Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=751407#p751407:2u1a9w81 je napisao(la):
orjen » Čet Jun 25, 2020 11:15 am[/url]":2u1a9w81]Karlo, u Nemackoj je IC uveden 1971 kada je i nabavljena lokomotiva DB-103 za 200 km/h. Do 1977 nije bilo pruge do 200 km/h, te godine su prve pruge dogradene do 200 km/h pustene u saobracaj - Lengerich (Westf.)–Sudmühle (22,6 km, Osnabrück–Münster, od 1981, München-Lochhausen–Augsburg-Hochzoll (42,7 km, München–Augsburg, 1975), Augsburg-Oberhausen–Bäumenheim (32,8 km,Augsburg–Donauwörth,1978–81) Sprötze–Lauenbrück (19,5 km, Hamburg–Bremen, 1978–84), Uelzen–Langenhagen (81,4 km, Hannover–Hamburg, 1978–84), Brackwede–Hamm (Westf) (57,4 km, Hannover–Dortmund, 1980).

Od ujedinjena se islo na dogradivanje sledecih pruga na do 250 km/h: Köln–Düren (250 km/h, Köln - Brüssel - Paris), Berlin–Hamburg (230 km/h), Köln–Düsseldorf–Duisburg (200 km/h), Hannover–Wolfsburg (200 km/h, Hannover–Berlin), Ingolstadt–München (200 km/h, Nürnberg–Ingolstadt), Frankfurt-Mannheim (200 km/h).

Gradile su se i nekoliko potpuno novih pruga (Frankfurt - Köln/Deutz), Erfurt-Leipzig. Mreza pruge Nemacke 2020 je sa ovom razvojem dramaticno promenjeno nego situacije 1971 kada je prvobitno bio formiran IC-saobracjaj. Pre 1977 nijedana pruga nije bila u stanju da opsluzi brzinom od 200 km/h, od 1977 nema koja nije dogradena na barem 200 km/h.

Sada se u veliko i gradi nova pruga Stuttgart-Augsburg za brzinu 250 km/h,a Minhen - Kufstein (Minhen - Verona) do 2030 se dograduje na 230 km/h. Sa svim tim prugama zakljucak je, da su IC/ICE pruge na mnogo vise od 50 % mreze DB izgradene sa brzinom >200 km/h. I sve su to uglavnom mesovite pruge sem one dve na 300 km/h, i tako da nisu u intervalu 140-160 km/h.

Ne kazem da tvoj zakljucak za Srbiju nije ispravan, ali pordenje za Nemackom nije korektno
"Zbog tih teretnih vozova, većina mreže pruga na kojima saobraćaju IC (inter city) vozovi u Nemačkoj, Austriji, Holandiji, Belgiji nije čak ni za 160km/h već za svega 140km/h. To su zemlje koje su ekonomskiski bogate, a to je u međuzavisnosti sa racionalnim planiranjem."
, pruge Nemacke su u vecini slucajeva dogradene ili novogradene i za vece brzine od 200 km/h i u mesovitom saobracaju su. Naravno da situacija nije za poredenje sa Srbijom, ali ne bi bazirao zakljucak na toj predpostavci, pogotovo sto mnoge pruge Nemacke danas posluzju i sa vmax 230-280 km/h, samo su plave u mapi sa vmax 230 km/h. Legenda mape: Crveno - nove pruge - 300 km/h, narandasto nove i dogradene pruge 230 - 280 km/h, plavo dogradene pruge 200 - 230 km/h, sivo pruge do 160 km/h . A dali se oseti razlika 200 km/h i 300 ili 280 km/h, subjektivno se u putovanju oseti jaka razliko, i to ne malo nego bas. Frankfurt-Keln na 1 sat je primer takvih razdaljina na 300 km.
ICE_Network.png

Cena karte u Nemackoj i cena karte u Srbiji dosta utice na infrastrukturu :) Berlin - Minhen, 4 sata, povratna karta bez popusta 150+ evra. Videcemo koliko ce kostati Beograd - Budimpesta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752860#p752860:2ymqh756 je napisao(la):
spatiotecte » Уто Јун 30, 2020 4:24 pm[/url]":2ymqh756]Tipujem 30-40 evra
Повратна?
 
