Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Beograd - Beč je ok, ali Cirih je predaleko. Ne kažem, kursna kola ili tako nesto da.
Glavno gastajbejtersko područije u Srbiji je oko Velike Morave.
Upoznao sam više ljudi koji idu busom upravo zbog toga što im dolazi na noge. Npr. uvek ćeš naći taksi ili nekog da te doveze iz sela do Svilajnaca, a već do Beograda je to 50€ plus taj neko gubi dan.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Ови вагони ми не изгледају ништа посебно, осим што су савремени. А пошто је Зименз цена је сигурно одговорајућа. Ово за локомотиве су ме за срце ујели. То ти је као да ми мерцедес не дозвољава да оджавам ауто у сервису који ја хоћу, већ да мора њихов.
Možete li da servisirate Boeing i Airbus bilo gde? Servisima je potreban sertifikat kompanije Siemens da je osoblje personalizovano.To je sve. Ako neko servisira nešto na svoj način, Siemens je oslobođen svake krivice u slučaju nesreće. Postoji i intelektualna svojina na lokomotivama.
Cargo ima 16 Vectrona od kojih 60 % stoji u Makišu pokvareno, i ne planira da ih popravlja u skorije vreme.
Moje pitanje: Zašto država koja je vlasnik oba preduzeća ne uzme 8 Vectrona od Carga plati popravku i prebaci ih u SV gde će zapravo služiti nečemu. Cargo neće ništa izgubiti osim "ograde" koju ovi Vectroni prave u Makiš-u, a SV će dobiti 8 lokomotiva za Vmax 160 km/h i još MS. U zadnjem kvartalu godine bi ponovo trebao da krene voz Beograd-Ljubljana.

Kargo Vectroni imaju kredit od ERBD i moraju da voze za SKG, a SKG takođe mora ostati vlasnik nekoliko godina.
 
После генерација којима су актуелне агенде "природне" и "нормалне", доћи ће нове којима нису. И ту ће им бити крај, као и свим досад.
Те генерације ће створити тренд, већ га стварају, и није их брига да ли одобравамо или одмахујемо главом.

Јасно, активно ћу се борити против таквих "трендова". Многи ће.
Ја нећу, идем на Тамиш да пецам😉
 
А, можда забране пецање. Или ће моћи, али само са механичким рибама и у базену.

Видећемо да ли ће да створе тренд. У конкретном случају, копирају своје бабе и деде - које су трендови већ прегазили. Такве контрареволуције су ретко успевале. Кад је противник технологија - у принципу нису успевале никад.
 
Možete li da servisirate Boeing i Airbus bilo gde? Servisima je potreban sertifikat kompanije Siemens da je osoblje personalizovano.To je sve. Ako neko servisira nešto na svoj način, Siemens je oslobođen svake krivice u slučaju nesreće. Postoji i intelektualna svojina na lokomotivama.

Изгледа да може. Иран, а ускоро и Русија.
Опет, јасно је да је Сименс ослобођен кривице, али он не може због тога да тужи страну што покушава сама да сервисира локомотиву. Интелектуална својина може да буде предмет спора само онда када Србија крене да проиводи делове за Сименсове локомотиве и да их продаје.


Kargo Vectroni imaju kredit od ERBD i moraju da voze za SKG, a SKG takođe mora ostati vlasnik nekoliko godina.
Ово може да буде основ: некакав уговор и да су услови уговора неиспоштовани. Онда може суд.
 
Све је то ок, али ако имамо проблема са Мађарима и са ОББ тј ако нас уцењују, морамо ли ми по сваку цену да се подвлачимо?
Moramo, jer je nama ta veza mnogo bitnija nego njima, a kao što je objasnio wlabmz i ostali, to njima ne donosi neku kintu.

Generalno te međudržavne putničke veze su u čabru i između bogatih EU članica iz 100 razloga, time je počeo i Evropski parlament da se bavi itd. A još je gore kada se radi o novopriključemim članicama.

