Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756727#p756727:tjyndhzt je napisao(la):
Дошљак » Уто Јул 14, 2020 11:16 am[/url]":tjyndhzt]Погледајте шта су урадили са Швеђанкама :o
file.php
Шта су Швеђанке? Јел ово неки шинобус? Где ово саобраћа?
 
Serija 710. DMV uvezeni polovni iz Švedske pre 10-15g, vozili su na lokalu gde sad ide 711.
 
Pendolino":10cf38r5 je napisao(la):
Rijeka je odavno velika luka, a pruga Zagreb-Rijeka je najprometnija na ex-yu prodručiju. Prošle godine su se hvalili da su prevukli preko 30 teretnih vozova da dan (ne mogu da nađem taj tekst

Ja bih se pre kladio na prugu Ljubljana - Koper/Trst ,bar što se tiče teretnog transporta.
 
Nesporno je da luke Koper i Trst imaju veći pretovar od Rijeke, ali mislim da je pruga ZG-Ri opterećenija od Lj-Koper.

Sve jedno, daleko bolje nego što mi čekamo Kineze da nam puste po neki vozić, dok bacamo pare u Prokop i na "brzu prugu".
:bash:
 
Slovenci grade drugi kolosek Koper-Divča potpuno novom trasom, 27km od čega 20km kroz tunele za 1,2 milijarde evra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749846#p749846:3aaijlf6 je napisao(la):
kojekude » Sub Jun 20, 2020 6:57 pm[/url]":3aaijlf6]Stanica Zemun Polje, danas, pogled ka Bgd. Kolosek u prvom planu je desni kolosek od Bg ka Batajnici, stari, onaj koji se koristi sve ovo vreme (zvanično 3. kolosek u ovoj stanici. Postoji i četvrti, koristi se za ukrštanje vozova u ovoj stanici, i peti koji je zarastao u korov i ne sećam se da je ikad korišten osim za utovar pragova ovih dana. Prvi i drugi kolosek su sklonjeni, tu se trenutno radi, kopa, betoniraju se polaaako peronski zidovi itd...) Pre desetak dana su počeli da kopaju i betoniraju ovaj podzemni prolaz, preko njega treba da prođe levi kolosek brze pruge BG-NS, ne znam da li će biti i još jedan za ukrštanje u stanici. Ocenite sami kad bi to moglo da bude gotovo... Kad se završi taj deo sa sve kolosekom onda prelaze na desni kolosek i ostatak podzemnog prolaza... Novi kolosek je stigao na oko 300-400 metara pre i posle stanice Zemun Polje...
file.php
Da citiram samog sebe...Juče sam svratio da vidim šta se dešava na stanici, ali ispraznio mi se telefon pa nisam mogao da slikam.. Elem, Završili su ovaj deo podzemnog prolaza, ali ga još nisu zatrpali. Izbetonirana su još dva peronska zida, grejderi rade na ravnanju slojeva koji su poi slobofnoj proceni 1,5-2 metra ispod kote buduće pruge. Neće ovo skoro...

By the way, peronske zidove betoniraju tako što beton sipaju u kašiku bagera pa onda bager iz kašike sipa u oplatu... Pretpostavljam da je problem to što je deo mreže pod naponom pa ne mogu da koriste pumpu za beton, ali mogli su (da su hteli) da improvizuju pokretni levak/kanal, da ide direktno iz miksera u oplatu, X puta viđeno i upotrebljavano... Tri "trake" od blažujke, nastavljanje kanala na kanal na preklop, oslonci između itd...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756977#p756977:23thjktc je napisao(la):
abrines » Wed Jul 15, 2020 8:02 am[/url]":23thjktc]Шта су Швеђанке? Јел ово неки шинобус? Где ово саобраћа?

https://en.wikipedia.org/wiki/Y1_(railcar)

Odlična stvar. po meni bolja od ovih 711. Naravno, kod nas je sve neka drama, prvo je bila afera oko kupovine, pa svašta nešto posle.

Kao što privatni prevoznici kupuju polovne autobuse iz inostranstva, tako je meni potpuno logično da se tako kupi i neki DMV.

Dizeli su zahtevniji za održavanje od elektro vozova, a kod nas se tome ne pridaje velika pažnja pa je bilo i problema.
 
Делују јако занимљиво, за мала места чини ми се пун погодак. Нашао сам неки чланак како су једном отказале кочнице али то је већ до одржавања. Зна ли се колико комада поседујемо?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756935#p756935:b3tzy9g0 je napisao(la):
Igor » Uto Jul 14, 2020 11:24 pm[/url]":b3tzy9g0]
Ne bi bilo loše da postavljas linkove do izvora ;)

https://www.facebook.com/dusan.vujovic.71/media_set?set=a.10217397201586718&type=3

BTW, stali su radovi i na remontu Jajinci - Mala Krsna. Tu će tek biti probijen rok debelo, koji je avgust ove godine.
Navodno, problem je u tome što izvođač radova nema licencu za obavljanje radova kako stoji u ugovoru. Nešto su mutili oko definisanja radova - održavanje ili rekonstrukcija. Izvođač ima licencu za jedno, a u ugovoru stoji drugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757202#p757202:3uetwkwi je napisao(la):
Пантограф » 15 Jul 2020 09:49 pm[/url]":3uetwkwi]Ta kupovina je jedna od najsmislenijih stvari na železnici u poslednjih nekoliko decenija.
Да не испаде да ја и Пантограф једно другом стално суфлирамо, овде ћу бити несагласан.