Само са субвенцијама. И то у једном смеру Економска нема шансе.
 
Kad kombi prevoz košta 25 eur od vrata do vrata, a Flixbus <20 eur teško se može očekivati neka velika cena. Ni Budapest Special ponuda od 15 eur koja je trebala da bude sezonska a trajala je 10+ godina sve do zatvora pruge nije privukla mnogo putnika.
 
Flixbus Berlin - Minhen je u proseku oko 22-25 evra u jednom smeru. Voz oko 75 evra. Flixbus je uvek prepun, a redonvno ga kontrolisa Bundespolizei, to je federalna policija. Bez dokumenta nema sance putovati od Minhena do Berlina. To zato sto uglavnom migranti ovo sredstvom putuju, cesto sa privremenim prebivalistima a takode ima i neke koje trguju nekom robljom. Nije za preporucivati. Minhen - Budapest sa Budapest spezial stoji na 29 evra u jednom smeru, kuset 10 evra plus. I cena od 49 je jos jeftina za tu relaciju. Svakako mogu preporuciti nocni voz na toj relaciji. Najcesce sam sa njemu putovao. Jedino on od Budimpeste do Novogo Sada je uvek bila nocna mora. Pogotovo sto je i zadrzavanje u Budimpesti bilo predugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752915#p752915:vp1hpl0a je napisao(la):
tragac » Уто Јун 30, 2020 9:40 pm[/url]":vp1hpl0a]Kad kombi prevoz košta 25 eur od vrata do vrata, a Flixbus <20 eur teško se može očekivati neka velika cena. Ni Budapest Special ponuda od 15 eur koja je trebala da bude sezonska a trajala je 10+ godina sve do zatvora pruge nije privukla mnogo putnika.

Једном сам се возио у крајем августа од врата до врата. Платио бих 50 евра нов саввремени кондиоционирани воз.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752901#p752901:goy8kl5o je napisao(la):
Mikie » 30 Jun 2020 05:35 pm[/url]":goy8kl5o]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752860#p752860:goy8kl5o je napisao(la):
spatiotecte » Уто Јун 30, 2020 4:24 pm[/url]":goy8kl5o]Tipujem 30-40 evra
Повратна?

To bi bilo baš povoljno za povratnu kartu voza za velike brzine, teško da će biti tako.
 
MAV nudi povratnu kartu za Beč od 26eur sa fleksibilnim povratkom da li 7 ili 30 dana, ne sećam se.

Zašto ne bi bila ista cena iz Beograda?
Znači Beč okvirno 55 EUR.
 
Ali to je karta za kraću relaciju i radi se o vozu koji se sastoji od običnih klasa, znaci obican IC voz iako šalju Railjet on se izmedju Beča i Budimpešte ne kreće na brzoj pruzi. Otud mislim da će karta za Bg-budimpeštu biti skuplja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753090#p753090:2bf4f4vl je napisao(la):
spatiotecte » 01 Jul 2020 12:45 pm[/url]":2bf4f4vl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752901#p752901:2bf4f4vl je napisao(la):
Mikie » 30 Jun 2020 05:35 pm[/url]":2bf4f4vl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752860#p752860:2bf4f4vl je napisao(la):
spatiotecte » Уто Јун 30, 2020 4:24 pm[/url]":2bf4f4vl]Tipujem 30-40 evra
Повратна?

To bi bilo baš povoljno za povratnu kartu voza za velike brzine, teško da će biti tako.
Nećemo imati vozove velike brzine. Voz koji ide 160-200 km/h max to nije.
 
Па ако буде ишла обична композиција вучена обичном локомотивом, можда би и могла да буде цена 50ак евра.
 
