Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa kapiram da jesu, ali uvek je bio taj odgovor zašto ne idu dole, meni se nametalo samo da je tu obrt garniture najveći problem i samim tim bi morali da izdvoje jednog Flirta koji bi vrteo Preševo-Niš i da im to prosto nije bila isplatljiva matematika i zato su slali vagone...

Нису ишли за Прешево јер је депо за Флирт у Земуну, врло једноставно. Могао је Флирт да одради краћу туру из Ниша (до Алексинца или Лесковца), али Прешево је сувише далеко било. Такође, пре тога, док је још ишао 334/335 за Солун, обрт је био такав да би локомотива која одвуче 335 до Табановаца вукла први јутарњи из Прешева до Ниша, док би локомотива која вуче последњи поподневни из Ниша до Прешева ишла по 334 у Табановце. Нису кривине на прузи Ниш - Прешево ништа оштрије од оних на барској прузи или код Раље или између Сталаћа и Ђуниса. Уосталом Флирт има јакобс постоља, што је много боље за кривине него рецимо локомотива 461.
 
Нису ишли за Прешево јер је депо за Флирт у Земуну, врло једноставно. Могао је Флирт да одради краћу туру из Ниша (до Алексинца или Лесковца), али Прешево је сувише далеко било. Такође, пре тога, док је још ишао 334/335 за Солун, обрт је био такав да би локомотива која одвуче 335 до Табановаца вукла први јутарњи из Прешева до Ниша, док би локомотива која вуче последњи поподневни из Ниша до Прешева ишла по 334 у Табановце. Нису кривине на прузи Ниш - Прешево ништа оштрије од оних на барској прузи или код Раље или између Сталаћа и Ђуниса. Уосталом Флирт има јакобс постоља, што је много боље за кривине него рецимо локомотива 461.
Iz ovog razloga se planira TPS u Nišu kako bi se adekvatnije osplužile pruge ka jugu istoku i verovatno Niš-Požega koja je najavljena.
 
Jel imamo neki izvor za taj TPS u Nišu koji bi to potvrdio?
Znam da je CIP napravio projekat za TPS Novi Sad pre više od 10 godina.
Svakako ako je tačno to je onda sjajna vest
 
Nema šanse da se naselje Rumenka poveže direktno sa prugom Novi Sad-Subotica, previše je daleko od trase pruge..
Jedina opcija je P&R sa nekom linijom gradskog prevoza, pa da se navuku putnici koji idu za Beograd ili Suboticu, koliko vidim tako nešto i planiraju..
P&R као што су направили у Бешки!? У оквиру станице је направљено свега 15-так паркинг места, а до станице нема како да се дође но сопственим превозом тако да је приступни пут закрчен паркираним аутомобилима са обе стране у недостатку паркинг места. P&R у стилу ко пре, њему паркинг. :rolleyes:
Ако им је већ требала станица из саобраћајних разлога, могли су је направити ту где већ јесте и да су направили стајалишта Бешка и Чортановци ближе самим насељима. Овако су оба места додатно удаљили од пруге без организованог јавног превоза до саме станице Бешка.
 
P&R као што су направили у Бешки!? У оквиру станице је направљено свега 15-так паркинг места, а до станице нема како да се дође но сопственим превозом тако да је приступни пут закрчен паркираним аутомобилима са обе стране у недостатку паркинг места. P&R у стилу ко пре, њему паркинг. :rolleyes:
Ако им је већ требала станица из саобраћајних разлога, могли су је направити ту где већ јесте и да су направили стајалишта Бешка и Чортановци ближе самим насељима. Овако су оба места додатно удаљили од пруге без организованог јавног превоза до саме станице Бешка.

Pa to što mi ne znamo da napravimo P&R je posebna tema..:p

Ni meni ne odgovara što nema organizovanog javnog prevoza, jer kola nemam ako želim da posetim ta dva mesta, ali za taj idiotluk su zaslužni i predstavnici lokalnih vlasti u Beški i Čortanovcima koji uporno tvrde da nema potrebe za istim...
Takođe, napravljena je greška što nije uređen prilaz i sa suprotne strane gde bi makar ljudima iz Beške bilo bliže koliko toliko, o tome što se dirala postojeća infrastruktura je najbolje pitati projektante, jer zaista nije ispalo najsrećnije rešenje..

Nažalost, ovaj scenario čeka i stanicu u Vrbasu...
 
Nažalost, ovaj scenario čeka i stanicu u Vrbasu...

У Врбасу макар остаје стара станица на (будућој) прузи Врбас Нови - Сомбор. Ако заиста електрифицирају ту пругу, барем ћемо моћи очекивати колико толико нормалан интервал полазака (Београд -) Нови Сад - Врбас - Сомбор.

Иначе, од првих измена реда вожње 22/23 Хрватских железница, воз 412/413 Београд - Загреб је у потпуности избрисан (није више наведен ни као "привремено не саобраћа"), тако да је дефинитивно бај бај. Катанац на међународни саобраћај.
 
У Врбасу макар остаје стара станица на (будућој) прузи Врбас Нови - Сомбор. Ако заиста електрифицирају ту пругу, барем ћемо моћи очекивати колико толико нормалан интервал полазака (Београд -) Нови Сад - Врбас - Сомбор.

