Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754413#p754413:fl30juld je napisao(la):
Пантограф » 06 Jul 2020 05:58 pm[/url]":fl30juld]Pa, podrazumeva se da moraju da kupe vozna sredstva.

Inače, zaboravite tolike ekspresne/brze/poslovne/IC vozove. Po meni je nerealno i na jedan sat. Ubrzani/interregio i slični vozovi su majka za ovu relaciju.
Tako je "oduzimaču struje".
Ovde većina zaboravlja da je ovo pruga za mešoviti saobraćaj i da treba uzeti u obzir i saobraćanje teretnih vozova.
 
E sad, da li može meni neko da objasni zašto ovoliko traju radovi na deonici od Beograda do Novog Sada kao prvo? Kao drugo, žasto se rok za kraj izgradnje pruge do Subotice predvidja za 2024. godine? Pa aman, da li se gradi kroz kanjone, brda, planine ili kroz ravnicu? Bože u kakvoj državi živimo pa se ovoliko kilavi... Sa druge strane kapiram ih za epidemiju, ali ipak i pre nje su baš kilavili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754490#p754490:3a248jpk je napisao(la):
SoA » Uto Jul 07, 2020 12:04 am[/url]":3a248jpk]Sa druge strane kapiram ih za epidemiju, ali ipak i pre nje su baš kilavili.

Epidemija je gotovo beznačajno uticala na tok radova, ali je odličan izgovor za neminovno probijanje rokova. Prvobitni rok za puštanje u saobraćaj levog koloseka Beograd Centar - Zemun je bio pre viralnih događaja na pijaci u Vuhanu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754490#p754490:4akzva8n je napisao(la):
SoA » Mon Jul 06, 2020 11:04 pm[/url]":4akzva8n]Kao drugo, žasto se rok za kraj izgradnje pruge do Subotice predvidja za 2024. godine?
:kafa:
Zbog izbora
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=755399#p755399:kevvh6dy je napisao(la):
smirgla » Čet Jul 09, 2020 1:23 pm[/url]":kevvh6dy]Nadam se da se ne kosi sa pravilima ovog foruma. Na novosadskom forumu sam postavio danasnju reportazu od stanice Petrovaradin do Cortanovaca.
Sledi link. Ako je on problem postavicu slike i na ovom forumu:
http://www.nsbuild.rs/forum/autoput-mag ... =680#92956
Link ka NS Build-u je uvek dobrošao na Beobuildu :sesir: jedino što je preporuka staviti jednu ili dve fotografije u okviru objave kako bi se okvirno moglo znati šta je tačno na linku.
 
Hvala Igore. Sada znam za ubuduće. Evo ovde 2, jer ne mogu da promenim post sada.
9841f58286f66a758b84fd5c1d54fef1.jpg
30d9de1168e6daa0d1c1afeea12d367e.jpg
 
Vidim radi se, vijadukt u konstrukciji cini mi se skoro gotov. Pre će ovu deonicu završiti sa vijaduktima i tunelima nego levi kolosek od Beograd (Centar) -Stara Pazova. Da li se zna kad će otvaranje, prema poslednjim najavama ova deonica treba ovog meseca da se otvori. Još jedna stvar, u novoj stanici Tošin Bunar je pre neki dan radila rasvet.
 
Bojim se da cemo se nacekati do zavrsetka levog koloseka Bgd-St Pazova..i juce nema nikog da radi.,Sve stoji skoro mesec dana. Nekoliko stubova KM od stare prema novoj su skinuti i polozeni pored koloseka..jedino radovi napreduju na podvoznjaku kod aerodroma.
 
Uspeli su da nazaduju sa radovima, sad nam trebaju rokovi do kad će vratiti sve u prvobitno stanje :D
 
Meni je zelja da se provozam deonicom Kruševac-Ćićevac, pa onda od Ćićevca za Beograd, nadam se da će uskoro da rekonstruišu tu prugu do Ćićevca jer koliko sam čuo i video vozovi tu idu baš sporo, pogotovo od Kruševca do Stalaća.
 
