Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Realizacija infrastrukturnih železničkih projekata i u uslovima vanrednog stanja, mart 2020.g.


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kwckF2HA5Ag[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721717#p721717:sboph4uq je napisao(la):
drumstep » 29 Мар 2020 11:27 am[/url]":sboph4uq]Sve je farbano, nista nije novo stavljano.
Није тачно, постављена је нова жичана ограда, ова висока из два дала, ње раније није било уопште.
Нижа ограда је прво испескирана, очишћена, па обојена. Исто тако је све урађено и на надвожњаку изнад Тошиног бунара. За сад је урађено на овој страни где су мењане шине, инсталације, итд. Кад то заврше, урадиће се и друга страна.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722975#p722975:1wfygc3j je napisao(la):
Дошљак » Sre Apr 01, 2020 3:55 pm[/url]":1wfygc3j]Због овога је требало изузети саме станичне објекте из инфраструктуре ЖС и дати локалним самоуправама на одржавање а да се то предузеће бави искључиво саобраћајном инфраструктуром - шинама и пругама, скретницама, мостовима, тунелима, контактном мрежом, сигнализацијом...

To nije izvodljivo. U okviru svake posednute stanične zgrade se nalazi osoblje IŽS i oprema neophodna za funkcionisanje same stanice, otpremu i prolazak vozova kroz istu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723001#p723001:11kq926z je napisao(la):
And7rey » 01 Apr 2020 05:07 pm[/url]":11kq926z]Fascinanto je koliko su neke zemlje napredovale, a mi nazadovali od raspada Istočnog bloka i Jugoslavije.
file.php


Andrej, upravo sam zato postavio ovo, jer je to moj najjači utisak.

Iz istog grada sam našao juče i tramvajsku stanicu. Nije ovo ne znam koliko skuplje od naših rešenja, ali pokazuje volju da stvari zaista budu drugačije.
 

Prilozi

  • RWMeZDO6m_y3_3Cx3GFfR_h9qzwbeI370H-S9IbOtFk.jpg
    RWMeZDO6m_y3_3Cx3GFfR_h9qzwbeI370H-S9IbOtFk.jpg
    476,5 KB · Pregleda: 3.165
Moze osoblje da bude i u tudjoj zgradi nije to nemoguce
95 posto stanica bi moglo da se valorizuju i da donose novac da budu tip top sredjene da imaju sve potrebno u zavisnosti od velicine
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723113#p723113:hfey5jxn je napisao(la):
WLABmz » Сре Апр 01, 2020 9:52 pm[/url]":hfey5jxn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722975#p722975:hfey5jxn je napisao(la):
Дошљак » Sre Apr 01, 2020 3:55 pm[/url]":hfey5jxn]Због овога је требало изузети саме станичне објекте из инфраструктуре ЖС и дати локалним самоуправама на одржавање а да се то предузеће бави искључиво саобраћајном инфраструктуром - шинама и пругама, скретницама, мостовима, тунелима, контактном мрежом, сигнализацијом...

To nije izvodljivo. U okviru svake posednute stanične zgrade se nalazi osoblje IŽS i oprema neophodna za funkcionisanje same stanice, otpremu i prolazak vozova kroz istu.
Искористићу за пример међуратну ситуацију у Шапцу када је изграђен мост преко Саве и пруга Шабац-Кленак. Постојећа станична зграда засебне фирме - железнице Дринске бановине (бивше Подринске окружне железнице) је коришћена од ЈДЖ уз надокнаду. Не видим проблем да ИЖС има своје пословне и техничке просторије у згради станице која би била у власништву града, и да се град бави одржавањем, хигијеном, обезбеђењем, локалима, везама са јавним превозом, а ИЖС да се бави искључиво својим техничким делим посла. Слчно је присуство полиције на Прокопу, Вуковом споменку и до скоро на бившој главној железничкој станици Београд, зар не?
 
Poljska je vec u 22om veku. Srbija je jos u 90tim godinama 20og veka.

Tuga kada se pogleda jedan Lodj u odnosu na Beograd kao glavni grad, koji naspram ovakvih projekata u Poljskoj, izgleda kao periferija Sibira.
 
