Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900524#p900524:3lxuwj91 je napisao(la):
Duleban97 » Sat Nov 20, 2021 6:18 pm[/url]":3lxuwj91]
možda je glupo pitanje, ali što je ova pruga prema Hrvatskoj morala da ide do Inđije i da ima ovu krivinu, zar se nije moglo preseći nešto nalik ovome, i to sa mnogo blažom krivinom tako da prođe južno od Golubinaca?

TLDR: Nema smisla.

A evo i objašnjenja.

Pruga je bila takva od samog početka
1883. je sagrađena pruga u Austrougarskoj na deonici Novi Sad - Zemun, sa krakom koji se odvajao kod Inđije i išao do Sremske Mitrovice. Veza između Stare Pazove i Golubinaca odnosno Beograda i Zagreba tada nije bila bitna.
Evo kako je to izgledalo na mapi iz 1910.:
1910.jpg


Kasnije je usled promene interesa u Jugoslaviji dograđena trijangla ispred Inđije što je zadovoljavalo potrebe. Ona se može videti na priloženom snimku iz 1985.
1985.jpg


Konačno rešenje po projektu Brze Pruge Srbije iz 1980tih.
Kada je koncipirano konačno rešenje kako se to naziva u dokumentaciji, razmatrane su opcije trasiranja i odabrana je ova varijanta. Ovaj projekat je inače osnova po kojoj je rađena i sadašnja rekonstrukcija.
Ovo su argumenti za trase:
1. Postojeća trasa od ŽS Nova Pazova do ŽS Putinci preko Stare Pazove i Golubinaca iznosi 25km, a kraća koja bi išla direktno bi iznosila oko 20km. Priložio sam crtež kuda bi bila provučena pruga uzimajući u obzir stanje i situaciju na terenu. Iako izgleda na prvi pogled da je ušteda veća, ustvari između te dve trase ne postoji toliko velika razlika u dužini već samo oko 5km. Uštedelo bi se nekoliko minuta u brzom vozu za Zagreb kao prednost, ali postojali su drugi faktori za razmatranje.
Trase.jpg


2. Prostor oko postojeće trase omogućava gradnju pruge sa radijusima krivina za velike brzine isto kao što bi i kraća trasa, tako da tu nema prednosti ni mana, samo postojeća trasa već postoji a novu treba praviti od nule.

3. Pruga za Novi Sad bi svejedno prolazila kroz ŽS Stara Pazova a Beogradski železnički čvor konceptualno završava isto u ŽS Stara Pazova, što povlači nekoliko stvari.

3.1. Bolje je imati dve pruge koje će duže ići zajedničkim koridorom iz logističkih, finansijskih, ekoloških i saobraćajnih razloga. 4 koloseka između Stare i Nove Pazove se u zavisnosti od potreba mogu koristiti i za potrebe pravca ka Šidu i ka Subotici. Ukoliko bismo ih ranije razdvojili na 2 pravca po 2 koloseka, gubi se fleksibilnost. Međutim, to čak i ne bi imalo smisla uopšte raditi zbog tereta, što adresiram u sledećoj tački.

3.2. Koncept teretne obilaznice od Batajnice ka Makišu usko uslovljava izbor trase preko ŽS Stara Pazova, zato što se deonica od Batajnice do Nove Pazove koristi za uklapanje putničkog i teretnog saobraćaja, a trasa od Nove Pazove do Stare Pazove za razdvajanje po pravcima. Kada bi to sve moralo da se izvede između Batajnice i Nove Pazove, bilo bi neoptimalnije i zahtevalo bi kompletnu promenu koncepta tih deonica i delom promenu koncepta teretne obilaznice.

4. Uvođenjem nove trase bi bilo potrebno izgraditi 20km potpuno nove pruge što košta, dok staru ne bi bilo moguće ukinuti jer ona mora da ostane u funkciji zbog pravca Novi Sad - Inđija - Šid. Tako bismo nakon izgradnje imali dve pruge za održavanje. Ovakvim izborom se koristi ista trasa i za smer Šid - Beograd i za smer Šid - Novi Sad sve do samog denivelisanog ukršanja između Inđije i Stare Pazove.