Kadrovsko upropašćavanje železnice traje dugo, a sa aktuelnom administracijom je samo višestruko ubrzano. Još početkom 2000-tih su pojedini srednjoškolci na sumnjiv način završavali tehničke fakultete u Zrenjaninu i Čačku, ili privatne fakultete, kako bi dobijali visoke pozicije koje su ranije zauzimali iskusni inženjeri sa Saobraćajnim, Elektrotehničkim, Građevinskim ili Mašinskim fakultetom. Istovremeno, sve vreme je širena priča o "višku zaposlenih". "Višak zaposlenih" je zaključak privredno nepismene kancelarijske sekte, kako Ministarstva finansija, tako i međunarodnih finasijskih institucija koje odobravaju pozajmice, kada vide podatke o niskoj produktivnosti. Niska produktivnost je posledica zastarelih tehnoloških rešenja koja zahtevaju mnogo zaposlenih, zatim, lošeg stanja i pruga i voznih sredstava i opreme, što zahteva dodatnu radnu snagu, loše poslovne politike na samoj železnici, kao i slabe privredne aktivnosti. Jedino što tada ume da radi privredno nepismena birokratska kancelarijska sekta jeste da nudi radnicima "stimulativne otpremnine" i da maksimalno smanji broj novozaposlenih železničara. Železnice su tada najviše napuštali radnici izvršne službe, dok su sve vrste šefova, direktora i zaposlenih na izmišljenim radnim mestima ostajali. Neki od radnika na tim izmišljenim radnim mestima nisu ni dolazili na posao. "Otpremnine" na papiru koji sve trpi su "pravična nagrada". U praksi, to se pre može porediti sa sirom u mišolovci ili otrovnom jabukom. Mnogo onih koji su se polakomili je ušlo u privatne poslove bez biznis plana i propalo, neki su potrošili na kola, svadbe i slično, ali je malo njih došlo do ekonomske sigurnosti.
Ceo članak na Ekapiji.
 
Hvala ti Karlo. Samo si ovde nejasan:
"Ali u toj istoj ravnici, ono što je sjajno za poljoprivredu, za prugu je propast. Konkretno, ravno plodno tle puno humusa i dostupnost vode na maloj dubini. Humusni sloj zemlje se uklanja, ali u tim uslovima tle ispod pruge može dobiti previše humusa u roku od svega nekoliko decenija."
Humus se preko pregradenim povrsinama ne moze stvarati. Ah-horizont (humus) u pdeosferi nastaje ako u kontaknoj zoni izmedu pedo- i atmosfere zive organizmi i to u obimnom broju (nema ih u arkticnim uslovima ili pustinji pa tu nema ni humusa). Na pruzi nece biti organizmi koje bi svojim detriusom dali organicne substance za transformaciju u humus. Humus se takode nemoze formirati u dubini (izuzetak su groblja gde se vestacko na 2 m dubine unosi organska materija), nego se odozgo natalozi detrius. Za tu reakciju potrebno je kiseonik. U vlaznim i podvodnim uslovima humus se takode nemoze formirati sto mu nedostaje kiseonik za hemijsku reakciju. Umesto toga u milijeu bez kiseonika imamo glej (G) a ne humus koga karakterizira premestanje zeleza i mangana u povrsinske slojeve . U Vojvodini imamo humus znatnih debljina na lesu, a uz recna korita glej sa malom povrsinskom Ah-slojom. Takode se Vojvodina ne razlikuje od drugih nizinskih podrucja Evropa u smislu putne infrastrukture. Jedino sto je nekada bilo vise prisutno nego u drugim nizinskim krajevima Evrope je bilo prisustvo peska. I to na nekim podrucijim - taj pesak je danas ucvrscen kao sto je na Deliblatu. Rekoh bi da su Madari u 19 veku dosta obisli krajeve sa peskom. Ali je to moja slobodna interpretacija sa geoloske karte gde pruge uglavnom ne secu peskoviti brzuljke.
 