E, vala, ti što drže Sibir nemaju železnicu za poređenje ni sa Srbijom, a bogme ni sa Poljskom...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723135#p723135:16gbv8qw je napisao(la):
direktor » Čet Apr 02, 2020 12:49 am[/url]":16gbv8qw]Moze osoblje da bude i u tudjoj zgradi nije to nemoguce
95 posto stanica bi moglo da se valorizuju i da donose novac da budu tip top sredjene da imaju sve potrebno u zavisnosti od velicine

Može, ali isto tako može neki gradonačelnik mentol kakvih ima po Srbiji da izda prostor neophodan za funkcionisanje železničkog saobraćaja kladionici npr. Zašto bi infrastruktura ŽS ustupila svoje zgrade lokalnim samoupravama i onda plaćala istima izdavanje prostora? To se zove otimanje imovine, kao što je oteta imovina u stanici Beograd Glavna. Infrastruktura ŽS treba da valorizuje, a ne lokalna samouprava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723246#p723246:j10p2cu6 je napisao(la):
Пантограф » Čet Apr 02, 2020 11:51 am[/url]":j10p2cu6]E, vala, ti što drže Sibir nemaju železnicu za poređenje ni sa Srbijom, a bogme ni sa Poljskom...

Mora da se šališ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723120#p723120:2uvteoms je napisao(la):
Posmatrac » Сре Апр 01, 2020 11:11 pm[/url]":2uvteoms]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723001#p723001:2uvteoms je napisao(la):
And7rey » 01 Apr 2020 05:07 pm[/url]":2uvteoms]Fascinanto je koliko su neke zemlje napredovale, a mi nazadovali od raspada Istočnog bloka i Jugoslavije.


Andrej, upravo sam zato postavio ovo, jer je to moj najjači utisak.

Iz istog grada sam našao juče i tramvajsku stanicu. Nije ovo ne znam koliko skuplje od naših rešenja, ali pokazuje volju da stvari zaista budu drugačije.
file.php

Fantastično, oduševljen sam! Tako se voli grad!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723260#p723260:pq21qvx7 je napisao(la):
WLABmz » 02 Apr 2020 11:23 am[/url]":pq21qvx7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723246#p723246:pq21qvx7 je napisao(la):
Пантограф » Čet Apr 02, 2020 11:51 am[/url]":pq21qvx7]E, vala, ti što drže Sibir nemaju železnicu za poređenje ni sa Srbijom, a bogme ni sa Poljskom...

Mora da se šališ?
Ne šalim se, neuporedivo ovde znači - neuporedivo bolje.
 
FB: Udruženje ljubitelja železnice
Foto: Ivan Stankovic

Železnička stanica Inđija
91609964-10216717267299410-8183395849871556608-n.jpg

91769770-10216717268299435-5724284931245342720-n.jpg

91865781-10216717270419488-6458544809228369920-n.jpg

91872128-10216717266979402-2982407324494200832-n.jpg

91915203-10216717271099505-3659723031418241024-n.jpg

91939365-10216717269379462-842510684682977280-n.jpg

91977733-10216717267699420-6134716202234150912-n.jpg

91978623-10216717268019428-5942992104841019392-n.jpg
 
Ugovorom se definisu prava i obaveze pa se ne bi prostor potreban za rad infre izdao za kladionicu
Kako infra valorizuje stanice ima ovdje posebna tema gdje zakupac stanice rusi zidove prema svom nahođenju
Infra nije ni popisala svu imovinu kako treba a kamoli da ima neki plan za upravljanje istom
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723269#p723269:1yz9ni39 je napisao(la):
Пантограф » 02 Apr 2020 12:04 pm[/url]":1yz9ni39]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723260#p723260:1yz9ni39 je napisao(la):
WLABmz » 02 Apr 2020 11:23 am[/url]":1yz9ni39]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723246#p723246:1yz9ni39 je napisao(la):
Пантограф » Čet Apr 02, 2020 11:51 am[/url]":1yz9ni39]E, vala, ti što drže Sibir nemaju železnicu za poređenje ni sa Srbijom, a bogme ni sa Poljskom...

Mora da se šališ?
Ne šalim se, neuporedivo ovde znači - neuporedivo bolje.

U sibiru bolji od poljske?
 
Mene na ovim slikama iz Poljske vise facinira od stanica, njihova industrija sinskih vozila PESA.
 