Slovenija se godinama mučila da uspostavi putnički promet sa Italijom, Italijani su ih rasturali od pamprčenja, jedva se to nekako sredilo i to samo do Trsta sad u skorije vreme. Takođe i sa Austrijancima tj. ÖBB-om se nešto konstantno natežu, povuci-potegni, stalno neke izmene i gluposti.

A nas još od svega deli i granica, plus se SV raspada.

Šutiraću se nogom u pedu kad dobijemo normalnu vezu sa Budimpeštom, odatle je već posle lako, snađite se, presednite sami na voz za Beč, Prag i gde već hoćete, nije to ništa teško.
 
Objavljen je konkurs za dizajn pruge Pančevo Glavna - Vršac - Granica sa Rumunijom.
Obuhvata:
-Elektrifikaciju ( naponska mreža za 160 km/h )
-Ugradnju ERTMS lvl2 (ETCS lvl2)
-Studiju isplativosti za drugi kolosek
-Brzine na pruzi Vmin =120 km/h i Vmax = 160 km/h (zavisi od studije isplativosti)
-Izgradnja ranžirne intermodalne stanice u Vršcu (zavisi od studije isplativosti)
-Izgradnja perona (550 mm), podhodnika itd.

Nisam samo ovaj deo razumeo kaže Project completion date 31.12.2026. da li se odnosi na dizajn ili na celu modernizaciju.
Ako neko želi da pročita:https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/REoI-ToR SER-SRSM-QCBS-CS-21-21 - Technical Documentation Pancevo main - Vrsac - Romanian border.pdf
Rok je za izradu svih planskih dokumenata i tehničke dokumentacije koji su navedeni u obimu posla. Ako se uđe u rekonstrukciju, neće krenuti pre 2027, a možda i kasnije ako bude potrebno raditi eksproprijaciju. Pogledaj samo šta je eksproprijacija zemljišta uradila od Niš-Dimitrovgrad (mada je zakon promenjen u međuvremenu).
 
Da završimo sa temom Vectrona, s obzirom na potpisane ugovore i zvanične pravilnike samo ovlašćeni servisi i remoteri mogu da izvode radove koji su bili navedeni u tenderskoj dokumentaciji.
Ne radi se samo o zaštiti intelektualnog dobra već i samih radova, loše izvedeni radovi od remontera koji ne poseduje licence i sertifikate može da nanese veliku javnu štetu Siemens-u.
To što je SKG hteo da namesti tender našem remonteru i da ga praktično odradimo "na crno" je naš problem i Siemens nas je i na neki način spasio u ovom slučaju.
Sa druge strane, Siemens prilikom Revizija vrši "update" na svojim lokomotivama, najviše mislim na softver.
Na ovogodišnjem sajmu u Minhenu Siemens je predstavio napredniji softver za sprečavanje proklizavanja na mokrim šinama, taj problem je bio veliki hendikep za ove lokomotive, naprednija funkcija će se "update-ovati" prilikom revizija u postojećim jedinicama.

