Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895786#p895786:2ldf79kc je napisao(la):
Nikola NS » Sre Nov 03, 2021 2:10 pm[/url]":2ldf79kc]
У садашњем Куриру јесте 97 километара, али то је преко Голубинаца.

У праву си ти. Ипак je 89 км, нисам приметио да су Голубинци ту. Тако да твоје цифре су тачне.

Оно што може да се деси је такође да се за поласци Интерсити продају по глобалној цени (која није још утврђена), као што је некад било за Интерсити Србија и да на тај начин регулишу цену карте. Видећемо...
 
Spora gradnja brze pruge Beograd – Budimpešta: Rusima plaćeni milionski penali zbog kašnjenja i grešaka

BIRN otkriva da je zbog kašnjenja radova na deonici brze pruge od Beograda do Budimpešte i nepovlačenja tranši ruskog kredita Srbija do sada na ime penala platila više od 4,7 miliona dolara, a zbog greške u projektu vijadukta i tunela još dodatnih 30 miliona dolara

Више на https://birn.rs/spora-gradnja-brze-...ni-milionski-penali-zbog-kasnjenja-i-gresaka/.
 
Ocekivano.
Kad si u pogresnom vozu sve stanice su pogresne.
Nama ta pruga uopste i ne treba. Nikakva infrastruktura nam nije potrebna. Samo stanovi i kvadrati.
Jednostavno, na svim poljima smo najgori.

Према сазнањима, због грешака које је Институт за саобраћај ЦИП направио приликом пројектовања вијадукта и тунела у Чортановцима, држава је морала да руском партнеру плати одштету од око 30 милиона долара. Такође, сазнаје да због кашњења у повлачењу транши руског кредита за изградњу деонице од Старе Пазове до Новог Сада, Србија је платила казну од више од 4,7 милиона америчких долара.

Ту информацију из Инфраструктуре железнице и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре нису ни потврдили ни демантовали, али ју је за БИРН потврдила бивша министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Она је казала да се тек након узимања руског кредита од 800 милиона долара дошло до сазнања да “по том кредиту нису договорени конкретни пројекти, већ је начелно договорен износ кредита за железницу” што је био један од разлога неповлачења кредита у договореном року и плаћања пенала.

Уколико су ове тврдње тачне, поставља се питање ко је крив што је кредит од чак 800 милиона долара узет, а да нису постојали пројекти или нису били добро урађени? Поставља се и питање на основу чега су онда Зорана Михајловић и Александар Вучић већ током 2015. више пута најављивали почетак изградње пруге Београд-Будимпешта до краја те године и да ли су свесно давали лажна обећања.
 
Планирани ентеријер станице Нови Сад. Преузето са фб странице Пруге и возови Војводине.

252302234_5142516335764609_1825080389431649159_n.jpg

252020451_5142516185764624_3062189949782145480_n.jpg

251920636_5142516805764562_3074231620501785756_n.jpg

251575548_5142516705764572_6171849696752240889_n.jpg

251500012_5142516535764589_5997493356339598182_n.jpg
 
https://www.youtube.com/watch?v=M5A1RsgXgTs

Veoma zanimljiv video koji pokazuje koliko su Amerikanci napredovali sa putničkom železnicom zadnjih desetak petnaestak godina. Sada su im vozovi i vagoni bolji od evropskih (najčešće su i evropske proizvodnje, ovi ovde su konkretno CAF) Naravno, stanje infrastrukture je mnogo bliže Srbiji nego Evropi, negde ovaj voz baš juri, negde se jedva kotrlja. Ono što mi je najinteresantnije je da peroni na najvećoj njujorškoj Penn. stanici nisu širi od onih u Rakovici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896061#p896061:2t3ihvop je napisao(la):
WLABmz » Thu Nov 04, 2021 11:12 am[/url]":2t3ihvop]
Spora gradnja brze pruge Beograd – Budimpešta: Rusima plaćeni milionski penali zbog kašnjenja i grešaka

BIRN otkriva da je zbog kašnjenja radova na deonici brze pruge od Beograda do Budimpešte i nepovlačenja tranši ruskog kredita Srbija do sada na ime penala platila više od 4,7 miliona dolara, a zbog greške u projektu vijadukta i tunela još dodatnih 30 miliona dolara

Више на https://birn.rs/spora-gradnja-brze-...ni-milionski-penali-zbog-kasnjenja-i-gresaka/.
Kad oni fušare onda mi ćutimo, a kad naši naprave problem, odma penali.

