Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Peroni su skoro završeni, na 2. i 3. fale rasveta, razglas i displeji, a na 4. ima još malo sitnih radova i treba da se uradi obloga lifta. Stanična zgrada ima nekoliko čekaonica sa displejima, a predviđeno je i više prostora za sedenje u holu, tako da čekaonice na samim peronima nisu neophodne, osim možda nekih manjih, čisto da se sakriješ koji minut.

Što se tiče kontaktne mreže, može drugačije, ali je komplikovanije, a uradili su portale umesto stubova na četiri koloseka. Što se tiče stubova između koloseka, to bi zahtevalo veći razmak koloseka, što povlači veću širinu stanice, veću dužinu pothodnika, kao i veću dužinu za ulaz i izlaz vozova iz stanice. Što je sve ok ako imaš neograničen prostor, ali ovde to nije slučaj.

Ne postoji teretna obilaznica oko Novog Sada, jedina opcija bi bila da idu preko ranžirne da bi obišli samu stanicu, ali to nije predviđeno.
 
Što se tiče stubova između koloseka, to bi zahtevalo veći razmak koloseka, što povlači veću širinu stanice, veću dužinu pothodnika, kao i veću dužinu za ulaz i izlaz vozova iz stanice

Нетачно. Пре реконструкције станице, стубови контактне мреже су били између колосека, а позиција 1. и 2. колосека и перона је остала иста:

https://goo.gl/maps/RbhQo2QZXuuobA9g6

А тамо где се раде стубови портала на перонима, они се комбинују са стубовима настрешница, тако да чине једну целину. Ни то није учињено.

https://goo.gl/maps/iXRHu1bh6zWi1yrBA
 
20570233-F16E-4DBD-8332-236F6840D000.jpeg
 
Nažalost, SKG 661-162 je imala malo gadniji požar, očigledno na rutovim duvaljkama.
Skinut joj i generator tako da će je očigledno od sada koristiti za delove, još jedno veliko upozorenje Srbija Kargu da počnu da ulažu u dizel ergelu.

Nisam se raspitivao, ali video sam SV 661-112 pre neki dan u Zaječarskoj radionici i radnike kako se motaju oko nje, obično je takva praksa da se skidaju pojedini delovi pre nego što se lokomotiva uputi na IO, možda je došlo vreme i za to.🙂

Btw, moram da pohvalim ekipu iz "Dijagram-a" za ideju novih displeja na stanicama, dodao bih samo tkzv "peronske sektore" koji bi dosta pomogli putnicima, a i samom voznom osoblju tokom ukrcaja u stanicama.
 
Ponovo saobraćaju klasične kompozicije na vozu 2907, tri Z1 vagona danas.

Btw nešto sumnjam da ćemo videti 441-510 više u saobraćaju (barem kod nas).


Pogledajte prilog 156698
A kad su pre toga išle klase? Bile su na ReEx dok je još vozio, koliko sećam tokom leta. Kao i na onom jednom putničkom Topčider-Niš.
Kako utiče na vozno vreme?
...
Kažu da je nesrećna 441-510 otišla za Niš.
 
A kad su pre toga išle klase? Bile su na ReEx dok je još vozio, koliko sećam tokom leta. Kao i na onom jednom putničkom Topčider-Niš.
Kako utiče na vozno vreme?

Baš ti vozovi Topčider-Niš & Niš-Topčider su nosili brojeve 2907/2900, te sam zato spomenuo da se vratila klasika na njih.:)
U ovom slučaju sa Z1 vagonima, a nekada dok su išli do Topčidera sa Btl/Atl, pa čak i sa A "kupejcem" koji je nosio stari ŽS logo i bio skroz bez grafita.
 
