Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Па јес, немачка сиротиња, може само половно да тера, а ми ћемо ганц нове, и још да платимо као онај чича из "Ко то тамо пева"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=842246#p842246:t7rzsg8e je napisao(la):
Прле » Pet Apr 16, 2021 11:17 am[/url]":t7rzsg8e]Па јес, немачка сиротиња, може само половно да тера, а ми ћемо ганц нове, и још да платимо као онај чича из "Ко то тамо пева"

To je bila prinuđena opcija. DB je za linije IC2 naručio od Bombardiera nove Twindexx Vario pushpull kompozicije, sa kojima se susreo sa ogromnom količinom problema. Zbog toga su obustavili dalju nabavku i umesto toga nabavili polovne Stadler KISS200 kompozicije od Westbahna. Potrefilo se da je Westbahn hteo da se otarasi prethodnih Stadler KISS200 kompozicija koje su relativno mlade, jer su došli do boljih uslova kreditiranja za nove kompozicije nego za stare koje trenutno otplaćuju. Vrlo neobična situacija jer nabavljaju potpune iste kompozicije koje su prethodno imali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841746#p841746:12tq2r7h je napisao(la):
Boki123 » 14 Apr 2021 03:18 pm[/url]":12tq2r7h]
Karlo svakako se slažem sa svime što si napisao, gradski čelnici su već najavljivali takt od 30 min ka Lazarevcu i dupliranje koloseka do Lazarevca. Ako se već radi to, što ne bi produžili dvokolosečnu prugu skroz do Valjeva. Smanjiće opterećenje svakako i biće osigurano za budućnost i to sve za relativno malu cenu izvođenja. Na toj pruzi može da dođe u obzir BGvoz do Lazarevca, RE do Valjeva, REx (Ubrzani na deonici Beograd-Valjevo) i naravno neki polasci do Prijepolja, IC vozovi do CG, a isto možda uvedu nazad ICS "Raška" Beograd-Kraljevo (možda i više nego 1 polazak). Uz sve to i teretni saobraćaj
Будите јако опрезни са обећањима нашминканих издајника, помодара и незналица:
1. Други колосек за Панчево уместо повећања броја полазака прати укидање и оног окрњеног Беовоза.
2. Аутопутеви за Македонију и Бугарску, за које не постоји обим тражње за превозом.
3. Аутопут за Чачак који продужава улазак у Београд цирка пола сата у односу на максимум.
4. Укидање Железничке станице Београд, Прокоп без озбиљне интеграције у град 3 године након укидања ЖСБ.
5. Метро, ни милиметар.
6. Убијен капацитет железничког прилаза северно од Раковице.
7. Радови на прузи за Нови Сад касне на кинеском делу.
8. Расположивих капацитета вагона и гарнитура мање него у преднапредном периоду.
9. Једна станица за одржавање вагона укинута, већ 3 године друга није изграђена.
10. Број редовних међународних возова из Београда са 15 пари оборен на 3 пара (пре епиемије Корона психозе).
11. Број запослених железничара смањен за 40%, просечна старост преосталих запослених преко 50 година, запошљавање младих на кашичицу.
12. Већ завршено инвестирање у пругу Београд-Ваљево. Тешко очекивати на истом месту нове инвестиције.
13. Обећавају пругу 200км/с за Ниш, а у пракси нису ни почели, чак се не зна куда би тачно ишла.
14. За Ресник и Батајницу нису у стању да држе на 30 минута цео дан, а камоли негде другде.
15. Први који су успели да у току неких радова затворе трамвај за цео исток Београда.
16. Обећавали аутопутеве за Вршац, Зајечар и којегде где једноставно не постоји потражња за таквом инфраструктуром. Влажни снови да, али економска оправданост не.

Зашто од њих очекивати било шта здраво и нормално? Колико вреди њихово обећање? И опет, не постоји критична тражња за кретањима која би правдала воз на пола сата Београд-Лазаревац. Аутобус има далеко бољу позицију у односу на већину насеља, и за многе од њих гурање на фидер линије и воз не би остварило никакву временску уштеду. У најоптерећенијим вршним сатима би воз који иде на сваких сат времена имао 500 питника, а у сатима мањег оптерећења 100-200 путника на сат, све уз идеално планирање.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HGzD7S2Xrjs[/youtube]

