Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Инфраструктура је на вишем нивоу, али је дивљаштво локалног становништва на нивоу Сомалијских пирата који пресрећу танкере.
 
Ja ovde ne vidim nikakav viši nivo. Amerikanci i dalje imaju ogromnu većinu jednokolosečnih pruga na dizel vuču.

Osim one jedine linije na istočnoj obali gde vozovi idu preko 150 na sat, ostalo im je katastrofa.
 
Mislim da za LA, zbog luke, a usled uspona, imaju trokolosečnu prugu (dva koloseka za uspon), kao što se ovde uostalom i vidi. Baš to što nemaju kontaktnu mrežu dozvoljava im da natovare onako kontejnere jedan na drugi i da tako značajno smanje troškove transporta. Bilo bi dobro da i Evropa, bar gde nema tunela, ima poneku takvu magistralu.

Teretni vozovi u SAD tuku kamione, za razliku od Evrope, gde gube ubedljivo, pa ja nikako ne bih potcenjivao njihove železnice. Baš nikako. Mislim da, u novcu, znatno više doprinose blagostanju od evropskih (izuzimajući, dabome, ruske, što pokušah već da ti objasnim).

Uzgred, ove godine je trebalo da počne gradnja brze pruge Dalas-Hjuston (320 km/h), ali nisam ispratio da li je.
 
To nije sporno da oni prevoze jednu ogromnu količinu tereta vozom ali tu se njihova priča završava.
Njihova infrastruktura je zaostala po mnogo čemu.
Ako ih uporedimo sa zemljama njihove veličine, Kina, Indija i Rusija imaju mnogo moderniju i efikasniju infrastrukturu od njih. O prevozu putnika i da ne govorimo.
 
Филозофија путовања и транспорта у Северној Америци је потпуно другачија од остатка света. Код њих је свуда најбитнији профит, сви остали критеријуми су у другом плану. На овим сликама искрено осим смећа ми је мало шта спорно, денивелисан железнички коридор кроз густо урбанизовано продручје, нешто што у Београду нису хтели да направе, па је железница фактички најурена из града.
 
Jasno je da oni putuju vise avionom i kolima i to je skroz ok neka im je filozofija takva.

Ali činjenice su tu, prosečna brzina vozova u americi je 38 milja na sat što mu dodje 60 km/h. Od prilike koliko i Srbija...
Lokomotive, vozovi, stanice, sve im je staro.
Skoro su sve pruge jednokolsečne, elektrificiranih pruga skoro pa i nema.

Za zemlju sa najvećim BDPom na svetu to je veoma jadno.
Tako da ne, to ne moze biti železnička sila, makar imali onoliki teretni tranzit i onoliku mrezu pruga.
Sve je to staro i dotrajalo.

Ali sami su izabrali da bude tako kad im je vojska bitnija od zeleznice.
 
@spatiotecte

Ти мајке ми живиш у паралелном универзуму. Просечна брзина возова у Србији је испод 40 км/ч. Након Албаније имамо најспорије пруге у Европи. Имаш ли ти појма која је организација теретних возова у САД? Било је пар наших машиновођа који раде у САД по железничким форумима који су качили слике и снимке са пруга. То је буквално НАСА у односу на овај распад који ми имамо. Ништа тамо није застарело, као што ти умишљаш.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895347#p895347:1ep7ukco je napisao(la):
WLABmz » 01 Nov 2021 06:56 pm[/url]":1ep7ukco]@spatiotecte

Ти мајке ми живиш у паралелном универзуму. Просечна брзина возова у Србији је испод 40 км/ч. Након Албаније имамо најспорије пруге у Европи. Имаш ли ти појма која је организација теретних возова у САД? Било је пар наших машиновођа који раде у САД по железничким форумима који су качили слике и снимке са пруга. То је буквално НАСА у односу на овај распад који ми имамо. Ништа тамо није застарело, као што ти умишљаш.

Koja bre NASA?
Ona skalamerija sa slike model 1961???
Ova raspala pruga sa drvenim pragovima???

Daj ne zaj.....j 99% pruga im je tako i spori su im vozovi ko ćira.

Slabo je to napredovalo tehnoloski gledano od vremena indijanaca.
 
Pišeš svašta - kao i u slučaju Rusije, ponoviću ti da proučiš to malo bolje. Pusti svoj fensersko-arhitektonski svetonazor, postoje i drugi principi koji vladaju univerzumom.
 