Btw, moram da pohvalim ekipu iz "Dijagram-a" za ideju novih displeja na stanicama, dodao bih samo tkzv "peronske sektore" koji bi dosta pomogli putnicima, a i samom voznom osoblju tokom ukrcaja u stanicama.
Hvala hvala
Što se tiče sekcija, s obzirom da one ne postoje kod nas nismo ih ubacivali. Međutim vrlo bi lako bilo prilagoditi i ubaciti sekcije i mnoge druge stvari. Onaj novi displej je svakako veliki i svašta može stati.
Za neupućene, dizajn možete videti na instagram stranici Dijagram

Inače, jel ste primetili kako se sve više pominje pruga prema Zagrebu kako bi se spojili sa Bečom (što meni nema smisla) i Italijom. Navodno je u toku projektovanje deonice do Šida, verovatno će tražiti EU novac
 
Neko moje očekivanje kada se pusti pruga BGD-BDS da će OBB verovatno produžiti Nightjet iz BDS za Srbiju, s obzirom da već posluju na nasem trzištu kao Cargo već imaju lokomotive u Srbiji tako da se ne bih čudio da i sami vuku te kompozicije.
Takođe se nadam da će vratiti voz za Zurich da ponovo kreće iz Beograda kao i pre korone, ali ajde prvo da nabavimo vagone koji su iz ovog veka pa da pričamo o međunarodnom saobraćaju koji će obavljati SV. :)
 
На једној од ових слика из НС станице приметих, а споменуо је и неко у претходним објавама - нови дисплеји? Која је фора с тим? Баш ми се допада овај који видех на слици, али зар дисплеји већ не постоје тамо и зар нису сви исти, на свим станицама? Да ли ово значи да ће их и другде постављати, односно мењати тамо где већ постоје?
 
На једној од ових слика из НС станице приметих, а споменуо је и неко у претходним објавама - нови дисплеји? Која је фора с тим? Баш ми се допада овај који видех на слици, али зар дисплеји већ не постоје тамо и зар нису сви исти, на свим станицама? Да ли ово значи да ће их и другде постављати, односно мењати тамо где већ постоје?
Postavljaju se drugi, bolji. Prethodni nisu bili čitljivi pod suncem i bili su male površine. Da li će menjati stare za nove, nisam siguran ali se nadam.
 
Neko moje očekivanje kada se pusti pruga BGD-BDS da će OBB verovatno produžiti Nightjet iz BDS za Srbiju, s obzirom da već posluju na nasem trzištu kao Cargo već imaju lokomotive u Srbiji tako da se ne bih čudio da i sami vuku te kompozicije.

Не постоје планови за тако нешто. Релација Беч - Београд ће временски постати сувише кратка за ноћне возове. Возови из Беча за Будимпешту који би могли бити продужени за Београд су они са поласком из Беча за Будимпешту у 8.40 и 14.40 и они који долазе из Будимпеште у Беч у 15.20 и 21.20. Информација из прве руке. Но, рано је још говорити о томе конкретно.
 
Postavljaju se drugi, bolji. Prethodni nisu bili čitljivi pod suncem i bili su male površine. Da li će menjati stare za nove, nisam siguran ali se nadam.
Сјајна вест, баш ми је драго... Хоће ли поставити и на станицама где до сад није било? И ја се надам да ће мењати постојеће :)
 
Сјајна вест, баш ми је драго... Хоће ли поставити и на станицама где до сад није било? И ја се надам да ће мењати постојеће :)
Verovatno će prilikom rekonstrukcija/modernizacija pruga i sređivanja stanica (ali na nivou kao što je rađeno na BG-NS, a ne ako samo kreče i nešto) stavljati ove displeje.
 
Не постоје планови за тако нешто. Релација Беч - Београд ће временски постати сувише кратка за ноћне возове. Возови из Беча за Будимпешту који би могли бити продужени за Београд су они са поласком из Беча за Будимпешту у 8.40 и 14.40 и они који долазе из Будимпеште у Беч у 15.20 и 21.20. Информација из прве руке. Но, рано је још говорити о томе конкретно.
Mislio sam na voz koji produžava dalje za Zurich, kreće svaki dan iz Budimpešte u 20:40.
Ni jedan noćni voz nema stanicu A i B uvek postoji neka stanica C.
Takođe svi NightJet vozovi ne idu do maksimalne dozvoljene brzine, primer Wien - Innsbruck Railjet(dnevni voz) prelazi relaciju za 04:16, dok NightJet(noćni voz) prelazi za 06:56
 
Mislio sam na voz koji produžava dalje za Zurich, kreće svaki dan iz Budimpešte u 20:40.
Ni jedan noćni voz nema stanicu A i B uvek postoji neka stanica C.
Takođe svi NightJet vozovi ne idu do maksimalne dozvoljene brzine, primer Wien - Innsbruck Railjet(dnevni voz) prelazi relaciju za 04:16, dok NightJet(noćni voz) prelazi za 06:56
Bilo je nekih informacija da će se pustiti voz za Švajcarsku preko Budimpešte, međutim nikakvih detalja drugih nije bilo
 