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
A 90 posto komentara je u fazonu pokrali političari pare, dobro ispitajte ko zna kakvi su radovi, upoređivanje sa Gotard tunelom brzine radova i kao mnogo se sporo radilo,... aman ljudi zar ne možemo da prođemo jedan dan bez pljuvanja. Vijadukt i tunel su završeni pre roka, nadam se kvalitetno ajmo sad da se fokusiramo na održavanju istog i da koristimo benefite železnice.
Jedini smislen komentar jeste bio taj da su ukinuta stajališta po manjim mestima, to je svakako moralo da se odradi zbog kapaciteta pruge, ali mora ljudima da se da alternativa u vidu usklađenog prevoza do svog mesta. Recimo, neko dođe u stanicu Beška i mora do Čortanovaca, nema ni auto ni taksi, ali da se organizuje bus koji vozi do sela
 
Hvala bogu da je neki infrastrukturni objekat u ovoj zemlji završen pre roka,i to još pola godine :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843645#p843645:3ee8239x je napisao(la):
Boki123 » Wed Apr 21, 2021 10:38 am[/url]":3ee8239x]A 90 posto komentara je u fazonu pokrali političari pare
zar nisu?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843645#p843645:3ee8239x je napisao(la):
Boki123 » Wed Apr 21, 2021 10:38 am[/url]":3ee8239x]dobro ispitajte ko zna kakvi su radovi
Na osnovu onoga što su do sada Rusi odradili na železnici u Srbiji, nažalost, itekako ima razloga za oprez.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843645#p843645:3ee8239x je napisao(la):
Boki123 » Wed Apr 21, 2021 10:38 am[/url]":3ee8239x]Vijadukt i tunel su završeni pre roka, nadam se kvalitetno ajmo sad da se fokusiramo na održavanju istog i da koristimo benefite železnice.
Da me ne shvatiš pogrešno, super je to što su završili vijadukt i tunel, ali oni su samo deo pruge, koja kasni i pored vrlo komotnog roka.

A u stvari, treba reći da su objekti gotovi samo u građevinskom smislu. Pruga se tek postavlja a elektrifikacija i signalizacija...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843645#p843645:1emdmb7b je napisao(la):
Boki123 » Sre Apr 21, 2021 11:38 am[/url]":1emdmb7b]
Jedini smislen komentar jeste bio taj da su ukinuta stajališta po manjim mestima, to je svakako moralo da se odradi zbog kapaciteta pruge

Nije moralo da se odradi zbog kapaciteta pruge.

Pendolino":1emdmb7b je napisao(la):
a elektrifikacija i signalizacija...

...još nije ni počela da se radi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843645#p843645:bhhp97io je napisao(la):
Boki123 » 21 Apr 2021 10:38 am[/url]":bhhp97io]A 90 posto komentara je u fazonu pokrali političari pare, dobro ispitajte ko zna kakvi su radovi, upoređivanje sa Gotard tunelom brzine radova i kao mnogo se sporo radilo,... aman ljudi zar ne možemo da prođemo jedan dan bez pljuvanja. Vijadukt i tunel su završeni pre roka, nadam se kvalitetno ajmo sad da se fokusiramo na održavanju istog i da koristimo benefite železnice.
Jedini smislen komentar jeste bio taj da su ukinuta stajališta po manjim mestima, to je svakako moralo da se odradi zbog kapaciteta pruge, ali mora ljudima da se da alternativa u vidu usklađenog prevoza do svog mesta. Recimo, neko dođe u stanicu Beška i mora do Čortanovaca, nema ni auto ni taksi, ali da se organizuje bus koji vozi do sela
Управо у оваквом начину приступа, у којем постоји само "похвала и пљување" и натурања на нос наочара да се свака реч тумачи тако, то је највећи проблем, највећа болештина српске политике и власти, и опозиције. Наравно да у таквом наметнутом систему трачарења и оговарања са убијањем речи информације, стручности и одговорности побеђују професионални секташи, или ти СНС.

Дајмо тачку 1 онога што сам набројао, два колосека Београд - Панчево:

