Ka Hrvatskoj i Sloveniji, gde smo u prednaprednom periodu imali najpopularniji međunarodni železnički pravac posle Barske pruge, od kraja 2012. nemamo najkorisnije polaske, a od marta 2020 nemamo ništa. Propusna moć pruge nije problem, manjak ispravnih vagona jeste. Analizirao sam red vožnje vozova Vinkovci-Zagreb i Zagreb-Ljubljana, šta bi moglo da se spoji, a da HŽ bude samo na dobitku, zbog bolje popunjenih vozova koje već ima za neznatno produženje do granice. To su:
IC 212/213 Zagreb-Frankfurt, spojen sa IC 540/547 Zagreb-Vinkovci.
Beograd +/- 22:00, Šid +/- 0:30-1:30, Vinkovci 2:26, Zagreb 6:48-7:05, Ljubljana 9:14
Ljubljana 18:37, Zagreb 20:45-21:33, Vinkovci 1:52, Šid +/- 3:00-5:00 Beograd +/- 6:30 (nek sačeka u Šidu skuplja putnike po Sremu i dođe u Beograd u normalno vreme).
IC 544 Vinkovci - Zagreb:
Beograd +/-8:00, Šid +/- 10:30 Vinkovci 11:38, Zagreb 15:50 (potencijal korisnog produženje voza za Sloveniju, ukoliko u Ljubljanu stigne pre 19:30, da se stigne na presedanja).
IC 546 Vinkovci - Zagreb:
Beograd +/-14:00, Šid +/-16:30, Vinkovci 17:27, Zagreb 21:56.
IC 541 Zagreb - Vinkovci:
Zagreb 6:16, Vinkovci 10:28, Šid +/- 11:30 Beograd +/-13:00.
IC 545 Zagreb - Vinkovci:
Zagreb 15:15, Vinkovci 19:30, Šid +/- 20:30 Beograd +/- 22:00. (potencijal korisnog dnevnog voza iz Slovenije).
Vozovi Beograd-Zagreb-Ljubljana su tokom 2000-tih imali obično po 3-4 vagona koji prelaze granicu, 5 puta dnevno obično dobro popunjenih između Šida i Vinkovaca od aprila do oktobra, i oko Nove godine. Čak i van sezona imali su mnogo putnika u unutrašnjem saobraćaju i u Srbiji i u Hrvatskoj. Koji bi broj imali 541, 544. 545. 546 uopšte nije bitno. Bitno je da imamo neku korisnu povezanost. I još, to su dodatni brzi vozovi za Šid u 8:00 14:00 i 22:00, iz Šida 5:00, 11:30, 20:30, da bar nekako zapad Srema oseti prednost "brze pruge".