Rekao sam da je ruska železnica dobra ali ne i najbolja na svetu.
U odnosu na ameriku ruska zeleznica je mnogo naprednija i to stoji.

Ali nemojte da za.je*******avate svi skupa sada i da pričate da je američka infrastruktura NASA.

U zeleznicu se razumem poprilično, prešao sam preko 200000 km (recima dvesta hiljada km) vozom , što ne verujem da je iko od vas.
Pritom naravno da imam i arhitektonski pogled na infrastrukturu koji je kod vas svakako manje izoštren, što je i normalno to vam nije profesija.

A vi se sada ili zezate ili niste gledali dovoljno američkih filmova gde se u svakom filmu taj voz vuče brzinom drogirane kornjače.

A vama ako je ovo NASA, sta da vam radim, prodajte te lovačke priče nekim klincima.
 
Mhm, a ako je roba u SAD jeftinija zato što se prevozi, masovno i ekonomično, vozom, to je manje važno od tog utiska o tome koliko se neki voz na filmu 'vuče'?

Mani se estrade.
 
Унутрашњост GE Evolution серије локомотива, којих је од 2003. до 2017. произведено око 7000 хиљада примерака (сад је број сигурно још већи) и огромна већина вози у САД.

fzy88h5qm7z11.jpg


И видео о њима:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=igdP2iSSmf8[/youtube]
 
I sta si hteo tom slikom da dokažeš???

Ugradili su elektroniku i 3 displeja u neku lokomotivu koja ima dizajn iz doba Merilin Monroe a proizvodi se i dan danas.
Pogledao sam i video, i nista neverovatno nisam video.

Jel to treba nekog da impresionira?

To je ta NASA?
 
Rail freight by network, billion tonne-km 2019

North America 2863 (U.S., Canada, Mexico)

China 4389

Russia 2351

India 607

European Union 400 (27 member countries)

Within the U.S. railroads carry 39.9% of freight by ton-mile, followed by trucks (33.4%), oil pipelines (14.3%), barges (12%) and air (0.3%).

Railways carried 17.1% of EU freight in terms of tonne-km, compared to road transport (76.4%) and inland waterways (6.5%).

EU, to carstvo kamiona gde su ukinute hiljade kilometara industrijskih koloseka samo od početka veka, zapravo, ima zakržljalu železnicu, ali ima 'dizajn', tj. dobar PR.

Al 'beš dizajn, kad su brojke - katastrofa...
 
Ма пусти бројке и слушај Спација, дизајн је најбитнији... :lool:
 
Ogromna zemlja, ogromne brojke, pa to je valjda normalno...
Vi sve uporedjujete srazmerno sa Srbijom.
Ok ima 7000 takvih lokomotiva, oni su super sila brojčano a Srbija ima 16 Vektrona, šaka jada pored. (To ste hteli da čujete pa neka vam onda ako vas to čini srećnim, posto najviše volite da pljujete sve sto je domaće, tu ste šampioni)

Oni imaju lokomotiva koliko treba da imaju za njihovu površinu i to je to nista vise nista manje.

Ali da li to čini neku železnicu modernom ili razvijenom, svakako ne.
 
Sve zavisi kako ko gleda pod "razvijena železnica".
Što se tiče Amerike nisi sasvim u pravu Spatio.
PS. Ja sam do sad prešao preko 2000000 km železnicom. :wink:
 
@Mvbg
Ja ne sporim da si ti najkompetentniji ovde sto se železnice tiče.

Ali nisu sasvim u pravu ni oni jer cela njihova argumentacija se zasniva na ukupan broj voznih sredstava i teretni saobracaj koji jeste zaista impresivan ali ostalo je šuplje.
Ja sve vreme pričam o infrastrukturi, zasto nemaju dvokolosečne pruge, zasto imaju preko 100000 km pruga a skoro sve dizel vuča?
Pa zato sto nemaju para da modernizuju to i u tom smislu ne mogu biti moderna zeleznica.

Ali iskreno ti kao mašinovodja ako izuzmemo platu, da li bi se menjao sa američkim kolegama i vozio one traktore da ti život prodje u laganim vožnjama ili bi pre vozio Vektron, Flirt ili Kiss na potpuno novoj pruzi sa ETCS 2?
Eto da ni ne pominjem da li bi tek voleo da vozis TGV ili ICE da ti se ukaze prilika da počneš smenu u TECHNICENTRE EST EUROPEEN.
 
spatiotecte":kz7592ca je napisao(la):
Ja sve vreme pričam o infrastrukturi, zasto nemaju dvokolosečne pruge, zasto imaju preko 100000 km pruga a skoro sve dizel vuča?
Pa zato sto nemaju para da modernizuju to i u tom smislu ne mogu biti moderna zeleznica.

