Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Čega se ovaj dotakne..
Тако и остане

Апропо тендера, мени се чини да је ово у питању обука и неки круцијално важни делови опреме та одржавање, алати дијагностика и слично.
 
Poslednja izmena:
Mislim da ima u poslednjem broju časopisa pruge da će prvo za par garnitura pa za sve ostale. Pokušaću da nađem

Edit:
Našao sam info je 16. decembra sa instagram naloga direktora
"Raspisali smo tender za remont 3 dizel motorna voza 711 a za 3 meseca raspisujemo za još 20."

Da li je bio ovaj tender za 3 voza, ožda je to to samo se odužilo?
 
Poslednja izmena:
Da li je bio ovaj tender za 3 voza, ožda je to to samo se odužilo?

Не, био је посебан тендер за ремонт 3 гарнитуре и овај, за одржавање недефинисаног броја гарнитура 711. Ремонт и одржавање су два различита појма.
 
Ovo je plan za peglanje krivina za 160km/h, koji smo ovde razmatrali ranije. Plan je vrlo skroman, realan i ostvariv, jer košta tek malo više nego rekonstrukcija koja vraća brzinu na 120km/h.

Plan Ressnik-V. Plana pominje brzine "do 200km/h tamo gde je opravdano. Ako mene pitaju nije nigde opravdano, 160km/h je sasvim dovoljno, ako zaista bude urađeno za tu brzinu a ne kao Gilje-Paraćin, koju u dokumentu smatraju završenom.

Koridor X je u raspadu i treba nešto hitno uraditi. Nema smisla juriti 200km/h ako će im trebati 10 godina da to završe.
 

Зна ли неко који је разлог због чега су стубови контактне мреже на сред перона, а такође и секу настрешницу на пар места? Зашто није урађено да су стубови контактне мреже између колосека ван перона или да су стубови настрешнице уједно и стубови контактне мреже, као што се ради у свом нормалном свету?
 
Ovo je plan za peglanje krivina za 160km/h, koji smo ovde razmatrali ranije. Plan je vrlo skroman, realan i ostvariv, jer košta tek malo više nego rekonstrukcija koja vraća brzinu na 120km/h.

Plan Ressnik-V. Plana pominje brzine "do 200km/h tamo gde je opravdano. Ako mene pitaju nije nigde opravdano, 160km/h je sasvim dovoljno, ako zaista bude urađeno za tu brzinu a ne kao Gilje-Paraćin, koju u dokumentu smatraju završenom.

Koridor X je u raspadu i treba nešto hitno uraditi. Nema smisla juriti 200km/h ako će im trebati 10 godina da to završe.

Da li 160kmh ima pruzne prelaze u nivou ili ne?
 
U ovom izvestaju o uticaju na zivotnu sredinu stoji da ce nova trasa pruge prolaziti kroz dvoriste skole OS Vojvoda Putnik u Ripnju. Zna li neko kako ce to izgledati, posto skola nije bas blizu sadasnje trase.

Izvinjavam se ako je ovo vec obradjeno na temi, pratim ali ne bas toliko redovno.

Screen Shot 2023-01-31 at 12.11.30 PM.png
 
Pročitao sam ugovor oko finansiranja obnove voznog parka Srbija Karga.

Piše da se finansiraju lokomotive za pravce:

1) Vršac-Pančevo
2) Ruma-Šabac-Brasina
3) Niš-Zaječar-Prahovo Pristanište
4) Požarevac-Majdanpek-Prahovo Pristanište

Znači, finansiraju se 4 novih dizel lokomotiva, 6 dizel manevarskih lokomotiva, 50 novih teretnih vagona i remont 1250 teretnih kola.

Broj operativnih lokomotiva je ispod 25% u gore pomenutoj kompaniji, u odnosu na Evropske konkurente kod kojih je obično 90% lokomotiva operativno, ovo je i više nego sramotan podatak.

Pošto je normalni radni vek lokomotiva cca 40 godina, a lokomotive serije 661 su stare oko 56 godina, EBRD neće finansirati njihovu obnovu ili se barem tako može naslutiti iz aneksa.

Inače, izgleda da je bilo u planu odobravanje kredita od 25 miliona evra za obnovu i modernizaciju regionalnih depoa Srbija Voza, kojih ima nekoliko u Srbiji..
Ali koliko vidim, za sada se ništa ne dešava u tom polju...