Beč-Budimpešta je EC vozom 29,90 evra, RegioJet je 47,40 evra. Dužina pruge između ova dva grada je 250 kilometara, dok je između Beograda i Budimpešte 350km. Ako bi račinali istu cenu po kilometru pređenom došli bi do cifre od 41.86 evra za ceo put. Međutim na ovo moramo da dodamo još i činjenicu da je ova pruga za 200km/h, dakle cena se diže, ali ja mislim da neće biti više od 55 evra. Sve ove cene bi trebalo da budu povratne. Međutim, mene više zanima cena karte Beograd-Novi Sad, jer se to uskoro otvara, a za Budimpeštu ima još koju godinu da se načekamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753108#p753108:1aaf3fg2 je napisao(la):
Пантограф » 01 Jul 2020 01:28 pm[/url]":1aaf3fg2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753090#p753090:1aaf3fg2 je napisao(la):
spatiotecte » 01 Jul 2020 12:45 pm[/url]":1aaf3fg2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752901#p752901:1aaf3fg2 je napisao(la):
Mikie » 30 Jun 2020 05:35 pm[/url]":1aaf3fg2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752860#p752860:1aaf3fg2 je napisao(la):
spatiotecte » Уто Јун 30, 2020 4:24 pm[/url]":1aaf3fg2]Tipujem 30-40 evra
Повратна?

To bi bilo baš povoljno za povratnu kartu voza za velike brzine, teško da će biti tako.
Nećemo imati vozove velike brzine. Voz koji ide 160-200 km/h max to nije.

Pa to još ne znamo, video si slike makete kineskog Fuxinga na onom snimku sa Zoranom. A onaj drugi hibridni ide 160 max tako da njega sigurno neće kupiti.
 
BG-NS bi trebala da košta kao autobuska ali samo u vozovima nižeg ranga.

Mogli bi da uvedu i polaske za Sombor iz BG, ionako imamo višak 711..
 
Од Београда до Сомбора са 711 то не бих пожелео ни непријатељу

Послато са SM-G935F помоћу Тапатока
 
Nema šanse da puste 711 na novu prugu, jednostavno je prespor. Verovatno će omogućiti neko presedanje u Novom Sadu i Vrbasu na brze/regionalne do Beograda.
 
A kojom brzinom će da idu opterećeni teretnjaci pune dužine i osovinskog opterećenja?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753120#p753120:17qjtfo4 je napisao(la):
NSB » Sre Jul 01, 2020 1:55 pm[/url]":17qjtfo4]Од Београда до Сомбора са 711 то не бих пожелео ни непријатељу

Послато са SM-G935F помоћу Тапатока

Pa koliko bi dugo putovao BG-Sombor? Redovno sam sa 711 putovao Niš-Zaječar i obratno od 3,5 do 4h i izlazio iz voza mnogo odmorniji nego posle 2,5h klackanja busom preko Tresibabe. U Nemačkoj najduže što voze RE DMV vozovi je oko 2-3,5h mada to je već granica izdržljivosti za mene jer su sedišta zbijenija u LINTu nego u 711 u kome mnogo više mesta ima da se ispraviš i opružiš pa 3-4h ipak lakše pregura čovek.
 
За мене лично не ради се само о удобности седишта већ и о томе како често буде загушљиво у 711, како се унутра свашта клима и шкрипи а да не причам да је несносно гласно ако седите у делу где је мотор.

Послато са SM-G935F помоћу Тапатока
 
Мени је угодније било путовање БГ-Шабац са 711 него БГ-НС са 413.
 