Za međunarodni saobraćaj, verovatno da će u početku ići samo direktni vozovi za Budimpeštu, kao što sam napisao, to će politika ispeglati.
Za nas je najbitnije da u Budimpešti imamo dobre konekcija za nadalje u toj početnoj fazi, posle nekog vremena verovatno će krenuti i neki direktni voz za Beč u organizaciji SV-a i po dogovoru i sa ostalim železničkim upravama.
U periodu od 6 godina od puštanja pruge, krenuće da se otvara tržište i za ostale ideje ili kocepte, da li će to baš biti i "Railjet"? Verovatno da neće ni tada.
Industrija javnog prevoza nikada nije stabilna i često je podložna trendovima i politikama te se i ne tako daleki period ne može znati tačan ishod frekventnosti i broja destinacija.
To da su Mađari ili Austrijanci strogi ne čini ih ništa drugačije u odnosu na druge, svi su strogi i teški za saradnju.
Za sve železničke uprave nove međunarodne linije su samo veliki problemi, kako tehničke prirode tako i finansijske.
Čak i za pogranične vozove mnoge "naprednije" uprave ne mogu da se dogovore pa se tu uključuju političari i dodaju se novci i prave razne kombinacije kako da se oprvada investicija.
Sada kada je tako za pogranične vozove možete da mislite koja je peripetija za jedan međunarodni voz, olakšavajuća okolnost može biti Zelena stranka u Austriji koja drži poluge vlasti i potencijalna Zelena levica koja može osvojiti vlast u Srbiji, uz neka "nadrealna" finansiranja i ekološkom zakletvom možemo nekako dovesti i to čudo u Srbiji.
Poenta je, kada uđu političari na scenu onda same železničke firme i njihovi pregovarači postaju "pijuni" i osim tehničke prirode za slabo se išta više pitaju i sve zavisi od rezultata pregovora "visokih ljudi".
Upravo tu leži ključ našeg probijanja, mi ne trebamo ništa preko železničkih uprava, već direktan politički pritisak.
Ako povedemo takav stav, mediji i javnost će vrlo brzo pritisnuti u Austriji Zelenu vlast da se povežu sa Balkanom ("Austrijska zelena vlast ne želi da poveže Austriju sa Balkanom sa najzelenijim sredstvom za prevoz ljudi, velika sramota kakva je to politika?!") i onda ćemo ubaciti kontra težu na njihovu stranu, što je "de facto" pola posla.

A ovo da li bi se naši vozili sa "Railjet-om", ja garantujem da bi.
Mislim na gastejbajtersku strukturu, živim u kraju gde je to izuzetno prisutno i jako dobro znam kako tu stvari funkcionišu, prva osoba koja uđe u taj "Railjet" će se pohvaliti i u roku od nekoliko dana cela "đela Kobišnica" će sa "Railjet-om" u inostranstvo.
Ako se održi dobra usluga, ako ih ne kinje na granici puno, biće to pun voz gastebajtera kojima uopšte nije bitno oko presedanja u Beogradu, a meni će ispirati mozak kako su došli brzim vozom u Srbijicu.:D

Upravo unutrašnji saobraćaj mene brine, ne zbog presedanja sa međunarodnih vozova već uopšteno.
Nakon puštanja pruge za Novi Sad nismo imali dovoljno voznih sredstava niti ih sada imamo, vrlo brzo ćemo "pojesti" i ovih novih 18 flirta, a opet nećemo moći da napravimo dobru putničku mrežu u celoj Srbiji.
Mislim da je prioritet da prvo sredimo svoje dvorište, pa da onda maštamo nadalje, "step by step".:)
 
Problemi na Barskoj pruzi, opet bujica vode.

Screenshot_20230530_205006_Facebook.jpg


Screenshot_20230530_205251_Facebook.jpg
 
Vidim u informacijama da je policija zadrzala Barac u Priboji 360 minuta... Pokusavam da saznam zasto
 
Šutiraću se nogom u pedu kad dobijemo normalnu vezu sa Budimpeštom, odatle je već posle lako, snađite se, presednite sami na voz za Beč, Prag i gde već hoćete, nije to ništa teško.
Ili drugim rečima, šutiraćemo se nogama u pedu ako umesto odsečenog ostrva postanemo periferija Budimpešte na železničkoj karti Evrope.
 
Ili drugim rečima, šutiraćemo se nogama u pedu ako umesto odsečenog ostrva postanemo periferija Budimpešte na železničkoj karti Evrope.
Šutiraću se u dupe ako pruga od BG do Niša i Prijepolja bude kao 1976. godine. Skroman sam.
Glumač, kod Požege.