P.S. Šuška se da se očekuje uskoro smena Garibovića, barem u nekom skorijem roku...
 
25% operativnih lokomotiva??? Šta rade oni? I treba smeniti, treba postaviti stručan menadžment kao za AirSrbiju. Ne toliko da se ostvari profit već da se napravi preduzeće koje će poslovati efikasno, uz dosta manje administrativne troškove i na način da ostanu konkurentni na tržištu. Ovo važi za sva tri preduzeća. Sve može kad se hoce.
 
Треба спојити Србија воз и Србија карго у једну фирму. Ова организација је неодржива.
Ko da bi bilo drugačije da su iste firme. Mislim da je glavni problem u nestručnom upravljanju i administraciji. Kad bi se to rešilo, ...
Spajanje SV i SKG bez reformi u administraciji ništa se neće postići, ali se slažem da bi takav model jednog preduzrća bio efikasniji. Profiti iz teretnog saobraćaja i sa malobrojnih putničkih profitabilnih linija bi donekle pokrivali troškove nerentabilnih linija koje su bitne, ali se nikad ne bi održale u tržišnim uslovima bez subvencija. Oduvek je ovako bilo.
 
Свакако треба решити прегломазну и неефикасну администрацију - спајање две фирме у једну ће то помоћи, али неће решити. То је већ друга прича.

Моја поента је да их треба спојити првенствено због ефикасније организације саобраћаја. Србија Воз добија приступ свему што је у властништву Карга, а Карго свему што је у власништву Србија воза.

Ево пар примера:

- Док је пруга Стара Пазова - Нови Сад била затворена због радова, на прузи Нови Сад - Суботица су саобраћале дизел гарнитуре јер Србија Воз нема електро-депо у Војводини. Карго има.
- Пре пар година, кад је дефектирала локомотива Србија Воза која је вукла воз Београд - Загреб између Сремске Митровице и Шида, нешто ближе Сремској Митровици него Шиду, локомотива Србија Карга је дошла и вратила воз у Сремску Митровицу уместо да га одвуче до Шида, где ће га преузети хрватска локомотива, јер је Србија воз тако плаћао мање пара за вучу Каргу, због мање километара до Сремске Митровице. Онда је воз у Сремској Митровици чекао локомотиву Србија воза да дође из Београда. Дакле, утрошено више локомотива, пређено више километара, потрошено више струје, изгубљено сат или два више у путу за путнике, у односу на случај да је све један фирма.
- Такође, односи се и на вучу возова до границе, где локомотива која одвуче путнички воз, може да преузме теретни и обрнуто, а не да чека безвезе воз своје фирме. Сећам се исто примера из Табановаца, када је дефектирала локомотива Србија воза на возу Солун - Београд, па смо морали да чекамо преко 3 сата да дође друга локомотива из Ниша, док је на суседном колосеку стајала беспослена локомотива Србија Карга.

Дакле, моја поента је да ниво саобраћаја и Србија Воза и Србија Карга толико мали да је ефикасно коришћење возних средстава у огромној мери умањено, због огромних чекања у станицама обрта. Такође, у случају кварова, период реакције је увећан због удаљености најближе резервне локомотиве. Исто, приступ депоима и радионицама друге фирме је ограничен. Један од разлога укидања међународних возова је, између осталог и подела на Србија Воз и Карго, и непрактичност њихове организације због смањених ресураса услед поделе. Треба погледати редослед догађаја, подела фирме се отприлике поклапа са почетком терминалног укидања малтене свих међународних возова у Србији.
 
- Такође, односи се и на вучу возова до границе, где локомотива која одвуче путнички воз, може да преузме теретни и обрнуто, а не да чека безвезе воз своје фирме. Сећам се исто примера из Табановаца, када је дефектирала локомотива Србија воза на возу Солун - Београд, па смо морали да чекамо преко 3 сата да дође друга локомотива из Ниша, док је на суседном колосеку стајала беспослена локомотива Србија Карга.

No međunarodni saobraćaj = No problem. :cool:

Fun fact: Elektro depo u Crvenom Krstu je pod blokadom još od Januara prošle godine, zbog nekog VD-a, sve lokomotive se parkiraju u stanici i tu se rade pregledi, toliko o poslovanju Srbija Karga.
 
Vrh