5. Stara Pazova kao regionalni centar čiji je razvoj kroz istoriju vezan za železnicu bi izgubila vezu sa Rumom, Sremskom Mitrovicom, Šidom i dalje Zagrebom koja je za putnike vrlo značajna odnosno potpuno bi bilo nezamislivo i suludo to ukinuti.

6. Sa postojećom trasom je smisleno presedanje na relaciji Zagreb - Šid - STP - Novi Sad baš zato što je blizu oba pravca i nekako na pola puta. Da regionalni, brzi i međunarodni vozovi za oba pravca se ukrštaju tek dalje negde u Batajnici ili Beogradu a ne u STP, izgubila bi se ova veza, koju dosta ljudi koristi (u stanju normalnog saobraćaja). Dovoljno je doći u danima pre Exita na stanicu i pogledati kako to presedanje izgleda kada turisti izlaze iz Zagrebačkog voza i prelaze u Novosadski, da bi se shvatilo da je ovaj izbor smislen.

Epilog
Iz ovih razloga je odabrano da se ne pravi nova pruga već na najbližem mestu samo deniveliše pravac između Stare Pazove i Golubinaca.
Prvo je 1992. urađena direktna trasa (tzv. levi kolosek STP-Golubinci). Evo slike:
1992.jpg

Tom prilikom je ispravljena i krivina južno od Stare Pazove, i pripremljeno sve za dogradnju preostala dva koloseka između Stare i Nove Pazove, što je urađeno tek sada. Projekat je zaustavljen zbog situacije u zemlji i stiglo se samo do te faze u toj 1992.

Projekat je nastavljen tek 18 godina kasnije i 2010. je onda urađen i desni kolosek STP-Golubinci koji je potpuno denivelisan sa nadvožnjakom preko novosadske pruge. Evo slike:
2011.jpg


Eto, to su razlozi. To je jedna od onih stvari što na prvu ruku deluju smisleno i očigledno, ali kada se zađe u dublju analizu uvidi se da stvari nisu baš onakve kakve se čine na prvi pogled. Kraća trasa od 5km ima smisla zbog skraćenog puta i vremena putovanja. I samo zbog toga. Zbog svega ostalog ne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900736#p900736:1x7uwdte je napisao(la):
spatiotecte » Ned Nov 21, 2021 3:46 pm[/url]":1x7uwdte]Fruška Gora ne ograničava brzinu na 160. Kroz tunel će ići 200.
200 km/h će ići samo između Batajnice i Čortanovaca, ostatak deonice BG-NS je 160 km/h.
 
Pa upravo kroz Frušku Goru ide 200.
Ti si tvrdio da ne može jer nije ravno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900741#p900741:1x81cl18 je napisao(la):
Užice » Нед Нов 21, 2021 4:16 pm[/url]":1x81cl18]
200 km/h će ići samo između Batajnice i Čortanovaca, ostatak deonice BG-NS je 160 km/h.

Ово није тачно. Већ је много пута писано, али некима не вреди изгледа писати.

Пројектоване брзине су:

Београд Центар - Нови Београд 100 км/ч
Нови Београд - Батајница 120 км/ч
Батајница - Карловачки виногради 200 км/ч
Карловачки виногради - Петроварадин 160 км/ч
Петроварадин - Нови Сад 100 км/ч
 
Вучић данас други пут "отворио" радове на "брзој" прузи у ранжирној станици у Новом Саду. Први пут је то било 2015. године. Ни овај пут радови нису кренули, с обзиром да је изградња предвиђена под потпуним обуставом саобраћаја, а саобраћај није обустављен.
 
U izjavi je pomenuto i gde će stajati brzi voz :)

"Brzi voz stajaće u stanicama u Novom Sadu, Vrbasu, Topoli i Subotici".
 
Bilo bi logično da brzi staje i u Malom Iđošu, to je varošica i opštinsko mesto. Nisam siguran da li je u njemu ranije stajao i IC za Budimpeštu i Beč ?
 
