Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

A gde su ti stitni vagoni, ja gledam slike na zadnje tri strane ali ne vidim nijednu gde se oni vide...?
 
На сликама су транспорта. Нема их на презентацији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893271#p893271:36e2p3d1 je napisao(la):
WLABmz » Uto Okt 26, 2021 10:23 am[/url]":36e2p3d1]Србија Воз 410-001 јуче код Мемингена у Немачкој. Снимио Рафаел Крамер.

Clip_833.jpg.76aae854cb70802b86c4acd6915a14e4.jpg


Clip_834.jpg.c9b0d2307402de95ce2d18cf48f939f4.jpg

spatiotecte":36e2p3d1 je napisao(la):
Ako dodje do neke havarije napred ili nazad slupaju se ti vagoni a novi voz od 20 miliona evra pretrpi manju stetu ili nikakvu stetu

Тако је. Мислим да су специјално конструисани да приме енергију удара уместо скупоценог возног средства којег штите.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894567#p894567:25nedifc je napisao(la):
Bender Rodriguez » 29 Oct 2021 05:45 pm[/url]":25nedifc]A gde su ti stitni vagoni, ja gledam slike na zadnje tri strane ali ne vidim nijednu gde se oni vide...?
FB_IMG_1635526818991.jpg

Subotica danas.
Već su na putu za domicil i sledeći transport neke druge garniture,lokomotive.
 
Mogu li masinovodje da predju sa manjeg na veci stedler bez dodatne obuke?

Iznenadilo me da ga vec "teraju". Ili su vec prosli obuku ili je isto
 
Zašto je privatnik Kombinovani prevoz prevlačio Kiss, zar to nije mogla Cargo Srbija?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894609#p894609:1g2zo5g9 je napisao(la):
Dalmatinac » Pet Okt 29, 2021 9:49 pm[/url]":1g2zo5g9]Mogu li masinovodje da predju sa manjeg na veci stedler bez dodatne obuke?

Iznenadilo me da ga vec "teraju". Ili su vec prosli obuku ili je isto

Били су на обуци у Швајцарској за КИСС.

biftek":1g2zo5g9 je napisao(la):
Zašto je privatnik Kombinovani prevoz prevlačio Kiss, zar to nije mogla Cargo Srbija?

А зашто би морао бити Србија карго? Тржиште железничког превоза је отворено, те тако наручилац превоза има слободу да изабере превозника чији му услови највише одговарају.
 
Imao sam priliku danas da se upoznam sa KISS-om. U odnosu na njega naš ''stari'' Flirt zaista
izgleda kao tramvaj. Imam utisak da bi mi posle pola sata vožnje do Novog Sada bilo žao da izađem
iz voza. Sedišta su mekana, udobna i dovoljno prostrana, sve je skladno i smisleno. Zvučna izolacija
je odlična. Sa svojih 100 metara dužine i 251 tonu težine u službi izgleda kao lađa na šinama.
Komande za upravljanje su slične kao u Flirta tako da mašinovođama koji su ga prvi poterali to nije bio problem.
Ne dopada mi se što automatska kvačila nisu zaštićena ceradom jer se tu zimi skupi snega i leda pa je nemoguće
kačenje dve garniture u sinhron ili kačenje za manevarsku lokomotivu.
Uživo izgleda mnogo lepše i moćnije nego na slikama

Mašinovođe koji su prvi poterali KISS-a, levo Đurđević Zoran, desno Rančić Saša
01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

o6.jpg
 
Колико су седишта мекана? Колико дуго може да се седи? 3-4 сата?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894634#p894634:3db37jp7 je napisao(la):
Прле » 29 Oct 2021 09:57 pm[/url]":3db37jp7]Колико су седишта мекана? Колико дуго може да се седи? 3-4 сата?
Rekao bih toliko bez problema
 
Прле":2ic6rjif je napisao(la):
Колико су седишта мекана? Колико дуго може да се седи? 3-4 сата?
Može i 8 sati u RVR za Prijepolje, sa plasticnim sedistima Zavisi kako te zapadne