Иначе, од првих измена реда вожње 22/23 Хрватских железница, воз 412/413 Београд - Загреб је у потпуности избрисан (није више наведен ни као "привремено не саобраћа"), тако да је дефинитивно бај бај. Катанац на међународни саобраћај.
Može izvor za 412/413? Hvala
 
svi žalili na njih tkzv. "Sauna Express"
И ја их тако памтим. Прозори на кип, а нема климе. Купејци су били десет пута комфорнији.
Иначе, од првих измена реда вожње 22/23 Хрватских железница, воз 412/413 Београд - Загреб је у потпуности избрисан
Ужас.

Ево шта је сачувано од вагона. Нажалост, гомила (скоро све осим Z1) је за касацију.
 
Evo te poruke na forumu za sve one koji ne mogu da je otvore, mada prijava ne traje dugo na Željeznice.net:

Снимак екрана (578).png
 
Stanice po Vojvodjanskim mestima (a stvarno jesu sve u nekom nesrecnom delu grada/sela) uopste ne bi bile problem da je uradjena urbanizacija okoline, konverzija zemljista, neka osnovna komunalna infrastruktura itd. Eno ga kvadrat u centru Novog Sada prebacio 4000 eur. Za cas bi se tu sazidale zgradice ili neka slicna naselja, pogotovo u Vrbasu. U Somboru je kvadrat preko 1000eur odavno, dakle ovo bi tuklo bez problema 1500 ako je u nekom radiusu od 10ak minuta peske od stanice, jer ce se tim vozom putovati 20 minuta do Novog Sada.
 
Da li stvarno mislite da bi železnica toliko uticala na cenu nekretnina?
 
Da li stvarno mislite da bi železnica toliko uticala na cenu nekretnina?
Ja mislim da bi, već je skočila cena u mestima duž pruge Beograd-Novi Sad.
E sad, zamisli nova naselja sa zgradama do 3-4 sprata, parkovima, dovoljno parkinga, novim školama, vrtićima koja prodavnica i sve to u 10 minuta oko stanice. Kandidati za ovako nešto su recimo Ovča (ozbiljan kandidat), Stara Pazova, neizgrađena stanica Vojka, Beška (doduše ona je dalje od grada). Ja mislim da bi se pokupovalo to izuzetno brzo. Benefit za železnicu-više putnika, benefit za postojeće putnike-više polazaka, benefit za stanovinke tih naselja-jeftiniji kvadrat i brza veza sa gradom, benefit za grad-manja gužva jer će većina iću vozom. Zašto se ovo ne radi, nisam siguran ali bi moralo
 
 
Кретенизам.

Шта је кретенизам? Воз не иде скоро 3 године, а уредно стоји у реду вожње. То је само изједначавање стања на папиру са реалношћу. Саобраћање једног воза дневно за Загреб и Љубљану је нерационално и са аспекта ефективног коришћења возних средстава и са аспекта путника. Железнички саобраћај са Хрватском и Словенијом би једино имао смисла када би се вратио на ниво од пре 10+ година, када је било 4 полазака дневно за Загреб, од чега 3 до Љубљане. Обрт је био логичан, вагони и локомотиве нису много чамили у коначним и граничним станицама, путници су имали добро распоређене поласке током дана.
 
Da li mi u novom RV uopšte imamo neku međunarodnu liniju? Davno nismo imali ovakvu situaciju...
 
Исклизнула три вагона цистерне у Суботици

cisterna.jpg
 
Шта је кретенизам? Воз не иде скоро 3 године, а уредно стоји у реду вожње. То је само изједначавање стања на папиру са реалношћу. Саобраћање једног воза дневно за Загреб и Љубљану је нерационално и са аспекта ефективног коришћења возних средстава и са аспекта путника. Железнички саобраћај са Хрватском и Словенијом би једино имао смисла када би се вратио на ниво од пре 10+ година, када је било 4 полазака дневно за Загреб, од чега 3 до Љубљане. Обрт је био логичан, вагони и локомотиве нису много чамили у коначним и граничним станицама, путници су имали добро распоређене поласке током дана.
A ovako vagoni i lokomotive čame po ceo dan. Svakako da bi 4 polaska bilo bolje, ali i jedan polazak je bolji od nijednog. Odsečeni smo od Evrope kao da smo Albanija.
 
Od 6. Februara biće i kod nas izmena u RV-u, planiraju se neke redukcije u putničkom saobraćaju, odnosno pojedini vozovi neće saobraćati vikendom..
Kod nas na Istoku planiraju korigovanje voznih vremena na pruzi Zaječar-Niš, na svu sreću nikakve redukcije...:)
 
Od 6. Februara biće i kod nas izmena u RV-u, planiraju se neke redukcije u putničkom saobraćaju, odnosno pojedini vozovi neće saobraćati vikendom..
Kod nas na Istoku planiraju korigovanje voznih vremena na pruzi Zaječar-Niš, na svu sreću nikakve redukcije...:)
Da li se znaju koje redukcije možemo očekivati?
 
Krivična prijava protiv osumnjičenog za krađu delova mreže na brzoj pruzi

Više u posebnoj vesti na linku
 
Vrh