Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ovo samo obrazovanjem u osnovnoj školi da se pokrije (recimo predmet Bezbednost u saobraćaju) koji bi pokrivao ovo i ostale teme u saobraćaju. Naravnu tu bi isto moralo strogo da se sankcioniše svako ko se nađe na pruzi. Nažalost kultura je takva kod nas da ljudi komotno šetaju prugom
 
Današnja deca ne razumeju pojam opasnosti. Koliko ih se samo snima za TikTok radi svih mogućih i nemogućih trendova. Roditelji, izmučeni i premoreni, ne stižu ni da pomisle u šta se sve njihova deca upuštaju.
A šta god oni njima pričali u osnovnoj, proći će pored njih i ostati da lebdi u ambisu nekom, kao da nije rečeno.
 
Ima i odraslih koji se pentraju po vagonima. Neko je skoro kačio snimak sa youtube-a onog bilmeza u Topčideru. Lik je imao neverovatnu sreću da ga nije uhvatio strujni luk. To što je kačio na youtube, dovoljno govori da lik uopšte nije bio svestan opasnosti.
 
Video sam tog klinca sto se pentrao na krovu vagona u Topcideru, trebao bi da igra loto koliko ima srece, jos je i dizao ruke na krovu, prosto mi je neverovatno da ga nije uhvatio strujni luk.
Znaci totalno mozga bez.
 
Radovi na pruzi Subotica - Segedin jako dobro napreduju. Informacija iz prve ruke - bice gotova 3 meseca pre roka - do izbora.
Danas sam video da na mnogo mesta rade vec nazovi zadnji sloj tampona pre samog tucanika. Takodje, betonski nosaci stubova za struju su na dobrom delu pruge vec izliveni.
Evo i par slika










 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=u8FwqbmDzrY[/youtube]

Evo jedan lep video o pruzi Beograd-Niš i radovima koji nam predstoje. Po najavama nadležnih vozno vreme između Beograda i Niša kad se završi kompletna pruga je 2 sata i 15 minuta
 
Dalmatinac":1xnzhjos je napisao(la):
Radovi na pruzi Subotica - Segedin jako dobro napreduju. Informacija iz prve ruke - bice gotova 3 meseca pre roka - do izbora.

Eto kako se može kad se mora. Žuri se zbog početka radova od Kelebije do Budimpešte i zatvaranja pruge koje je najavljeno od februara 2022.

Boki123":1xnzhjos je napisao(la):
Evo jedan lep video o pruzi Beograd-Niš i radovima koji nam predstoje. Po najavama nadležnih vozno vreme između Beograda i Niša kad se završi kompletna pruga je 2 sata i 15 minuta

Da li negde ima da se vidi projekat modernizacije pruge Beograd - Niš?
 
Za projekat Beograd-Niš nisam siguran da li postoji, ovo je jedino što ima, ali mislim da je zastareo projekat jer su se odlučili da na dosta deonica povećaju brzinu na 200km/h

https://www.mgsi.gov.rs/lat/dokumenti/j ... koridora-6

Pruga Subotica-Segedin može biti uzor i za ostale regionalne pruge po Srbiji (modernizacija, elektrifikacija, najnovija signalizacija, peroni i stanice,..) to su pruge recimo Novi Sad-Sombor-Subotica, Pančevo-Vršac, Pančevo-Kikinda, Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Raška, Stalać-Kraljevo i mnoge druge
 
Hm, ovaj nadvožnjak je na deonici Novi Sad - Petrovaradin. Dosta su kasno krenuli da ga rade, s obzirom da pruga Beograd - Novi Sad treba do kraja godine da bude gotova. U tekstu je napisan jedan potpuni nonsens - da nadvožnjak ne zadovoljava uslove saobraćaj vozova od 200 km/h. Deonica pruge Novi Sad - Petrovaradin je projektovana za 100 km/h, a nadvožnjak se nalazi na samom ulazu u stanicu Novi Sad, tako da tuda vozovi neće ići 200 km/h.
 
Pošto je na samom ulazu u stanicu Novi Sad, moguće je da nadvožnjak potpada pod stanicu Novi Sad, a ne otvorenu prugu Beograd - Novi Sad. Stanica Novi Sad se radi kao deo modernizacije pruge Novi Sad - Subotica, koju rade Kinezi. Pretpostavljam da su Kinezi prvo uzeli da rade stanicu Novi Sad, da bi je osposobili za prijem vozova iz Beograda po završetku radova na otvorenoj pruzi Beograd - Novi Sad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885714#p885714:3qsyx51l je napisao(la):
TheOnlyLuka » Sub Okt 02, 2021 5:24 pm[/url]":3qsyx51l]Današnja deca ne razumeju pojam opasnosti. Koliko ih se samo snima za TikTok radi svih mogućih i nemogućih trendova. Roditelji, izmučeni i premoreni, ne stižu ni da pomisle u šta se sve njihova deca upuštaju.
A šta god oni njima pričali u osnovnoj, proći će pored njih i ostati da lebdi u ambisu nekom, kao da nije rečeno.
Nisu to danasnja deca, i pre drustvenih mreza su se klinci pentrali po vagonima, samo sto je stanje danas bas otislo u ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885948#p885948:2kskfbta je napisao(la):
Boki123 » Sun Oct 03, 2021 3:53 pm[/url]":2kskfbta]Za projekat Beograd-Niš nisam siguran da li postoji, ovo je jedino što ima, ali mislim da je zastareo projekat jer su se odlučili da na dosta deonica povećaju brzinu na 200km/h

