Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879714#p879714:1wcj1qjg je napisao(la):
Дошљак » Pon Sep 13, 2021 12:40 am[/url]":1wcj1qjg]Кажу да се овај Еуро експрес покварио у Загребу и тамо оставио један вагон.

Vagon je defektirao. Nije se Euro ekspres pokvario...
 
Pre nekoliko godina donekle je poprav;jena zal. stanicu u Vrscu.
(Zapravo je samo okrecena).
Medjutim WC i dalje ne postoji njoj.
Pisao sam Zeleznicama, ali nema odgovora.
Sto bi ga bilo.
 
Ne znam sta je tu fascinantno, radi se o običnom tramvaju koji ide na železničkoj pruzi, ništa više, ništa manje.
 
Mađarska je svakako fascinantna za nas koji volimo
vozove. Prava železnička zemlja. Masa vozova, pruga
i putnika na železnici. :)
 
Зна ли се како је прошао Европски воз деоницу Београд-Скопље?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879060#p879060:2myzb56p je napisao(la):
Pumba » 09 Sep 2021 09:39 pm[/url]":2myzb56p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879026#p879026:2myzb56p je napisao(la):
Пантограф » Čet Sep 09, 2021 9:32 pm[/url]":2myzb56p] Može li nešto jeftinije da se ostavi za rezervu?
Ali šta će onda ostvarivati red vožnje prilikom otkaza jedne od dve redovne garniture i šta će to moći da saobraća brzinom od 200 km/h prilikom redovnih pregleda i servisa ako imamo samo dve? Po mom mišljenju, ozbiljna je i ona firma koja vodi računa o tome da nivo pružene usluge na rangu IC uvek bude istog nivoa. I kada budemo imali 10 trebalo bi da ostane i dalje jedna u rezervi. Kada budemo imali 20 - dve... Kada npr za 10 godina budemo nabavili još 15 novih a imamo već 20 starih, onda naravno da bi rezerva bila vozila koja su starija ali rezerva uvek mora da postoji radi redovnih servisa i neplaniranih otkaza. Ako postavljaš sistem od nule, onda i ona mora biti nova. Jedino što je moglo, to je da se kupi neki polovni voz za 200 km/h i onda da on bude u rezervi ili opciono da vozovi IC po redu vožnje ne saobraćaju svim danima u nedelji i naravno budu otkazani svaki put kad se nešto nepredviđeno desi. Ono što bi moralo da se spreči je da treća garnitura postane izvor delova za prve dve nakon isteka garancije.
Ako uskoči na zamenu pokvarenoj jedna garnitura za 160km/h, kašnjenje će biti 3 minuta. U pitanju je zadatak koji bi morao da reši gimnazijalac za dvojku iz fizike. Imate u ranijoj diskusiji parametre za rešavanje tog zadatka.
 
Узгред, да вам дам информацију о успеху реформе железнице у Србији, за коју ми је требала анализа јако непрегледних података завода за статистику. Од 2011. до 2019. се број путника смањио са 13 милиона на 4 милиона. За исто време број путника аутобуса је стагнирао. У теретном саобраћају, железнице су пале за 12%, док се количина превоза друмом удвостручила. Толико о изјави премијерке "да је наш циљ да железница постане главни вид саобраћаја".
 
С тим што пројекти о којима је причала или нису завршени или нису ни започети а подаци су из 2019. године када је саобраћај већ редукован или укинут на пругама Београд - Нови Сад, Београд - Шид, Београд - Зрењанин. Затим ако је истина да је БГ:воз пре реконструкције превозио 30000 људи дневно, након реконструкције ће имати више линија и полазака него пре а само са тих 30000 то је већ 10.950.000 путника годишње, нека је и дупло мање, па је опет више од четири милиона.

Делује ми да ипак путнички саобраћај на железници очекује прилив нових путника... А аутобуски? Па не видим како с обзиром на то да избегавају ауто-путеве и тамо где су направљени.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880205#p880205:1ijh305s je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sre Sep 15, 2021 12:11 am[/url]":1ijh305s]
Ako uskoči na zamenu pokvarenoj jedna garnitura za 160km/h, kašnjenje će biti 3 minuta. U pitanju je zadatak koji bi morao da reši gimnazijalac za dvojku iz fizike. Imate u ranijoj diskusiji parametre za rešavanje tog zadatka.
Хвала на сугестији, знамо сви да је разлика три минута и умемо да поделимо два броја, без бриге.

Прво је неозбиљно немати резерву на тако битном правцу јер тренутно нема слободних гарнитура ни које иду 160 км/ч иако би оне могле да врше замену, друго је неозбиљно путницима који плате за воз вишег ранга послати приградски (разлика у опреми kiss/flirt) и треће је неозбиљно унапред рећи касниће три минута сваки полазак неколико дана у месецу - па шта.