Sent from my Redmi 6 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893467#p893467:kgi0bo9b je napisao(la):
Igor » Уто Окт 26, 2021 7:58 pm[/url]":kgi0bo9b]Slažem se, ne razumem tu opsednutost par minuta bržom vožnjom. Činjenica je ako vozovi budu stajali samo na NBG i NS onda će biti polu prazni.
На основу чега се тврди да је то чињеница?
Како су онда аутобуси који иду аутопутем (2/3 укупних полазака БГ-НС) попуњени? Како се аутобуским превозницима исплати да не стају нигде осим евентуално у Земуну? Пре месец - два Нишекспрес (који не стаје нигде између НС и БГ, осим понекад код Сава центра у смеру ка Београду ако је возач добре вољељ) је у недељу увече имао два аутобуса на једном поласку због великог броја путника. Следећи викенд је Ласта такође имала два аутобуса на једном поласку - први, који је ишао ауто-путем и стајао само у Земуну, био је попуњен до последњег места; други, који је ишао преко Инђије, био је тек пола попуњен.

Треба да постоји воз који стаје само на Новом Београду, али ја бих ставио таква два-три поласка у јутарњем и поподневном шпицу. Циљна група тих експресних полазака би били људи који живе у једном, а раде у другом граду. Чак бих додао и стајање на Тошином бунару због великог броја фирми у близини Тошиног бунара. Некоме ко сваки дан путује сигурно значи уштеда од 10-15 минута.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894054#p894054:kgi0bo9b je napisao(la):
nestorBK » Чет Окт 28, 2021 1:25 pm[/url]":kgi0bo9b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893778#p893778:kgi0bo9b je napisao(la):
WLABmz » Wed Oct 27, 2021 6:43 pm[/url]":kgi0bo9b]
Пантограф":kgi0bo9b je napisao(la):
Увек је било путника за НС из Земуна. Људи из тог дела Београда бираће аутобус.
Сад постаjeш искључив. Неће. Бираће регио

Ja sam iz tog dela Zemuna, i biraću autobus, kad nisam u privatnom automobilu. Nema tu nikakve isključivosti, stvar nivoa usluge. Svojevremeno sam putovao u Novi Sad i do nekoliko puta nedeljno, u vreme kada su skoro svi vozovi ka severu stajali u Zemunu. Onda je neko "inteligentno" ukinuo stajanje u Zemunu (osim za nekih 3 voza ako se sećam, nemoj me držati za reč), vođen time da je Batajnica terminus BG voza i da tamo treba presedati za sever zemlje. Presedanje na stanici u kojoj jedva stojiš na uzanoj platformi dok pored tebe juri teretnjak, umesto u Zemunu na čijim si peronima mogao da organizuješ turnir u malom fudbalu koliko prostora ima. I dok je većina vozova stajala u Zemunu, tu je ulazilo prilično ljudi, nikada nije stao zbog 3-4 putnika (Da malo skrenem sa teme, ovi koji su ubeđeni da je blizina centra Zemuna ključna za broj putnika, NIJE, izbijte sebi iz glave da vozovima putuju neki zapadni fenseri koji dolaze da turistički obiđu Gardoš, ako i putuju, dođu jednom godišnje, pruga se ne pravi za turiste, nego za narod koji je svakodnevno koristi i otplaćuje). Tako da zbog vremena polaska tih par vozova što je ostalo da staje u Zemunu, kao i nebezbednog presedanja u Batajnici, silom prilika sam se preorijentisao na autobus kod pošte u Glavnoj ulici, i otkrio gomile polazaka, na dva koridora i u raznim cenovnim rangovima, gde se ispostavilo da mi je to neuporedivo bolje rešenje od voza. Naravno, ostavljam mogućnost da me voz pozitivno iznenadi i da će mi možda odgovarati, videću kad krene.
I još bih napomenuo da bi bila šteta ne iskoristiti kapacitet Zemuna po osnovu same njegove lokacije, na raskrsnici glavnih saobraćajnih arterija Beograda, okoline, pa i same Srbije. Tamo postoji ozbiljan prostor za automobilske parkinge i autobuske terminuse raznih vrsta, tako da sama lokacija kandiduje stanicu da postane Beograd - Zapad, kako neko slikovito reče.
Ево, ја путујем мање-више једном недељно на релацији Београд - Нови Сад - Београд и заиста не видим да аутобус нуди икакав виши ниво услуге осим броја полазака.
Мени је више мука од аутобуса. Да знам да неће ускоро воз, вероватно бих купио ауто (додуше, и ауто-пут Београд - Нови Сад је постао закрчен, а о улазу у Београд да не причам).
Углавном путујем са БАС-а, али сам десетак пута у претходних годину дана путовао из Земуна и два пута ми се десило да нема места у аутобусу тако да сам чекао следећи бар 20-30 минута. Једно ми се чак и на БАС-у десило да нема места у првом следећом аутобусу (20 минута пре поласка) и да је следећи полазак тек за 30 минута.
Мени воз пружа виши ниво услуге јер је пространији (пролаз кроз средину воза, размак између суседних седишта), вожња је удобнија (због већих полупречника кривина и електричне вуче), има тоалет, нема наплате глупе перонске карте (на БАС-у се не добија чак ни бесплатан тоалет, али зато на перон могу да уђу просјаци и продавци разнораних глупости). На крају крајева, воз ће бити и бржи, најспорији воз ће бити бржи од најбржег аутобуса.
Једанпут сам преседао у Батајници. Сећам се да сам чекао воз испред станичне зграде у којој је благајна, али се не сећам да су острвски перони били преуски. Наравно, нису широки као у Земуну или на Новом Београду. Чини ми се да теретни возови не би требало да буду на истим колосецима као путнички возови јер имају своју групу колосека која води на пругу ка Макишу.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894463#p894463:kgi0bo9b je napisao(la):
WLABmz » Пет Окт 29, 2021 2:11 pm[/url]":kgi0bo9b]
Не. То су штитни вагони. Увек се користе при транспорту нових моторних возова до наручиоца.