Neko moje očekivanje kada se pusti pruga BGD-BDS da će OBB verovatno produžiti Nightjet iz BDS za Srbiju, s obzirom da već posluju na nasem trzištu kao Cargo već imaju lokomotive u Srbiji tako da se ne bih čudio da i sami vuku te kompozicije.
Ne ide tako. OBB FV (putnički) i RCC (Cargo) su dve različite kompanije, u holdingu OBB. Isto kao SV i SKG, oni voze svako svoje vozove. RailJet u Mađarskoj je zakupio MAV, a NightJet MAV je partner i šaljeju svoje vagone. OBB dobija subvenciju kod Avstrije, a deo troškova u inostranstvu snose partneri (SNCF, Trenitalia, SŽ, HŽ, MAV, ČD, NS) Tako da SV mora da postane partner ako želi da NightJet ide u Beograd. U svakom slučaju, preko Zagreba će biti nemoguće, jer već postoje problemi sa noćnim vozom Zagreb - Cirih/Štutgart. Budimpešta je tako bolja opcija
 
Ne ide tako. OBB FV (putnički) i RCC (Cargo) su dve različite kompanije, u holdingu OBB. Isto kao SV i SKG, oni voze svako svoje vozove. RailJet u Mađarskoj je zakupio MAV, a NightJet MAV je partner i šaljeju svoje vagone. OBB dobija subvenciju kod Avstrije, a deo troškova u inostranstvu snose partneri (SNCF, Trenitalia, SŽ, HŽ, MAV, ČD, NS) Tako da SV mora da postane partner ako želi da NightJet ide u Beograd. U svakom slučaju, preko Zagreba će biti nemoguće, jer već postoje problemi sa noćnim vozom Zagreb - Cirih/Štutgart. Budimpešta je tako bolja opcija
Koji postoje problemi oko tih vozova?
 
Mislio sam na voz koji produžava dalje za Zurich, kreće svaki dan iz Budimpešte u 20:40.
Ni jedan noćni voz nema stanicu A i B uvek postoji neka stanica C.
Takođe svi NightJet vozovi ne idu do maksimalne dozvoljene brzine, primer Wien - Innsbruck Railjet(dnevni voz) prelazi relaciju za 04:16, dok NightJet(noćni voz) prelazi za 06:56

Тај воз у 20:40 из Будимпеште за Цирих и Штутгарт (дели се у Салцбургу) није OBB Nightjet, већ МАV Euronight. Било би изводљиво да се продужи за Београд, под условом да Србија воз набави модерне спаваће и кушет вагоне.

Да, ноћни возови често имају нижу максималну брзину у Европи (200 уместо 230 км/ч или 160 уместо 200 км/ч), али у овом случају разлика у трајању путовања између Беча и Инзбрука је највише због дужег стајања у Линцу и Салцбургу због качења и откачињања курсних кола.
 
Za taj voz okvirno bi bilo ovako
Beograd (17.00) - Budimpešta (dol. 20.10 pol. 20.40) - Beč (23.27) - Salcburg (2.30) - Cirih (8.20)
u suprotnom smeru
Cirih (21.40) - Salzburg (oko 3.30) - Beč (6.34) - Budimpešta (dol. 9.19 pol. 9.50) - Beograd (13.00)

Šta mislite, da li je 4h malo da stoji u BG za tu dužinu puta? Onda mora da se pomeri malo ranije iz Ciriha da krene, ili kasnije iz BG
 
Za taj voz okvirno bi bilo ovako
Beograd (17.00) - Budimpešta (dol. 20.10 pol. 20.40) - Beč (23.27) - Salcburg (2.30) - Cirih (8.20)
u suprotnom smeru
Cirih (21.40) - Salzburg (oko 3.30) - Beč (6.34) - Budimpešta (dol. 9.19 pol. 9.50) - Beograd (13.00)

Šta mislite, da li je 4h malo da stoji u BG za tu dužinu puta? Onda mora da se pomeri malo ranije iz Ciriha da krene, ili kasnije iz BG
Nisi računao sat na granici.
 
Vrh