1. Посао је склопљен без тендера, и ту је суштина афере. Процењује се да је уграђивање било око 1.000.000 укупно за цео посао. Хрвати су такве возове купили око троструко јефтиније по комаду, доста раније. Швеђани би евентуално победили и на таквом тендеру, да ли због повољне понуде или због намештања тендера на префињенији начин, небитно.
2. Набављена је јако мала серија возила, што представља проблем за одржавање и набавку резервних делова. У тренутку када се улазило у посао, требало је ићи на барем 30 вагонских јединица из тих разлога, и да се једна од фабрика железничких возила специјализује за одржавање њих.
3. Возови су предвиђени да се не крећу спорије од 60 км/с у трајном режиму. Када се развлаче по лаганим вожњама 20-30 км/с мотори се прегревају, и управо због тога је неколико изгорело. До прегревања долази при раду мотора са малим бројем обртаја. Дакле, или ћеш урадити нешто да брзину дигнеш бар на 60 км/с, или уграђујеш нове хидрауличне мењаче са додатним нижим степеном преноса, или их уопште не шаљеш на најспорије пруге.
4. Неприлагођеност за +40 како мотора (хлађење), тако и путничког простора.
5. Није направљена најпаметнија расподела за исте. Од неелектрификованих пруга у добром стању нису коришћене за Рума - Шабац, Београд - Вршац, Нови Сад - Богојево - Суботица, Сомбор - Врбас. До доласка "Путина", на овим пругама је превоз возом био јако непрактична и несигурна варијанта.
 
Истина, до доласка 711 по бољим пругама у Војводини су саобраћали шинобуси.
 
Pa naravno, to vam je GSP fazon: vozi putnike starudijom, umesto da popuniš rupe u floti jeftinim polovnim vozilima. Pa kad uzmogneš, kupiš nova. Velika mudrost.

Odmah ću da se složim sa Karlom da je trebalo da se kupi još. Ali moram da podsetim da je kampanja protiv nabavke tih vozova ipak bila populistička: u jednom trenutku je, čak, Inicijativa mladih za ljudska prava (WTF?!) organizovala izložbu, podmetnuvši slike starih šinobusa za Šveđanke. Došao Đilas, iščuđavao se... nad stanjem pogrešnog voza.

I tako - populizam uvek napravi štetu, jer posle ljudi neće da se bakću sa sličnim kupovinama, da ne ispadnu grbavi.
 
"Inicijativa mladih za ljudska prava", "Udruženje za zaštitu mladih" ima toga...

To mu se vratilo sa njegovim nesuđenim projektom za brzo i jeftino ostvariv "light metro" (da ne otvaramo sada raspravu da li je to bila dobra ideja)
 
Dart":2rma5fd9 je napisao(la):
Slovenci grade drugi kolosek Koper-Divča potpuno novom trasom, 27km od čega 20km kroz tunele za 1,2 milijarde evra.
Ne žale pare :)

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
 
Дошљак":1o0rueez je napisao(la):
Истина, до доласка 711 по бољим пругама у Војводини су саобраћали шинобуси.
pa 711 je isto šinobus , modernija verzija naravno haha.

Sent from my Nokia 7.1 using Tapatalk
 
Наравно, али млађи и из два дела. Поента је да су Швеђанке нису распоређене на пруге у бољем стању.
 
У чему се огледа успешност куповине тог модела у односу на на 711?
Осим што су јефтиније, поретпостављам...
 
Па у томе, у чему друго. Нико није купио половног пунта зато што је бољи од новог клија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756628#p756628:1vt4djz6 je napisao(la):
WLABmz » Pon Jul 13, 2020 9:44 pm[/url]":1vt4djz6]Tender za nabavku EMV Srbija Voza je odložen na neodređeno vreme zbog epidemije korona virusa (super im dođe kao izgovor za sve). Javilo se 5 kompanija - Siemens (Mireo), Stadler (Flirt 3), Bombardier (Talent), Alstom i neka firma iz Kine. Po svemu sudeći, nabavljaće se voz bez ETCS-a za maksimalnu brzinu od 160 km/h zbog cene (ETCS poskupljuje cenu za pola miliona evra po komadu).


Nije tacno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757560#p757560:2yedcmbw je napisao(la):
drumstep » Pet Jul 17, 2020 10:17 am[/url]":2yedcmbw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756628#p756628:2yedcmbw je napisao(la):
WLABmz » Pon Jul 13, 2020 9:44 pm[/url]":2yedcmbw]Tender za nabavku EMV Srbija Voza je odložen na neodređeno vreme zbog epidemije korona virusa (super im dođe kao izgovor za sve). Javilo se 5 kompanija - Siemens (Mireo), Stadler (Flirt 3), Bombardier (Talent), Alstom i neka firma iz Kine. Po svemu sudeći, nabavljaće se voz bez ETCS-a za maksimalnu brzinu od 160 km/h zbog cene (ETCS poskupljuje cenu za pola miliona evra po komadu).


Nije tacno.



Ja se nadam da nije tačno, ali nekako mi sve ima smisla. Da li možeš da mi kažeš koji deo nije tačan i možda izvor. Hvala unpared.
Isto tako ja samo došao do nekog zaključka da ćemo mi do završetka pruge do Budimpešte imati samo regionalne vozove do 160 km/h, a da će posle tek razmišljati o kupovini novih za Beograd-Budimpešta za 200km/h.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757560#p757560:2fvhlg0q je napisao(la):
drumstep » Pet Jul 17, 2020 10:17 am[/url]":2fvhlg0q]
Nije tacno.

Ajde sad konkretno šta nije tačno?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757541#p757541:r0wotoub je napisao(la):
dex87 » 17 Јул 2020, 06:35[/url]":r0wotoub]pa 711 je isto šinobus , modernija verzija naravno haha.

711 није шинобус. 711 је дводелни ДМВ. шинобуси су само једноделни ДМВ (710 и 812)
 
Vrh