Drugari, vozovi Beograd - Budimpešta su do ukidanja bili subvencionisani od strane Mađarske i Srbije, a siguran sam da će tek posle remonta biti subvencionisani, jer sa ekonomskom cenom će im vozovi biti prazni. Sadašnja cena karte između stanica ŽS i MAV/GYSEV ima popust od 30% u jednom smeru i 60% za povratne u odnosu na punu međunarodnu tarifu, a tu su i Specijal ponude do Budimpešte koje su još povoljnije i koje su u rangu otprilike 60% popusta u jednom smeru i 70% popusta za povratne karte u odnosu na punu međunarodnu tarifu. Taj bilateralni dogovor još uvek važi i videćemo da li će ga menjati. Svakako vozovi između Beograda i Budimpešte nisu, niti će biti profitabilni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753163#p753163:2cdycnad je napisao(la):
Дошљак » Sre Jul 01, 2020 5:25 pm[/url]":2cdycnad]Мени је угодније било путовање БГ-Шабац са 711 него БГ-НС са 413.

Verujem da je tako, do Šapca nema puno. Voleo bih da vidim mnogo više vozova na relaciji Beograd-Šabac, ako ne direktnih onda da se obezbede normalna presedanja u Rumi. Ovo danas što postoji je smejurija što se vremena presedanja tiče. Siguran sam da bi bili veliki konkurent autobusima zbog cene karte iako su nešto sporiji.
 
Da imamo pameti napravili bi takt na osovini SU - NI i sa njom uskladili presedanja na DMV.

Za Beč se slažem, možda bi od NS mogla biti 55 EUR mada je i naša struja i usluga jeftinija a iskreno sumnjam da će se tih 200kmh razvijati pa dolazimo do 160kmh koliko je i u Madjarskoj po toj ceni.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753169#p753169:1ljiqikz je napisao(la):
WLABmz » Sre Jul 01, 2020 5:33 pm[/url]":1ljiqikz]Drugari, vozovi Beograd - Budimpešta su do ukidanja bili subvencionisani od strane Mađarske i Srbije, a siguran sam da će tek posle remonta biti subvencionisani, jer sa ekonomskom cenom će im vozovi biti prazni. Sadašnja cena karte između stanica ŽS i MAV/GYSEV ima popust od 30% u jednom smeru i 60% za povratne u odnosu na punu međunarodnu tarifu, a tu su i Specijal ponude do Budimpešte koje su još povoljnije i koje su u rangu otprilike 60% popusta u jednom smeru i 70% popusta za povratne karte u odnosu na punu međunarodnu tarifu. Taj bilateralni dogovor još uvek važi i videćemo da li će ga menjati. Svakako vozovi između Beograda i Budimpešte nisu, niti će biti profitabilni.
Mislim da grijesis u vise navrata:

Srbija i Madjarska su do sada morale subvencionirati putovanje. Zbog cega? Zato sto ima malo putnika i nije isplativo voziti malo putnika.
A zasto ima malo putnika? Da nije mozda sto vrijeme putovanja iznosi 9 sati, ponavljam, 9 sati za 380km? Prosjecna brzina izmedju Novog Sada i Subotice je 50 km/h. Znaci samo ovdje za tih pisljivih 100km treba 2 sata!

Kada se izgradi ova pruga vrijeme putovanja ce iznosti 2 sata i 45 min. Putovanje Flixbusom traje 6 sati a cijena pocinje od 20€ pa sve do 45€ ako je popunjeno. Mnogi ce biti spremni dati ca. 50€ da stignu za pola vremena i pri vecim komfortom nego da se mrcvare austobusom.
A ja mislim da ce cijena biti cak i niza, nekih 40€ s obzirom da su plate kod nas manje nego u Austriji i Madjarskoj i da imamo jeftiniju struju.

Ono sto mnogi zaborave je da zastarjela pruga ne samo da sprjecava vise brzine nego je jos i skupa za odrzavanje zbog nenormalno cestih malih popravki a treba uracunati i troskove iskakanja vozova i zaustavljanja zbog jednosmerjnosti. Zbog toga troskovi odrzavanja u odnosnu na danas nece toliko skociti koliko se cini ako se uracunaju i ovi faktori.
 
Vrh