Информација 1: Стара једноколосечна пруга је до почетка радова на Прокопу 1997. уз поштовање реда вожње примала 40 пари путничких возова дневно.
Информација 2: Једним другим системом нестручности и неодговорности од 1997. до 2010. целих 13 година држано уско грло од Прокопа до Укрснице Крњача.
Информација 3: Од 2010. почиње БГ:ВОЗ на 15 минута, али долазимо до другог система неодговорности и нестручности да возови за Младеновац и Панчево не долазе директно до Карађорђевог парка и Вуковог споменика.
Информација 4: Од 2014.-2017. су радови на прузи Београд Панчево, али скоро сво време радова између Београда и Панчева свих 16 пари возова Београд - Панчево.
Информација 5: Нови колосек преко моста средили, али стари колосек преко моста оставили какав је био са 20км/с.
Информација 6: Линију за Панчево Војловицу оставили бескорисни патрљак Овча - Војловица, а потом и то укинули.
Информација 7: Набављана нова возна средства, али како су скоро сви вагони ликвидирани, то није утицало на повећање превозних капацитета.
Информација 8: Иста власт која је ликвидирала вагоне, ликвидирала је и највећу станицу за одржавање истих у Савском амфитеатру, као и фабрике за производњу и ремонт вагона.
Информација 9: Продужен БГ:ВОЗ до Овче, али без квалитетне интеграције са насељима на левој обали Дунава. Последично, коришћење капацитета 10-20%.
Информација 10: Намештена студија по којој аутобус за Панчево има ниже трошкове од воза, а при чему се упоређују подаци са 4 пута више возова од потребног броја да би се набила цена у студији. Такође, студија је непотпуна и непрофесионална зато што не обухвата економску анализу система ефеката, већ само трошкове.
Информација 11: Раст Пантранспорта се историјски-временски везује за пад АТП Панчево, коначни прогон комби превозника, и укидање скоро свих возова Београд-Панчево.
Информација 12: Година 2021. Само 6 пари возова Београд - Панчево, и то оних за Вршац.
Информација 13: Други колосек до Панчева не оправдава обим теретног саобраћаја, нити потражња за путничким превозом између Београда и не-Панчево дела Баната, већ искључиво транспортна тражња између Београда и Панчева!
Информација 14: Двоколосечна пруга омогућава транспорт квалитета регионалног метроа, уз неколико квадратних километара простора идеалног за плански развој предграђа, али 7 година од почетка радова на прузи нема почетка радова на планској масовној индукованој градњи насеља!

Пример деловања доносиоца одлука којим би форумашки размењивачи информација и мишљења били углавном задовољни:
1. Ограђивање свих станица у Панчеву са контролисаним улазом, при чему би се на перон и са перона пуштали само имаоци БУС-ПЛУС картице са одговарајућом уплаћеном картом, или имаоци железничке карте. Формирање специјалне зоне ИТС-ПА са одговарајућим картама са комерцијалном ценом. Поласци возова на 30 минта у шпицу и 60 ван шпица могу бити исплативи у тим условима. Панчевцима би се нудило да са једном картом стигну до било које дестинације у Београду са преседањима. Рок за продужење система до Панчево главне 6 месеци. До Панчево Војловице 12 месеци. Јефтиније карте и/или више полазака тек уз суфинансирање од стране Панчева.
2. Спуштање перона за почетак на Панчевачком мосту. Пуштање дела возова из Ваљева, Лапова и Шида ка Панчеву. Рок 6 месеци.
3. Набавка половних вагона и половних локомотива, обнављање Гоше за послове ремонта, за повећање превозних капацитета. Рок 12 месеци.
4. Планска градња насеља између Крњаче Овче и Борче са булеварима везаним за Зрењанинац и Северну тангенту, бициклистичком инфраструктуром, основном, средњом школом, вртићима, јаслицама, домом здравља, пијацом и тржним центром при железничкој станици, градским парком, спортским центром...
5. Интервал возова сваких 15 минута или чешће преко целог дана за ново насеље.

Има ту још хрпа детаља, али хајде оно најважније.
 
Rakovica - da se poveze autobusima Miljakovac, Vidikovac, Kanarevo, Petlovo, Labudovo brdo i Skojevsko naselje sa stanicama u dolini Topciderke + takt svakih 15 minuta.
Da svi vozovi za/iz Novog Sada terminiraju u Pancevu, osim cetiri-pet koji bi polazili iz Resnika.
Da se obnovi pravac Rakovica-Topcider-Sajam i stari zeleznicki most da se vrati u upotrebu. Jednokolosecna pruga kojom bi isao BG Voz uz dodatno stajaliste kod Sajma, sve za BG voz.
Nova pruga da se gradi dolinom Kumodraskog potoka polazeci iz Prokopa, preko Dusanovca, Vozdovca, Kumodraza, da se u Bubanj Potoku spaja na pozarevacku prugu. Odavde bi nadalje trebalo graditi novu brzu prugu za Nis pravcem Mali Pozarevac-Mladenovac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=843936#p843936:304jx2pi je napisao(la):
tragac » Čet Apr 22, 2021 1:55 pm[/url]":304jx2pi]Rakovica - da se poveze autobusima Miljakovac, Vidikovac, Kanarevo, Petlovo, Labudovo brdo i Skojevsko naselje sa stanicama u dolini Topciderke + takt svakih 15 minuta.
Da svi vozovi za/iz Novog Sada terminiraju u Pancevu, osim cetiri-pet koji bi polazili iz Resnika.
Da se obnovi pravac Rakovica-Topcider-Sajam i stari zeleznicki most da se vrati u upotrebu. Jednokolosecna pruga kojom bi isao BG Voz uz dodatno stajaliste kod Sajma, sve za BG voz.
Nova pruga da se gradi dolinom Kumodraskog potoka polazeci iz Prokopa, preko Dusanovca, Vozdovca, Kumodraza, da se u Bubanj Potoku spaja na pozarevacku prugu. Odavde bi nadalje trebalo graditi novu brzu prugu za Nis pravcem Mali Pozarevac-Mladenovac.