Наравно да ће у пракси бити кашњења и по 15 минута али ако хоћемо да се прича иоле уозбиљи око те железнице, бар не мора унапред да се предвиђају ванредни догађаји као нормални неколико пута у месецу.
 
Inače ko je zainteresovan za statističke pokazatelje, najpreglednije ih je pretraživati na sajtu uic-stats.uic.org

Imate i ovaj broj putnika po godinama koji je pomenuo Karlo ali imate i druge pokazatelje za sve železničke uprave u svetu :vops:
 
Куповина серије возова од само 3 композиције је сама по себи грешка, у систему грешака. Зашто уопште правимо нешто за 200км/с, ако у старту не планирамо да туда иде нешто том брзином на сваких сат времена у једном правцу? Колико кошта центар за одржавање за возове брзине 200км/с за само 3 композиције? Да ли ћемо имати пун експресни воз на тих сваких сат времена целом дужином пруге за 200км/с који могу и хоће да плате високу цену карте?

Хајмо мало реалности: Екапија 15.09.2021.
Gde smo sa železnicama nakon 137 godina? - Zašto nije realno da voz postane osnovno prevozno sredstvo ljudi i robe

Pre 137 godina, 15. septembra 1884. u Srbiji je piskom lokomotive označen prelazak iz srednjovekovnog sistema agrarne države u državu savremenog doba. Premijerka Ana Brnabić nedavno je najavila da će železnice – ponovo – postati glavno sredstvo prevoza ljudi i robe u našoj zemlji, ali to, sa transportnom politikom koja se vodi, ni izbliza nije moguće.

Poslednjih 7 godina pad železničkog i rast drumskog transporta

Na Železničkom samitu Zapadnog Balkana 2021. pre nekoliko dana premijerka Brnabić je izjavila da "jedino voz može da zameni veliki broj kamiona" i da je "jaka železnica uvek bila simbol privrednog razvoja zemlje". To je tačno: pre početka rada železnice, Beograd je bio varoš sa 25.000 stanovnika, a Niš i Leskovac su imali po 13.000 stanovnika. U Srbiji su tada bile samo dve fabrike, a zbog nedostupnog prevoza, seljaci su prodavali nakupcima robu i po 5 puta jeftinije nego što je bila cena u gradovima.

Premijerka je, takođe, kazala "da je cilj da železnice budu primarni vid transporta, kako putničkog, tako i teretnog". Ali, danas su u Srbiji mnoge pruge zatvorene i u lošem stanju, železnica ne nudi uslugu u skladu s potrebama građana i privrede, a kadrovsko stanje na njoj je nikad gore. Šta kažu brojke – ovih dana i meseci toliko popularne, kada se govori o rastu BDP-a, stranim ulaganjima, kilometrima autoputeva...?

U praksi, broj putnika železnicom u Srbiji je pao sa oko 13 miliona godišnje 2011. do oko 4 miliona putnika 2019. Za to vreme prevoz putnika autobusima u Srbiji je stagnirao.

Šta je uticalo na takav nagli pad broja putnika? Prvo, ukinuta je na nivou države najvažnija železnička stanica u centru Beograda. Paralelno sa ukidanjem, otvorena je železnička stanica sa nazivom "Beograd centar". Šta toj stanici fali da bi bila smislena posle stotina miliona evra investiranja? Pod jedan - Beograd, pod dva - centar. Dobar deo Beograđana ne bi umeo iz prve ni da je pronađe.

Sledeća stvar koja je uticala na ogroman pad broja putnika je veliko smanjivanje broja polazaka na najkorišćenijoj liniji gradske železnice Beograda BG:VOZ.

Treće je ukidanje većine međunarodnih vozova. Od 15 svakodnevnih međunarodnih vozova iz Beograda 2011 godine, do 2019. ostala su samo 3 svakodnevna međunarodna voza. Potpuno je ukinut redovan međunarodni saobraćaj sa Bugarskom, Rumunijom, Makedonijom i Bosnom i Hercegovinom.

Četvrto, potpuno je obustavljen železnički saobraćaj na liniji Beograd-Novi Sad, najkorišćenijoj železničkoj liniji u Srbiji na nekoliko godina.

Peto, usled smanjenja raspoložive radne snage daleko ispod tehonološkog minimuma, pojavili su se problemi u održavanju pruge čak i tamo gde nisu postojali.

Šesto, dugi prekidi saobraćaja za vreme radova na prugama ili prilikom oštećenja pruga usled elementarnih nepogoda, neprimereni tehnikama gradnje početka 20-tog veka, a kamoli 21. veku.