DzonTravolta":kgi0bo9b je napisao(la):
Ako je tačno, potpuno je besmisleno.

Наравно да није тачно. Као што није тачно ни да ће вожња трајати 30 минута, да је пруга Београд - Нови Сад дугачка 75 километара, да ће возови кренути у фебруару, карта коштати 1000 динара и да ће два преостала КИСС-а бити испоручена до краја године.
Проблем је што се овакве агенцијске вести очигледно праве од неких старих изјава. Други проблем је и што су те старе изјаве углавном нетачне или само приближно тачне (нпр. 36 минута им је приближно 30 минута). Колико сам испратио из данашњих вести, најновији рок за почетак комерцијалног саобраћаја је око 1. марта.
 
nabavljaju se jos 18 EMV - Alstom, Siemens i Stadler u trci
 

Prilozi

  • nabavke EMV.png
    nabavke EMV.png
    544,5 KB · Pregleda: 1.193
@Rile, ona prva fotografija sa mašinovođama ti je istorijska... Biće materijal za forum i nakon sto godina :mrgreen:

Predstavnik Štadlera na primopredaji zaključuje obraćanje rečima da se nada da će i ovu novu turu od 18 vozova isporučiti za tako brzo vreme... Zna nešto što mi ne znamo he he. I ova isporuka KISS-a je realno bila dogovorena pre tendera. Sve to zajedno i sa tih 18 vozova je ništa ako se želi razvijen putnički saobraćaj pa se nadam da će svi ovi poslovi sa Štadlerom ipak rezultatirati sklapanjem recimo stotinak vozova u Srbiji različitog tipa. O ovome su čak i razgovarali već u Geozavodu tako da nije isključeno.
 
Nikola NS":3mjzlowh je napisao(la):
На основу чега се тврди да је то чињеница?
Како су онда аутобуси који иду аутопутем (2/3 укупних полазака БГ-НС) попуњени? Како се аутобуским превозницима исплати да не стају нигде осим евентуално у Земуну?

Управо.

Nikola NS":3mjzlowh je napisao(la):
Мени воз пружа виши ниво услуге јер је пространији (пролаз кроз средину воза, размак између суседних седишта), вожња је удобнија (због већих полупречника кривина и електричне вуче)

Вожња је удобнија самим тим што воз иде по шинама а не по асфалту. Полупречник кривина и електрична вуча много мање имају утицаја на удобност вожње.