Srbija je kao država izgubila suverenitet.
Tačno je predvideo pokojni Sloba. Samo što ni u najgorim snovima nije mogao da sanja da će upravo njegovi (sa tadašnjim i sadašnjim koalicijama) da to završe.
 
Evo kakva je situacija ispod stanice na NBG,curi na sve strane. Ja još ne mogu da vjerujem da nisu natkrili kompletnu stanicu već napravili one jalove nadstresnice.
https://youtu.be/YguiJvz1ITo
Izvor: dj master vlogzilla

PS. Enterijer stanice u Novom Sadu izgleda sasvim dobro, svidja mi se!
 
Није ми јасно шта су радили са плочом кад и даље испод прокишњава на доста места. Зар није била у плану хидроизолција са одводњавањем?
Што се тиче НС надам се да ће решити проблем голубова у шалтер сали.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896380#p896380:2d8scavb je napisao(la):
Дошљак » 05 Nov 2021 03:35 pm[/url]":2d8scavb]Није ми јасно шта су радили са плочом кад и даље испод прокишњава на доста места. Зар није била у плану хидроизолција са одводњавањем?

Već sam pisao, ali da ponovim. Hidroizolacija je urađena na peronu i koloseku. Međutim, levo i desno od svakog koloseka postoji odvodni kanal zavučen ispod perona. U tim kanalima je bio metal, pretpostavljam da je to originalno imalo ulogu oluka. Tokom radova je metal izvađen, a kanal je ostavljen bez bilo kakve izolacije, tako da je sad čak gora situacija nego pre.

Tako da je šminka ne samo beskorisna, već i štetna, a pitanje je koliku štetu voda koja prolazi kroz beton čini i da li će za koju godinu morati da se radi temeljna rekonstrukcija same strukture.
 
Eто, радови се ближе крају, вести о пропустима у радовима се се полако нижу, а пруга још није ни почела да се тестира за 200 км/ч...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896416#p896416:2mdgt5gt je napisao(la):
filip88 » Pet Nov 05, 2021 8:01 pm[/url]":2mdgt5gt]Znaci stari kiss 200 model je u pitanju a ne novi

Не, него нови. Само је маска стара због брже хомологације за Вестбан и Србија воз. Мислим да КИСС 200 са најновијом маском ни не постоји још увек.
 
Jel će moći Kiss da ide za Budimpeštu ili ćemo morati da tražimo neko drugo rešenje?
 
Uskoro nam stiže nova mobilna aplikacija za kupovinu karata:

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=2052319

@biftek, koliko sam razumeo, ne može Kiss ne samo zato što nema dozvolu za Mađarsku koju bi i mogao dobiti već i zato što bi onda oni nama morali da plaćaju za saobraćanje našeg voza kod njih a mi njima za pristup infrastrukturi tako da se ta problematika međunarodnih vozova rešava kompozicijama sa vagonima gde ima i mađarskih i srpskih ili neki polasci samo mađarski a neki samo srpski pa se tako prebiju. A lokomotiva je srpska do granice a od granice mađarska.

@wlabmz će to bolje objasniti :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896538#p896538:3626k53q je napisao(la):
biftek » Sub Nov 06, 2021 3:52 pm[/url]":3626k53q]Jel će moći Kiss da ide za Budimpeštu ili ćemo morati da tražimo neko drugo rešenje?

КИСС је планиран да иде само на домаћим линијама (Београд - Нови Сад - Суботица). Мислим да ће се за међународне линије набављати друга возна средства. До завршетка целокупне пруге Београд - Будимпешта проћи ће још најмање 3-4 године, тако да је рано о томе говорити сад.
 
Hvala na odgovoru
Još jedno pitanje, osim na liniji Beograd - Bar, da li se još na nekoj liniji koristi lokomotiva sa vagonima?
 
Lokomotive i vagoni su već ranije u 99% slučajeva zamenjeni garniturama u unutrašnjem saobraćaju. Međutim, iz razloga koji sam naveo, na svim međunarodnim linijama su ostali vagoni. Dolazak korone bio je konačna presuda međunarodnim linijama koje su već bile na izdisaju tako da je od svih ostala samo pomenuta Beograd - Bar. Lokomotivu sa vagonima po ovom redu vožnje još ćeš naći na jednom paru vozova za Niš koji je polazio iz stanice Topčider do njenog ukidanja. Do skora je po jedan vagon saobraćao i na liniji Niš - Preševo ali je i ta linija ukinuta pre neki dan radi rekonstrukcije s tim što mi se čini da je i tu poslednjih dana radio DMV 711.
 