https://www.mgsi.gov.rs/lat/dokumenti/j ... koridora-6

Pruga Subotica-Segedin može biti uzor i za ostale regionalne pruge po Srbiji (modernizacija, elektrifikacija, najnovija signalizacija, peroni i stanice,..) to su pruge recimo Novi Sad-Sombor-Subotica, Pančevo-Vršac, Pančevo-Kikinda, Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Raška, Stalać-Kraljevo i mnoge druge
PP koji si naveo obuhvata denicu Velika Plana - Trupale. Tu je planirana nova deonica Stalać - Braljina, kao i 9 devijacija, ostalo bi se radilo peglanje krivina u pružnom pojasu. Cela priča je za 160km/h na najvećem delu. Ovaj plan je dobar i ostvariv.
Onako laički mislim da kapitalni remont ove deonice, koji bi podrazumevao zamenu svega, od podloge, šina, skretnica i svih mostva, uz potpuno novu signalizaciju i elektrifikaciju (uključujući i trafo stanice) ne bi trebalo da košta više od 600 miliona evra.
Niška pruga ima toliko krivina da je za veće brzine od ovih neophodna potpuno nova trasa, što je potpuno nepotrebno.
Mnogo potrebnije je rešiti od Prokopa do V.P.
A to će da košta. A ako to ne reše, džaba im sve ostalo.



Regionalnim prugama u Srbiji treba rekonstrukcija, ali ovakvu kao SU-segedin neće doživeti, to je sigurno.
Inače, to je međunarodni projekat i tu ne prolaze forice.
 
Pozdrav svima

Dugo pratim forum i pratim sve šta se piše,diskutuje.

Kao neko ko zbog posla i zbog privatnih obaveza stalno putujem na relaciji Užice-Beograd svaki novi post vezan za praćenje gradnje
dočekujem sa oduševljenjem.

Pošto mi je nakako ostalo još iz studentskih dana da je omiljeni prevoz do Beograda voz, moje pitanje je vezano za dešavanja oko obnove pruge.
Prepostalvjam da neko od forumaša zna kada se više planira početak obnove pruge od Valjeva pa dalje ka Prijepolju, ili bar do Požege za početak.
Ubi više klackanje od 30 km/h i 50 km/h od Požege do Kosjerića i do Valjeva...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886115#p886115:3oeinplq je napisao(la):
Mercevic » Pon Okt 04, 2021 7:19 am[/url]":3oeinplq]Pozdrav svima

Dugo pratim forum i pratim sve šta se piše,diskutuje.

Kao neko ko zbog posla i zbog privatnih obaveza stalno putujem na relaciji Užice-Beograd svaki novi post vezan za praćenje gradnje
dočekujem sa oduševljenjem.

Pošto mi je nakako ostalo još iz studentskih dana da je omiljeni prevoz do Beograda voz, moje pitanje je vezano za dešavanja oko obnove pruge.


Prepostalvjam da neko od forumaša zna kada se više planira početak obnove pruge od Valjeva pa dalje ka Prijepolju, ili bar do Požege za početak.
Ubi više klackanje od 30 km/h i 50 km/h od Požege do Kosjerića i do Valjeva...

Koliko ja znam kad putujem Beograd-Valjevo 85-100 km/h , Valjevo-Požega 50km/h i ne ide ispod 50 ali ni više, Požega - Užice 90-100km/h , do Užica voz dođe relativno brzo.
Problem barske pruge je od Užica do Vrbnice brzina cijelom dužinom je 30 km/h , a na par kraćih dužina čak i 20km/h. Po meni prvo bi trebalo raditi Užice-Vrbnica, ali kako to obično bude uopšte ne sumnjam da će prvo da rade Valjevo-Požega (na tvoju sreću), a onda jednog dana tek od Užica...
 
Радиће кад се договоре (с Русима). Прво треба да се заврши "снимање стања", а онда да РЖД заврши пројекат реконструкције, па да се уговоре радови. Ако би почели радови за годину дана, ја пресрећан, а још више људи на југозападу земље.
 
Informaciju koju mi je preneo menadžer iz IŽS jeste da je u toku projektovanje cele deonice, pa da možemo radove očekivati pred kraj sledeće godine (jesen vrv). Skoro sam pričitao da su rusi završili ispitivanje na deonicama posle Užica, pa spremaju dokimentaciju. Videćemo kako će biti, voz je kad je pruga otvorena prelazio Beograd-Užice za 2 sata i 20 minuta, ja verujem da će sad biti i brže jer ne ide do Savamale nego do Prokopa, dakle realno nekih 2 sata, 2 sata i 10
 
Ispitivanje cele deonice do Vrbnice je rađeno još proletos, kačio sam ja neke vesti tada ovde. Koliko je stanje loše govori podatak da se između Priboja i Prijepolja putuje sat i 5 minuta (po redu vožnje), a razdaljina je manje od 30km. Ivicom Potpećkog jezera i uzvodno pored Lima je toliko usporeno da sumnjam da je uopšte bezbedno voziti tako
 
Vrh