Sedmo, red vožnje neprilagođen potrebama ljudi. Sve to je uticalo na gubitak dve trećine putnika uprkos ulaganjima u rekonstrukciju pruga i u nove železničke kompozicije.

U teretnom saobraćaju je u istom periodu pad 12%, dok je obim prevoza drumom porastao dvostruko u istom periodu. Zbog prelaska dugolinijskog prevoza sa železnice na kamione, količina tonskih kilometara u drumskom saobraćaju 2019. je čak 275% one 8 godina ranije!

Čudan put ka cilju – da železnica postane osnovno prevozno sredstvo ljudi i robe...


Investicije bez plana korišćenja

Ulaže se u prugu Beograd-Pančevo, a broj vozova za Pančevo se smanjuje na trećinu. Uz to, umesto da se planira gradnja i širenje grada uz dvokolosečnu prugu, gde se može napraviti železnički prevoz sličan metrou, ka Ovči se ništa veliko ne gradi, a u centru Beograda, koji je oduvek bio lako pristupačan železnicom, pruga se ukida na lokaciji gradilišta stambenog naselja! To je u suprotnosti sa najboljom praksom iz Evrope, Azije i Amerike, gde je gradnja oblakodera vezana za velike železničke stanice, kao najbrži i najmasovniji prevoz.

Posle obnove pruge od Šapca do Malog Zvornika ne postoji sistem polazaka koji se uklapaju sa smenama ni u Rumi, ni u Šapcu, ni u Loznici.

Takođe, posle kapitalnog remonta pruge Lapovo - Kragujevac nema nijednog voza direktno do Beograda iz Kragujevca, kao ni vozova koji se uklapaju u smene radnika, đaka i studenata u Kragujevcu.

Nakon obnove najlošijih delova pruge od Niša ka Skoplju, broj redovnih međunarodnih putničkih vozova ka Skoplju je pao sa 2 para na nula.

Uspešnost linija Beograd - Vršac i Novi Sad - Sombor jeste tek izuzetak uspeha u sistemu u kojem kao da nije cilj da se bilo ko ili bilo šta prevozi železnicom. I to u državi gde je udeo transportnih troškova u nacionalnom dohotku preko 25%, daleko više od oko 10% uobičajenih u Evropi.


Karlo Polak, dipl. ing. železničkog saobraćaja (Brest, Belorusija)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880321#p880321:3cpesdmk je napisao(la):
Pumba » 15 Sep 2021 12:14 pm[/url]":3cpesdmk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880205#p880205:3cpesdmk je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sre Sep 15, 2021 12:11 am[/url]":3cpesdmk]
Ako uskoči na zamenu pokvarenoj jedna garnitura za 160km/h, kašnjenje će biti 3 minuta. U pitanju je zadatak koji bi morao da reši gimnazijalac za dvojku iz fizike. Imate u ranijoj diskusiji parametre za rešavanje tog zadatka.
Хвала на сугестији, знамо сви да је разлика три минута и умемо да поделимо два броја, без бриге.

Прво је неозбиљно немати резерву на тако битном правцу јер тренутно нема слободних гарнитура ни које иду 160 км/ч иако би оне могле да врше замену, друго је неозбиљно путницима који плате за воз вишег ранга послати приградски (разлика у опреми kiss/flirt) и треће је неозбиљно унапред рећи касниће три минута сваки полазак неколико дана у месецу - па шта.

Наравно да ће у пракси бити кашњења и по 15 минута али ако хоћемо да се прича иоле уозбиљи око те железнице, бар не мора унапред да се предвиђају ванредни догађаји као нормални неколико пута у месецу.
Добро, постоји ли на читавом свету систем који може да у потпуности искључи ванредне догађаје? Један једини? Да не ради са 99.73% поузданости, него са 100%. И то ће баш српске железнице... По сваку цену.

А са два јефтинија воза у општој резерви - један у НС и један у Земуну - постићи ћеш, из очигледних разлога (шта ако се Монистров К-И-С-С поквари пред Петроварадином, а мора да буде замењен истим таквим, који је у резерви у Земуну?), већу поузданост.

Ето, на пример, давно је било, али се сећам кад се једаред поквари нов аутобус Јединства из Врања у Лесковцу - и дође као замена из Врања стари Санос и покупи путнике. Јединство Врање је као фирма и тада било свемирски брод за ЖТО Београд, а сада је ЦЕРН за Србијавоз. И чак ни баксузасти српски путници се нису бунили. Али би се бунили радници да је нов аутобус чучао у гаражи, јер не би примили плату...