Po onoj maketi, deluje da su i voz nezvanicno vec ugovorili? Mozda ce kiss stajati na tim stanicama, flirt kao putnicki na svim i Kinez samo BG NS i SU?
 
Баш сад неко зна где ће стајати воз за 3-4 године...

Брзи/Интерсити су стајали управо у местима где је АВ поменуо - Нови Сад, Врбас, Топола и Суботица. Само је Суботица - Бар имао додатно стајање у Ловћенцу. У Малом Иђошу никад нису стајали брзаци. Мали Иђош сада има укрсницу на којој не стају ни путнички возови (Мали Иђош поље) и стајалиште (Мали Иђош стајалиште) на којој стају путнички. Кога не мрзи, нека погледа у пројекту шта се планира након модернизације.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901107#p901107:3tf8kvc8 je napisao(la):
Dalmatinac » 22 Nov 2021 04:36 pm[/url]":3tf8kvc8]Po onoj maketi, deluje da su i voz nezvanicno vec ugovorili? Mozda ce kiss stajati na tim stanicama, flirt kao putnicki na svim i Kinez samo BG NS i SU?

Koji to kineski voz?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901109#p901109:2qoa5h0p je napisao(la):
WLABmz » Pon Nov 22, 2021 5:43 pm[/url]":2qoa5h0p]Баш сад неко зна где ће стајати воз за 3-4 године...

Брзи/Интерсити су стајали управо у местима где је АВ поменуо - Нови Сад, Врбас, Топола и Суботица. Само је Суботица - Бар имао додатно стајање у Ловћенцу. У Малом Иђошу никад нису стајали брзаци. Мали Иђош сада има укрсницу на којој не стају ни путнички возови (Мали Иђош поље) и стајалиште (Мали Иђош стајалиште) на којој стају путнички. Кога не мрзи, нека погледа у пројекту шта се планира након модернизације.

Колико се сећам укидају се обе станице и прави једна нова негде између.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901116#p901116:1nqerqgi je napisao(la):
spatiotecte » 22 Nov 2021 05:32 pm[/url]":1nqerqgi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901107#p901107:1nqerqgi je napisao(la):
Dalmatinac » 22 Nov 2021 04:36 pm[/url]":1nqerqgi]Po onoj maketi, deluje da su i voz nezvanicno vec ugovorili? Mozda ce kiss stajati na tim stanicama, flirt kao putnicki na svim i Kinez samo BG NS i SU?

Koji to kineski voz?


Screenshot_20211122-181909_Instagram.jpg


Aha pronašao sam ga.
Otkud sad ovaj kineski brzi voz? Jel se zna nešto o njegovim karakteristikama?
I da li to znaci da ćemo imati i Kiss i ove kineze?
 
Све је логично после флирта и киса добићемо фусинг
 
Mislim da ovo nije fuxing.
Deluje kao neki noviji model ali ne znam koja mu je oznaka.
Ako bi neko mogao da nas prosvetli.

Sa druge strane mi nije jasno zasto od jednom najava kupovine kineza umesto nabavke novih Kiss-ova.
Kao da idu na neku foru:
FLIRT - low range
KISS - middle range
Kinez - high range.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901128#p901128:1amcbhs2 je napisao(la):
spatiotecte » Pon Nov 22, 2021 6:24 pm[/url]":1amcbhs2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901116#p901116:1amcbhs2 je napisao(la):
spatiotecte » 22 Nov 2021 05:32 pm[/url]":1amcbhs2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901107#p901107:1amcbhs2 je napisao(la):
Dalmatinac » 22 Nov 2021 04:36 pm[/url]":1amcbhs2]Po onoj maketi, deluje da su i voz nezvanicno vec ugovorili? Mozda ce kiss stajati na tim stanicama, flirt kao putnicki na svim i Kinez samo BG NS i SU?

Koji to kineski voz?