To mora da je zbog onih Čačana koji su demorilali toalet u vagonu.
Ako je policija držala voz u Priboju 360 minuta, kako je kasnio 7 sati? Posle se čude što su ljudi spremni da utroše ceo rezervoar goriva samo da ne sedaju u voz.
 
U Novom Sadu su završili postavljanje rasvete na nadstrešnicama, još ostaju displeji, satovi i rasveta na banderama. Oni što mi se ne sviđa je što su uspeli i da kupe drugi model sata, tako da uz upotpunjuju šareniš sa displejima...
Što se tiče koloseka, ovo je trenutna situacija ka Subotici:
20230530_094950_copy_1600x900.jpg


Ovo je kvalitet radova, ovo će za godinu dana da zarđa:
20230509_120039_copy_1849x1041.jpg

Inače, gledao sam čoveka pre mesec, dva kako na ovim mestima gde su varovi, samo prelazi valjkom, bez pripreme (uklanjanje korozije koja se već formirala, farbe koja je po ivicama krenula da otpada...).
 
Sa druge strane, Siemens prilikom Revizija vrši "update" na


Nije samo to. Svaki servis u kojoj se nešto promeni mora da bude evidentirano u registru, kome svaka železnička agencija u EU ima pristup. I tako mora raditi i SKG. Ako se u bilo kojoj zemlji dogodi nesreća, železnički inspektor ima uvid šta se promenilo na lokomotivi i da li je ovo krivo za nesreću.
Može biti kao u Rumuniji, gde su modernizovali lokomotive iste serije kao JŽ 441, gde su ugradili neispravnu elektroniku. Lokomotiva je ostala bez kočnica. Zbog toga je došlo do teških nesreća.
 
Sudeci po ovoj mapi nocnih vozova za 2030, Srbija ne bi trebala da bude ni periferija Budimpeste a jos manje odseceno ostrvo.

Pogledajte prilog 163414

Tо није мапа ноћних возова за 2030. него предлог развоја ноћних возова у Европи до 2030. године од стране једне политичке странке у Немачкој у време предизборне кампање на претходним изборима, која се ама баш ништа не пита око тога да ли ће неки Турчин у Истанбулу, Португалац у Порту, Ирац у Даблину или Рус у Москви да уведе ноћни воз према некој дестинацији, а с обзиром на резултате избора, не пита се ни у Немачкој. Дајем руку у ватру да се ова мапа неће остварити не до 2030. него да се неће остварити никад!
 
Mozda nece ova mapa u celosti da se ostvari ali odredjene linije hoce.

Evropa gura zeleznicu zbog ekologije i nocne evropske linije se vracaju na scenu.
 
Sudeci po ovoj mapi nocnih vozova za 2030, Srbija ne bi trebala da bude ni periferija Budimpeste a jos manje odseceno ostrvo.
Ovo je marketing predlog bez bilo kakve transportne analize, a ne projekat. Ne samo u Srbiji nego i u ostatku EU imamo specifične saobraćajne politike koje su u međunarodnom transportu robe već većinu robe oterale na kamione, a vezano za putnike veliku većinu oterale u kola ili avione.

Koji je Rumunima najvažniji grad u inostranstvu? Pa naravno Zagreb! Valjda će svi ti Rumunski gastarbajteri u Italiju da pređu u Hrvatsku, logično. Od Praga ni jedan noćni voz zapadno, ali zato imaju za Beograd. Šalu na stranu, na mestu Radima Jančure (Regio Jet privatna železnička kompanija), i da se popravi pruga od Budimpešte do Niša, razmotrio bi noćni voz Prag - Beč - Beograd - Niš da dominira kušet (kako bi koristio za dnevne vožnje Prag-Beč i kroz Srbiju), a glavna masa korisnika srpski gastarbajteri.

Za sada osim voza za Bar Srbija ni nema međunarodni saobraćaj, niti postoji neki jasan plan da se obnovi sa izuzetkom za Budimpeštu. I eto nav slepe ulice!
 
Vrh