Integracija železnica i ostalih vidova prevoza je esencijalna za dalji razvoj, železnice će imati svakako više putnika i veću popunjenost. To ne važi samo u Beogradu već svuda, potrebno je da se SVAKA STANICA u Srbiji poveže sa okolinom, sa okolnim mestima, selima itd

Da li vredi puštati baš svaki voz za Pančevo? Recimo ako voz ide na sat vremena (RE voz), možda jedan da ide za Rakovicu (ili Resnik), a jedan za Pančevo. Tako se oslobaća slot na ovom drugom satu za voz iz Valjeva recimo. Tu mora da se spuste peroni na Vukovom spomeniku, Pančevačkom mostu, da se sredi stanica Pančevo sa pothodnicima i normalnm platformama, kao i uređenje stanice Karađorđev park jer ono stvarno kriminalno izgleda.

Rakovica-Topčider-Sajam se zauvek zatvara i nema vište šta tu da se radi, već ima dosta projekata koji zavise od ukidanja pruge a koji su ili krenuli ili kreću (Beograd na vodi, Bulevar Patrijarha Pavla,..). Sajam može da se poveže ako se na planiranom mostu izgradi stajalište, a tu će prolaziti metro, prolazi već i tramvaj. Tebi su već svi putevi sa Sajma time pokriveni. NBGD BGvoz i tramvaj, Centar Metro, Rakovica tramvaj i Bgvoz, Banovo Brdo Metro i tramvaj

Što se tiče nove pruge prema Nišu, smatram da je to razumno, ali i izuzetno skupo. Možda za početak da se izgradi brza pruga do predgrađa Beograda pa posle da se ostavi mogućnost da se produži preko navedenih naselja tunelom do centra. Bolje da se novac za taj tunel iskoristi za kupovinu novih vozova i povećanja kapaciteta na postojećim prugama
 
Mene samo zanima jel zavrsetkom ove stanice ce biti reseno skroz odrzavanje vozova a to znaci da li ce poceti da ih peru posto trenutno imam osecaj da ih samo kad toliko propadne farba onda ih prefarbaju?
 
Вероватно ће одржавати како треба све путничке возове. Ја се надам да ће почети да уклањају графите и са РВР и оно мало путничких вагона што остаје. Што се тиче Србија карга, мислим да ће ту одржавање остати како је и сад.
 
U Petrovaradinu zid za zaštitu od buke postao meta divljaka, ,,umetnika'' i navijača-klinaca,očistiće to samo kada vrhovni vođa prođe prugom...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CpjS-nd6SQw[/youtube]
 
Brate šaraju se zidovi i u Cirihu i Minhenu, nije smak sveta ako ima par grafita.
 
Meni lično grafiti na stanicama ne smetaju. Smeta mi loša organizacija voznih linija,retki polasci i potpuno odsustvo putničkog saobraćaja na nekim bitnim prugama u zemlji. Grafiti su u ovom trenutku najmanji problem koji naše železnice imaju.
 
To se reši antigrafitnom bojom, tj kad neko išara zid ili šta god vrlo je lako tu žvrljotinu skinuti ako ima tu boju. Možda i neki murali odmah na početku da se ofrarbaju da ne bi drugi "umetnici" tu ostavljali trag. Ali kao što reče Užice, ima mnogo drugih stvari koje su bitnije od ovoga.
 
Vođa najavljuje da će danas u Briselu objaviti najveći infrastrukturni projekat u istoriji Srbije, posle kojeg ćemo za 4 godine biti druga zemlja.. pominje Pomoravlje i jug Srbije..

Da li nas loži brzom prugom za topla mora, ili kanalom do Paralije? :grand:
 
Pa sad, kanal do Paralije ne znam ali brza pruga do Niša je potpuno izvesna kao dopuna ovog severnog kraka koji je gradi.
 
Vrh