Гориво им је јефтино. Улагање у електрификацију им се не исплати. Имају модерне двоколосечне пруге и имају пруге са модерном сигнализацијом, коју користе модерне локомотиве као на слици коју сам окачио. Да су пруге тако лоше као што ти тврдиш, не би ни у лудилу могли да превезу толико терета. Не би било лоше да се информишеш из релевантних извора, а не из Вестерн филмова...
 
@wlab
Jedna od dobrih stvari kod zeleznice je sto moze da preveze ogromne količine robe i sa 120, i sa 60 pa i sa 30 km na sat.
Šina trpi sve. Pogotovu kad imas toliki broj vagona lokomotiva i km pruge.

Ti kazes da imaju moderne dvokolosecne pruge kao da je većina takvih pruga u USA a realnost pokazuje da je to jedva koji procenat.
Zasto izvrćes realno stanje?

Prosečna brzina američkih vozova je kao sto rekoh 38 milja dakle 60 na sat i to mozes proveriti i sam. Kakva je to moderna pruga???

One "moderne" lokomotive od modernog imaju samo one tablete i digmiće u kabini kao i godinu proizvodnje.
Realno stanje je da je to tehnologija od pre 70 godina malo lepse upakovana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895385#p895385:3bmf95ga je napisao(la):
Duleja » 01 Nov 2021 08:45 pm[/url]":3bmf95ga]U sporim vozovima život teče sporije. Da sam ja mašinovođa, to bih preferirao! :D

Čekamo odgovor Mvbg1. On i jeste mašinovodja. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895389#p895389:tf6f041p je napisao(la):
spatiotecte » Pon Nov 01, 2021 9:55 pm[/url]":tf6f041p]

Ti kazes da imaju moderne dvokolosecne pruge kao da je većina takvih pruga u USA a realnost pokazuje da je to jedva koji procenat.
Zasto izvrćes realno stanje?

Prosečna brzina američkih vozova je kao sto rekoh 38 milja dakle 60 na sat i to mozes proveriti i sam. Kakva je to moderna pruga???

Просечна брзина теретних возова у САД je 38 миља на час, односно 60 км/ч. Дакле теретних возова, не свих возова. То је јако добра просечна брзина за теретне возове. Поређења ради, иста је просечна брзина теретних возова у Немачкој - 60 км/ч. У целој ЕУ је просечна брзина теретних возова 30 км/ч. Дакле, престани да спинујеш!

spatiotecte":tf6f041p je napisao(la):
One "moderne" lokomotive od modernog imaju samo one tablete i digmiće u kabini kao i godinu proizvodnje.
Realno stanje je da je to tehnologija od pre 70 godina malo lepse upakovana.

Још једна потпуна небулоза коју си изнео. То су модерне ефикасне дизел-електричне локомотиве са инсталираном модерном сигнализацијом, које су вероватно најквалитетније на свету. Да није тако, не би их произвели у толико примерака и извозили широм света.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895349#p895349:2rfxmyve je napisao(la):
spatiotecte » Pon Nov 01, 2021 8:04 pm[/url]":2rfxmyve]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895347#p895347:2rfxmyve je napisao(la):
WLABmz » 01 Nov 2021 06:56 pm[/url]":2rfxmyve]@spatiotecte



Koja bre NASA?
Ona skalamerija sa slike model 1961???
Ova raspala pruga sa drvenim pragovima???

Daj ne zaj.....j 99% pruga im je tako i spori su im vozovi ko ćira.

Slabo je to napredovalo tehnoloski gledano od vremena indijanaca.

Пошто се хваташ детаља са фотографије који су небитни, прво на слици је EMD GP15-1 и није модел из 1961 иако је то небитно јер та локомотива није никаква слика америчке железнице чак се и користи као тешка маневарка ако хоћеш у детаље.

Друго твој проблем је што не разумеш филозофију америчке железнице а то је јефтина нафта и док је то тако ништа се неће променити.

A о њиховим дизел-електричним локомотивама стварно не вреди трошити речи.
 
Vrh