брдске деонице са малим радијусима кривина би имале нижу максималну брзину. Већина пруге би била за 120 км/ч, а поједине брдске деонице са нижом максималном брзином. Можеш ти да не будеш сигуран, али пре 10-ак година је вршена анализа. Око 1 милијарде евра је била процена за ремонт пруге на пројектовано стање до 120 км/ч, а око 4 милијарде евра модернизација целог Коридора 10 на 160 км/ч са двоколосечном пругом. Ови паразити ће 2 милијарде евра спискати само на Београд - Суботица.
Јасно, остало би уско грло на најоптерећенијој деоници пруге кроз Србију.
А што се тиче процене, два су проблема. Први, да су углавном лоше па на крају градња испадне доста скупља (уговорене цене буду веће од процењених). Нарочито ако те процене раде пројекатантске куће, нпр. ЦИП.
Други проблем је што је за 10 година све поскупело и самим тим је немогуће поредити данашње цене са ценама од пре 10 година. Зато се за велике пројекте уговара клизна скала (на енглеском се користи израз price adjustment) којом се сваког месеца коригују цене свих позиција из предмера према договореној формули у коју улазе разни статистички индекси (цене челика, каменог агрегата, цемента, горива итд., раст плата). Ово је према FIDIC уговорима који се данас највише користе у Србији. Чак и по домаћим уговорима о грађењу постоји могућност промене цена услед кретања цена материјала на тржишту.
 
Јасно, остало би уско грло на најоптерећенијој деоници пруге кроз Србију.

Да, то би свакако требало радити у некој будућности, али на железничкој мрежи у Србији постојала су и даље постоје много већа уска грла, а већина деонице Београд - Нови Сад није била уско грло. Потпуно је нерационално радити једну деоницу пруге за 200 км/ч, док уска грла по Србији и даље стоје и константно се дешавају искакања возова, чак и при брзинама 10-30 км/ч.

Други проблем је што је за 10 година све поскупело и самим тим је немогуће поредити данашње цене са ценама од пре 10 година.

Да, али тада је постојао пројекат да се скоро целокупна модернизација Коридора 10 за 160 км/ч одради из кредита ЕИБ и ЕБРД. Чак је и Стара Пазова - Нови Сад било предвиђено да се ради двоколосечна пруга за 160 км/ч у вредности од 340 милиона евра из кредита ЕИБ. И онда одједном од кредита ЕИБ ништа није било, део руског кредита којим је требало да се гради пруга Ваљево - Лозница је пребачен за Стара Пазова - Нови Сад, цена је порасла дупло јер су без икаквог економског оправдања решили да раде за 200 км/ч (због чега је и каснило све више година, због препројектовања). Морао је да се узме још један руски кредит, јер први није покривао електрификацију и сигнализацију. Такође је пропао и кредит Чешке експортне банке за ремонт и електрификацију Ниш - Димитровград од пре 10 година. Дакле, пројекат модернизације касни 5-10 година, само из неспособности и једне и друге власти, а садашњи пројекти модернизације су преувеличани и економски неоправдани, док остатак мреже главних пруга се у буквалном смислу распада због неодржавања.
 
Који смо ми "бангладеш"...

Јуче изграфитирали локомотиве које треба да тестирају максималну брзину на прузи Београд - Нови Сад, а данас су се десиле крађе делова контактне мреже на новој прузи, у близини Нове Пазове. Због тога данас брзина возова ограничена 30 км/ч на том делу пруге, а сутра треба тестирање максималних брзина да крене...

Хоће ли се ова држава више ухватити у коштац са криминалцима? Са оваквом ситуацијом се не можемо надати да ће воз Београд - Нови Сад бити поуздано средство транспорта.
 
Крађа са пруге - тероризам! Јавно хватање, суђење и затварање на 30 година!
А контролисати оне који откупљују секундарне сировине!
 
Крађа са пруге - тероризам! Јавно хватање, суђење и затварање на 30 година!
А контролисати оне који откупљују секундарне сировине!

Да, 20 година се прича о томе. И шта се десило? Ништа! Само се погоршало и све је горе и горе...Нико прстом да мрдне.
 
Vrh