Hvala na ispravci i priznajem grešku. O problemima sa promenom mehaničke strukture zemljišta ispod pruge sam mnogo ranije slušao od jednog ZOP-ovca iz Lajkovca, a sam se nisam bavio geologijom. Uvek mi je drago kada je neko otvoren da od njega/nje nešto više naučim.

Vezano za pesak, postoji jedan poseban problem na koji su se ZOP-ovci u Vojvodini žalili vezano za pesak, a to je naduvavanje istog vetrovima u kolosek. Posebno kada je sneg i košava, pa su smetovi od snega i peska kao malter tvrdi i teški za probijanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=755621#p755621:27ek2n31 je napisao(la):
drumstep » Pet Jul 10, 2020 10:48 am[/url]":27ek2n31]Bojim se da cemo se nacekati do zavrsetka levog koloseka Bgd-St Pazova..i juce nema nikog da radi.,Sve stoji skoro mesec dana. Nekoliko stubova KM od stare prema novoj su skinuti i polozeni pored koloseka..jedino radovi napreduju na podvoznjaku kod aerodroma.

Sad će da se jave neki da kažu da izmišljaš. :mrgreen:

BTW, Novi Sad - Subotica je zbog visokih dnevnih temperatura u toku dana spuštena brzina na 30 km/h.
 
Ispade da je najbolje podići zastore pored pruga u Vojvodini da štite od atmosferskih uticaja. I zimi i leti.
 
Tender za nabavku EMV Srbija Voza je odložen na neodređeno vreme zbog epidemije korona virusa (super im dođe kao izgovor za sve). Javilo se 5 kompanija - Siemens (Mireo), Stadler (Flirt 3), Bombardier (Talent), Alstom i neka firma iz Kine. Po svemu sudeći, nabavljaće se voz bez ETCS-a za maksimalnu brzinu od 160 km/h zbog cene (ETCS poskupljuje cenu za pola miliona evra po komadu).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756628#p756628:rr4msxbr je napisao(la):
WLABmz » Pon Jul 13, 2020 10:44 pm[/url]":rr4msxbr]Po svemu sudeći, nabavljaće se voz bez ETCS-a za maksimalnu brzinu od 160 km/h zbog cene (ETCS poskupljuje cenu za pola miliona evra po komadu).
Brine me ovo boldovano, po čijem sudu tvom ili neki interni info?

Bilo kako bilo nadam se da nisu poludeli pa da planiraju nabavku vozova bez ETSC-a u momentu kada isti ugrađujemo na deonici ka Budimpešti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756631#p756631:1kxnbldh je napisao(la):
Igor » Pon Jul 13, 2020 10:51 pm[/url]":1kxnbldh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756628#p756628:1kxnbldh je napisao(la):
WLABmz » Pon Jul 13, 2020 10:44 pm[/url]":1kxnbldh]Po svemu sudeći, nabavljaće se voz bez ETCS-a za maksimalnu brzinu od 160 km/h zbog cene (ETCS poskupljuje cenu za pola miliona evra po komadu).
Brine me ovo boldovano, po čijem sudu tvom ili neki interni info?

Bilo kako bilo nadam se da nisu poludeli pa da planiraju nabavku vozova bez ETSC-a u momentu kada isti ugrađujemo na deonici ka Budimpešti.

Info od zaposlenih u SV-u.

Eh, Mađari su ugradili ETCS Level 1 pre skoro 5 godina na deonicama ka Rumuniji i Ukrajini, ali nikad nisu pustili u rad zbog stalnih krađi i preskupog održavanja pod tim krađama. Mogu misliti šta (ne)će biti kod nas sa ETCS Level 2...
 
Vrh