Nikola NS":3mjzlowh je napisao(la):
Проблем је што се овакве агенцијске вести очигледно праве од неких старих изјава.

И новије изјаве су нетачне.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894662#p894662:2fslko20 je napisao(la):
Nikola NS » Sub Okt 30, 2021 2:00 am[/url]":2fslko20]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893467#p893467:2fslko20 je napisao(la):
Igor » Уто Окт 26, 2021 7:58 pm[/url]":2fslko20]Slažem se, ne razumem tu opsednutost par minuta bržom vožnjom. Činjenica je ako vozovi budu stajali samo na NBG i NS onda će biti polu prazni.
На основу чега се тврди да је то чињеница?
Како су онда аутобуси који иду аутопутем (2/3 укупних полазака БГ-НС) попуњени? Како се аутобуским превозницима исплати да не стају нигде осим евентуално у Земуну? Пре месец - два Нишекспрес (који не стаје нигде између НС и БГ, осим понекад код Сава центра у смеру ка Београду ако је возач добре вољељ) је у недељу увече имао два аутобуса на једном поласку због великог броја путника. Следећи викенд је Ласта такође имала два аутобуса на једном поласку - први, који је ишао ауто-путем и стајао само у Земуну, био је попуњен до последњег места; други, који је ишао преко Инђије, био је тек пола попуњен.

Треба да постоји воз који стаје само на Новом Београду, али ја бих ставио таква два-три поласка у јутарњем и поподневном шпицу. Циљна група тих експресних полазака би били људи који живе у једном, а раде у другом граду. Чак бих додао и стајање на Тошином бунару због великог броја фирми у близини Тошиног бунара. Некоме ко сваки дан путује сигурно значи уштеда од 10-15 минута.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894054#p894054:2fslko20 je napisao(la):
nestorBK » Чет Окт 28, 2021 1:25 pm[/url]":2fslko20]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893778#p893778:2fslko20 je napisao(la):
WLABmz » Wed Oct 27, 2021 6:43 pm[/url]":2fslko20]
Пантограф":2fslko20 je napisao(la):
Увек је било путника за НС из Земуна. Људи из тог дела Београда бираће аутобус.
Сад постаjeш искључив. Неће. Бираће регио