Ни Луфтханза, ни швајцарске железнице - нико не очекује 100% поузданости, јер је то немогуће. Али дозволићете, што реко покојни Жива, један Србијавоз...
 
како би нам неколико оваквих вагона добро легло, да се ставе на Барца, и још да буду WR

241763785_4615163225168888_3970517718002223868_n.jpg
 
Odličan predlog ali me brine održavanje. Zamišljam naše koji redovno održavaju tolike staklene površine da ne bude musavo a pogodno za razgledanje i fotografisanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880345#p880345:2few7m8t je napisao(la):
Karlo del Ponte » Wed Sep 15, 2021 12:56 pm[/url]":2few7m8t]Куповина серије возова од само 3 композиције је сама по себи грешка, у систему грешака. Зашто уопште правимо нешто за 200км/с, ако у старту не планирамо да туда иде нешто том брзином на сваких сат времена у једном правцу? Колико кошта центар за одржавање за возове брзине 200км/с за само 3 композиције? Да ли ћемо имати пун експресни воз на тих сваких сат времена целом дужином пруге за 200км/с који могу и хоће да плате високу цену карте?
Lepo je imati pruge za 200km/h, ali je smešno imati 40km takve i još nekih 40km koji su za 160km i još toliko koji su trenutno u stanju za 120km, skoro sve je raspad.
Mnogo je bilo ekonomičnije raditi za 160km/h i kupovati takve vozove za mnogo manje pare, ali bi bilo mnogo više kilometara i mnogo više vozova.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880345#p880345:2few7m8t je napisao(la):
Karlo del Ponte » Wed Sep 15, 2021 12:56 pm[/url]":2few7m8t]Куповина серије возова од само 3 композиције је сама по себи грешка, у систему грешака. Зашто уопште правимо нешто за 200км/с, ако у старту не планирамо да туда иде нешто том брзином на сваких сат времена у једном правцу? Колико кошта центар за одржавање за возове брзине 200км/с за само 3 композиције? Да ли ћемо имати пун експресни воз на тих сваких сат времена целом дужином пруге за 200км/с који могу и хоће да плате високу цену карте?

Хајмо мало реалности: Екапија 15.09.2021.
Gde smo sa železnicama nakon 137 godina? - Zašto nije realno da voz postane osnovno prevozno sredstvo ljudi i robe
...
U praksi, broj putnika železnicom u Srbiji je pao sa oko 13 miliona godišnje 2011. do oko 4 miliona putnika 2019. Za to vreme prevoz putnika autobusima u Srbiji je stagnirao.
...

Ne da ne branim žute, nego im mnogo toga zameram, ali su oni prevozili 4 puta više putnika nego sada.
Brojke su surove.
 
Било би занимљиво истражити колико је гашење главне железничке станице утицало на пад промета путника.
 
Pa sigurno će da utiče gašenje stanice u samom centru grada, koja je još bila odlično pokrivena gradskim prevozom, Prokop i kompletno završen za nekih 5-10 godina će opet biti nepristupačan i odbojan za većinu, posebno što će izvisiti i za metro, koji apsurda li guraju baš ka lokaciji ugašene stanice.
 
U manjoj meri je uticalo gašenje stance. Broj putnika se konstantno smanjivao zahvaljujući sve nižim brzinama na prugama i ukidanju vozova. U međunarodnom saobraćaju je doživeo kataklizmu. Najveći skok u padu je ukidanje linije Beograd - Novi Sad.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880475#p880475:23deaiza je napisao(la):
JohnnyLee » Sre Sep 15, 2021 7:42 pm[/url]":23deaiza]како би нам неколико оваквих вагона добро легло, да се ставе на Барца, и још да буду WR


file.php

Ovako nešto bi bilo idealno za Šargansku osmicu, naravno u njenim dimenzijama :)
Švajcarci su pokidali sa tim panormaskim vozovima, verujem da je cena koju bismo uložili bila isplativa kada se vidi potencijal tog kraja.
 
Verovatno nedovoljno putnika, ja sam bio pre 2 nedelje bilo je mžd 30-40 putnika od kojih je većina u Užicu izašla. Iako taj polazak znači ne samo za međunarodni saobraćaj (koga, složićete se, ka CG ima dosta manje van sezone) nego i za Valjevo, Kosjerić, Užice, Priboj i Prijepolje. Ja ga redovno koristim do Zlatibora kad idem. Problem je što nema marketinga da se promoviše konkretno barac jer on može da se odlično iskoristi za turističku posetu tom delu zemlje. Mnogi ne bi ni pomislili da idu vozom, prvo im odmah pada na pamet autobus iako je voz komforniji, jeftiniji pa čak i brži do Užica ili Zlatibora iz Beograda.
 
Vrh