Zato se još više čudim SV, da ne može da sredi desetak vagona za potrebe te linije, da oni vizuelno izgledaju pre svega kako treba, da se skinu oni nakaradni grafiti. Kakvi su unutra to može da kaže neko ko se vozio njima, ali ono što se vidi kroz prozor ne deluje da je tip top.
 
Z1 kola iznutra su sasvim solidna, čisti su kolko tolko ali im ne bi škodila modernizacija. Ja bih lično uveo malo veselije boje unutra jer je trenutno sve sivo, novi wc, uveo bih ekrane za obaveštenja, nove utičnice i punjače na svakom mestu kao i wifi. Kad smo već kod toga, juče su SV, Telekom i MGSI potpisali ugovor o ugrađivanju wifi-a u sve stanice i vozove, kao i izrada mobilne aplikacija za kupovinu karata. Napomenuto je da će aplikacija biti spremna do proleća. Dakle kad budu otvorili prugu BG-NS dobijamo i novu aplikaciju kao i mogućnost online kupovine karata. Verujem da će do tad biti gotovo i ugrađivanje brzog interneta na svim stanicama i vozovima između Beograda i Novog Sada
 
Апликација за куповину карата већ постоји. И сасвим је пристојна. Као што рекох, потребно је само да се кондуктери на свим другим линијама осим Београд - Вршац где се већ користи опреме новим терминалима. Ако праве нову апликацију изнова, то ће бити треће по реду прање пара на изради система за куповину карата преко интернета, пошто је први постојао још пре 13-14 година када је постојао систем за резервацију карата преко интернета за возове на релацији Београд - Бар.

Иначе, информације око пропуста око модернизације пруге Београд - Нови Сад последњих дана се само нижу:

253166847_871010693597974_3317707050334620668_n.jpg
 
Pa naravno da se nižu kad je bila uživo promocija voza pre neki dan. Ovo ti je kontrateg. Bliže se izbori i sigurno neće propustiti priliku da iskritikuju sve što štrči... :mrgreen: Gde su te kritike bile do sada?

Što se aplikacije tiče, jasno je da nije moglo da ostane ovako kako je sada s obzirom da se očekuje značajno povećanje broja putnika i da se želi uvesti savremena usluga. Zatim u KISS-u imamo dipsleje za prikazivanje zauzetosti sedišta što znači da je potrebno da i neki savremeni softver za rezervaciju to isprati. Moguće je da će samo preraditi postojeću aplikaciju. Verujem da će i sajt potpuno redizajnirati. Onaj deo gde je red vožnje izgleda tako otprilike od kad znam za sajt železnica. Rekao je Toma da se želi da nivo usluge bude bar kao u Srednjoj Evropi za početak. Pogledajte pretraživače reda vožnje u Češkoj ili Mađarskoj.

Koliko vidim, ovo je najveće otvaranje pred ove izbore i pogađa veliki deo stanovništva tako da će se uglancati sve do detalja za mart. S tim u vezi, tek očekujte članke i komentare s negativnom konotacijom.
 
U predlogu Budzeta za 2022. godinu je predvidjena stavka: "Nabavka 5 novih brzih vozova" u iznosu od 54.500.000 evra.
Da li je greska u kucanju pa misle na 3 umesto na 5 brza voza (sto bi se uklopilo u redovnu cenu KISS-a) ili mozda misle da nabave nesto drugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=896797#p896797:1bb0euzg je napisao(la):
darkangel » Ned Nov 07, 2021 3:34 pm[/url]":1bb0euzg]U predlogu Budzeta za 2022. godinu je predvidjena stavka: "Nabavka 5 novih brzih vozova" u iznosu od 54.500.000 evra.
Da li je greska u kucanju pa misle na 3 umesto na 5 brza voza (sto bi se uklopilo u redovnu cenu KISS-a) ili mozda misle da nabave nesto drugo.

Moguće da kupuju nove vozove, al ovog puta na vreme, sa rokom isporuke povezan sa završetkom pruge Novi Sad-Subotica. Iskreno se nadam da će biti tako
 
Vrh