Ja sam iz tog dela Zemuna, i biraću autobus, kad nisam u privatnom automobilu. Nema tu nikakve isključivosti, stvar nivoa usluge. Svojevremeno sam putovao u Novi Sad i do nekoliko puta nedeljno, u vreme kada su skoro svi vozovi ka severu stajali u Zemunu. Onda je neko "inteligentno" ukinuo stajanje u Zemunu (osim za nekih 3 voza ako se sećam, nemoj me držati za reč), vođen time da je Batajnica terminus BG voza i da tamo treba presedati za sever zemlje. Presedanje na stanici u kojoj jedva stojiš na uzanoj platformi dok pored tebe juri teretnjak, umesto u Zemunu na čijim si peronima mogao da organizuješ turnir u malom fudbalu koliko prostora ima. I dok je većina vozova stajala u Zemunu, tu je ulazilo prilično ljudi, nikada nije stao zbog 3-4 putnika (Da malo skrenem sa teme, ovi koji su ubeđeni da je blizina centra Zemuna ključna za broj putnika, NIJE, izbijte sebi iz glave da vozovima putuju neki zapadni fenseri koji dolaze da turistički obiđu Gardoš, ako i putuju, dođu jednom godišnje, pruga se ne pravi za turiste, nego za narod koji je svakodnevno koristi i otplaćuje). Tako da zbog vremena polaska tih par vozova što je ostalo da staje u Zemunu, kao i nebezbednog presedanja u Batajnici, silom prilika sam se preorijentisao na autobus kod pošte u Glavnoj ulici, i otkrio gomile polazaka, na dva koridora i u raznim cenovnim rangovima, gde se ispostavilo da mi je to neuporedivo bolje rešenje od voza. Naravno, ostavljam mogućnost da me voz pozitivno iznenadi i da će mi možda odgovarati, videću kad krene.
I još bih napomenuo da bi bila šteta ne iskoristiti kapacitet Zemuna po osnovu same njegove lokacije, na raskrsnici glavnih saobraćajnih arterija Beograda, okoline, pa i same Srbije. Tamo postoji ozbiljan prostor za automobilske parkinge i autobuske terminuse raznih vrsta, tako da sama lokacija kandiduje stanicu da postane Beograd - Zapad, kako neko slikovito reče.
Ево, ја путујем мање-више једном недељно на релацији Београд - Нови Сад - Београд и заиста не видим да аутобус нуди икакав виши ниво услуге осим броја полазака.
Мени је више мука од аутобуса. Да знам да неће ускоро воз, вероватно бих купио ауто (додуше, и ауто-пут Београд - Нови Сад је постао закрчен, а о улазу у Београд да не причам).
Углавном путујем са БАС-а, али сам десетак пута у претходних годину дана путовао из Земуна и два пута ми се десило да нема места у аутобусу тако да сам чекао следећи бар 20-30 минута. Једно ми се чак и на БАС-у десило да нема места у првом следећом аутобусу (20 минута пре поласка) и да је следећи полазак тек за 30 минута.
Мени воз пружа виши ниво услуге јер је пространији (пролаз кроз средину воза, размак између суседних седишта), вожња је удобнија (због већих полупречника кривина и електричне вуче), има тоалет, нема наплате глупе перонске карте (на БАС-у се не добија чак ни бесплатан тоалет, али зато на перон могу да уђу просјаци и продавци разнораних глупости). На крају крајева, воз ће бити и бржи, најспорији воз ће бити бржи од најбржег аутобуса.
Једанпут сам преседао у Батајници. Сећам се да сам чекао воз испред станичне зграде у којој је благајна, али се не сећам да су острвски перони били преуски. Наравно, нису широки као у Земуну или на Новом Београду. Чини ми се да теретни возови не би требало да буду на истим колосецима као путнички возови јер имају своју групу колосека која води на пругу ка Макишу.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894463#p894463:2fslko20 je napisao(la):
WLABmz » Пет Окт 29, 2021 2:11 pm[/url]":2fslko20]
Не. То су штитни вагони. Увек се користе при транспорту нових моторних возова до наручиоца.

DzonTravolta":2fslko20 je napisao(la):
Ako je tačno, potpuno je besmisleno.

Наравно да није тачно. Као што није тачно ни да ће вожња трајати 30 минута, да је пруга Београд - Нови Сад дугачка 75 километара, да ће возови кренути у фебруару, карта коштати 1000 динара и да ће два преостала КИСС-а бити испоручена до краја године.
Проблем је што се овакве агенцијске вести очигледно праве од неких старих изјава. Други проблем је и што су те старе изјаве углавном нетачне или само приближно тачне (нпр. 36 минута им је приближно 30 минута). Колико сам испратио из данашњих вести, најновији рок за почетак комерцијалног саобраћаја је око 1. марта.

Svi RE vozovi kao i jedan jutarnji REx voz staje na Tošinom bunaru (ovo za REx voz moguće da je greška jer nijedan drugi ne stanje tu)
Ne shvatam zašto im je 36 min = 30 min, o;igledno koriste u marketinške svrhe kad je realno geldano tih 6 minuta na 30 minuta veliki procenat. Ali no, ova pruga je revolucija u međugradskom prevozu u Srbiji, bukvalno spaja Beograd i Novi Sad u jedno omogućavajući bolju komunikaciju i mobilnost za građane, a time i privredni razvoj na novom nivou. Pristup dobrom javnom prevozu je glavni faktor koji određuje uspešnost jednog pojedinca. Zbog čega je to tako? Neko ko trenutno živi u Novom Sadu može da ide na poslove samo u Novi Sad, to može biti jedna firma koja može da tog radnika plati manju cenu jer taj radnik nema gde druge. Međutim otvaranjem novog prostora ovom prugom, a to je ceo koridor između Novog Sada i Beograda, taj radnik sad može da bira između više firmi time stvarajući konkurenciju između firmi koje će želeti da ga više plate za to što radi. To je isto dobro i za firme jer će imati veći "bazen" radne snage odakle mogu da biraju najbolje stručnjake. Takmičiće se više firmi nudeći bolje uslove za rad, bolju platu itd. Ovde leži velika prednost ove pruge, možda ta prednost neće biti uočljiva prvih godinu dve jer ja očekujem da neće to odmah da zaživi. Ići će to postepeno kako sve više i više ljudi bude videlo da mogu raditi u Beogradu recimo, a živeti u Novom Sadu. Ovime se stvara dodatna potražnja, to stvara dodatnu potrebu za više vozova, vozovi postaju sve češći i time se usluga poboljšava. Nakon što se to desi još više ljudi ide vozovima itd i to je jedna pozitivna petlja. To stvara i šanse za druge pruge, više korisnika na Barskoj pruzi recimo.
Što se Srbija voza tiče, mislim da oni čekaju BG-NS da se otvori, očigledno novca nema, a mislim da ova pruga može biti izuzetno profitabilna. Procena je da će broj korisnika sledeće godine skočiti za 300%!
 