Slažem se. Svetlosnim godinama su ispred nas u urbanizmu i u industriji i arhitekturi. A mi mala Severna Koreja usred Evrope.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723388#p723388:ohc4mzq8 je napisao(la):
spatiotecte » 02 Apr 2020 07:14 pm[/url]":ohc4mzq8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723269#p723269:ohc4mzq8 je napisao(la):
Пантограф » 02 Apr 2020 12:04 pm[/url]":ohc4mzq8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723260#p723260:ohc4mzq8 je napisao(la):
WLABmz » 02 Apr 2020 11:23 am[/url]":ohc4mzq8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723246#p723246:ohc4mzq8 je napisao(la):
Пантограф » Čet Apr 02, 2020 11:51 am[/url]":ohc4mzq8]E, vala, ti što drže Sibir nemaju železnicu za poređenje ni sa Srbijom, a bogme ni sa Poljskom...
Mora da se šališ?
Ne šalim se, neuporedivo ovde znači - neuporedivo bolje.

U sibiru bolji od poljske?
Ruska železnica - jedna od najboljih na svetu.
Ni s ukrajinskom se ne bih šalio.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UYd86BO0Vcw[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JCeuRIfE3mA[/youtube]
 
spatiotecte":2nnsa8iw je napisao(la):
U sibiru bolji od poljske?

Vozio sam se vozom i u Sibiru i u Poljskoj. I vi ste našli šta da poredite, kao da poredite Knez Mihailovu i Pešter. U Sibiru se možete satima voziti vozom a da ne vidite ni jedno naseljeno mesto. Železnice u Rusiji i Poljskoj su svakako 100 godina ispred naše jer (uglavnom) podmiruju potrebe putnika. Kod nas su poslednja rupa na svirali koja može da posluži za zaradu od procenta ili predizbornu kampanju.

Пантограф":2nnsa8iw je napisao(la):
Ni s ukrajinskom se ne bih šalio.

I tamo sam dosta putovao vozom. Ono što bih rekao - spolja gladac, a iznutra jadac. Uglavnom, problemi ekonomske prirode. Ali i dalje, svetlosnim godinama ispred nas.

Ono što me fascinira u svim exSSSR železnicama u odnosu na EU železnice je besprekorno poštovanje reda vožnje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=723869#p723869:12gr8sl1 je napisao(la):
WLABmz » 03 Apr 2020 09:57 pm[/url]":12gr8sl1]

I tamo sam dosta putovao vozom. Ono što bih rekao - spolja gladac, a iznutra jadac. Uglavnom, problemi ekonomske prirode. Ali i dalje, svetlosnim godinama ispred nas.

Ono što me fascinira u svim exSSSR železnicama u odnosu na EU železnice je besprekorno poštovanje reda vožnje.
Prilično je duplog koloseka, barem u Rusiji, a ne bih rekao da su redovi vožnje prenapregnuti. Prevoze mnogo robe, pa imaju para da održavaju, a održavanje i u jednoj Francuskoj bude problem. Strašan sistem, sve u svemu.
 
Evropljani guraju previše para u brze pruge. Cena karata su poredive sa avionskim a to je i dalje nedovoljno pa su jedva profitabilni. Rusi idu, po meni, boljom logikom. Razumne brzine, ali mnogo jeftinije pruge. Uz redovno održavanje i dobar red vožnje to je sasvim upotrebljivo.

Da je pruga ok, BG - NS može da bude za 1h uz jedno zaustavljanje i to i dalje ne zahteva brzu prugu već normalnu prugu sa maks. brzinom od 100kmh. Ako napraviš prugu od 200kmh, voz će ići 45min a ne 30, jer opet mora da puta da ubrza i uspori, ne može da uleti u grad sa 200kmh i slično. Da li tih 15min dobitka znači da treba skucati milijardu evra više na skuplju prugu? Ionako će se najviše voziti roba, za robu je i 80kmh sasvim dovoljno.
 
To za 100 km/h smo već imali, preko Fruške gore 80, a novi kapacitet (dupliranje koloseka) raditi za tu brzinu nema smisla. Razumno je bilo 160.

Ali, da, ovo ostalo što si napisao je velika tema za razmišljanje, mada, Rusi brze pruge ne grade zato što im nedostaju pare, a ne zato što misle da ne treba (navodno su opet dali prioritet pruzi Moskva - Petrograd, a doskora je br. 1 bila Moskva-Kazanj).

Ali, evo: u Britaniji je Vmax 200, dakle nema brzih pruga, a za poslednjih 20 godina železnice su duplirale broj putnika i prestigle po tome Francusku, gde se odavno vozi 300.

Nema tu baš jednostavnog odgovora, ali u Evropi postoji i razvijen kritički stav prema brzim prugama.
 
Vrh