Aha pronašao sam ga.
Otkud sad ovaj kineski brzi voz? Jel se zna nešto o njegovim karakteristikama?
I da li to znaci da ćemo imati i Kiss i ove kineze?
file.php
Meni ovo deluje kao model CR300 za koji je i bio potpisan neki memorandum o razumevanju još početkom ove godine, tada se Monistar slikao sa nekom maketom voza ,ali je bila u beloj boji. Mislim da se o tome pisalo na ovoj temi. Taj voz za sada koristi jedino Kina,i valjda ga je naručila Indonezija.
Tada se u javnosti još nije ni znalo da će Srbija uzeti Stadler KISS, pa se pretpostavljalo da će CR300 voziti na liniji BG-NS.
 
Мислим да нема потребе да се узимају мање серије различитих комопзиција. Ја бих се држао ФЛИРТ-а и КИСС-а и тежио томе да се набаве ФЛИРТови који имају погон и на дизел и на струју и да у будућности имамо та три типа гарнитуре уз 711 и неке нове електролокомотиве великих брзина за међународне возове као замену за 441 и 461.
 
Možda je ovaj kineski voz predviđen da saobraća na međunarodnoj liniji Beograd-Budimpešta, kada cela brza pruga bude završena. Onda će sve preostale Z1 vagone koji već ne voze za Bar moći da prebace na domaće elektrificirane linije za koje ne bude dovoljno garnitura EMV 413 i 412.
 
И ја мислим исот то. Кинези ће наћи силе да прогурају свој модел који ће и Мађарска и Србија да хомологизују, тако да ће моћи да саобраћа у бое земљње, нешто слично као што су урадили Финци и Руси са Алегром
 
Питање је да ли ће моћи да саобраћају гарнитуре у међународном саобраћају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901204#p901204:yjr149ez je napisao(la):
Дошљак » Pon Nov 22, 2021 11:01 pm[/url]":yjr149ez]Питање је да ли ће моћи да саобраћају гарнитуре у међународном саобраћају.
Ako se ne varam, Flirt je jedno vreme saobraćao od Beograda do Bijelog Polja, i stajao na većini malih stanica usput, baš kao i današnji regio do Prijepolja Teretne. Mislim da na Gugl Mapama postoji fotografija na železničkoj stanici Valjevo, gde se jasno vidi jedan Flirt na čijem displeju piše "Bijelo Polje". Dok je postojala linija Vršac-Temišvar,i na njoj je vozila rumunska garnitura Siemens Desiro.

Sve zavisi od toga kako se dve države dogovore. Planirano je i da od Subotice do Segedina saobraća mađarska EMV garnitura nakon elektrifikacije, koja je sada u toku. Onda bi i naša garnitura mogla da saobraća do Budimpešte, odnosno da se menjaju: jedan dan da saobraća garnitura SV, a drugi dan garnitura MAV, i tako redom.
 
Нама је тешко да се унутар себе договоримо да БГ воз иде до Панчева, зато сам скептичан према одласку наших гарнитура у Мађарску. Боље да средимо Z1 вагоне и купимо нове електролокомотиве за велике брзине.
 
Da nema Pantransporta, očas posla bi se dogovorili. Sa druge strane, ne verujem baš da se naprednjačke firme ugrađuju i u javno-privatna partnerstva mađarskih železnica, ali ko će ga znati, njihova kriminalna hobotnica odavno prevazilazi granice Srbije.
 
Свака држава има нека своја правила и требовања. Када се ради наруџбина одређене серије она се хомологизује у тој држави.
Хипотетички, ако би и ми и мађари желели да купимо исти воз, он би одвојено пролазио процесе у свакој држави до добијања локалне хомологације, а даље имао права да се вози на територији обе државе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901063#p901063:3bcl6iaq je napisao(la):
WLABmz » Mon Nov 22, 2021 2:47 pm[/url]":3bcl6iaq]Вучић данас други пут "отворио" радове на "брзој" прузи у ранжирној станици у Новом Саду. Први пут је то било 2015. године. Ни овај пут радови нису кренули, с обзиром да је изградња предвиђена под потпуним обуставом саобраћаја, а саобраћај није обустављен.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=3142371286007775
 
Vrh