Jeste, Boki, tačno, sve to, počeće vrlo brzo ljudi da koriste voz. Al ima tu za mene dve sporne stvari:

1) U osnovi komjuterski voz Beograd - Novi Sad ne zaustavlja se na ulaznim stanicama/stajalištima u ovim gradovima. I dok Petrovaradin mogu da progutam - mada bi, da je moj voz, tu stajao - Zemun ne mogu. To nema smisla. Mnogo je ljudi okolo, i radnih mesta, a već Izraelci grade i poslovne zgrade blizu stanice;

2) Zaustavljanje na Tošinom bunaru za brzi voz je verovatno previše, ali moj bi i tu stao - i imao bi više putnika od Srbijavozovog (nema veze dužina perona, ne moraju sva vrata da se otvore - ima to u londonskom metrou). Jer, od stanice NB se ne može ni do Opštine NB, Starog merkatora, Zemuna... a hoće li, možda, biti uvedene neke nove linije GSP-a? Tih linija fali i do Prokopa. I do Zemuna. E jbg, jedino ne fali do Tośinog bunara.

Eto.
 
Boki123":38r4lz1f je napisao(la):
Procena je da će broj korisnika sledeće godine skočiti za 300%!

300% у односу на шта?

BTW, по тарифи Србија воза постоје 3 тарифна ранга - Регио, Брзи и Интерсити, тако да претпостављам да ће 54х носити ранг Интерсити, 74х Брзи, а 24хх Регио.
 
Od jučerašnjih bisera sa "lajne", izdvajamo jedan, koji bukvalno ignoriše neke od prvih lekcija iz fizike u osnovnoj školi:
4.jpg
 
Pa da, čeka stručni odgovor. Inače mi je bilo zanimljivo da razmišljam iz njene perspektive (dosadno mi jbg). Pa me mašta navela da je to neki voz koji ima sposobnost implozije, i eksplozije na drugom mestu, gde, zavisi da l je pojektovan na 200 km, ili 130, i sl. Pa koliko komplikacija bi bilo da vozovi stvarno moraju da se projektuju za tačno određene distance, pa kako bi bio potreban poseban voz za svako stajalište, jedan ide do rakovice, jedan do resnika, ...

"Boki123 napisao:
Procena je da će broj korisnika sledeće godine skočiti za 300%!"

Pa možemo reći i za sto hiljada posto? Ako je trenutno broj korisnika pruge bg-ns 1 putnik (vucic dizel lokomotivom), onda je ovo najveći rast u istoriji čovečanstva!

Moje mišljenje je da će prvih 6-7 meseci biti masa putnika DA VIDI I TO ČUDO, da će kasnije to da splasne, i da bude 30 posto više nego što je bilo pre zatvaranja pruge. Ne znam da li se cena od 1000 din. odnosi na povratnu kartu ili u jednom smeru? Ako je povratna, onda će biti dosta više putnika, ali u jednom smeru, ne znam baš.

Tema mi je vrlo zanimljiva, ali ne pišem jer nemam pojma o temi iskreno. Mnogo više gotivim vozove/železnicu, nego što znam o njoj. Ako ne idem kolima kući (u va) idem vozom. Bus mi nije bio opcija ni pre rehabilitacije pruge do valjeva, to što je išao sporije, nivelisao je time što je stajao kod vuka, pa mi bilo blizu stana. Komfor i slično, da ne komentarišem.
 
Vrh